MuscleMeat

Schema voor in de cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tijluss

Novice
Lid geworden
28 jun 2020
Berichten
26
Waardering
7
Lengte
1m72
Massa
71kg
Vetpercentage
23%
Beste forumleden,

Ik ben reeds enige jaren bezig met fitness zonder dat ik mijn voeding echt op orde had.
Nu mijn buik is gegroeid, en ik vooral daar veel vet heb ontwikkeld, ben ik van plan om te cutten en mij aan een strakker voedingsschema te houden.
Ik weet dat ik misschien meer moest bulken voordat ik hier aan begin, maar ik wil niet dat mijn buik nog groter wordt.
Mijn vraag is: zou men mee kunnen kijken naar mijn opgestelde schema, en indien nodig mij kunnen voorzien van feedback? Bij voorbaat dank.
Ik ben 1.72 lang en weeg rond de 71 kg. Ik train regelmatig, zo'n vier keer per week.

Mijn onderhoud is rond de 2300 berekend met de harris en benedict formule (x 1,375), omdat ik veel zit overdag maar wel redelijk vaak sport.
Met vriendelijke groet.


Ontbijt
kcalKHVetEiwit
Ah - Skyr, 150 gr936g0g17g
Ah - Chia Zaad, 20 gr920g7g4g
Spinazie Ah - Spinazie, 50 gram130g0g2g
ingevroren blauwe bessen - (blauwe bessen), 100 gram5211g0g1g
Home - Ultra Fine Oats Body & Fit, 30 gram11920g2g4g
Body&fit - Vegan Perfection, 1 scope1183g2g22g

Middageten
ah sla melange - sla, 100 gram221g0g3g
Ei - Ei gebakken, 2 stuk2221g18g14g
Body & Fit - Vloeibaar Eiwit, 100 gram501g1g10g

Avondeten
Basmati - Rijst Ah, 120 g40890g0g11g
Olijfolie - Eetlepel Olijfolie, 1 lepel1190g14g0g
Brocoli - Brocoli Natural, 150 gr.503g1g5g
Ah - Kippendij, 200 g280--g13g42g

Voor het slapen
Body&fit - Pindakaas, 30 gram1923g16g8g
Ah - Skyr, 200 gr1248g0g22g

TOTAAL:
1.954147g74g165g
 
Als je vaak traint is je activiteitenfactor geen 1,375. Dat is als je NIET traint. Dus hou daar rekening mee.

Ik zou zeggen gebakken ei.. neem 2 eieren (meestal zo een 80-85 kcal per ei) meet de boter een keer af. Want als je je ei bakt eet je niet al het bakvet op.
Evenals de eetlepel olie van het kip bakken. Kortom je overschat nu je kcal. Op zich niet erg maar hou er rekening mee.
Zolang je altijd hetzelfde doet maakt het niet uit hoe je het meerekent.

Maar wat ik bijvoorbeeld vaak doe is vlees bakken en dan alles daarbij gooien. Dan eet je dus wel zo goed als al het bakvet op. Maar als je de methodes afwisselt kan dat wel een verschil geven. En in een cut kan dat wel uitmaken.

Weeg je de rijst ongekookt af?
 
Bedankt voor je reactie. Ik moet inderdaad even finetunen op het gebied van bakvet/olie/boter, dit vind ik nog wel ingewikkeld. Goede tip om het samen te voegen tot 1 pan.
Vind je dat de rest van het schema er goed uit ziet? Het avondeten zal verschillen aangezien ik niet elke dag het zelfde kan eten met mijn gezin, en ik dus varieer. Ik weeg wel alles ongekookt af.
Buiten het avondeten om, is dit een acceptabel en goed schema?
Bedankt.
 
Het gaat erom dat het voor jou vol te houden is. Gewoon avondeten blijven variëren. Jouw er rekening mee dat een pasta maaltijd meet bevat dan een aardappel maaltijd. Maar dat middeld wel uit over de week.

Het is persoonlijk. Ik zelf zou het niet overleven op een paar eitjes en sla overdag. Maar dat is voor iedereen anders.

Gewoon proberen en zien wat het doet.
 
Bedankt voor je feedback.
En qua macro's, Koolhydraten 147 gr, vet 74, eiwit 165? Ik heb geprobeerd aan te houden 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, en 2 gram eiwit, en de rest aangevuld met KH.

Bedankt voor het meedenken.
 
Dat is toch een goede uitgangspositie? 1g vet, 2g eiwit per kilo lichaamsgewicht.

Je zit nu op zo'n -350 per dag (2300-1950), dus je zou per 10 dagen over een langere periode gemeten gemiddeld 0,5 kilo kunnen verliezen (3500 kcal = 0,5 kilo). In theorie dan.

Als het goed gaat zou ik gewoon lekker door gaan.

Als het niet goed gaat dan zou ik na een maandje eens gaan onderzoeken of je echt zoveel kcal verbrand (je kunt die altijd los tracken in plaats van die benedict factor) en of je elke dag eet wat je opschrijft. Hier na 10 jaar aanklooien met stupid broscience tot de conclusie gekomen dat 99% van de tijd het puur en alleen kcal in/kcal out is bij cutten. Dus je berekend iets fout als de resultaten niet te zien zijn na een langere periode. Korte periodes (3 weken en minder) kun je niet specifiek zeggen of iets goed gaat, pas na een maand of meer kun je wat met gemiddelden gaan beoordelen.

Correct me if i'm wrong, maar je eetschema vind ik erg 'ik heb gelezen wat gezond is en erin geflikkerd' en weinig 'ik eet dit om aan de macro's te komen en vind het goed uit te houden'.

Goedkope kwark is bijvoorbeeld net zo lekker en dan kun je dat geld van die $#*@ dure skyr of eiwit van de B&F investeren in lekkere kip van de muscle meat. Just spitballin' ;)
 
Om even om.te breken...0.99 voor 500ml skyrr (lidl) is niet extreem veel duurder dan ca.0.75 per 500 ml voor kwark van een eigen merk.
 
Om even om.te breken...0.99 voor 500ml skyrr (lidl) is niet extreem veel duurder dan ca.0.75 per 500 ml voor kwark van een eigen merk.

Je hebt gelijk, ik dacht aan de 'echte' van de AH van een paar euro. Marketing product..

Hoop alleen dat mijn punt niet verkeerd begrepen word hierdoor, dus ter verduidelijking; eet voedsel wat je lekker vind om het makkelijk vol te houden

Broccoli is gezond, maar als je het niet zo lekker vind kun je net zo goed een andere groente nemen. Kipfilet is gezond alleen runderrookvlees is ook een lekkere afwisseling.
 
Je hebt gelijk, ik dacht aan de 'echte' van de AH van een paar euro. Marketing product..

Hoop alleen dat mijn punt niet verkeerd begrepen word hierdoor, dus ter verduidelijking; eet voedsel wat je lekker vind om het makkelijk vol te houden

Broccoli is gezond, maar als je het niet zo lekker vind kun je net zo goed een andere groente nemen. Kipfilet is gezond alleen runderrookvlees is ook een lekkere afwisseling.
Jouw punt was duidelijk :)

wilde alleen even het punt maken dat als je het wel lekker vind er ook betaalbaardere versies zijn :)
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik koop inderdaad een goedkope bak van skyr, vind het wel lekker smaken en kost rond de euro volgens mij.
Ik probeer dit schema uit, en heb mijzelf gewogen en gefotografeerd vandaag. Ben benieuwd of ik resultaat ga zien.
 
Back
Naar boven