Fitness Seller

Sparks log, do you even lift bro? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Loggen is even wat minder, de gym is nog steeds dicht natuurlijk. En ik doe daarom Nog steeds 3x per week hardlopen en 3-4x per week wielrennen en tussendoor wat wandelen en opdrukken.

Ik loop nu zo rond de 5 km in de ochtenden met een tempo rond de 4:50. Ik ga wat langzamer en verder lopen komende tijd.

Qua fietsen zit ik op ongeveer 150km per week, met zo’n 30 per uur is dat 5 uur. Ik merk wel dat ik steeds fitter word en ben nog wel een klein beetje vet kwijt. Maar spieropbouw is er ook niet echt bij.

Kan niet wachten om weer lekker met een barbell aan de gang te gaan. Op zich niet slecht voor mijn doelen, ik wilde tenslotte fit en sterk zijn. Dat fit lukt nu zeker. En qua kracht bouwen we het wel weer op later.
 
Loggen is even wat minder, de gym is nog steeds dicht natuurlijk. En ik doe daarom Nog steeds 3x per week hardlopen en 3-4x per week wielrennen en tussendoor wat wandelen en opdrukken.

Ik loop nu zo rond de 5 km in de ochtenden met een tempo rond de 4:50. Ik ga wat langzamer en verder lopen komende tijd.

Qua fietsen zit ik op ongeveer 150km per week, met zo’n 30 per uur is dat 5 uur. Ik merk wel dat ik steeds fitter word en ben nog wel een klein beetje vet kwijt. Maar spieropbouw is er ook niet echt bij.

Kan niet wachten om weer lekker met een barbell aan de gang te gaan. Op zich niet slecht voor mijn doelen, ik wilde tenslotte fit en sterk zijn. Dat fit lukt nu zeker. En qua kracht bouwen we het wel weer op later.
Binnen het Tactical Barbell-systeem is het advies eens per jaar wat basebuilding te doen, hetgeen bestaat uit LISS en bw-oefeningen. Dit zou de basis geven voor de rest van het jaar.
Anderen menen dat een goede LISS-conditie helpt bij harder te kunnen trainen, o.a. herstel tussen de set is beter.

Laat dit je basebuilding zijn, straks helemaal fit en hersteld en lekker knallen in de gym!
 
Binnen het Tactical Barbell-systeem is het advies eens per jaar wat basebuilding te doen, hetgeen bestaat uit LISS en bw-oefeningen. Dit zou de basis geven voor de rest van het jaar.
Anderen menen dat een goede LISS-conditie helpt bij harder te kunnen trainen, o.a. herstel tussen de set is beter.

Laat dit je basebuilding zijn, straks helemaal fit en hersteld en lekker knallen in de gym!

Ik geloof zeker dat een goede conditie je werkvermogen ten goede komt. Alleen krachttraining en dan ook nog puur op hypertrofie is wel heel eenzijdig.

probeer zelf sowieso alle energiesystemen aan te spreken. Zodat er iets van balans is. Dus periodes licht trainen met wat meer volume, meer hiit stijl, of 5x5 puur op kracht. Liss of ‘miss’ ( ik vind z2-3 echt niet ‘low’)

En ach, aangezien mijn inkomen er niet vanaf hangt, is plezier en een goed gevoel het belangrijkste. Dat niet alles optimaal is of maximaal, dat is niet perse erg. Zolang ik zelf naar mijn mogelijkheden maar fit, sterk, gezond ben is het goed.
 
Klein weekje trainen weer. Vandaag 5 km gelopen in de ochtend. Verder een hoop gefietst, ongeveer 250 km deze week.
 
Fietsen is wel fij met dit weer. Conditie knalt omhoog. Vo2max is volgens mijn horloge ( niet superbetrouwbaar) nu bijna 55. Een aardige verbetering in ieder geval en ik voel het ook.

Ik loop 5 km makkelijk binnen de 25 minuten en fietste vorig weekend 70 km in iets meerdan twee uur.

maar kan niet wachten tot de sportschool weer open gaat. Ben nog wel wat vet kwijt op wat hardnekkige plekjes (bij mij op mijn bovenarmen) en op mijn borst. Buik is mooi in blokjes, ik zou nog wat separationwillen zien onderin mijn buik en op de middellijn, bovenin zit dat er beter.

ik eet 3000 kcal ongeveer, maar verbrand actief ook 1400 kcal per dag aan wandelen, hardlopen, fietsen en bodyweight training. In theorie zit ik 1000 kcal onder onderhoud maar ik val geen kilo per week af, waarschijnlijk overschat mijn horloge mijn kcals.
 
Weet mijn gewicht niet, maar ik ben in een soort cut terecht gekomen. Vooral door al het hardlopen en fietsen denk ik.

ik eet clean en nog redelijk veel, maar ik zie toch wat aders komen en meerdefinitie op sommige plekken. Lijk in spieren niet hee veel kwijt te zijn, maar in de spiegel gaat het geleidelijk, dus tsja.

Ben vast ook wel kracht kwijt maar ik voel me aardig fit. Afgelopen week ongeveer 180km gefietst en 15 hardgelopen (3x5). Gaat goed en ik gebruik het hardlopen voor interval en hogere intensiteit, fietsen langer en wat minder intensief.

vo2max tikt inmiddels de 55 aan volgens mijn horloge, voel me ook enorm fit. Die kracht ga ik straks wel
Weer opbouwen als het mag. Hopelijk tegen de herfst toch wel weer.

Morgen maar weer eens fietsen, wordt weer mooi weer. Kilometer of 80 staat op de planning. Ga hem rustig rijden want ik merk we weer, ik train te hard en ben gevoelig voor overbelasting. Net als in de sportschool (die blessures lijken nu we echt goed te genezen!).
 
Zo, donderdag 70km gefietst met 30,2 gemiddeld. En vrijdag 6km gelopen in 29,34. Zaterdag 78km gefietst en gisteren 35 om te herstellen. Vandaag 6 km in 33:18.

morgenavond nog een rondje fietsen lekker rustig aan en dan woensdag interval trainen met hardlopen....

saai log, maar maak we progressie. En mijn Nike air Pegasus lopen bijzonder lekker.
 
Een kleine mijlpaal. Vandaag 10 km gelopen. Ging lekker. Vrijdag al 8 gedaan en toen voelde het of er gemakkelijk meer in zat. Ik heb hem in bijna 56 minuten gelopen, dus nog een nette tijd ook.

Het idee om retefit uit de lockdown te komen lijkt te lukken. Ik fiets naast het lopen ook nog 3x per week. Dus ik maak mijn (kilo)meters.

Het valt me mee hoe weinig spiermassa ik kwijt raak, kracht zal ik zeker op inboeten. Dat voel ik ook al wel. Ik eet voldoende eiwit, en ik probeer de carbs zodanig aan te vullen dat mijn glycogeenvoorraad weer gevuld wordt, maar er geen/weinig vet wordt aangemaakt. Ik heb zelf bedacht dat dit de optimale strategie is om vet kwijt te raken en geen spieren.

Ik eet een kleine overmaat aan eiwit, voldoende vet (niet te veel) en carbs precies genoeg om mijn herstel te laten plaatsvinden.

idee is dat het vet wat ik verbrand met sporten zo vrijwel niet terug opbouw maar ook zo min mogelijk spieren afbreek. Dan kom ik ripped en fit terug in de gym. Kan ik weer verder waar we gebleven waren.

begin het hardlopen toch we leuk te vinden, fietsen vind ik nog wat relaxter.
 
Een kleine mijlpaal. Vandaag 10 km gelopen. Ging lekker. Vrijdag al 8 gedaan en toen voelde het of er gemakkelijk meer in zat. Ik heb hem in bijna 56 minuten gelopen, dus nog een nette tijd ook.
Gefeliciteerd, uiterst schappelijke tijd voor zo'n niet al te kleine jongen!
 
Gefeliciteerd, uiterst schappelijke tijd voor zo'n niet al te kleine jongen!
Ik denk dat er wel een paar minuten af kan. Alles netjes in Zone 2 gelopen, gemiddelde hartslag 136, dat kan best tien slagen hoger. Maar het is gewoon prima. Conditie is bij mij het probleem niet, dus ik moet vooral rustig aan doen. Rustiger dan ik fijn vind eigenlijk. Ben gevoelig voor overbelasting, juist omdat ik te hard wil. Dus ik pak morgen de racefiets :)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er wel een paar minuten af kan. Alles netjes in Zone 2 gelopen, gemiddelde hartslag 136, dat kan best tien slagen hoger. Maar het is gewoon prima. Conditie is bij mij het probleem niet, dus ik moet vooral rustig aan doen. Rustiger dan ik fijn vind eigenlijk. Ben gevoelig voor overbelasting, juist omdat ik te hard wil. Dus ik pak morgen de racefiets :)
In welke zone en/of hs zou je een 10k in theorie lopen voor een snelle tijd?

Met een hs van 136 vind ik het wel heel erg netjes hoor! Dat is onder de 180 -/-leeftijd!
 
In welke zone en/of hs zou je een 10k in theorie lopen voor een snelle tijd?

Met een hs van 136 vind ik het wel heel erg netjes hoor! Dat is onder de 180 -/-leeftijd!

145-149 ofzo, ik denk dat 150 iets te veel van het goede is. Een 5km kan ik wel op 150 lopen denk ik. Als ik op of net onder de 140 zit kan ik dat heel lang volhouden. Ga ik naar 150-160 wordt het zwaar. 170+ haal ik alleen in HIIT als ik echt voluit ga, dat trek ik maar een paar minuten. Het zal niet mijn max zijn, maar de ben ik gewoon op - vol met melkzuur denk ik.

Dus ik denk dat als ik begin rond de 140 en vanaf 6 km een beetje versnel en wat hoger ga zitten moet dat wel kunnen. Ik zal wel niet meteen onder de 50 minuten kunnen lopen, maar 52-53 zou haalbaar moeten zijn.

Overigens zijn mijn benen eerder op dan mijn hart/long. Ik sterf eerder van de pijn in mijn benen dan dat ik echt buiten adem ben?
 
De gevolgen van volleybal?
Nee hoor. Ik ben gewoon conditioneel beter dan mijn lichaam gewend is aan hardlopen :(

maar komt goed. Ik
Maak serieuze progressie. Enigszins rustige week
Gehad en ik ga vrijdag voor de 15 km.
 
Nee hoor. Ik ben gewoon conditioneel beter dan mijn lichaam gewend is aan hardlopen :(

maar komt goed. Ik
Maak serieuze progressie. Enigszins rustige week
Gehad en ik ga vrijdag voor de 15 km.
Gelukkig, als je mensen met een volleybal- of basketbalverleden spreekt dan is het vaak enkels, knieën, rug en bij vbal ook de smash schouder.

Ben benieuwd vrijdag!
 
Lief dagboek; ik heb al even wat minder gelogd. Maar ik ga nog steeds 3x per week hardlopen en 3x wielrennen. Daarnaast af en toe wat body weight oefeningen. Maar ik trek dat maar slecht.

Maak goede vooruitgang. Vandaag 90 km gefietst met 29 gemiddeld. Daarnaast is mijn hardloop volume uitgebreid en ik loop gemiddeld 3x 6-7 km. Meestal 1x wat verder in een duurloop, 1x interval en de derde keer Wissel ik af tussen tempo en duurloop. ik ga komende week voor de 15 duurloop.

Bijkomend voordeel is dat ik shredded uit de lockdown ga komen. Ik weeg nu 97 kilo en er is echt nog maar weinig vet over. De aders op mijn biceps, duidelijkere spierdelen van de pecs en schouders, benen zijn echt goed droog aan het worden. Ik heb nog een klein randje onder mijn oksels. )rare plek). Maar kan ook de abs beter en beter zien en onderscheiden.

Kortom; de lockdown is een cut geworden met veul cardio maar ook redelijk wat eten. Ik lijk de spieren redelijk te behouden. Dus ben benieuwd als ik straks weer kan trainen, of ik nog een paar kilo spieren kan aanzetten.
 
Gelukkig, als je mensen met een volleybal- of basketbalverleden spreekt dan is het vaak enkels, knieën, rug en bij vbal ook de smash schouder.

Ben benieuwd vrijdag!
Ik heb een rotte knie, maar die houdt het verbazingwekkend goed zolang ik op techniek let. En mijn rechterschouder is niet geweldig nee. Rug is gelukkig prima.

Overigens merk ik wel dat ondanks dat ik core veel en best aardig trainde altijd, dat dit nu toch een extra dimensie krijgt met wielrennen en hardlopen. Ik ben daar duidelijk sterker. En volgens mij in mijn heupen ook.
 
Weekje verder; elke dag getraind. 2x naar het strand gefietst om daar te beachvolleyballen, 2x een stukje wielrennen en 3 hardlooptrainingen. 1 snelle 5km (22:56) een duurloop 12km (1:08) en nog een stukje rustig herstellen, 6km.

Nu even herstellen van de 12 km van vandaag. Morgen beetje uitfietsen/actieve rust.
 
Weekje verder; elke dag getraind. 2x naar het strand gefietst om daar te beachvolleyballen, 2x een stukje wielrennen en 3 hardlooptrainingen. 1 snelle 5km (22:56) een duurloop 12km (1:08) en nog een stukje rustig herstellen, 6km.

Nu even herstellen van de 12 km van vandaag. Morgen beetje uitfietsen/actieve rust.
Nette 12, rappe 5, iedere dag lekker bezig geweest, het gaat goed hier.
 
Nette 12, rappe 5, iedere dag lekker bezig geweest, het gaat goed hier.
Ja, gaat prima, progressie is best goed. Zolang ik niet te enthousiast ga doen. Want dan overtrain ik mezelf.
 
Back
Naar boven