Fitness Seller

Droog worden schema

Bezoekers in dit topic

Nou nee, ik denk dat dit eerder 20% is. Als je gaat cutten naar onder de 10%, zul je schrikken hoe weinig er van je overblijft.

Oké, goed om te weten! Bedankt voor je toelichting. Ik zal binnenkort mijn vetpercentage meten, zodat ik weet wat het precies is. Hoe kan ik dan ervoor zorgen dat ik veel spiermassa heb en tegelijkertijd mijn vetpercentage onder de 10% is?
 


Succes!
 

En nog wat info :)
 
Probeer het kaf van het koren te scheiden hier AramFit

Er wordt hier een hoop getrolt ( en om eerlijk te zijn was dat met zo'n topic natuurlijk wel te verwachten )

- hier zitten personen die al jaren aan het trainen zijn en zich klaar aan het maken zijn voor een wedstrijd en jij denkt met 66 kg ( en dan nog afvallen ) dit jaar nog op podium te kunnen staan
- je komt zelfverzekerd over ( dat is goed ) echter kan dit overslaan naar betwetendheid , pas hiervoor op want je wordt hier met de grond gelijk gemaakt
- Het voedingsschema wat je nu hebt is geen goed schema , hoeveel kcal eet je nu ? verhoudingen van K/E/V ? wel praten over wedstrijd maar geen basiskennis van voedingsschema
 
Als je gaat cutten en op 55 kg uit komt ben je veel te licht. Dan ben je gewoon een gemiddeld persoon, zelfde geld voor je voeding. Je eet om de 5 uur en je heet haast niks, 2 eetlepels havermout?? Gewoon eerst even voeding goed krijgen, training goed doen. En dan als je eruit ziet alsof je ready bent om te cutten en dan genoeg over te houden kan je een wedstrijd doen. Zoals eerder al gezegd werd sommige mensen gaan eerst de stage op en daarna pas alles goed doen. Ik heb zelf geen podium ervaring nog maar ik weet wel dat dat “dom” is.
 
Ja, ik snap wat je bedoelt, bedankt! Het is niet zo dat ik gelijk mee wil doen met een A-klasse wedstrijd of wat dan ook. Dan begrijp ik ook dat je zo breed moet zijn als jij, maar ik dacht juist dat je bij C-wedstrijden niet zo zwaar moet wegen, dus bijv. onder 70 kg. Ik weet ook niet wat de limiet is voor het gewicht en de vetpercentage. Daarom ben ik hierop om adviezen te krijgen.

Een simpele google search en je ziet dat er o.a. ingedeeld word op gewicht en in sommige klassen ook op lengte.

Met jouw huidig gewicht kom je in de -70 klasse, vaak een klasse waar maar 1 of 2 gasten staan van 1.60m.
Zou je daar nu naartoe werken dan weeg je max 55 kg on stage, een kleine 15kg lichter dan die midget die langs je staat, kansloos dus.

De gedachte dat je binnen enkele maanden met hard trainen en goede begeleiding podiumwaardig bent moet je onmiddelijk laten vallen. It takes time and discipline.
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker goed! Ik kan goed tegen kritiek en ik vind dat ook belangrijk, alleen vind ik het jammer dat er dan woorden als 'dom' gebruikt worden. Ik ben juist op dit forum om te leren van mensen met veel ervaring, zoals jij of Camelus.

Dan moet je ook niet zo dom lullen bro :thumbs:
 
Een simpele google search en je ziet dat er o.a. ingedeeld word op gewicht en in sommige klassen ook op lengte.

Met jouw huidig gewicht kom je in de -70 klasse, vaak een klasse waar maar 1 of 2 gasten staan van 1.60m.
Zou je daar nu naartoe werken dan weeg je max 55 kg on stage, een kleine 15kg lichter dan die midget die langs je staat, kansloos dus.

De gedachte dat je binnen enkele maanden met hard trainen en goede begeleiding podiumwaardig bent moet je onmiddelijk laten vallen. It takes time and discipline.

Thanks voor de info en het advies! Ben vandaag langs geweest bij Fox Gym. Zag er goed uit! Waarschijnlijk zal ik me vanaf volgende maand daar inschrijven.
 


Succes!

Erg bedankt hiervoor! Ik zal het zeker doornemen.
 
  • Like
Waarderingen: GO02
Thanks voor de info en het advies! Ben vandaag langs geweest bij Fox Gym. Zag er goed uit! Waarschijnlijk zal ik me vanaf volgende maand daar inschrijven.
Zo, dat is wel meteen de daad bij het woord voegen, netjes :thumbup:
 
Probeer het kaf van het koren te scheiden hier AramFit

Er wordt hier een hoop getrolt ( en om eerlijk te zijn was dat met zo'n topic natuurlijk wel te verwachten )

- hier zitten personen die al jaren aan het trainen zijn en zich klaar aan het maken zijn voor een wedstrijd en jij denkt met 66 kg ( en dan nog afvallen ) dit jaar nog op podium te kunnen staan
- je komt zelfverzekerd over ( dat is goed ) echter kan dit overslaan naar betwetendheid , pas hiervoor op want je wordt hier met de grond gelijk gemaakt
- Het voedingsschema wat je nu hebt is geen goed schema , hoeveel kcal eet je nu ? verhoudingen van K/E/V ? wel praten over wedstrijd maar geen basiskennis van voedingsschema

Ik zei alleen dat mijn doel eind dit jaar/begin volgend jaar is om mee te doen met een wedstrijd. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik alles weet, vandaar dat ik op dit forum ben om te leren. Misschien vatten mensen het verkeerd op dat ik op zo een korte periode mee wil doen met een wedstrijd en misschien is het ook niet realistisch/haalbaar, vandaar dat ik een coach wil nemen, zodat diegene mij eerlijk kan zeggen of het haalbaar is of niet (waarschijnlijk niet). Een coach zal ook voor mij een goed voedingsschema maken en bijhouden hoeveel ik binnenkrijgt etc. Op dit moment hou ik dat nog niet bij.

Maar bedankt voor je reactie!
 
Als je gaat cutten en op 55 kg uit komt ben je veel te licht. Dan ben je gewoon een gemiddeld persoon, zelfde geld voor je voeding. Je eet om de 5 uur en je heet haast niks, 2 eetlepels havermout?? Gewoon eerst even voeding goed krijgen, training goed doen. En dan als je eruit ziet alsof je ready bent om te cutten en dan genoeg over te houden kan je een wedstrijd doen. Zoals eerder al gezegd werd sommige mensen gaan eerst de stage op en daarna pas alles goed doen. Ik heb zelf geen podium ervaring nog maar ik weet wel dat dat “dom” is.

Thanks voor de info! Ik dacht steeds dat ik juist moet afvallen en tegelijkertijd goed moet trainen om spiermassa te behouden/op te bouwen, maar nu wordt het duidelijk dat ik te weinig eet op een dag. Aan mijn training ligt het denk ik niet echt. Ik train intensief, alleen merk ik dat ik heel langzaam spiermassa opbouw, en dat ligt dus waarschijnlijk aan mijn voeding. Raad je trouwens BCAA aan voor spiergroei? Dat gebruik ik momenteel nog niet.
 
AramFit ga alsjeblieft eerst een lezen en je verdiepen in de basisbeginselen ..

Bcaa is weggegooid geld , bovendien is het een supplement ( supplementen zijn aanvulling op je dagelijkse inname , geen vervanging )

je voeding is nog Niet on point, daarnaast zeg je dat het niet aan je training ligt maar dat valt te bezien , gezien het missen van basiskennis enz
 
Thanks voor de info! Ik dacht steeds dat ik juist moet afvallen en tegelijkertijd goed moet trainen om spiermassa te behouden/op te bouwen, maar nu wordt het duidelijk dat ik te weinig eet op een dag. Aan mijn training ligt het denk ik niet echt. Ik train intensief, alleen merk ik dat ik heel langzaam spiermassa opbouw, en dat ligt dus waarschijnlijk aan mijn voeding. Raad je trouwens BCAA aan voor spiergroei? Dat gebruik ik momenteel nog niet.
Bcaa’s zijn niet nodig. Maar reken eens na hoeveel kcal je eet, want zijn volgens mij echt maar 600 calorieën ofzo. Je moet genoeg eten tijdens je cut en genoeg proteine eten en hard trainen en dan kan je spier tijdens het trainen aan komen. Maar als je zo ziek weinig eet verbrand je ook je spier gewoon. Gewoon even 200 kcal onder onderhoud eten kijken wat gebeurd>dus, onderhoud berekenen en bijhouden wat je eet. Lets see what happens
 
AramFit ga alsjeblieft eerst een lezen en je verdiepen in de basisbeginselen ..

Bcaa is weggegooid geld , bovendien is het een supplement ( supplementen zijn aanvulling op je dagelijkse inname , geen vervanging )

je voeding is nog Niet on point, daarnaast zeg je dat het niet aan je training ligt maar dat valt te bezien , gezien het missen van basiskennis enz
Dit, stickies zijn al gestuurd volgens mij. Dus dat door lezen. Dan even je nieuw geleerde kennis even een jaartje gebruiken en dan verder kijken wat je doet
 
Ik sluit me volledig aan bij voorgaande 'sprekers'. Je ontbijt bestaat uit twee eetlepels havermout. Dat zegt mij genoeg over je kennis over voeding. Je kunt nu wel een coach gaan nemen die voor jouw gaat bepalen wat je moet doen en laten qua training en voeding, maar als je hier niet ook zelf mee aan de slag gaat, ben je nog geen stap verder als je weer afscheid neemt van je coach.
 
AramFit ga alsjeblieft eerst een lezen en je verdiepen in de basisbeginselen ..

Bcaa is weggegooid geld , bovendien is het een supplement ( supplementen zijn aanvulling op je dagelijkse inname , geen vervanging )

je voeding is nog Niet on point, daarnaast zeg je dat het niet aan je training ligt maar dat valt te bezien , gezien het missen van basiskennis enz

Oké, bedankt! Dacht dat BCAA wel hielp voor (extra) spiermassa. Is dus niet aan te raden.

Ja, klopt. Vanaf juli zal ik bewust op mijn voeding letten en alles noteren wat ik binnenkrijg.
 
Oké, bedankt! Dacht dat BCAA wel hielp voor (extra) spiermassa. Is dus niet aan te raden.

Ja, klopt. Vanaf juli zal ik bewust op mijn voeding letten en alles noteren wat ik binnenkrijg.
Reken ook even je onderhoud uit, en hoezo wachten tot jullie. Je kan ook morgen ochtend meteen beginnen
 
Back
Naar boven