Fitness Seller

Vet verbranden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Agepagelage

Novice
Lid geworden
3 apr 2020
Berichten
15
Waardering
1
Beste mensen,

Ik wil graag het vet bij mijn borsten, buik, heupen ens verbranden alleen heb ik geen idee hoe ik dit moet aanpakken omdat ik nooit in mijn leven een dieet heb gevolgd. Ik heb al het een en ander gelezen en je moet dus minder calorien eten dan dat je nodig hebt?

Zelf eet ik op een dag altijd het avondeten en soms ontbijt ik. Ik woon nog thuis dus dat is dan altijd “wat de pot schaft” maar de maaltijden zijn wel altijd gewoon gezond. Ik eet nooit snoep of andere snacks. Wel dronk ik elke dag een blikje cola maar daar ga ik vanaf nu mee stoppen.

Ik ben zelf trouwens zo’n 174 cm lang en weeg tussen de 60 en 65 kg. Ik denk dat dit gewicht gewoon normaal is? Ik heb nu dus wel echt een buik gekregen en vet bij mijn borsten, heupen, kont etc wat ik er af wil hebben.

Zou ik nog wat cardio moeten doen in combinatie met een dieet? En is het mogelijk dat je alleen het vet verbrandt en dus niet heel veel omlaag gaat in kilo’s? Ik wil niet bijvoorbeeld opeens maar 55 kg wegen.
 
Ik ben zelf trouwens zo’n 174 cm lang en weeg tussen de 60 en 65 kg. Ik denk dat dit gewicht gewoon normaal is? Ik heb nu dus wel echt een buik gekregen en vet bij mijn borsten, heupen, kont etc wat ik er af wil hebben.

Dit zal wel wat meevallen.
Ik zou gewoon rond onderhoud eten en krachttraining gaan doen. Zul je wel wat spiermassa aanzetten en miss wat vet verbranden.
Kun je optioneel hier en daar wat cardio toevoegen.
 
Dit zal wel wat meevallen.
Ik zou gewoon rond onderhoud eten en krachttraining gaan doen. Zul je wel wat spiermassa aanzetten en miss wat vet verbranden.
Kun je optioneel hier en daar wat cardio toevoegen.

Wat bedoel je precies met rond onderhoud eten?
 
Wat bedoel je precies met rond onderhoud eten?
Uitrekenen wat je nodig hebt aan calorieën per dag gezien je gewicht en activiteiten.

Dan ga je dat netjes proberen te eten want vrijwel iedereen die wat dikker wordt eet te veel. Op een paar medische freaks na dan.

Je kunt je bmr uitrekenen online en dan daarmee je energiebehoefte per dag. Als je echt wilt afvallen ga je daar van 500kcal onder zitten. Dan verlies je ongeveer 0,5kg per week.

Als je daarbij wat krachttraining doet zul je wat spieren opbouwen en vet verliezen en wat minder afvallen, in de spiegel ziet het er dan wat beter uit.

Cardio kun je toevoegen om fitter te worden en om wat extra kcals te verbranden. Echter als je vet kwijt wilt moet je beginnen met op je eten te letten. En dat ook volhouden. Dus een dieet zou ik niet doen. Leer jezelf aan wat een gezond voedingspatroon is, je zult moeten eten zoals je eruit wilt zien. En dan graag niet overdrijven want dat is ongezond.
 
Lees hier eens even.
Als je een man bent en maar 60-65kg weegt bij 1.74 m dan zal je al niet veel spieren hebben dus laat staan vet.

Als je nu nog verder afvalt zal je alleen maar meer uit verhouding raken. Oftewel nog erger skinny fat.

Ga trainen. Kracht training en rond onderhoud eten.
Alles staat uitgelegd in de link.
 
EFF52485-583B-4C7C-A191-C94B613E46C6.jpeg


Mijn lichaam kan je nu vergelijken met de linker foto. Misschien alleen iets meer buik.

Het leek mij ook al vreemd om een dieet te gaan volgen aangezien ik al best licht in kg ben.

Dus ik moet kracht training gaan doen en rond onderhoud gaan eten? Dus het aantal calorieen dat ik op een dag nodig heb eten en drinken en dan wel gezonde dingen? Zou dit ook lukken met als avond eten “wat de pot schaft”? Dat wel overigens gezond is.

Is het handig om bijvoorbeeld een half uur per dag te gaan fietsen o.i.d.? Of heeft dat geen nu voor vet verbranding.

Je kunt je bmr uitrekenen online en dan daarmee je energiebehoefte per dag. Als je echt wilt afvallen ga je daar van 500kcal onder zitten. Dan verlies je ongeveer 0,5kg per week.

Als je daarbij wat krachttraining doet zul je wat spieren opbouwen en vet verliezen en wat minder afvallen, in de spiegel ziet het er dan wat beter uit.

Bedoel je krachttraining erbij doen bij afvallen of gewoon rond onderhoud eten?
 
Rond onderhoud eten is eten om niet af te vallen of aankomen.

Als je er goed wilt uitzien moet je sowieso krachttraining doen.
 
Lees het advies van Marina nog eens. Ga trainen en op onderhoud eten.
 
Dus als ik dat doe zou ik vet moeten gaan verbranden

In eerste instantie ga je wellicht een klein beetje spiermassa pakken en ga je qua verhouding beter uitzien. Hou bovenstaand advies gewoon eens een half jaar tot een jaar vol en kijk waar je dan staat!
 
In eerste instantie ga je wellicht een klein beetje spiermassa pakken en ga je qua verhouding beter uitzien. Hou bovenstaand advies gewoon eens een half jaar tot een jaar vol en kijk waar je dan staat!

Maar wat ik nu niet snap. Ik eet denk ik elke dag al onbewust minder calorieen dan dat ik nodig heb maar ik ben al jaren hetzelfde. Of komt het op hetzelfde neer als je amper calorieen verbruikt op een dag?
 
Maar wat ik nu niet snap. Ik eet denk ik elke dag al onbewust minder calorieen dan dat ik nodig heb maar ik ben al jaren hetzelfde. Of komt het op hetzelfde neer als je amper calorieen verbruikt op een dag?
Je telt niet dus je weet niet wat je binnen krijgt, aan veronderstellingen heb je niets.
Ga een paar weken op onderhoud eten en begint te trainen (moeilijke periode nu i know) en kijk wat er gebeurt met je lichaam, dan kan je nog steeds kiezen om meer of minder kcal te eten

En lees nog eens goed door de sticky’s
 
Ik eet denk ik

Daar heb je het al. Je kunt er dus echt geen conclusie aan verbinden, omdat je het totaal niet weet. Download de MyFitnessPal app en voer alles in wat je eet en drinkt. Dan pas heb je een idee van je inname en kun je ook conclusies trekken.

Nogmaals: bereken je onderhoud, zorg dat je dit elke dag binnen krijgt en ga sporten. Maak een beginfoto en maak die foto elke maand opnieuw op dezelfde plek met dezelfde lichtinval. Dan leg je na 6 maanden alle foto's naast elkaar en kun je je progressie letterlijk zien. Of je kunt je elke dag op hetzelfde tijdstip (ochtend, na eerste toiletbezoek op nuchtere maag) wegen en elke zondag je gemiddelde uitrekenen. Dan zie je dus precies wat je voeding voor je doet als je elke dag bijvoorbeeld 2400 kcal eet. Val je te veel af, eet je 100 kcal per dag meer bijvoorbeeld en kijk je opnieuw hoe je lichaam reageert.

Voor nu is het belangrijkste: bepaal je onderhoud, zorg dat je dit elke dag binnenkrijgt en ga bewegen.
 
In die laatste post zit alles wat je moet doen.
Nu alleen nog uitvoeren.
 
Oke duidelijk.

Ik wil trouwens ook 2 dumbell stangen kopen en halters. Welke gewichten raden jullie aan te kopen en hoeveel stuks etc?
 
Je bedoelt dumbells en een barbell.
Op het moment zou ik dat niet doen, veel vraag naar en dus te duur.

Je kunt met vrij weinig beginnen en bijkopen als je sterker wordt.
 
Moet ik trouwens opletten dag ik meer kcal verbrand dan dat ik eet? Want doordat ik nu de heledag thuis zit lijkt het me niet dat ik meer kcal vebruik dan dat ik eet?
 
Back
Naar boven