AndroidHealthClinic

voedingswaarde blik tonijn help aub (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Groterworden

Novice
Lid geworden
3 jan 2016
Berichten
12
Waardering
3
Beste ,
ik heb "statesman tonijn op zonnebloemolie" in gebruik maar weet niet wat de voedingswaardes zijn incl. de olie. Het etiket:
Nettogewicht 160g (is dat zonder of met de olie??)
Gemiddelde voedingswaarden per 100g uitgelekt product:
Energie 751kJ/180kcal
Vetten 9.5g
Koolhydraten <0.1g
Eiwitten 23.5g

Het blik zelf weegt 30g zonder inhoud en met inhoud 190g. Ik neem aan dat het nettogewicht dan incl. de olie is? Dan nog kan ik het aantal vetten niet berekenen volgens mij omdat het per uitgelekt product vermeld is.
Iemand enige oplossing hier voor? Misschien de olie laten druipen en wegen?

Mvg,

Groterworden
 
Beste ,
ik heb "statesman tonijn op zonnebloemolie" in gebruik maar weet niet wat de voedingswaardes zijn incl. de olie. Het etiket:
Nettogewicht 160g (is dat zonder of met de olie??)
Gemiddelde voedingswaarden per 100g uitgelekt product:
Energie 751kJ/180kcal
Vetten 9.5g
Koolhydraten <0.1g
Eiwitten 23.5g

Het blik zelf weegt 30g zonder inhoud en met inhoud 190g. Ik neem aan dat het nettogewicht dan incl. de olie is? Dan nog kan ik het aantal vetten niet berekenen volgens mij omdat het per uitgelekt product vermeld is.
Iemand enige oplossing hier voor? Misschien de olie laten druipen en wegen?

Mvg,

Groterworden
De olie afgieten en je bent klaar mocht dit te moeilijk zijn koop dan op waterbasis.
 
Beste ,
ik heb "statesman tonijn op zonnebloemolie" in gebruik maar weet niet wat de voedingswaardes zijn incl. de olie. Het etiket:
Nettogewicht 160g (is dat zonder of met de olie??)
Gemiddelde voedingswaarden per 100g uitgelekt product:
Energie 751kJ/180kcal
Vetten 9.5g
Koolhydraten <0.1g
Eiwitten 23.5g

Het blik zelf weegt 30g zonder inhoud en met inhoud 190g. Ik neem aan dat het nettogewicht dan incl. de olie is? Dan nog kan ik het aantal vetten niet berekenen volgens mij omdat het per uitgelekt product vermeld is.
Iemand enige oplossing hier voor? Misschien de olie laten druipen en wegen?

Mvg,

Groterworden

Dit is je antwoord toch? Afgieten dus. En natuurlijk als je wat langer afgiet of zelfs de olie eruit drukt heb je minder olie en dus minder calorieën.
Wil je het preciezer hebben inderdaad op waterbasis kopen en als je wil zelf olie toevoegen.
 
Beide heren bedankt voor de tips, ik haalde er 30g vloeistof uit maar ik heb de indruk dat het niet 100% vet is. Ik ga die op waterbasis dan maar kopen.
 
ik heb de indruk dat het niet 100% vet is

geneuzel in de kleine marges . Voor niet wedstrijd atleten totaal overbodig om je voeding tot op de ml uit te knijpen ..
 
Je wilt toch "Groterworden"? Slurp de olie lekker op!
 
Back
Naar boven