Fitness Seller

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running) (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Maandag 29-6-2020
Benen.
Waarschijnlijk de laatste corona-thuistraining voor benen! :banana:

Oefeningsets x repsgewichtprogressie
Pistol squat4x10BW:) 6 mm dieper (35,0 cm)
Pistol squat4x10BW:) 5 mm dieper (34,5 cm)
Pistol squat4x10BW:) 5 mm dieper (34,0 cm)
Unilateral RDL4x2030 kg:) +4 reps
Unilateral standing calf raise4x17BW + 30,1 kg---
Unilateral banded leg curl4x1520 kg band---
 
geen squat geen deadlift. :(
 
geen squat geen deadlift. :(
Klopt. Ik heb al eens uitgelegd waarom ik ben gestopt met squats. En voor hypertrofie zijn RDL's minstens zo effectief als deadlifts, meen ik, omdat er ook excentrische belasting in zit. Deadlifts komen wel weer terug hoor, maar niet in het komende trainingsblok.
 
Klopt. Ik heb al eens uitgelegd waarom ik ben gestopt met squats. En voor hypertrofie zijn RDL's minstens zo effectief als deadlifts, meen ik. Deadlifts komen wel weer terug hoor, maar niet in het komende trainingsblok.

Als men voor hypertrofie gaat deadliften dan heb je het niet begrepen in mijn optiek.
(Ik doe’m ook niet).

We missen niks volgens mij ;)
 
Als men voor hypertrofie gaat deadliften dan heb je het niet begrepen in mijn optiek.
(Ik doe’m ook niet).

We missen niks volgens mij ;)
Zie ook dit artikel. Onderaan in het artikel gaat het over de effectiviteit van deadlifts voor hypertrofie.
 
Zie ook dit artikel. Onderaan in het artikel gaat het over de effectiviteit van deadlifts voor hypertrofie.

Ik had’m menno’s mening in een ander artikel al een keer gelezen. Thanks, ik ga’m toch nog een keer lezen :)
 
Als men voor hypertrofie gaat deadliften dan heb je het niet begrepen in mijn optiek.
(Ik doe’m ook niet).

We missen niks volgens mij ;)
Kracht en massa gaan hand in hand :)
Deadlift veroorzaakt dus zowiezo hypertrofie
 
Kracht en massa gaan hand in hand :)
Deadlift veroorzaakt dus zowiezo hypertrofie
Kracht en massa gaan niet helemaal hand in hand. Deadlift vind ik alles behalve een massa bouwer.
 
Kracht en massa gaan niet helemaal hand in hand. Deadlift vind ik alles behalve een massa bouwer.
Ik heb nochtans nooit een skeletje 250kg zien deadliften. Ik zeg niet dat het evenredig loopt maar het gaat zeker wel hand in hand

edit, heb wat liggen opzoeken. En het klopt volgens wat ik zo vind inderdaad wel dat als je puur voor hyperplasie traint pure kracht van ondergeschikt belang is (dus maw deadlift voor een pure bodybuilder nogal een zware belasting is voor het resultaat dat je er voor terug krijgt)
 
Laatst bewerkt:
Kracht en massa gaan hand in hand :)
Deadlift veroorzaakt dus zowiezo hypertrofie

Hier ben ik het zeker niet mee eens. Bij ons traint er een jongen die 180 KG makkelijk deadift.
Zijn bovenarmen zijn net zo dik als mijn onderarmen. Dus kracht wil niet altijd ook ‘omvang’ betekenen.
 
Hier ben ik het zeker niet mee eens. Bij ons traint er een jongen die 180 KG makkelijk deadift.
Zijn bovenarmen zijn net zo dik als mijn onderarmen. Dus kracht wil niet altijd ook ‘omvang’ betekenen.
180 is nou ook niet echt veel :p
heb mijn comment nog ge-edit :)
 
Ik heb nochtans nooit een skeletje 250kg zien deadliften. Ik zeg niet dat het evenredig loopt maar het gaat zeker wel hand in hand

edit, heb wat liggen opzoeken. En het klopt volgens wat ik zo vind inderdaad wel dat als je puur voor hyperplasie traint pure kracht van ondergeschikt belang is (dus maw deadlift voor een pure bodybuilder nogal een zware belasting is voor het resultaat dat je er voor terug krijgt)
Kijk even bij powerlift records ;)
 
Kijk even bij powerlift records ;)
Ik neem mijn woorden terug :p
7A7A6DEA-5F30-4F7F-B832-A90877AAE139.png

(wel indrukwekkend dat die jongen met relatief smalle bouw 250kg tilt :) )
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: vntl
Ook nog steeds een sluimerende hoofdpijn. Lijkt in de buurt van de holtes te zitten...
Alles wijst op een voorhoofdsholte-ontsteking. Gisterochtend met paracetamol begonnen. Scheisse! :(
 
Zoek dan eens een average gym bro die 200kg for reps DL, wedden dat die massa heeft aan de achterkant van zijn lichaam.
Graag stoppen met de deadlift-discussie hier in mijn log. Open anders even een nieuw topic: 'Is de deadlift een goede massabouwer?'
 
Back in the gym! :banana:

Woensdag 1-7-2020
Back to the gym, training 1
Upper body

OefeningWarming-upWerksetsIntensiteit
1. Barbell close grip paused bench10x20,30,4010,10,9x502-3 RIR
2. Barbell Pendlay row10x30,4010,10,10x502-4 RIR
3. Barbell OHP10x2010,9,9x303 RIR
4. Chinup---10,9,8xBW3 RIR
5. Cable side raise---12,11,10x20 lbs (losse katrol)2-4 RIR
6. Cable overhead triceps extension---12,12,12x50 lbs (vaste katrol)3 RIR
7. Machine biceps curl---20,18,16x152-4 RIR
8. Cable face pull---20,20,20x30 lbs (vaste katrol)>5 RIR

Ik heb me netjes aan mijn vooropgestelde plan gehouden qua oefeningen, aantal werksets, reps en intensiteit. Achteraf gezien een goed plan om vooraf duidelijk uit te schrijven wat ik zou gaan doen, anders had ik waarschijnlijk te veel en te zwaar getraind. Vooral bench press en OHP moeten er weer even in slijten.
 
Laatst bewerkt:
Donderdag 2-7-2020
Back to the gym, training 2
Lower body + abs

OefeningWarming-upWerksets
1. Barbell Romanian deadlift10x40,503x10x60
2. Barbell hip thrust10x40,503x10x60
3. Machine leg press10x40,50,603x15x70
4. Machine unilateral leg curl---3x10x5
5. Machine standing calf raise---3x10x70
6. Machine adductor---3x20x100 lbs
7. Machine abductor---3x20x75 lbs
8. Machine ab crunch---3x20x80 lbs

Eerste benentraining weer in de gym. Intensiteit vond ik lastig in te schatten, maar bij de meeste oefeningen heb ik denk ik wel >5 RIR aangehouden, behalve bij leg curls en calf raises.

Bij leg curls merkte ik dat de hamstrings erg zwak zijn geworden in volledige extensie. Ook wel logisch, omdat ik thuis deze oefening met bands heb gedaan en dan is er nauwelijks spanning op de band bij het inzetten van de beweging.

Bij de leg press heb ik de techniek op een aantal punten aangepast:
1. voeten lager op het plateau geplaatst om de quads beter te belasten
2. voeten verder uit elkaar geplaatst om een grotere ROM te krijgen
3. rugsteun in de laagste positie.
Dit zorgde er voor dat ik het plateau vrijwel tot de laagste positie kon laten zakken die de machine aankan!
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag 3-7-2020
Back to the gym, training 3
Upper body

OefeningWarming-upWerksetsProgressie
1. Barbell close grip paused bench10x20,30,4010,10,9x50---
2. Barbell Pendlay row10x30,403x11x50+3 reps
3. Barbell OHP10x203x11x30+5 reps
4. Chinup---11,10,9xBW+3 reps
5. Cable side raise (losse katrol)---12,12,11x20 lbs+2 reps
6. Cable overhead triceps extension (vaste katrol)---3x13x50 lbs+3 reps
7. Machine biceps curl---20,18,16x16¼+1¼ kg
8. Cable face pull (vaste katrol)---3x21x30 lbs+3 reps

Geen noemenswaardige spierpijn van de eerste UB-training van eergisteren, dus ik kon vandaag al weer los voor de 2e UB-training.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven