XXL Nutrition

I'm back (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Schwarzeneggertje

Colossal Veteran
Lid geworden
8 dec 2016
Berichten
14.440
Waardering
11.973
Lengte
1m87
Massa
103kg
Vetpercentage
17%
Na een tijd zwaar bankdrukken op een slecht geconstrueerde bench, een triceps tear en daarna nauwelijks trainen, wilde ik het lidmaatschap van de sportschool opzeggen. Ook veel andere zaken begonnen me daar tegen te staan. Maar nu schrijven ze gewoon maandelijks contributie af zonder dat ik er ook maar iets aan heb. Gelukkig heb ik nog een bankje en wat gewicht, dus vanavond de eerste hersteltraining.
 
Welkom terug, wat zijn je doelen?

Dank je.

Ik vind het trainen met gewichten op zichzelf al een leuke bezigheid. Heb niet meer de illusie dat ik op bodybuildinggebied wat ga bereiken, te weinig testosteron en teveel blessures.. Ik ga het nu iets anders aanpakken. Wat minder gewicht (zowel aan het halter als op de weegschaal), meer herhalingen en wat cardio erbij. Cardio heb ik de laatste 5 jaar niet meer gedaan.

Daarnet:

bankdrukken
opwarmen met lege stang (20kg)
8x50kg
8x70kg
4x8x90kg

smal bankdrukken, handen 10cm uit elkaar
8x50kg
2x8x80kg
7x80kg

Iets meer dan 105kg, vetpercentage rond de 20% denk ik.
 
Ik ben in!
 
Als ik je ooit nog eens tegenkom, zal je deze woorden betreuren.
Het aanbod om je lifts te komen laten zien staat nog steeds.
Je woont in Haarlem toch? dan is de kans dat je me ooit hebt gezien best aanwezig.
 
frontsquats

opwarmen met halterstang
6x50kg
3x6x80kg
 
Op het moment vind ik benen trainen nog niet leuk.

Dan zou ik ze combineren met andere groepen. Als ik je bench sessie zie dan kan je dit makkelijk samen doen. Zo heb je geen lange sessies voor de benen maar worden ze wel frequenter aangepakt.
 
Dan zou ik ze combineren met andere groepen. Als ik je bench sessie zie dan kan je dit makkelijk samen doen. Zo heb je geen lange sessies voor de benen maar worden ze wel frequenter aangepakt.

Dank je zeun, voor het advies. Kan ik gewoon doorgaan met hetzelfde gewicht. Maar toen ik aan het bankdrukken was, wist ik nog niet dat ik ooit nog benen zou gaan trainen, laat staan de volgende dag al.
 
Dank je zeun, voor het advies. Kan ik gewoon doorgaan met hetzelfde gewicht. Maar toen ik aan het bankdrukken was, wist ik nog niet dat ik ooit nog benen zou gaan trainen, laat staan de volgende dag al.

Had je trouwens de husk nou gekocht of toch niet?
 
Waarom smal bankdrukken? Als blessures enzo ?
 
Had je trouwens de husk nou gekocht of toch niet?

Ja natuurlijk wel. Heb net uitgevonden hoe ik de ABS en de tractioncontrol moet uitzetten. Bij mij in de buurt (duin- en poldergebied bij Noordwijk) zijn er veel leuke paadjes en open stukken waar ik voorheen met de mountainbike reed. Het oorspronkelijke (pre-corona) plan was om nu in de Ardennen de mountainbike trails te rijden die ik daar ken. En later van de zomer naar de Franse Alpen, onverharde passen rijden. Zal wel weinig van terechtkomen, maar daar had ik het ding voor gekocht.
 
Waarom smal bankdrukken? Als blessures enzo ?

Ik vind CGBP sowieso een leuke oefening, kan er ook relatief zwaar mee gaan. Maar het is nu inderdaad de enige oefening waarbij ik (weinig) last heb van mijn tricepsblessure. De oefeningen waarbij je alleen de onderarmen beweegt gaan nog niet.
 
Gaaf hoor, vind dr 701 een mooi ding.

De laatste tijd rij ik geregeld op een adventure 950...vind het heerlijk rijden. Makkelijk in de bochten, genoeg power en zandpaden etc zijn erg leuk om te rijden.
 
Back
Naar boven