AndroidHealthClinic

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running)

Bezoekers in dit topic

Daar dacht ik ook, aan zou je dan nog steeds een Dumbbell press aanraden?
Db press is als je schouderproblemen hebt een betere optie dan barbell in ieder geval. Neemt niet weg dat je met ruk vorm nog steeds alles met je schouders kan drukken bij db presses
 
Db press is als je schouderproblemen hebt een betere optie dan barbell in ieder geval. Neemt niet weg dat je met ruk vorm nog steeds alles met je schouders kan drukken bij db presses

Dat ligt helemaal aan je schouderproblemen, ik heb twee blessures aan mijn rechterschouder en flat DB press gaat bij mij echt niet, incline DB press lukt wel een redelijk flat barbell press gaat gewoon prima, maar heel wijd kan ik ook niet gaan met mijn grip.
 
Wat is de reden dat je hem smal pakt ipv breed, voelt een brede grip niet goed?
Ik heb beide sleutelbeenderen meerdere malen gebroken gehad. De ene schouder staat ook hoger dan de andere. Ik heb de eerste jaren altijd de bench press gedaan met standaard grip, maar kwam niet verder dan 10x60kg. Het voelde soms wat vreemd in de zwakste schouder, maar nooit pijn of blessures gehad. Toen las ik over de close grip bench, dat dit beter voor het schoudergewricht zou zijn en nog steeds een prima borstoefening en ben ik daar naar overgestapt. Dit voelde inderdaad fijner voor de schouder, maar dat kan ook tussen de oren hebben gezeten. Nu lees ik hier dus dat dit geen goede borstoefening is en begin ik dus weer te twijfelen aan mijn schema...
 
Dan kom je vanuit een tekort en ga je je lichaam afmatten met volume.
Je wilt groeien neem ik aan ?
Waarom dan niet gelijk richting massa, zwaar of relatief zwaar en weinig ?
Ik heb mijn cut op 3 juni beëindigd. Toen ik op 1 juli weer in de sportschool begon, zat ik dus al weer 4 weken in een overschot/bulk.
Zie verder mijn reactie op de vraag van Bokito:
Dit is alleen voor de eerste paar weken na corona, om er weer in te komen met lichte trainingen.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel ben je in die 6 weken aangekomen met deze voeding en dit schema ?
 
Hoeveel ben je in die 6 weken aangekomen met deze voeding en dit schema ?
Ongeveer 3 kg. Zie hieronder het verloop van mijn gewicht vanaf 1 april.
Eerste dagen in de bulk heb ik mezelf niet gewogen.
1 april - 3 juni: cut
3 juni - 16 juli: bulk

gewicht.jpg
 
Ik heb beide sleutelbeenderen meerdere malen gebroken gehad. De ene schouder staat ook hoger dan de andere. Ik heb de eerste jaren altijd de bench press gedaan met standaard grip, maar kwam niet verder dan 10x60kg. Het voelde soms wat vreemd in de zwakste schouder, maar nooit pijn of blessures gehad. Toen las ik over de close grip bench, dat dit beter voor het schoudergewricht zou zijn en nog steeds een prima borstoefening en ben ik daar naar overgestapt. Dit voelde inderdaad fijner voor de schouder, maar dat kan ook tussen de oren hebben gezeten. Nu lees ik hier dus dat dit geen goede borstoefening is en begin ik dus weer te twijfelen aan mijn schema...

Doe dan gewoon een plate loaded chestpress indien de vrije bewegingen erg blessuregevoelig zijn voor je ipv een tricep oefening voor je chest doen :) Waar twijfel je nog aan? Ik heb de indruk dat je gewoon heel graag de cgbp wilt blijven doen om welke reden dan ook en nu hoopt dat iemand met een aantal harde argumenten komt die aantonen dat de cgbp wel een prima borstoefening is. Je kan hem toch ook gewoon blijven doen naast de chestpress?
 
Doe dan gewoon een plate loaded chestpress indien de vrije bewegingen erg blessuregevoelig zijn voor je ipv een tricep oefening voor je chest doen :) Waar twijfel je nog aan? Ik heb de indruk dat je gewoon heel graag de cgbp wilt blijven doen om welke reden dan ook en nu hoopt dat iemand met een aantal harde argumenten komt die aantonen dat de cgbp wel een prima borstoefening is. Je kan hem toch ook gewoon blijven doen naast de chestpress?
Dat laatste ga ik waarschijnlijk ook doen. Ik ben er inmiddels ook wel van overtuigd dat alleen een cgbp niet optimaal is voor de borst. Ik ga de komende tijd even nadenken over een wijziging in mijn UB workout. Voor borst wordt het waarschijnlijk een plate loaded chest press machine (zittend dan wel liggend, beide machines zijn aanwezig in mijn gym) tezamen met de cgbp, omdat ik dit een erg fijne oefening vind.
 
Woensdag 15-7-2020
Upper baaady

OefeningMateriaal13 juli15 juligewicht🡽 reps🡽
1. close grip paused benchbarbellkg12,12,11x5012,12,13x50+2
2. pendlay rowbarbellkg10,10,10x67½10,9,9x70+2½-2
3. overhead pressbarbellkg11,11,11x359,9,9x37½+2½-6
4. weighted chinup---11,11,12x(BW+5)12,12,12x(BW+5)+2
5. unilateral side raisecable (losse katrol)kg17,16,15x814,14,14x9+1-6
6. overhead triceps extensioncable (vaste katrol)lbs14,14,14x5515,15,15x55+3
7. biceps curlmachinekg20,18,16x22½19,17,14x23¾+1¼-4
8. face pullcable (vaste katrol)lbs18,18,18x3019,19,19x30+3

Donderdag 16-7-2020
Lower baaady + abs

OefeningMateriaal14 juli16 juligewicht🡽reps🡽
1. romanian deadliftbarbellkg10,10,10x8010,10,10x82½+2½
2. hip thrustbarbellkg8,8,10x9010,10,10x90+4
3. leg pressmachinekg11,11,11x9012,12,15x90+6
4. unilateral lying leg curlmachinekg10,10,10x8¾10,10,10x10+1¼
5. standing calf raisemachinekg12,13,14x7512,12,12x80+5-3
6. adductormachinelbs19,19,19x13518,18,18x140+5-3
7. abductormachinelbs19,19,19x11018,18,18x115+5-3
8. ab crunchmachinelbs20,18,16x11520,18,16x120+5
 
Sterke pendlays en abductor/adductor zeg.
 
Sterke pendlays en abductor/adductor zeg.
Thanks. Op pulling movements ben ik relatief sterker dan pushing, maaaarrrrr...... 70 kg Pendlay's is niks bijzonders toch? Doordat je vanaf de grond trekt, kun je zwaarder gaan dan de standaard barbell row. Zelf wel eens gedaan?

En gewichten op een machine zeggen sowieso niks. Verschilt per merk en type hoeveel gewicht je kunt pakken.
 
Doordat je vanuit de grond tilt kan je juist minder zwaar tillen, het gewicht ligt namelijk dood. Verder is een pendlay horizontaler dan de standaard row, je bent dus ook meer bezig om in die positie te blijven wat ook weer kg's scheelt. Dat is in ieder geval mijn ervaring ermee.
 
Doordat je vanuit de grond tilt kan je juist minder zwaar tillen, het gewicht ligt namelijk dood. Verder is een pendlay horizontaler dan de standaard row, je bent dus ook meer bezig om in die positie te blijven wat ook weer kg's scheelt. Dat is in ieder geval mijn ervaring ermee.
Daar heb je gelijk in. Anderzijds heb je geen 'constant tension' en een kort rustmomentje na elke rep. Dat maakt het dan weer ietsje lichter in mijn beleving.
 
Thanks. Op pulling movements ben ik relatief sterker dan pushing, maaaarrrrr...... 70 kg Pendlay's is niks bijzonders toch? Doordat je vanaf de grond trekt, kun je zwaarder gaan dan de standaard barbell row. Zelf wel eens gedaan?

En gewichten op een machine zeggen sowieso niks. Verschilt per merk en type hoeveel gewicht je kunt pakken.
Ik kan aanzienlijk minder gewicht pullen, zeker als ik ze strikt doe.

Machine zegt inderdaad niet zoveel, maar ik heb nog nooit een adductor machine gezien waar iemand boven de 120 kg op laadde.
 
Machine zegt inderdaad niet zoveel, maar ik heb nog nooit een adductor machine gezien waar iemand boven de 120 kg op laadde.
Misschien ben je niet helemaal scherp in je cut, maar ik had al eerder aangegeven dat het gewicht op die machine in LBS is. Staat ook duidelijk in de tabel. (1 lbs = 0,454 kg)
 
Misschien ben je niet helemaal scherp in je cut, maar ik had al eerder aangegeven dat het gewicht op die machine in LBS is. Staat ook duidelijk in de tabel. (1 lbs = 0,454 kg)
O, nu zie ik het. Ik had niet op die kolom gelet. Wel verwarrend om verschillende eenheden te hanteren en op het Europese vasteland is lbs niet echt gebruikelijk, maar als een machine enkel die eenheid aangeeft, snap ik je keuze. Ik prefereer altijd SI-eenheden, maar ben inmiddels gewend aan Engelse eenheden vanuit de luchtvaart en veel samenwerken met VS/VK. Vet irritant altijd. :P
 
O, nu zie ik het. Ik had niet op die kolom gelet. Wel verwarrend om verschillende eenheden te hanteren en op het Europese vasteland is lbs niet echt gebruikelijk, maar als een machine enkel die eenheid aangeeft, snap ik je keuze.
Kilogrammen staan er wel (afgerond) bij, maar de Matrix apparaten in onze gym met een weight stack, zijn gemaakt voor voor de Engelse/Amerikaanse LBS markt.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Kilogrammen staan er wel (afgerond) bij, maar de Matrix apparaten in onze gym met een weight stack, zijn gemaakt voor voor de Engelse/Amerikaanse LBS markt.
Ik hanteer delen door 2 -10% (komt op hetzelfde neer als x0,45, maar rekent wat gemakkelijker). Laatste in de VS 100 lbs plates gezien in de gym:P
 
Volgens mij is dit 'm (rechts het afgeronde gewicht in kg):
Matrix_Adductor_rear_G3-S74_weight_stack.JPG
 
Ik zou het gewoon door 2 delen en er kilogrammen van maken.
 
Back
Naar boven