MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!) (4 bezoekers)

Hoe bak jij je steak?


  • Totaal stemmers
    38

Bezoekers in dit topic

  • Ik bereid picanha eigenlijk nooit in zijn geheel al kan het best wat hebben zo’n groot stuk op een bbq. Ik snijd er plakken van (haaks op de draad natuurlijk) en dan heb je gewoon steaks.
    Bekijk bijlage 492174
    Ah op die fiets. Normale picanha heeft een mooi stuk vet en kan dus wel wat hebben. Kalfs picanha is een mager stuk vlees en zou dan eerder doorslaan en droog worden.

    Dus ik dacht ik doe hem in zijn geheel en snij hem dan haaks op het draad. Ik hoopte alleen op iets meer vet op het vlees. Volgende keer weer runderpicanha maken. Vet is immers smaak.

    Maar voor de prijs was het de moeite waard om te proberen.
    20200523_123117.jpg
     
    Laatst bewerkt:
    Ik bereid picanha eigenlijk nooit in zijn geheel al kan het best wat hebben zo’n groot stuk op een bbq. Ik snijd er plakken van (haaks op de draad natuurlijk) en dan heb je gewoon steaks.
    Als je er trouwens steaks van snijdt dan moet je met het draad mee snijden.

    Dit zodat wanneer de steak op het bord ligt, men het vlees haaks op de draad kan snijden. Anders wordt het lastig om het vlees op je bord haaks te snijden.

    In mijn geval zoals op de foto trancheer ik het vlees dus is dat de final cut. De plakjes zijn dan hapklaar, desnoods kunnen ze gehalveerd worden.
     
    Als je er trouwens steaks van snijdt dan moet je met het draad mee snijden.

    Dit zodat wanneer de steak op het bord ligt, men het vlees haaks op de draad kan snijden. Anders wordt het lastig om het vlees op je bord haaks te snijden.

    In mijn geval zoals op de foto trancheer ik het vlees dus is dat de final cut. De plakjes zijn dan hapklaar, desnoods kunnen ze gehalveerd worden.
    Begin nou gewoon dat topic met YT-kanaal waar ik het al over had!

    Wordt het niet tijd voor een eigen topic of YouTube kanaal?

    Corona koken met Apfelstrudel: roeren is altijd rechtsom!

    EDIT:
    Roeren is altijd rechtsom:
    Coronakoken met apfelstrudel
     
    Beter nog...DBB forum diner. :D
    Met gepaste afstand... Dus reserveren gewenst :roflol:
    Die DBB meet in Utrecht met diner bij die sushi tent was zo gezellig dat ik dit nog had voorgesteld om deze zomer te doen. Maar met de huidige coronamaatregelen zal dat waarschijnlijk volgend jaar worden.

    Lijkt mij wel tof. DBB meet en dan een goede bbq bij iemand in de tuin.
     
    Als je er trouwens steaks van snijdt dan moet je met het draad mee snijden.

    Dit zodat wanneer de steak op het bord ligt, men het vlees haaks op de draad kan snijden. Anders wordt het lastig om het vlees op je bord haaks te snijden.

    In mijn geval zoals op de foto trancheer ik het vlees dus is dat de final cut. De plakjes zijn dan hapklaar, desnoods kunnen ze gehalveerd worden.
    Zo doe ik het.
     
    Ik hoop maandag wat in te kunnen slaan.
    Bekijk bijlage 492190
    Nice. Makro?

    De Ierse bavette van Makro vind ik trouwens geen aanrader. Bij de Makro verkopen ze echter ook US grain fed bavette (flank steak dacht ik). Ik heb ze beiden meerdere keren gegeten en de US bavette is echt veel beter. Hij is alleen ook 2x zo duur helaas.


    Die Ierse picanha ben ik wel benieuwd naar.
     
    Zo doe ik het.
    Hij snijdt em verkeerd.

    Zie hier vanaf 02:20

    Die gast heeft trouwens een interessant youtube kanaal (Sous Vide Everything).

    En dan hier een paar jaar later door diezelfde gast het resultaat met sous vide.
     
    Laatst bewerkt:
    Back
    Naar boven