XXL Nutrition

Pijn achterkant schouder (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Larson 78

Novice
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
18
Waardering
5
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
16%
Hey, na anderhalf jaar trainen last van 1e blessure. Namelijk bij shoulder of military press enorme steek achterkant schouder. Blokkeert precies iets. Echo en rx laten nemen en bleek minimale kans op impichement. Na enkele kine sessies geen beterschap. Normaal contrast mri maar kan door corona niet doorgaan. Ondertussen al maand oefeningen aan het doen maar niks verschil. Wil trug kunnen trainen. Maar resistance band is bij deze al te zwaar. Side en front oefeningen niks last,met reverse fly etc ook niet enkel push bewegingen. Ook bench ben ik gezakt in gewicht hierdoor. Graag advies. Mvg Lars
 
Hoe vervelend het ook is, soms kun je niks anders doen dan rust nemen.

Lastig om te beoordelen wat het nou precies is, maar met een pijn die jij beschrijft lijkt mij doortrainen niet zo verstandig.
 
Doe je al exorotaties (voor de rotator cuffs)?
 
Hey, na anderhalf jaar trainen last van 1e blessure. Namelijk bij shoulder of military press enorme steek achterkant schouder. Blokkeert precies iets. Echo en rx laten nemen en bleek minimale kans op impichement. Na enkele kine sessies geen beterschap. Normaal contrast mri maar kan door corona niet doorgaan. Ondertussen al maand oefeningen aan het doen maar niks verschil. Wil trug kunnen trainen. Maar resistance band is bij deze al te zwaar. Side en front oefeningen niks last,met reverse fly etc ook niet enkel push bewegingen. Ook bench ben ik gezakt in gewicht hierdoor. Graag advies. Mvg Lars
In het kort:
1) pijn bij rust, minder pijn als je licht sport (spieren opgewarmd) : wellicht of misschien rotator cuff ontsteking, tendinitis: ijs en ontstekingsremmers nemen. NIET meer pressen (geen bench press en geen overhead press)
2) ook of vooral pijn 's nachts: dan misschien rotator cuff scheurtjes....
3) Osteoarthritis
 
Osteoartritis is ook al genoemd door chirurg. Daar was de mri voor. Kine zei me wel dat scapula wat achter staat door focus teveel op andere heb gelegd. Doe ik nu oefeningen voor. https://www.deridderenhoncoop.nl/schouderoefeningen/.
Bij link staat ook nek klachten en heb k ook wel last van. Lig nu al ff stil en ben al bijna 3kg kwijt. Nadeel van Ecto zeker? Covid 19 helpt ook niet zonder gym.
Gisteren heb k gebencht met 50kilo 5x 30 reps en schouderblad doet nu wel zeer. Mss idd wachten tot uitsluitsel mri.
Merci alvast
 
Volgende week terug kine. De rust heeft al goed gedaan samen met af en toe wat oefeningen. Gisteren ook nog eens wat zwaarder gebencht. Deed ik nog steeds met een 45 tot 54kg maar dan 25 tot 30 reps met meer tut. Toch op laatst wat stelselmatig zwaarder gegaan tot een 85 kg. Geen pijn gehad en oik va daag niet. Wel beetje stram laar na wat stretch cava. Hopelijk snel onderzoek
 
Volgende week terug kine. De rust heeft al goed gedaan samen met af en toe wat oefeningen. Gisteren ook nog eens wat zwaarder gebencht. Deed ik nog steeds met een 45 tot 54kg maar dan 25 tot 30 reps met meer tut. Toch op laatst wat stelselmatig zwaarder gegaan tot een 85 kg. Geen pijn gehad en oik va daag niet. Wel beetje stram laar na wat stretch cava. Hopelijk snel onderzoek
Nu voldoende discipline hebben om niet te snel te zwaar te gaan...85 kan bijv lukken en 87.5 kan je plots drie maanden revalidatie kosten.
 
Is ook niet de bedoeling,was ol eens te kijken op er progressie is. Ik wacht de resultaten van onderzoek af. En dan zoizo niet te zwaar meer. Ben na een jaar nog steeds beginner en heb nu wel geleerd de focus op correcte oefening te leggen. Dan is grootste moeilijkheid eten berekenen
 
Back
Naar boven