AndroidHealthClinic

Droog worden schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bcaa’s zijn niet nodig. Maar reken eens na hoeveel kcal je eet, want zijn volgens mij echt maar 600 calorieën ofzo. Je moet genoeg eten tijdens je cut en genoeg proteine eten en hard trainen en dan kan je spier tijdens het trainen aan komen. Maar als je zo ziek weinig eet verbrand je ook je spier gewoon. Gewoon even 200 kcal onder onderhoud eten kijken wat gebeurd>dus, onderhoud berekenen en bijhouden wat je eet. Lets see what happens

Thanks hiervoor man! Ja, mijn calorieën op een dag waren inderdaad veel te weinig. Ik dacht juist dat ik niet zoveel moet eten tijdens het cutten, maar dat is dus verkeerd. Ik moet denk ik rond de 2500 kcal zitten op een dag. Ik gebruik nu MyFitnessPal om alles bij te houden. Het enige wat ik nu niet zo goed weet is hoeveel ik precies moet wegen voor optimaal spiermassa. Ik was bezig met afvallen, maar nu ik zo jouw reacties lees en ook van de anderen, dan is het niet zo goed idee om veel af te vallen. Denk dat ik rond 70kg moet wegen of zelfs meer dan dat.
 
Thanks hiervoor man! Ja, mijn calorieën op een dag waren inderdaad veel te weinig. Ik dacht juist dat ik niet zoveel moet eten tijdens het cutten, maar dat is dus verkeerd. Ik moet denk ik rond de 2500 kcal zitten op een dag. Ik gebruik nu MyFitnessPal om alles bij te houden. Het enige wat ik nu niet zo goed weet is hoeveel ik precies moet wegen voor optimaal spiermassa. Ik was bezig met afvallen, maar nu ik zo jouw reacties lees en ook van de anderen, dan is het niet zo goed idee om veel af te vallen. Denk dat ik rond 70kg moet wegen of zelfs meer dan dat.
Weet niet wat je doel precies is, welke categorie ofzo. Maar 70kg vind ik persoonlijk veel te weinig als je mee doet aan een bodybuild wedstrijd. Hoeveel je dus moet wegen? Gewoon zoveel dat je eruit ziet alsof je eerste plek kan pakken bij de wedstrijd die je gaat doen, als bij zo een amateur wedstrijd in mens physique iedereen 70kg weegt waar jij aan wilt wilt mee doen dan moet je daar naar streven. Maar ik vind dat niet echt bodybuilden maar ieder zn ding. Ga nou eerst maar even trainen en eten een tijdje en kijk hoe dat gaat, het podium op gaan heeft niet haast ofzo
 
Met alle respect , zonder tegen het verkeerde been te stoten ..

doelen hebben is goed maar zorg dat je basis goed is .. op het moment dat je niet weet hoeveel je eet , wat je binnenkrijgt , je niets afweet van de basis beginselen dan moet je bij het begin beginnen en niet een topic openen over droogtrainen en podium ambitie ..

Cutten is niet zo weinig mogelijk eten en zo min mogelijk eten , dat is een uitgebalanceerd spel tussen voeding / macro’s en een goed trainingsschema om na ( en tijdens ) het cutten er niet uit te zien als iemand uit Ethiopië .

We kunnen je helpen maar Schuif het podium op de lange baan ( over 2 jaar ofzo )

nogmaals de vraag .. hoe ziet je trainingsschema eruit? Wat voor schema draai je ? Set / rep range ? Hoeveel rust ?
 
Weet niet wat je doel precies is, welke categorie ofzo. Maar 70kg vind ik persoonlijk veel te weinig als je mee doet aan een bodybuild wedstrijd. Hoeveel je dus moet wegen? Gewoon zoveel dat je eruit ziet alsof je eerste plek kan pakken bij de wedstrijd die je gaat doen, als bij zo een amateur wedstrijd in mens physique iedereen 70kg weegt waar jij aan wilt wilt mee doen dan moet je daar naar streven. Maar ik vind dat niet echt bodybuilden maar ieder zn ding. Ga nou eerst maar even trainen en eten een tijdje en kijk hoe dat gaat, het podium op gaan heeft niet haast ofzo

Ja klopt, ik moet me nu even focussen op een goed balans tussen trainen en eten. Bij mij zit het hem voornamelijk bij het eten. Aankomende maandag heb ik een gesprek met een coach. Kijken wat hij kan betekenen voor mij. Waar train je zelf?
 
Bij mij zit het hem voornamelijk bij het eten.
Dan ben je duur uit als je daarvoor een coach neemt.
Kijk gewoon eens op het forum rond.
Ik heb al eerder de link neergezet. Hier staat alles in voor voeding en je kan hier gewoon advies vragen. Het is zonde om alleen hiervoor een coach te gaan betalen. Je kan dit echt wel zelf. Als je er nu een beetje tijd instopt heb je er heel wat jaren profijt van. En we zijn hier echt niet de beroerdste om je tips en advies te geven over je voedingsschema als je zelf met een opzetje komt. Kijk eerst eens wat je nu eet met de excel en kijk dan eens waar je heen wil. Het zal je een paar uur kosten maar je zal er veel van leren. :)
Excel post 2 en tekst van post 1.
 
Met alle respect , zonder tegen het verkeerde been te stoten ..

doelen hebben is goed maar zorg dat je basis goed is .. op het moment dat je niet weet hoeveel je eet , wat je binnenkrijgt , je niets afweet van de basis beginselen dan moet je bij het begin beginnen en niet een topic openen over droogtrainen en podium ambitie ..

Cutten is niet zo weinig mogelijk eten en zo min mogelijk eten , dat is een uitgebalanceerd spel tussen voeding / macro’s en een goed trainingsschema om na ( en tijdens ) het cutten er niet uit te zien als iemand uit Ethiopië .

We kunnen je helpen maar Schuif het podium op de lange baan ( over 2 jaar ofzo )

nogmaals de vraag .. hoe ziet je trainingsschema eruit? Wat voor schema draai je ? Set / rep range ? Hoeveel rust ?

Thanks voor de info!

Ik train zes dagen per week. Zondag rust ik uit. Elke week train ik een spiergroep twee keer, en standaard train ik elke dag m'n benen en buikspieren. Zaterdag alleen de focus op de benen en buikspieren. Bijv. deze week zag mijn trainingsschema er als volgt uit:

Maandag: Borsten, buikspieren en benen
Dinsdag: Biceps, buikspieren en benen
Woensdag: Biceps, triceps, buikspieren en benen
Donderdag: Schouders, buikspieren en benen
Vrijdag: Rug, buikspieren en benen
Zaterdag: Buikspieren en benen

Deze week lag dus de focus op de biceps. Volgende week zal dat op de borsten liggen. Het aantal sets zijn verschillend per oefening, maar wel standaard minimaal 3/4 sets voor elke oefening. Bij elke oefening begin ik met lage kg en zo bouw ik op naar een hoge kg.
 
Veel maar dan ook veel te veel van het goede .
Maar nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag ..

schijnbaar is zelf set / rep range een lastig iets voor je ..

Laten we het een hebben over je “ borsten dag “ ..

Welke oefeningen doe je voor borst ? Hoeveel setjes en hoeveel herhalingen ? Hoeveel kg bouw je op per set ?
 
Dan ben je duur uit als je daarvoor een coach neemt.
Kijk gewoon eens op het forum rond.
Ik heb al eerder de link neergezet. Hier staat alles in voor voeding en je kan hier gewoon advies vragen. Het is zonde om alleen hiervoor een coach te gaan betalen. Je kan dit echt wel zelf. Als je er nu een beetje tijd instopt heb je er heel wat jaren profijt van. En we zijn hier echt niet de beroerdste om je tips en advies te geven over je voedingsschema als je zelf met een opzetje komt. Kijk eerst eens wat je nu eet met de excel en kijk dan eens waar je heen wil. Het zal je een paar uur kosten maar je zal er veel van leren. :)
Excel post 2 en tekst van post 1.

Ik heb de sheet proberen door te nemen, maar ik kom er echt niet uit..mijn doel is om goed gespierd te zijn. Daarmee bedoel ik dat elke spiervorm goed zichtbaar is. Als ik nu bijv. naar m'n armen kijk, dan zie ik nog geen goede vormen bij m'n schouders en onderarmen. Het is nu soort van een geheel. Waarschijnlijk ligt het aan m'n vetgehalte dat de spieren niet goed zichtbaar zijn, daarom ben ik nu bezig met droog worden. Het enige wat ik nu dus niet zo goed weet is hoeveel ik moet wegen. Waarschijnlijk moet ik rond de 70 kg wegen of zelfs meer dan dat. Ik weet nog ook niet wat mijn exacte vetpercentage is. Ik heb zo een digitale vetmeter gekocht van xxl nutrition, maar op de een of andere manier werkt het niet goed. Ik meet bij m'n borst, core en bovenbeen, maar als ik het bij elkaar optel, kom ik uit op een erg hoog vetpercentage, wat denk ik niet klopt. Daarom zit ik na te denken om voor vier maanden een coach te nemen, zodat diegene qua voeding en qua training alles voor mij zal bijhouden. Na die vier maanden ga ik ervan uit dat ik het dan zelf kan doen en dan heb ik geen coach meer nodig, alleen wanneer ik een wedstrijd zal doen.
 
Je mag me een PB sturen met je vragen. Morgen heb ik weer een forum-dag ingepland waar ik even diep in kan gaan op vragen. Dan kom ik morgen terug bij je.

Coaching kan helpen, maar aan jouw verhaal en reacties te zien zou ik nog even wachten. Je kan nog veel zelf leren, bespaard een hoop geld. Dat geld mag je ook aan mij geven als je ervan af wilt! ;)
 
Veel maar dan ook veel te veel van het goede .
Maar nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag ..

schijnbaar is zelf set / rep range een lastig iets voor je ..

Laten we het een hebben over je “ borsten dag “ ..

Welke oefeningen doe je voor borst ? Hoeveel setjes en hoeveel herhalingen ? Hoeveel kg bouw je op per set ?

De afgelopen maanden heb ik niet optimaal kunnen trainen, maar de reden is denk ik wel duidelijk. Sinds vorige maand train ik bij een buitengym en vanaf volgende week weer gewoon binnen. Maar voor de borsten doe ik verschillende oefeningen: opdrukken, bankdrukken, low-incline bankdrukken, flat bench dumbbell press, incline dumbbell press, seated machine chest press, cable crossover flyes en pec fly machine. Daarnaast ook enkele andere oefeningen met de dumbbells op de bank (fly-oefening op de bank of met de dumbbells een 'ronde' beweging maken richting het hoofd en weer terugbrengen). Het is niet zo dat ik al deze oefeningen op een borstdag doe, maar ik probeer wel minimaal 5/6 te doen.

Bijv. de flat bench dumbbell press:

Set 1: 15 herhalingen met 28 kg
Set 2: 12 herhalingen met 30 kg
Set 3: 10 herhalingen met 32 kg
Set 4: 8 herhalingen met 34 kg (dit aantal kg is op dit moment mijn max en heb ik lange tijd niet gedaan, ook vanwege het feit dat de buitengym dit gewicht niet had)
 
De afgelopen maanden heb ik niet optimaal kunnen trainen, maar de reden is denk ik wel duidelijk. Sinds vorige maand train ik bij een buitengym en vanaf volgende week weer gewoon binnen. Maar voor de borsten doe ik verschillende oefeningen: opdrukken, bankdrukken, low-incline bankdrukken, flat bench dumbbell press, incline dumbbell press, seated machine chest press, cable crossover flyes en pec fly machine. Daarnaast ook enkele andere oefeningen met de dumbbells op de bank (fly-oefening op de bank of met de dumbbells een 'ronde' beweging maken richting het hoofd en weer terugbrengen). Het is niet zo dat ik al deze oefeningen op een borstdag doe, maar ik probeer wel minimaal 5/6 te doen.

Bijv. de flat bench dumbbell press:

Set 1: 15 herhalingen met 28 kg
Set 2: 12 herhalingen met 30 kg
Set 3: 10 herhalingen met 32 kg
Set 4: 8 herhalingen met 34 kg (dit aantal kg is op dit moment mijn max en heb ik lange tijd niet gedaan, ook vanwege het feit dat de buitengym dit gewicht niet had)

Meer is niet beter. Kan zelfs progressie tegengaan. Waar is je schema op gebaseerd?
 
De afgelopen maanden heb ik niet optimaal kunnen trainen, maar de reden is denk ik wel duidelijk. Sinds vorige maand train ik bij een buitengym en vanaf volgende week weer gewoon binnen. Maar voor de borsten doe ik verschillende oefeningen: opdrukken, bankdrukken, low-incline bankdrukken, flat bench dumbbell press, incline dumbbell press, seated machine chest press, cable crossover flyes en pec fly machine. Daarnaast ook enkele andere oefeningen met de dumbbells op de bank (fly-oefening op de bank of met de dumbbells een 'ronde' beweging maken richting het hoofd en weer terugbrengen). Het is niet zo dat ik al deze oefeningen op een borstdag doe, maar ik probeer wel minimaal 5/6 te doen.

Bijv. de flat bench dumbbell press:

Set 1: 15 herhalingen met 28 kg
Set 2: 12 herhalingen met 30 kg
Set 3: 10 herhalingen met 32 kg
Set 4: 8 herhalingen met 34 kg (dit aantal kg is op dit moment mijn max en heb ik lange tijd niet gedaan, ook vanwege het feit dat de buitengym dit gewicht niet had)
Ik zou echt eens de stickies goed gaan lezen. Je schema en je voeding is verre van ideaal en daar kun je nog veel winst halen. Er staan tal van voorbeelden hier op het forum. Bespaar je het geld van een coach en koop daar degelijke voeding van!
 
  • Like
Waarderingen: Onit
En elke dag benen trainen, echt niet nodig. Idk waar je dat vandaan hebt. Maar dat wordt hem gewoon niet
 
Thanks voor de info!

Ik train zes dagen per week. Zondag rust ik uit. Elke week train ik een spiergroep twee keer, en standaard train ik elke dag m'n benen en buikspieren. Zaterdag alleen de focus op de benen en buikspieren. Bijv. deze week zag mijn trainingsschema er als volgt uit:

Maandag: Borsten, buikspieren en benen
Dinsdag: Biceps, buikspieren en benen
Woensdag: Biceps, triceps, buikspieren en benen
Donderdag: Schouders, buikspieren en benen
Vrijdag: Rug, buikspieren en benen
Zaterdag: Buikspieren en benen

Deze week lag dus de focus op de biceps. Volgende week zal dat op de borsten liggen. Het aantal sets zijn verschillend per oefening, maar wel standaard minimaal 3/4 sets voor elke oefening. Bij elke oefening begin ik met lage kg en zo bouw ik op naar een hoge kg.
Je doet ook twee dagen achter elkaar biceps man, ik zou echt even de stickies door lezen want je bezit echt 0 basis kennis waar het nu op lijkt. Je moet echt eerst even de basis goed hebben. Bovendien moet je gewoon elke spiergroep 2x per week pakken voor optimale groei en niet ene week die 2x andere die. Doe gewoon. Maandag chest triceps, dinsdag back biceps, woensdag legs en dan repeat
 
Meer is niet beter. Kan zelfs progressie tegengaan. Waar is je schema op gebaseerd?

Het schema heb ik gewoon zelf verzonnen. Het kan best dat het geen goed schema is, maar dat is hoe ik op dit moment zo een beetje train. Wat ik al eerder aangaf, is mijn doel zo droog mogelijk worden en waarbij elke spiergroep goed zichtbaar is.
 
Wat ik al eerder aangaf, is mijn doel zo droog mogelijk worden en waarbij elke spiergroep goed zichtbaar is.
Niet vervelend bedoeld, maar hoeveel tips wil je nog meer voordat het kwartje valt? Kies een beginnersschema uit onderstaand topic en lees het topic over cutten door. Dan wordt het snel duidelijk hoe je het best je doel kunt bereiken.


 
Laatst bewerkt:
Je zal best de goede bedoelingen hebben daar niet van, maar ik heb het gevoel dat je je überhaupt ook nog nooit hebt ingelezen over bepaalde vlakken van training, voeding en randzaken. Hier op het forum valt voldoende te vinden m.b.t. 6 daags PPL split bijvoorbeeld. Maak jezelf het niet zo lastig en train en eet volgens de principes :flex:
 
Je doet ook twee dagen achter elkaar biceps man, ik zou echt even de stickies door lezen want je bezit echt 0 basis kennis waar het nu op lijkt. Je moet echt eerst even de basis goed hebben. Bovendien moet je gewoon elke spiergroep 2x per week pakken voor optimale groei en niet ene week die 2x andere die. Doe gewoon. Maandag chest triceps, dinsdag back biceps, woensdag legs en dan repeat


Ik heb nog geen coach en het trainen van de benen elke dag is gewoon iets van mezelf. Ik vind het fijn om elke dag m'n benen te pakken.
Ja, ik probeer af en toe te variëren met mijn training, dus bijvoorbeeld 2x achter elkaar biceps pakken. Ik heb het niet ergens gelezen of zo. Is iets van mezelf. Maar blijkbaar is het verkeerd? Wanneer train je dan je schouders en buikspieren?
 
Ik zou echt eens de stickies goed gaan lezen. Je schema en je voeding is verre van ideaal en daar kun je nog veel winst halen. Er staan tal van voorbeelden hier op het forum. Bespaar je het geld van een coach en koop daar degelijke voeding van!

Ik heb het proberen door te nemen, maar ik kom er niet echt uit. Ik heb op dit moment iemand nodig waarmee ik een gesprek kan hebben, mijn vragen en doelen kan voorleggen, dan kan zo een iemand precies zeggen hoe ik te werk moet gaan. Het is niet zo dat ik net ben begonnen met trainen he, alleen merk ik dat de ontwikkeling van mijn spieren erg langzaam gaat, dus blijkbaar doe ik iets verkeerd.
 
Back
Naar boven