XXL Nutrition

Kwarken vergelijken (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Nee ik heb ook geen idee hoor.
Ik zeg altijd 2 bakken kwark. Mijn Nederlands is ook niet zo goed.
Oja 2 bakken kwark. Kwark vergelijken.... dat klinkt wel het beste haha
 
Kwark en kaas zijn de afvalproducten van de whey industrie.
 
Wat maakt kwark dan niet 'leeg' en 'echt'

Hierna geef ik het op
Dat is gewoon mijn perceptie ervan, ik heb het gevoel alsof ik eet als ik kwark eet en als ik proteine poeder eet niet. En nu kom je met je je kan het door alles heen doen maar dan eet ik liever meer van de andere dingen dan dat ik er proteine poeder doorheen doe
 
Dat is gewoon mijn perceptie ervan, ik heb het gevoel alsof ik eet als ik kwark eet en als ik proteine poeder eet niet. En nu kom je met je je kan het door alles heen doen maar dan eet ik liever meer van de andere dingen dan dat ik er proteine poeder doorheen doe
Misschien moet je wat doen aan de perceptie dan. Want daar heeft je lichaam weinig aan, aangezien die minder 'denkt' en feitelijk gewoon het onderscheid maakt tussen eiwitten, koolhydraten en vetten. Vezels kunnen nog een rol spellen en de opneembaarheid van verschillende eiwitten, maar dan heb je het wel gehad op dat gebied.
 
Dat is gewoon mijn perceptie ervan, ik heb het gevoel alsof ik eet als ik kwark eet en als ik proteine poeder eet niet. En nu kom je met je je kan het door alles heen doen maar dan eet ik liever meer van de andere dingen dan dat ik er proteine poeder doorheen doe

oh is gewoon je perceptie, zeg dat dan!
 
Ik lig elke ochtend aan de uier van een koe te zuigen. Natuurlijker kun je het niet krijgen. Alles wat uit een fabriek komt, vertouw ik niet en is in mijn ogen niet 'natuurlijk'.
 
Goed topic. Krijg nieuwe inzichten.
 
Ik lig elke ochtend aan de uier van een koe te zuigen. Natuurlijker kun je het niet krijgen. Alles wat uit een fabriek komt, vertouw ik niet en is in mijn ogen niet 'natuurlijk'.
Je kunt ook een stier pijpen voor je testosteron ipv een synthetische vorm injecteren. Veel natuurlijker. :)
 
Nouja, je kunt hem uitlachen, maar veel mensen denken zo en worden door anderen daartoe aangezet.
Die perceptie is waarmee veel bedrijven je een hoop geld afhandig maken, en politieke partijen jou besodemieteren.

Dus eens met LM , maar meer Op de manier dat Simsalabimmusclesforsewin als hij wat wil bereiken zichzelf wat dingen kan leren over voeding. En niet te veel anderen napraten. Of alleen je gevoel volgen. Lees je in. Sta open voor de ideeen van anderen en als ze ze goed kunnen onderbouwen, geef het een kans ofzo.
 
Ik zou me niet blindstaren op dat aantal grammen eiwit in je kwark. Stel:
Merk A: 12 gram eiwit, 4 gram koolhydraten
Merk B: 9 gram eiwit, 3 gram koolhydraten
Dan is de verhouding van de macro's hetzelfde, maar is merk B wat 'dunner'. Als de prijs ook evenredig lager is, is er niets aan de hand.
 
Ik nam eerst altijd de kwark van het huismerk van AH, 9 gram eiwit per 100 gram (bakken van 500 gram). Inmiddels neem ik een tijdje die van de Zaanse Hoeve, 8,5 gram per 100 gram (bakken van 500 gram), deze vind ik een stuk beter eetbaar. Deze zijn ook zo'n 30 cent goedkoper dan de ander, dus dat is mooi meegenomen
 
Bovendien is het maar de vraag of dat wat in de voedingsinformatie staat ook daadwerkelijk klopt. Er mag volgens de EG richtlijnen een bepaald percentage afgeweken worden; niet bewust, maar de voedingsinfo op het label moet een indicatie geven, geen precieze weergave van de werkelijkheid. Misschien weet Sparks79 wel hoe dat zit.
Overigens zijn calorieën altijd een inschatting. niemand weet precies wat hij binnen krijgt en hoeveel hij verbrandt, dus het is altijd een inschatting. Als je je druk maakt over 2gr eiwit per 100gr product meer of minder dan ben je iig je prioriteiten verkeerd aan het leggen. Maar dat is mijn mening.
 
Als je je druk maakt over 2gr eiwit per 100gr product meer of minder dan ben je iig je prioriteiten verkeerd aan het leggen. Maar dat is mijn mening.
Agreed. Je hebt t over 10 gram verschil als je een bak van 500 gram leeg eet. Dit minimale verschil verdwijnt inderdaad in de ruis van alle andere variabelen.
 
Als je weinig geld kwijt wilt zijn, koop je gewoon de goedkoopste variant en eet je er wat meer van of gooi je er whey doorheen. Goedkopere eiwitten zijn er niet.
 
Misschien moet je wat doen aan de perceptie dan. Want daar heeft je lichaam weinig aan, aangezien die minder 'denkt' en feitelijk gewoon het onderscheid maakt tussen eiwitten, koolhydraten en vetten. Vezels kunnen nog een rol spellen en de opneembaarheid van verschillende eiwitten, maar dan heb je het wel gehad op dat gebied.
Hoef niks te veranderen aan mn perceptie. Hoef ik ook meteen geen geld uit te geven aan proteine poeders bespaart weer wat
 
Back
Naar boven