XXL Nutrition

Bulken i.c.m. vetpercentage (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het is niet moeilijk: 3x per week fullbody of een upper/lower split. Het kost je ca. 3-6 uur per week en dan train je alles meerdere keren per week en mooi in balans. Het kost je ook bar weinig tijd.

Ik ben daar (nog) niet in thuis. Ik weet dat je jouw belaste spieren minimaal 48u rust geeft.
Dus vaak komt het dan voor dat ik het zoals onderstaande train;

Dag 1: Armen/Buik
Dag 2: Borst/Rug
Dag 3: Rust
Dag 4: Schouders/Benen/Buik
Dag 5: Armen
Dag 6: Rust
Dag 7: Rust of Borst/Rug

En dat loopt dan zo door maar je snapt vast wat ik bedoel.

Ik probeer tijdens mijn trainingen van 45-60 min zo min mogelijk rust te nemen tussendoor door steeds af te wisselen van spiergroep tijdens het trainen; dus voor biceps en triceps doe ik 4 oefeningen en train ik op deze manier; Hammer curl, 30 sec rust, smal bankdrukken, 30 sec rust, hammer curl, 30 sec rust, smal bankdrukken enz. (rust verschilt wel eens soms minder soms iets meer bij verwisselen gewichten e.d.

Ik train op deze manier om niet 1,5u te hoeven trainen omdat ik die tijd gewoonweg niet heb.

Is dit nadelig?
 
Ik ben daar (nog) niet in thuis. Ik weet dat je jouw belaste spieren minimaal 48u rust geeft.
Dus vaak komt het dan voor dat ik het zoals onderstaande train;

Dag 1: Armen/Buik
Dag 2: Borst/Rug
Dag 3: Rust
Dag 4: Schouders/Benen/Buik
Dag 5: Armen
Dag 6: Rust
Dag 7: Rust of Borst/Rug

En dat loopt dan zo door maar je snapt vast wat ik bedoel.

Ik probeer tijdens mijn trainingen van 45-60 min zo min mogelijk rust te nemen tussendoor door steeds af te wisselen van spiergroep tijdens het trainen; dus voor biceps en triceps doe ik 4 oefeningen en train ik op deze manier; Hammer curl, 30 sec rust, smal bankdrukken, 30 sec rust, hammer curl, 30 sec rust, smal bankdrukken enz. (rust verschilt wel eens soms minder soms iets meer bij verwisselen gewichten e.d.

Ik train op deze manier om niet 1,5u te hoeven trainen omdat ik die tijd gewoonweg niet heb.

Is dit nadelig?
Zoals al eerder is aangegeven is dit geen optimale manier van trainen. Daarnaast ook erg afhankelijk van hoe en wat je eet, of je de gewenste progressie zal behalen.
Bovendien zegt dit schema nog niks over de oefeningen die je doet en hoe je ze uitvoert.
 
Ik probeer tijdens mijn trainingen van 45-60 min zo min mogelijk rust te nemen tussendoor door steeds af te wisselen van spiergroep tijdens het trainen; dus voor biceps en triceps doe ik 4 oefeningen en train ik op deze manier; Hammer curl, 30 sec rust, smal bankdrukken, 30 sec rust, hammer curl, 30 sec rust, smal bankdrukken enz. (rust verschilt wel eens soms minder soms iets meer bij verwisselen gewichten e.d.
Less is more en je kan echt veel efficienter trainen, 2x per week je tijd spenderen aan alleen armen. 4 oefeningen voor alleen biceps en 4 oefeningen voor alleen triceps. Keer een slordige 4 sets per oefening? Zit je op 32 sets per week aan triceps en 32 sets per week biceps.
 
Lijkt mij ook. Probeer eens een tijdje stronglifts of iets gelijkaardig.
3x per week een redelijk korte fullbody, als beginner zeker voldoende.
 
En welkom , weer een voetballer die amper benen traint omdat het anders negatief Effect op het voetballen heeft .
op welk niveau voetbal je ? Ere divisie of een vrienden team die vaker aan de 3de helft doet ?

Heb je die poten van Ronaldo enz weleens bekeken ? Die doen niet alleen maar sprintjes van lijn naar lijn hoor

daarnaast zou je het advies wat al meerdere malen is aangegeven ter harte nemen en gaan trainen met een gedegen en bewezen schema Ipv je eigen in elkaar gedraaide schema wat niet optimaal is
 
Je kan prima benen trainen, Maar gewoon anders wat meer explosief.

Zelf voetbal ik ook en train ik 2x in de week licht mijn benen.
 
Back
Naar boven