AndroidHealthClinic

Beginner cutten en voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shak

Novice
Lid geworden
5 jul 2020
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
87kg
Vetpercentage
28%
Hallo Allen,

Als beginneling wil ik wat meer aan kracht training doen.

Ik ben van een mager persoon (in de jongeren jaren) naar een mooi volle buik (!!) gegaan (30 jaar). Buik steekt zo uit, dat ik niet eens normaal shirtjes kan aandoen.

Wat ik wil bereiken: Niet droog trainen (misschien in de toekomst). Hoef niet veel meer aan te komen vindt ik zelf en het mag allemaal wat strakker staan! Vooral mijn buik wil ik wat meer naar binnen duwen. Ik heb me de afgelopen dagen veel ingelezen en weet dat het onmogelijk is alleen je buik weg te trainen. Dus, ik pak bij het trainen alle spier groepen aan en wil 5 dagen aan krachttraining doen. Vooral al dat gehang, daar wil ik vanaf!

Voordat ik zover ben al vandaag, heb ik me veel ingelezen over het thuis trainen met dumbells. Conclusie die ik eruit kan halen: Trainen doe je het best met dumbels en een goede bank. Of het nou thuis is of in een sportschool.

Aan de hand van de welk bekende excel sheet (zag ze bij bijna elke topic naar voren komen), heb ik alles (laten) uitrekenen:

Leeftijd: 30
Lengte: 185 CM
Lichaamsgewicht: 87KG
Vet percentage: 25,9% (huidplooi meting 4 punts gedaan door vriendin)
VVM: 64.5
BMR: 1762 kcal
Onderhoud: 2423
Cutten: 2181 kcal

Voedingsschema gemaakt:

6:30/07:00 Ontbijt: Whey isolaat; melk; havervlokken; banaan > Drinken als een shake. kcal= 558 | eiwit= 42 | vet= 6 |

10:00/11:00 Tussendoor: Dit kijk ik nog even aan. Ontbijt zal ongeveer om 6:30 zijn en lunch rond 12:00. Misschien dat een tussendoortje iets teveel wordt.

12:00 Lunch: Volkoren brood 4x; kipfilet 5x; kaas; appel; blauwe bessen > kcal= 430 | eiwit= 24 | vet= 11

15:00/15:30: Brood volkoren 3x; tonijn > kcal= 183 | eiwit= 24 | vet= 2 |

17:00 Trainen

18:00 avondeten: Kip filet haasjes; rijst Basmati; paprika; broccoli > kcal= 305 | eiwit= 45 | vet= 2

2 uren voor het slapen gaan: Whey isolaat (aanbevolen hoeveelheid); havervlokken; kwark > kcal= 598 | eiwit= 45 | vet: 6 |

Totaal kom ik uit op 2075 kcal.

Foto's van hoe het er nu uitziet:

20200705_124135.jpg20200705_124234.jpg20200705_124417.jpg20200705_124524.jpg

Trainings schema nog niet gemaakt. Als ik na jullie advies, mijn eet schema etc. oke vindt, ga ik beginnen aan een train schema.

Hebben jullie tips, opmerkingen, wat te doen, wat beter te doen of een trainings schema?

Wat ik ook heb begrepen is dat je na het bulken ( dit doe ik nu niet want vindt dat ik genoeg vet heb en ''breed'' genoeg ben) gaat cutten om vervolgens weer te bulken tot je je gewenste vet % hebt? Aanbeveling is 6 weken bulken, 6 weken cutten. Is dit ook verstandig om voor mij aan te houden?

Groeten
 
Foto's van hoe het er nu uitziet:

20200705_124135.jpg20200705_124234.jpg20200705_124417.jpg20200705_124524.jpg
Waarom zou je hier aan iets willen veranderen? Dit is het ultieme powerlifting physique.
 
  • Haha
Waarderingen: ACE
Waarom zou je hier aan iets willen veranderen? Dit is het ultieme powerlifting physique.

Euhhhh..? Wil niet arrogant overkomen oid maar mis ik ergens een grap? Of begrijp ik je gewoon verkeerd😂
 
Euhhhh..? Wil niet arrogant overkomen oid maar mis ik ergens een grap? Of begrijp ik je gewoon verkeerd😂
Zo arrogant als ik ga je niet worden, dus ik zou het niet eens proberen.
 
Hallo Allen,

Als beginneling wil ik wat meer aan kracht training doen.

Ik ben van een mager persoon (in de jongeren jaren) naar een mooi volle buik (!!) gegaan (30 jaar). Buik steekt zo uit, dat ik niet eens normaal shirtjes kan aandoen.

Wat ik wil bereiken: Niet droog trainen (misschien in de toekomst). Hoef niet veel meer aan te komen vindt ik zelf en het mag allemaal wat strakker staan! Vooral mijn buik wil ik wat meer naar binnen duwen. Ik heb me de afgelopen dagen veel ingelezen en weet dat het onmogelijk is alleen je buik weg te trainen. Dus, ik pak bij het trainen alle spier groepen aan en wil 5 dagen aan krachttraining doen. Vooral al dat gehang, daar wil ik vanaf!

Voordat ik zover ben al vandaag, heb ik me veel ingelezen over het thuis trainen met dumbells. Conclusie die ik eruit kan halen: Trainen doe je het best met dumbels en een goede bank. Of het nou thuis is of in een sportschool.

Aan de hand van de welk bekende excel sheet (zag ze bij bijna elke topic naar voren komen), heb ik alles (laten) uitrekenen:

Leeftijd: 30
Lengte: 185 CM
Lichaamsgewicht: 87KG
Vet percentage: 25,9% (huidplooi meting 4 punts gedaan door vriendin)
VVM: 64.5
BMR: 1762 kcal
Onderhoud: 2423
Cutten: 2181 kcal

Voedingsschema gemaakt:

6:30/07:00 Ontbijt: Whey isolaat; melk; havervlokken; banaan > Drinken als een shake. kcal= 558 | eiwit= 42 | vet= 6 |

10:00/11:00 Tussendoor: Dit kijk ik nog even aan. Ontbijt zal ongeveer om 6:30 zijn en lunch rond 12:00. Misschien dat een tussendoortje iets teveel wordt.

12:00 Lunch: Volkoren brood 4x; kipfilet 5x; kaas; appel; blauwe bessen > kcal= 430 | eiwit= 24 | vet= 11

15:00/15:30: Brood volkoren 3x; tonijn > kcal= 183 | eiwit= 24 | vet= 2 |

17:00 Trainen

18:00 avondeten: Kip filet haasjes; rijst Basmati; paprika; broccoli > kcal= 305 | eiwit= 45 | vet= 2

2 uren voor het slapen gaan: Whey isolaat (aanbevolen hoeveelheid); havervlokken; kwark > kcal= 598 | eiwit= 45 | vet: 6 |

Totaal kom ik uit op 2075 kcal.

Foto's van hoe het er nu uitziet:

Bekijk bijlage 496347Bekijk bijlage 496348Bekijk bijlage 496349Bekijk bijlage 496350

Trainings schema nog niet gemaakt. Als ik na jullie advies, mijn eet schema etc. oke vindt, ga ik beginnen aan een train schema.

Hebben jullie tips, opmerkingen, wat te doen, wat beter te doen of een trainings schema?

Wat ik ook heb begrepen is dat je na het bulken ( dit doe ik nu niet want vindt dat ik genoeg vet heb en ''breed'' genoeg ben) gaat cutten om vervolgens weer te bulken tot je je gewenste vet % hebt? Aanbeveling is 6 weken bulken, 6 weken cutten. Is dit ook verstandig om voor mij aan te houden?

Groeten
Gewoon gaan trainen en cutten, je bent duidelijk te 'dik' en niet 'breed'

Maak een schema en post het hier.
 
heb ik me veel ingelezen over het thuis trainen met dumbells. Conclusie die ik eruit kan halen: Trainen doe je het best met dumbels en een goede bank. Of het nou thuis is of in een sportschool.
Met alleen een bankje en dumbbells kom je er niet. Hoe wil je je benen dan gaan trainen? Waarom thuis trainen en niet naar een sportschool?
 
Als je begint met krachttraining krijg je de 'noobgainz' ongeacht of je cut of bulkt volgens mij. Dus als je zegt dat je denkt dat je moet gaan bulken maar de buik eraf wil dan gaat het hier even niet goed denk ik. Je vet van je buik verschuift niet naar spier in je borst.

Cutten == onderhoud berekenen - 3500kcal per week == lager vet% == kleinere buik (volgens mij is dit je doel)

Mijn advies - werk aan 1 doel tegelijk. Dus bijvoorbeeld grote spieren, laag vet% en gezonder eten zijn eigenlijk 3 doelen.
 
Back
Naar boven