Fitness Seller

Pussyweights opheffen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zieke vacuum. Dat lukt mij niet...

...meer sinds dat ik 12 was.
Oei dat wil dus zeggen dat ik het volgend jaar ook niet meer ga kunnen?
 
Oei dat wil dus zeggen dat ik het volgend jaar ook niet meer ga kunnen?
Blijven oefenen , komt vast goed, maar als kind was het easy en nu niet meer, skechts mijn ervaring.
 
Hey, ik ga form opnieuw aanleren voor deadlift nadat iemand even langs zijkant heeft gekeken en ik snap het wel denk ik.

Nu wil ik jullie vragen wat je erover denkt.
Wat ik zelf al wil verbeteren aan de after (indien dat doenbare vorm is): lats meer aantrekken waardoor de rug ook rechter zal blijven

Before (160kg):

After (140kg):

Wat ik zelf merk bij de after is dat de rom veel kleiner is en ik makkelijker m'n heupen naar voor krijg

Training buiten deadlifts gekloot aan vorm:
Back extension:

3x10x30

Leg curl:
skipped, nog teveel spierpijn in

Calf raise:
3x12x40
teeeering wat hou ik van die pijn.

Wat bicep oefeningen

Pls zeg iets over de deadlifts :)

Joejoe!
 
Hey, ik ga form opnieuw aanleren voor deadlift nadat iemand even langs zijkant heeft gekeken en ik snap het wel denk ik.

Nu wil ik jullie vragen wat je erover denkt.
Wat ik zelf al wil verbeteren aan de after (indien dat doenbare vorm is): lats meer aantrekken waardoor de rug ook rechter zal blijven

Before (160kg):

After (140kg):

Wat ik zelf merk bij de after is dat de rom veel kleiner is en ik makkelijker m'n heupen naar voor krijg

Training buiten deadlifts gekloot aan vorm:
Back extension:

3x10x30

Leg curl:
skipped, nog teveel spierpijn in

Calf raise:
3x12x40
teeeering wat hou ik van die pijn.

Wat bicep oefeningen

Pls zeg iets over de deadlifts :)

Joejoe!
Lekkere deads :)
waarom sumo? Je wilt toch net de rom zo groot mogelijk houden?
 
Lekkere deads :)
waarom sumo? Je wilt toch net de rom zo groot mogelijk houden?
ROM is beter zo klein mogelijk in je sterkste positie. Ik ben by far sterker op sumo dan conv omdat bij sumo je meer benen kan gebruiken naar mijn gevoel. En dat is mijn sterkste punt :p
Waarom zou je zo groot mogelijk willen (overdreven: ipv 30cm bewegen t.o.v 150cm bewegen, 30 zou toch veel beter zijn als je daar ook nog eens sterker in bent)
 
ROM is beter zo klein mogelijk in je sterkste positie. Ik ben by far sterker op sumo dan conv omdat bij sumo je meer benen kan gebruiken naar mijn gevoel. En dat is mijn sterkste punt :p
Waarom zou je zo groot mogelijk willen (overdreven: ipv 30cm bewegen t.o.v 150cm bewegen, 30 zou toch veel beter zijn als je daar ook nog eens sterker in bent)
Omdat je als je hetzelfde gewicht 150cm kunt verzetten je over het algemeen sterker bent dus meer massa hebt (er van uitgaan dat de techniek juist is)
Ik ben op een box squat van 60cm ook veel sterker dan op een conventional squat.
(is maar mijn gedacht hee want ik ben nog lang geen kenner op het gebied van de powerlift-achtige oefeningen ;) )
 
Hey, ik ga form opnieuw aanleren voor deadlift nadat iemand even langs zijkant heeft gekeken en ik snap het wel denk ik.

Nu wil ik jullie vragen wat je erover denkt.
Wat ik zelf al wil verbeteren aan de after (indien dat doenbare vorm is): lats meer aantrekken waardoor de rug ook rechter zal blijven

Before (160kg):

After (140kg):

Wat ik zelf merk bij de after is dat de rom veel kleiner is en ik makkelijker m'n heupen naar voor krijg

Training buiten deadlifts gekloot aan vorm:
Back extension:

3x10x30

Leg curl:
skipped, nog teveel spierpijn in

Calf raise:
3x12x40
teeeering wat hou ik van die pijn.

Wat bicep oefeningen

Pls zeg iets over de deadlifts :)

Joejoe!
Lekker bezig man :)
Jou deadlifts zijn een stuk hoger die van mij (vooral nu, ik heb al 3 maand niet kunnen deadliften..). Ik vraag me af of het veel uit maakt of je conv of sumo deadlift.
 
Omdat je als je hetzelfde gewicht 150cm kunt verzetten je over het algemeen sterker bent dus meer massa hebt (er van uitgaan dat de techniek juist is)
Ik ben op een box squat van 60cm ook veel sterker dan op een conventional squat.
(is maar mijn gedacht hee want ik ben nog lang geen kenner op het gebied van de powerlift-achtige oefeningen ;) )
Ja maar dat is een slechte redenering :p Beetje zoals als ik 200kg atg paused kan squatten kan ik vast 250kg parallel squatten.
 
Lekker bezig man :)
Jou deadlifts zijn een stuk hoger die van mij (vooral nu, ik heb al 3 maand niet kunnen deadliften..). Ik vraag me af of het veel uit maakt of je conv of sumo deadlift.
Hoger qua eindpositie of gewicht? En i know that feel :( 2e week in gym so far. En voor mij maakt het echt een enorm verschil, conventional is om te janken
 
Ja maar dat is een slechte redenering :p Beetje zoals als ik 200kg atg paused kan squatten kan ik vast 250kg parallel squatten.
Doe gewoon conventional en atg Robin :p
 
als je je techniek wil oefenen en bijwerken, zou ik als eerste die belt UIT laten
je voelt dan veel beter hoe je lijf reageert op veranderingen die je aanbrengt.
wat betreft je lift;
ik zou even wat meer aandacht geven aan het moment net voor je gaat trekken, zou meer voorspanning geven, dus borst meer vooruit en een klein beetje meer achteruit ''zitten'', en dan je lats aanspannen, als het goed is geef je nu zoveel spanning op de stang dat ie al bijna los komt van de grond.
en dan liften.
 
als je je techniek wil oefenen en bijwerken, zou ik als eerste die belt UIT laten
je voelt dan veel beter hoe je lijf reageert op veranderingen die je aanbrengt.
wat betreft je lift;
ik zou even wat meer aandacht geven aan het moment net voor je gaat trekken, zou meer voorspanning geven, dus borst meer vooruit en een klein beetje meer achteruit ''zitten'', en dan je lats aanspannen, als het goed is geef je nu zoveel spanning op de stang dat ie al bijna los komt van de grond.
en dan liften.
Eerst zat ik wat meer naar achteren maar dan krijg ik het effect dat mijn kont te ver van de bar komt. En dus waarschijnlijk de deadlift squat

Belt af is inderdaad een goeie tip, ga ik volgende keer proberen

En hierboven weet ik dat de lock niet goed is, maar is niet t probleem nu :p
 
op het laatste filmpje is dat te veel idd,
bedoel een beetje zitten, als in een klein beetje aan de stang hangen
 
op het laatste filmpje is dat te veel idd,
bedoel een beetje zitten, als in een klein beetje aan de stang hangen
Okido zal volgende week weer wat filmpjes nemen en wat meer spanning zetten. Thanks!
 
Heerlijke training. Begin chestday leuker en leuker te vinden tov voor corona.

Beetje abs en cable flyes ter opwarming

Paused benchpress:

4x4x87.5
Gingen allemaal heel goed, juist laatste setje werd het wat lastiger.

Low incline DB press:
3x9x26 allemaal nét geen 10e rep :d
1x10x20
Hier merk ik wel serieus dat ik moe ben van eergisteren nog en net benches

Cable chest flyes:
1x12x11.25 30° vind onder een hoek minder chill maar wou eens proberen
1x12x8.25 terug horizontaal
2x12x6.25

One arm row:
1x10x40
4x10x45

Rear delt flyes:
3x10x57.5
5x65 + 3x72.5 gewoon om te kijken hoe zwaar ik er kan gaan.

Joejoe :wave:
 
Lekkere training embryo.
 
Wat een kut training. Vel afgescheurd dus alles wat ik vast nam deed pijn.

RDL:
5x5x90-100 ongeveer
echt kut met die grip en geen knurling. nah.

Lat pulls waren, geloof het of niet, meer dan 1u lang bezet door dezelfde dude :)

Cable row:
3x57 ofzo, last van mijn elleboog.
Ik heb meer last van m'n elleboog, als ik m plooi krijg ik hem soms niet meer gestrekt tenzij ik 'm zou breken. Ook soms last van bij curls.

One arm cable row ter vervanging:
paar setjes. helemaal kut

Lat pulls nog steeds bezig en dus geskipt

Smith machine OHP seated:
10x50
8x60
2x10x50

Lateral raise:
tot ik het genoeg vond

Tricep dinges.

Helemaal kut. Straks thuis nog wat rekkerwerk voor bicep en schouder ofzo

:wave:
 
Ik heb tevens ook hook grip geprobeerd om eens te proberen maar mijn vingers glijden af mijn duim, kalk nodig? Of andere tips..?
 
Wat een kut training. Vel afgescheurd dus alles wat ik vast nam deed pijn.

RDL:
5x5x90-100 ongeveer
echt kut met die grip en geen knurling. nah.

Lat pulls waren, geloof het of niet, meer dan 1u lang bezet door dezelfde dude :)

Cable row:
3x57 ofzo, last van mijn elleboog.
Ik heb meer last van m'n elleboog, als ik m plooi krijg ik hem soms niet meer gestrekt tenzij ik 'm zou breken. Ook soms last van bij curls.

One arm cable row ter vervanging:
paar setjes. helemaal kut

Lat pulls nog steeds bezig en dus geskipt

Smith machine OHP seated:
10x50
8x60
2x10x50

Lateral raise:
tot ik het genoeg vond

Tricep dinges.

Helemaal kut. Straks thuis nog wat rekkerwerk voor bicep en schouder ofzo

:wave:

Waarom jaag je die teringlijer gewoon niet weg? Een uur? wtf
 
Back
Naar boven