Fitness Seller

Winny 50mg e.d. (6wkn) + Test-e (10wkn) (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Hi all,

Ik ben deze week met mijn 2e kuur (50mg winny e.d. + Test-e) begonnen en heb besloten wekelijkse een kuurlog bij te houden.

--Huidige situatie --
30 jaar
87,6 kg
15,24% bf (parillo 9-punts meting)
74,2 kg vvm

Wekelijkse 9-punts vetmeting op woensdagochtend
onderhoud ±3400 kcal
Doel: aankomen van 5-6 kilo vvm.
Tevreden als: vet% naar ±12%

--Inname --
week 1-6: winny 50mg e.d.
10u-30 mg
16u- 20 mg
Week 2-4: 250 mg pw
Week 5-7: 375 mg pw
Week 8-11: 500 mg pw
week 12-13: nolvadex 20 mg e.d.

--Training--
Momenteel wandel en/of fiets ik ongeveer 3/4 keer per week een uurtje met mijn vriendin in de ochtend. In het weekend maak ik af en toe een tocht van 1,5 - 2 uur. (=900-1300 kcal)

Ik heb (gelukkig) een toffe gym thuis, en door Corona kan ik momenteel 2 keer per dag trainen. Vandaar dat ik 2 keer per week een split schema kan pakken.
Zie hieronder een ruwe schets van schema. Moet mogelijk nog wat schuiven met oefeningen per dag, maar dit is het eerste idee.

Bekijk bijlage 488185Bekijk bijlage 488186

--Voeding--

8:00

2 boterhammen pindakaas/ kipfilet
1 ei

11:00
2 boterhammen cervelaatworst
1 eiwitshake
stuk fruit

13:00
2 boterhammen kipfilet
Stuk fruit

15:00
50 gram ongebrande notenmix

16:00
2 boterhammen kipgrillworst

18:00
Avondeten (veel en divers)

20:00
500 gram kwark
60 gram krokant muesli

Totaal macro's (ex avondeten): 2806 kcal
- 231 g koolhydraten
- 123 g vet
- 174 g eiwit
Persoonlijk zou ikiets lager in vet gaan zitten zoals 1 gr/kg lichaamsgewicht, protein richting de 2.5gr/kg lichaamsgewicht en de rest carbs....
 
Dag 24 - Meetmoment

Gewicht vandaag: 92,6
Gewicht gemiddeld: 91,6 (laatste 7 dagen)
Vet: tussen 12,56 en 12,70 %
VVM: 80 kg

Het is momenteel 4 dagen na de injectie en er zit nog steeds een forse verdikking die vandaag voor het eerst wat lijkt af te nemen. De pijn is wat minder dan afgelopen dagen en zitten gaat daardoor ook wat beter. Erop liggen is nog steeds een no-go.

Ik heb de impact van bovenstaande trainingsschema ook aardig onderschat. De 6 dagen 2 keer per dag trainen eist toch op verschillende vlakken meer dan ik had gedacht. Pijntjes komen wat sneller terug en in de avond ben ik vaak compleet uitgeput, ondanks 8 - 8,5 uur structureel slaap per nacht en een redelijk gebalanceerde voeding. Ik ben momenteel ook nog bezig met een ander huis kopen, de verbouwing plannen, een nieuwe baan en een bruiloft, dus dat zal ook bijdragen aan de momenten dat ik zonder energie zit.

Vandaag is de 2e dag op rij rust omdat de pijn in mijn nek/ traps weer een beetje terug begon te komen. Dat was blijkbaar niet helemaal hersteld, dus voor de zekerheid maar 2 dagen rust genomen. Morgen hervat ik mijn trainingen weer op een lager pitje en vanaf volgende week ga ik een dag minder trainen om te zien wat dat voor uitwerking heeft op mijn energie, pijntjes en algemeen herstel.
 
Wat betreft je pip kan ik er over mee praten, ik had mijn eerste cycle ook enorme pip elke week waarbij ik de hele week mank liep en niet kon zitten/liggen op mn bil. Ik ben denk ik gewoon "pip gevoelig" zoals ik het mensen een paar keer heb zien noemen. Ik hoop dat je er gedurende de komende weken minder last van krijgt. En zoals genoemd werd zou een ander merk misschien ook kunnen schelen. Ik heb sowieso ergere pip bij test only zetten. Als ik het mix met tren bijvoorbeeld dan heb ik minder last van pip (ligt misschien aan de dunnere vloeistof?).

En over je trainingen, ik blast en cruise al een aantal jaar en ik merk bij mezelf dat ik de eerste 2 weken ongeveer van mn cycle ook gelijk anders ga trainen als ik weer blast, door wat extra motivatie etc maar heb geleerd om dat niet te overdrijven en mn lichaam geleidelijk te laten wennen aan weer zwaardere langere trainingen. En het dan ook per week meer aan kan en dat scheelt je pijntjes en blessures.
 
Dag 31 - Meetmoment

Gewicht vandaag: 93,3
Gewicht gemiddeld: 92,7 (laatste 7 dagen)
Vet: tussen 12,6 en 12,70 %
VVM: 81,0 kg

Het is (weer) 4 dagen na de laatste injectie en ik loop nog steeds rond met een bult ter grote van een tennisbal. Vóór het injecteren had ik de olie in een schaaltje warm water goed opgewarmd, en na de injectie een kwartier gemasseerd. Eerdere injecties voelde ik na ongeveer een half uur al opkomen, deze keer bleef de pijn echter de hele avond weg. Helaas voelde ik het toch de volgende ochtend.

Ik heb inmiddels geaccepteerd dat het niet anders gaat zijn de komende weken, dus ik heb wat maatregelen bedacht om de pijn tegen te gaan.
- de eerste paar dagen geen lange wandelingen te maken (dat lijkt de pijn geactiveerd te hebben bij - in ieder geval - de laatste injectie)
- benen aan het einde van trainingsschema, niet aan het begin (kort na de injectie)
- bij heftige last eventueel 1 been trainen waarin niet is geïnjecteerd.

Vraagje: wat is jullie ervaring met injecteren kort na het trainen van benen?
Voor mij werkt het niet om benen te trainen kort na de injectie, dus wellicht injecteren kort na een beentraining proberen.
Of is dat 'not done'?

Persoonlijk zou ikiets lager in vet gaan zitten zoals 1 gr/kg lichaamsgewicht, protein richting de 2.5gr/kg lichaamsgewicht en de rest carbs....

Thanks, heb wat wijzigingen aangebracht in mijn voeding en zal over een paar weken weer kijken naar een aanpassing. Eiwitten moeten nog wel omhoog, maar zo ongeveer is dit het nu.

Koolhydraten: 245
Eiwit: 180,5
Vet: 93,4

2626 Kcal ex avondeten

En over je trainingen, ik blast en cruise al een aantal jaar en ik merk bij mezelf dat ik de eerste 2 weken ongeveer van mn cycle ook gelijk anders ga trainen als ik weer blast, door wat extra motivatie etc maar heb geleerd om dat niet te overdrijven en mn lichaam geleidelijk te laten wennen aan weer zwaardere langere trainingen. En het dan ook per week meer aan kan en dat scheelt je pijntjes en blessures.

Heb deze week een wat gekke week en daardoor niet iedere dag kunnen trainen. Bevalt tot nu toe goed, dus ga wat extra rustdagen aanhouden komende weken.
 
Vraagje: wat is jullie ervaring met injecteren kort na het trainen van benen?
Voor mij werkt het niet om benen te trainen kort na de injectie, dus wellicht injecteren kort na een beentraining proberen.
Of is dat 'not done'?
niet ideaal imo omdat beenspier dan al lichtelijk geirriteerd is. Heb dan sneller twitches door een knoop waar ik doorheen ga. Voor mij werkt het juist om te injecteren in de spier en die vervolgens trainen.

Je kan nog een nieuwe vial halen van een ander merk, het kan zijn dat het komt door het gebruik van een bepaald oplosmiddel, bijvoorbeeld ethyl oleaat waar je er slecht tegen kan.

Wordt de huid ook rood rondom de inject spot en voelt het warm aan? Dan kan dit duiden op een onsteking en dus een (microbiologische) vervuiling in je vials of het niet steriel handelen.
 
Ik probeer altijd de spier te prikken pre workout die ik train, scheelt niet persee pip maar dan heb ik iig wel die spier getraind voordat ik er pip in heb. Mmc is ook beter.
 
Ik vind het juist fijn om na leg day in me been te injecteren. Zit meestal nog veel bloed in de spier en het lijkt altijd alsof de naald en dan veel makkelijker inglijdt. En spierpijn heb je na leg day toch wel als het goed is.
 
Voor mij werkt het juist om te injecteren in de spier en die vervolgens trainen

Heb dit deze week eens geprobeerd en kan zeggen dat ik nog geen verbetering merk. :p

Wordt de huid ook rood rondom de inject spot en voelt het warm aan

Niet per se rood, maar het voelt wel warm aan. Waarschijnlijk als gevolg van de onderhuidse ontsteking.
Het is vooral vervelend als ik buk, traploop, in de auto stap en soortgelijke bewegingen waarbij de hoek van mijn bovenbeen verandert. Doordat het vel strak trekt bij mijn bil komt er meer druk te staan op de ontsteking.

Je kan nog een nieuwe vial halen van een ander merk

Ik zal eens kijken of ik op korte termijn nog aan een ander merk kan komen. Hopelijk scheelt dat.
 
Dag 38 - Meetmoment

Gewicht vandaag: 93,0
Gewicht gemiddeld: 92,9 (laatste 7 dagen)
Vet: 11,6
VVM: 82,1 kg

In het kader van meten is weten: hieronder een kleine inzage in de voortgang tot nu toe.
Gelet op de sterke afname in vet% moet ik wel meer gaan eten komende tijd om te voorkomen dat de groei in massa afzwakt. Ik ben wat lager gaan zitten in vet, en wat hoger in koolhydraten en eiwitten, alleen scheelt het in het totaal toch nog wel wat kcal. Die moet ik er dus ergens weer tussen krijgen om vet% zoveel mogelijk stabiel te houden rond de 12%.

1590587513027.png


Het is vandaag 5 dagen na de injectie en ik heb er vrij weinig last meer van. Ik heb zowaar gewoon heerlijk benen getraind vandaag zonder een centje pijn. Dus dag 2 en 3 zijn qua pijn nog heftig geweest, dag 4 valt mee. Dat is wel anders geweest met de voorgaande injecties, dus ik ben hoopvol dat mijn tedere zitvlak eindelijk een keer gaat wennen aan de injecties. :P

Ik zou (volgens de initiële planning) nog 1 injectie zetten van 375 mg en daarna ophogen naar 500 mg. Een andere mogelijkheid zou nog zijn om door te gaan met 375 mg p.w. en een paar weken langer doorgaan. De laatste dagen krijg ik wel wat meer last van acné op mijn rug, en ik ben bang dat verhogen van de dosering het alleen maar erger maakt.
 
Als je nog steeds lekker gaat op de huidige dosering, waarom zou je dan verhogen? Als ik jou was zou ik gewoon lekker zo door gaan. Bewaar die hogere dosering lekker voor een volgende keer/kuur.
 
Ik zit momenteel in de 6e week winstrol, dus daar stop ik einde van deze week mee.
Het plan is nu om kcal nog met 300 te verhogen en de dosering gelijk te houden. Als over een tijd blijkt dat bij een verhoogde inname kcal en gelijke dosering test de groei significant afneemt dan zou ik het kunnen overwegen.

Eerst maar even kijken wat die aanpassing in voeding de komende weken doet.
 
Houd er rekening mee dat je dus 300 mg/week AAS in totale dosering omlaag gaat.
 
Ik zit momenteel in de 6e week winstrol, dus daar stop ik einde van deze week mee.
Het plan is nu om kcal nog met 300 te verhogen en de dosering gelijk te houden. Als over een tijd blijkt dat bij een verhoogde inname kcal en gelijke dosering test de groei significant afneemt dan zou ik het kunnen overwegen.

Eerst maar even kijken wat die aanpassing in voeding de komende weken doet.

Oh, ja als je winstrol dropt dan zak je natuurlijk aanzienlijk in je totale dosering per week... Dan zou ik evt. we de test wat verhogen ja.
 
of de laatste paar weken gebruiken voor verlaging in vet%
 
Dag 45 - Meetmoment

Gewicht vandaag: 93,9
Gewicht gemiddeld: 93,7 (laatste 7 dagen)
Vet: 11,6
VVM: 82,8 kg

Vandaag wederom 5 dagen na de injectie, MAAR: ik heb deze keer nagenoeg geen last gehad van de injectie. :D

Ik heb (weer) direct na de injectie benen getraind en ik heb eigenlijk alleen dag 3 een klein beetje gevoeld als ik mijn been optrok. Geen last gehad als ik er op lag/ sliep, dus een heel grote verbetering! Wat ik anders gedaan heb dan andere injecties: alcoholdoekje gebruikt om de injectieplek schoon te maken, minder diep injecteren en geen lange wandelingen of fietstochten in de dagen na de injectie. Ik ben benieuwd of het daaraan heeft gelegen of dat het lichamelijke gewenning is. Wellicht dat ik de volgende injecties eens wat ga uitproberen (toch wandelen, en toch diep injecteren) om te zien of het ergens aan ligt/ gelegen heeft.

Heb verder gekozen om toch 375mg te injecteren en mogelijk later de dosering op te hogen, eerst kijken hoe dit bevalt.
 
Dag 48

Gisteren een injectie gezet (375 mg) en mijn bil staat vandaag weer op ploffen. Dit keer de injectie weer wat dieper geprikt en begon gisteravond alweer last te krijgen. Volgende keer weer maar minder diep injecteren.
 
Dag 52 - Meetmoment

Gewicht vandaag: 92,7
Gewicht gemiddeld: 93,4 (laatste 7 dagen)
Vet: 11,14
VVM: 83,0

Ik ben wat gewicht kwijt geraakt sinds de vorige meting. Gelukkig wel wat vet, maar mijn gewicht is stilletjes aan het dalen sinds ik gestopt ben met Winny. De laatste tijd wel wat minder gewandeld en gefietst en dezelfde intake aan calorieën gehad. Zit te twijfelen om volgende injectie toch 500 mg te zetten om niet terug te vallen.

Vorige week heb ik overigens helaas wat minder kunnen trainen omdat er 3 dagen bezichtigingen waren hier thuis. Daarnaast heb ik me ook laten verleiden door wat gebak en taart omdat we thuis een verjaardag hadden. Die combinatie zal ook meegespeeld hebben in het gewichtsverlies, wellicht tezamen met wat lichte stress door de verkoop van het huis. Deze week weer wel vol er tegenaan.

Sides - kortademig?
Ik heb de laatste paar weken wel wat last van gevoelige tepels en eigenlijk de laatste 4 a 5 weken ook last van 'zwaar ademhalen'. Daar maakte mijn vrouw mij destijds al op attent, maar toen heb ik er eigenlijk weinig aandacht aan geschonken. Zelf merk ik het de laatste weken wel dat ik tijdens het wandelen en bellen tegelijk sneller buiten adem ben. Ik heb er eigenlijk geen echte verklaring voor behalve dat het aankomen van 7 kg vetvrije massa meer zuurstof vraag van mijn lichaam en ik daarom meer naar adem 'snak'? Met mijn conditie is zeker niets mis namelijk.
 
Persoonlijk zou ikiets lager in vet gaan zitten zoals 1 gr/kg lichaamsgewicht, protein richting de 2.5gr/kg lichaamsgewicht en de rest carbs....

Ik zie het juist als een goede zaak hoog in de vetten te zitten tijdens zo een kuur. Je lipiden krijgen hoe dan ook een verhoging. Dit zou het enigzins moeten compenseren.

Toffe log trouwens man, ik volg.
 
Back
Naar boven