XXL Nutrition

Contest Log (v) AMATEURTJE GAAT ER VOOR DEEL 2 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Luus2405 ik hen zelf vorig jaar ook diagnose ADD gekregen, (terwijl Ik zelf niet dacht dat ik dat had :p) krijg sindsdien strattera voorgeschreven. Geen bijwerkingen, school en werkprestaties zijn verbeterd, veel minder ruzie thuis omdat ik rustiger ben..
alleen jammer dat t super duur is

Wordt zoiets niet vergoedt dan?
Mja opzich, als het rust geeft ben ik echt bereid om de hoofdprijs te betalen, want dit is niet meer te doen haha.
Zoals zij zei: voel je je alsof je een dekentje over je hersenen hebt, niets meer binnenkomt en je een soort van orkaan in je hoofd hebt?
Ja. Dat, precies dat.
En het frustreert me zo erg. Ik stel alles uit. Mood swings, kan niet slapen, maak nooit iets af, concentratieproblemen, stress etc etc.
Dan maar wat minder uiteten etc, ik investeer dan liever in iets wat mij rust kan geven. Verlang zo erg naar rust in m'n kop haha.

Hoe hebben ze het bij jou getest btw?
 
Wordt zoiets niet vergoedt dan?
Mja opzich, als het rust geeft ben ik echt bereid om de hoofdprijs te betalen, want dit is niet meer te doen haha.
Zoals zij zei: voel je je alsof je een dekentje over je hersenen hebt, niets meer binnenkomt en je een soort van orkaan in je hoofd hebt?
Ja. Dat, precies dat.
En het frustreert me zo erg. Ik stel alles uit. Mood swings, kan niet slapen, maak nooit iets af, concentratieproblemen, stress etc etc.
Dan maar wat minder uiteten etc, ik investeer dan liever in iets wat mij rust kan geven. Verlang zo erg naar rust in m'n kop haha.

Hoe hebben ze het bij jou getest btw?
Klinkt helemaal zoals het bij mij was. ik heb geen echte test gehad gewoon enkele maanden opvolging door een psycholoog en psychiater omdat ik een beetje “op” was En regelmatig terugviel op benzos of alcohol om “rust in mijn hoofd” te hebben.
In België word ADD/ADHD medicatie voor volwassenen niet vergoed. Dit maakt dat het voor mij toch wel op 120euro per maand komt. Maar langs de andere kant werk ik beter, doe veel minder gekke dingen (impulsief kopen, te fel op stap gaan,...) dus dat maakt dat ik er dat geld er op oudere vlakken wel terug uit haal.
 
Klinkt helemaal zoals het bij mij was. ik heb geen echte test gehad gewoon enkele maanden opvolging door een psycholoog en psychiater omdat ik een beetje “op” was En regelmatig terugviel op benzos of alcohol om “rust in mijn hoofd” te hebben.
In België word ADD/ADHD medicatie voor volwassenen niet vergoed. Dit maakt dat het voor mij toch wel op 120euro per maand komt. Maar langs de andere kant werk ik beter, doe veel minder gekke dingen (impulsief kopen, te fel op stap gaan,...) dus dat maakt dat ik er dat geld er op oudere vlakken wel terug uit haal.

Ik stuur je even een pb :o
Edit: oh dat gaat niet
 
ADHD in the house :cheer: van alles gehad, geëindigd met hoge dosering concerta (ging m ook niet worden). Trainen en mindfulness zijn mijn manieren.
 
Chins en push ups, leuke doelen, interessante content, volg!
 
Ik stuur je even een pb :o
Edit: oh dat gaat niet
Via Karma bericht wel denk ik :) maar heb voor de rest hierover niet heel veel nuttigs te melden :) maar als je iets wilt weten mag je natuurlijk vragen :)
ADHD in the house :cheer: van alles gehad, geëindigd met hoge dosering concerta (ging m ook niet worden). Trainen en mindfulness zijn mijn manieren.
mindfulness helpt inderdaad wel wat. Dit vond ik eerst flauwekul, maar het haalt soms wel de scherp randjes er vanaf :p
 
ADHD in the house :cheer: van alles gehad, geëindigd met hoge dosering concerta (ging m ook niet worden). Trainen en mindfulness zijn mijn manieren.

Dus nu gebruik je helemaal geen medicatie als ik het goed begrijp? Fijn om te horen zeg!! :heart:

Chins en push ups, leuke doelen, interessante content, volg!

THANKS! En welkom:wave:

Via Karma bericht wel denk ik :) maar heb voor de rest hierover niet heel veel nuttigs te melden :) maar als je iets wilt weten mag je natuurlijk vragen :)

mindfulness helpt inderdaad wel wat. Dit vond ik eerst flauwekul, maar het haalt soms wel de scherp randjes er vanaf :p

Hmm zo dringend is het eigenlijk niet.

Mindfulness werkt voor mij alleen op 't moment zelf. Maar moet me er echt toe zetten. 2 sec is het weer hetzelfde hahaha.


De test is gedaan en ben positief getest op ADD en ADHD. Ik kan doorverwezen worden om dit goed te laten onderzoeken etc. Echter heb ik zelf niet het gevoel dat ik ADHD heb. Ik kan wel moeilijk stilzitten, maar heel druk qua persoon ben ik niet. In tegendeel zelfs. Het zit vooral in m'n hoofd. Die chaos.
Afijn, neem voortaan weer homeopathische slaapmedicatie, en moet zeggen dat ik daardoor wel beter slaap. Verder staat er in mei een afspraak gepland en zal er binnenkort weer telefonisch een afspraak plaatsvinden.

Doelen gaan goed. Probeer echt elke dag rond hetzelfde tijdstip wakker te worden en eerst te gaan wandelen. Gaat me nu best goed af. Is maar een klein rondje van iets meer dan 30 minuten, maar het is wel fijn om op die manier de dag te starten.

Net ook weer even getraind.
Screenshot_20200407_184341.jpg


Vanavond voor de grap eens m'n vet laten meten door m'n vriend. Hebben het beide nog nooit gedaan, maar lijkt me wel grappig om eens te proberen.
Vanavond op tijd naar bed, morgen er weer vroeg uit, wandelen en werken van 08:00 tot 18:00.

Fijne avond allemaal!
 
Ik scoorde eerder voor ongeveer 97% positief op de ADD test. Ik heb er wel heel doelbewust voor gekozen om het niet verder te laten onderzoeken. Ik wist sowieso al dat ik geen medicatie wou (ter vervanging ben ik destijds cafeïne tabletten gaan slikken op werk zodat ik mij nog enigzins kon concentreren), maar ik had ook geen bevestiging nodig omdat ik er mee om heb leren gaan. Ergens had ik die label in mijn tienerjaren graag willen hebben. Toen werd ik bestempeld als lui, chaotisch, vergeetachtig etc. Nu weet ik precies wat er gaande was.

Het blijft lastig, vooral nu ik weer studeer. Ik heb wel heel wat trucjes om de aandacht te verbeteren en meer rust te creëeren in mijn hoofd. Vooral genoeg rust, regelmaat, structuur zijn echt "key".

Nu komt er inmiddels naar voren (vanuit school) en ons eigen vermoeden dat mijn dochter waarschijnlijk ook ADD heeft in combinatie met hoogbegaafdheid (daardoor verliest ze nog sneller de aandacht omdat het lesstof niet uitdagend genoeg is). Ze gaan haar wel verder onderzoeken wat mij ook wel handig lijkt voor ze naar de middelbare school gaat!

Lang verhaal:p
 
Ik zou vooral de stempels add en adhd niet al te serieus nemen en opvatteb. Ik zou ook add hebben, maar wil niet afhankelijk worden van medicatie. Trainen helpt mij iig een groot stuk, de rest moet je gewoon accepteren en je omgeving ook imo.
 
Ik zou vooral de stempels add en adhd niet al te serieus nemen en opvatteb. Ik zou ook add hebben, maar wil niet afhankelijk worden van medicatie. Trainen helpt mij iig een groot stuk, de rest moet je gewoon accepteren en je omgeving ook imo.

Idem, én hier lekker veel energie voor een 50+er :thumb: (als ik druk ben in mijn hoofd, omdat ik denk nog van alles te moeten doen, maak ik een lijstje voor later, later als ik rustiger ben, gooi ik het meestal weg :angstig:
 
Ik houd heel even tijdelijk een pauze. Maar dat had iedereen wel door denk ik. Ben nu momenteel niet aan het cutten en ook niet aan het bulken. Wel aan het sporten, maar het thuis sporten valt me toch wat zwaarder. Ik denk sowieso dat ik niet in een extreme cut zal gaan, en even blijf door gaan op 2150 kcal zoals nu. Wil wel iets vet verliezen, maar niet denderend genoeg om deze log interessant te houden.
Allereerst is het even belangrijk dat ik echt structuur terug vind.
It will all be fine.
 
Heb zelf ook niet echt mijn draai gevonden. Goede dagen wisselen af met mindere. Zou helpen als de gym weer open gaat.
 
Heb zelf ook niet echt mijn draai gevonden. Goede dagen wisselen af met mindere. Zou helpen als de gym weer open gaat.

Yep. Ik vind het soms ook lastig. Terwijl ik hier echt wel het nodige heb liggen. Maar het leven in de sportschool is gewoon zoveel beter.
 
Hoe gaat het hier? Ga je nog terugkomen voor de contest? :)
 
Back
Naar boven