XXL Nutrition

Kuren plannen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frederik Herts

Cool Novice
Lid geworden
8 sep 2018
Berichten
175
Waardering
62
Beste mensen,

ik was eens even benieuwd naar wat me hier adviseer. Ik kuur nu een jaar of 2,5 blast en cruise. Begonnen op een standaard kuur van 500mg test en laatste bulk kuur was 700 test 300 deca (tussenin ook kuurtjes gehad natuurlijk). Momenteel zit ik na deze bulk blast in mn cruise (nu anderhalve maand) en zit op een procent of 16-17. Heb met wat hogere vp nooit ook met kuren last van gyno of wat dan ook verder dus vandaar dat het wat opliep in mijn weg naar meer massa (meerdere bulk blastjes gedaan achtereen).

Nu ben ik het zat steeds te bulken en cutten tussen de 11-16% en zou ik graag het hele jaar door wat meer droog blijven staan en dus bulken en cutten tussen/van&naar de 8-12% range, dit omdat ik het persoonlijk veel mooier vind.

nu is mijn doel dus om te cutten naar die 8%, dit gaat mij nooit lukken met een 1 cut kuurtje van zeg 12 weken natuurlijk en vroeg mij af wat in zo’n situatie word geadviseerd? Ik kan kiezen voor een cut blast, dan een korte cruise op onderhoud en dan een tweede cut blast maar denk dat ik zo te veel massa in ga leveren? Hoe zou een van jullie dit aanpakken? Word er ook wel eens een langere cut blast gedaan in zon geval? Gezien je natuurlijk niet grote doseringen pakt met een cut blast kan dit wellicht wel? En hoe staat men er in wat betreft zon blast, heb begrepen dat het onzin is hoog te doseren en vanalles te gebruiken gezien je er toch niet echt massa mee gaat pakken maar het toch een onderhouds kwestie is. Dus dacht aan iets van 5-600 test e only met evt einde blast iets van een andere inject/oral toe te voegen voor de hardheid etc?

benieuwd naar meningen en informatie hierin, ik waardeer dit altijd enorm.

gr, Frederik
 
Hey, je kan prima van 16/18% vet naar 8/12% in 12/14 weken cutten. (helemaal naar die 12%).
 
+1 dit kan zelfs tijdens een cruise (tot 12% zelfs heel makkelijk)
 
Klopt, echter is het doel nu van 16/17 naar 8 omdat ik anders sws niet kan bulken omdat ik er dan weer over kom, dat gaat het doel dan zegmaar voorbij. 8/9% in 14 weken is me nog nooit gelukt iig haha
 
+1 dit kan zelfs tijdens een cruise (tot 12% zelfs heel makkelijk)

heb altijd tegenstrijdige dingen gelezen hierover, de een zegt langzaam cutten in een cruise is oke en de ander staat er compleet niet achter. Ligt ook aan je cruise dosering wel, ik cruise meestal op 125/150mg test pw
 
Klopt, echter is het doel nu van 16/17 naar 8 omdat ik anders sws niet kan bulken omdat ik er dan weer over kom, dat gaat het doel dan zegmaar voorbij. 8/9% in 14 weken is me nog nooit gelukt iig haha
Je kan eventueel ook tot bv 12 of 10% gaan tijdens de cruise. Vanaf dan een cut-blast met bv lage dosis test+mast (of tren) tot je heel laag staat.
 
Klopt, echter is het doel nu van 16/17 naar 8 omdat ik anders sws niet kan bulken omdat ik er dan weer over kom, dat gaat het doel dan zegmaar voorbij. 8/9% in 14 weken is me nog nooit gelukt iig haha

Doe je toch een blast van 14/16 weken?
Dat moet dan echt wel te doen zijn.
Op dat vet% kun je prima starten met een 1000 kcal deficit zonder spier te verliezen, dan gaat het rap hoor.
 
Is goed te doen. Beginnen op 1000kcal onder onderhoud zoals Portonia1 zegt. Daarna kcal wekelijks met 50kcal verlagen.
Voorbeeld:
Onderhoud 3600kcal
Starten op 2600kcal

In week 12 zit je dan op 2000kcal per dag. Heb zelf niet eens cardio nodig
 
heb altijd tegenstrijdige dingen gelezen hierover, de een zegt langzaam cutten in een cruise is oke en de ander staat er compleet niet achter. Ligt ook aan je cruise dosering wel, ik cruise meestal op 125/150mg test pw
Hoeveel weeg je + wat is je lengte? Je kan je cruise wat hoger doseren en dan 300-500 onder onderhoud gaan zitten om zo langzaam te zakken in vetpercentage
 
Weeg nu 98 @1.85. Zit momenteel wel met 2 blessures waardoor benen en borst trainen erg lastig is. Dus daarnaast sowiso even wachten denk ik nog met cutten in deze cruise. Al heb ik ongeveer altijd wel blessures dus dat maakt ook niet uit (nogal vatbaar voor ondanks goede schemas en uitvoering + eten)
 
1000 kcal tekort is een veel te groot tekort. Dan ga je het waarschijnlijk niet lang volhouden inderdaad lol
 
In 3-4 maanden tijd kan je toch best een hoop vet verliezen als dat je enige doel is. Ik zou wel in kleine stapjes beginnen eten weg te nemen en cardio toe te voegen, want als je gelijk vanaf week 1 begint met een deficit van 1000 en 1 uur cardio per dag... tsja wat moet je dan in week 12? Dan ga je zowat dood.

Zelf heb ik 250 test en 400 masteron gebruikt om te cutten en dat vond ik een erg fijne combinatie
 
In 3-4 maanden tijd kan je toch best een hoop vet verliezen als dat je enige doel is. Ik zou wel in kleine stapjes beginnen eten weg te nemen en cardio toe te voegen, want als je gelijk vanaf week 1 begint met een deficit van 1000 en 1 uur cardio per dag... tsja wat moet je dan in week 12? Dan ga je zowat dood.

Zelf heb ik 250 test en 400 masteron gebruikt om te cutten en dat vond ik een erg fijne combinatie

Mag hopen dat hij in week 12 dan al klaar is met cutten:eyes:
 
Hij had het er over dat hij langer nodig denkt te hebben dan 12 weken.

weet ik, jij had het over -1000 + uur cardio, lijkt mij dat je die 12 weken dan niet nodig hebt
 
Beste mensen,

ik was eens even benieuwd naar wat me hier adviseer. Ik kuur nu een jaar of 2,5 blast en cruise. Begonnen op een standaard kuur van 500mg test en laatste bulk kuur was 700 test 300 deca (tussenin ook kuurtjes gehad natuurlijk). Momenteel zit ik na deze bulk blast in mn cruise (nu anderhalve maand) en zit op een procent of 16-17. Heb met wat hogere vp nooit ook met kuren last van gyno of wat dan ook verder dus vandaar dat het wat opliep in mijn weg naar meer massa (meerdere bulk blastjes gedaan achtereen).

Nu ben ik het zat steeds te bulken en cutten tussen de 11-16% en zou ik graag het hele jaar door wat meer droog blijven staan en dus bulken en cutten tussen/van&naar de 8-12% range, dit omdat ik het persoonlijk veel mooier vind.

nu is mijn doel dus om te cutten naar die 8%, dit gaat mij nooit lukken met een 1 cut kuurtje van zeg 12 weken natuurlijk en vroeg mij af wat in zo’n situatie word geadviseerd? Ik kan kiezen voor een cut blast, dan een korte cruise op onderhoud en dan een tweede cut blast maar denk dat ik zo te veel massa in ga leveren? Hoe zou een van jullie dit aanpakken? Word er ook wel eens een langere cut blast gedaan in zon geval? Gezien je natuurlijk niet grote doseringen pakt met een cut blast kan dit wellicht wel? En hoe staat men er in wat betreft zon blast, heb begrepen dat het onzin is hoog te doseren en vanalles te gebruiken gezien je er toch niet echt massa mee gaat pakken maar het toch een onderhouds kwestie is. Dus dacht aan iets van 5-600 test e only met evt einde blast iets van een andere inject/oral toe te voegen voor de hardheid etc?

benieuwd naar meningen en informatie hierin, ik waardeer dit altijd enorm.

gr, Frederik
Intermittent fasting + test/tren als je geen mietje bent.

Er bestaat geen betere anti-katabole compound dan tren.
 
Dit kan zelfs natty, laat staan met middelen.
God man, cutten tot 10% en je bent er.
Anders weet ik wel weer waar het aan ligt.
 
no shit, maar het gaat hier ook even om andere zaken en de tijd die je ‘on’ bent

Jawel toch?
In 12 weken sta je wedstrijd droog als het moet, lukte mij zelfs vanaf een procentje of 20. Naar 8 procent gaan moet geen probleem zijn, spierverlies zal niets tot minimaal zijn.

nu is mijn doel dus om te cutten naar die 8%, dit gaat mij nooit lukken met een 1 cut kuurtje van zeg 12 weken natuurlijk en vroeg mij af wat in zo’n situatie word geadviseerd?
 
Ik vind 9% in 12 weken toch vrij optimistisch haha, maar zal we de enige zijn dan. Eerst eens die blessures weg en dan rustig afbouwen in dece cruise en er vol tegen in de blast. Eet nu 5200kcal op onderhoud dus kan mooi wat af
 
Back
Naar boven