Fitness Seller

Peiling Ask jwdoetookmee anything (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je hierna het podium op wilt zonder coach zou ik nu een ander protocol hanteren dan wat Maarten jou voorschreef als test, of je moet precies hetzelfde resultaat als op die wedstrijd neerzetten. Dan zou ik dat gewoon opnieuw dan.
Je noemt nu exact mijn punt. Dus wel een ander protocol hanteren dan ik deed (dus wel het 'winning team' veranderen). Dat is dus exact waarnaar ik op zoek ben. Natuurlijk ga ik niet exact hetzelfde resultaat neerzetten als toen, ik ben nu enhanced en heb veel meer massa. Hetgeen waar ik toen wel echt tevreden over was, was het depleten en laden op het eind. Ik was droog, had goede definitie en het laden maakte bij mij een wereld van verschil.

Ik wil, zoals je zegt, dus wel een ander protocol hanteren, en daar zoek ik nu naar.

Ik ga het podium niet op zonder coach b.t.w. Sowieso als niet wegens het poseren, exact op het juiste moment pieken en het ontzorgen om op het juiste moment te pieken. Een coach waar je vertrouwen in hebt neemt zoveel stress weg de laatste weken. Misschien dat ik na 3 wedstrijden zonder coach af kan. Daarnaast wil ik blijven leren van iemand met meer kennis en ervaring dan ikzelf.
 
Of gewoon nog te vet.
Nope, ik ken mijzelf, daar ligt het niet aan. Ja, oke, nu heb ik nog wel wat vet, maar ik heb ook nog 4 weken en als het nodig is 1-2 weken langer.
 
Nope, ik ken mijzelf, daar ligt het niet aan. Ja, oke, nu heb ik nog wel wat vet, maar ik heb ook nog 4 weken en als het nodig is 1-2 weken langer.
Oke.
 
Ik waardeer overigens je feedback wel en weet wat jouw visie is :thumbs:, die heb je al vaker gedeeld. Misschien is dat ook een protocol dat kan werken, dus het overwegen waard.:) Ik weet van mijzelf echter dat enkel een laag VP niet voldoende is, want ik heb beneden de 5% gestaan en dat in die laatste dagen ik best veel kan verbeteren en veranderen door met carbs, vocht en evt. zout te spelen. Momenteel eet ik ook nog erg veel groenten (en veel zout), dus ik denk dat als ik dat verminder, het al flink verschil oplevert. (En ik moet gewoon meer abs trainen :p, maar ik denk dan VP belangrijker is dan veel abs trainen.)
 
Ik heb nooit meegedaan met de contest en misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar is het voordeel van de contest niet dat je zelf bepaalt wanneer je de fotoshoot plant en dus ook op meerdere momenten foto's zou kunnen nemen. In die zin dat je bijvoorbeeld plant om je foto's op 1 augustus te maken. Je gaat vooraf geen al te "gekke" dingen doen zoals bij de traditionele aanpak het geval is. Vervolgens plan je later in augustus alsnog een "tradionele peak week" en maak je na afloop van die week nog een keer foto's. Dan kun je toch zien of en in hoeverre het verschil in aanpak voor jouw lijf ook echt verschil maakt.
 
Ik heb nooit meegedaan met de contest en misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar is het voordeel van de contest niet dat je zelf bepaalt wanneer je de fotoshoot plant en dus ook op meerdere momenten foto's zou kunnen nemen. In die zin dat je bijvoorbeeld plant om je foto's op 1 augustus te maken. Je gaat vooraf geen al te "gekke" dingen doen zoals bij de traditionele aanpak het geval is. Vervolgens plan je later in augustus alsnog een "tradionele peak week" en maak je na afloop van die week nog een keer foto's. Dan kun je toch zien of en in hoeverre het verschil in aanpak voor jouw lijf ook echt verschil maakt.
Klopt , maar ik wil een afspraak plannen met een fotograaf en die zal niet zo flexibel zijn, tenzij ik dubbel betaal.
 
Klopt , maar ik wil een afspraak plannen met een fotograaf en die zal niet zo flexibel zijn, tenzij ik dubbel betaal.
Ik zou het gratis doen BB of in ruil voor een gym sessie :p

Heb alleen geen lampen enzo
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het gratis doen BB of in ruil voor een gym sessie :p

Heb alleen geen lampen enzo
Oke, nice. Heb je ook ervaring met fotografie op BB-gebied? Qua verlichting moet thuis of in de gym ook wel lukken. Ik PM nog wel en ben bereid een vergoeding te betalen uiteraard.
 
Oke, nice. Heb je ook ervaring met fotografie op BB-gebied? Qua verlichting moet thuis of in de gym ook wel lukken. Ik PM nog wel en ben bereid een vergoeding te betalen uiteraard.
Nee dat niet maar met een 50mm komen de foto's er sowieso wel goed uit in tegenstelling tot mensen die het via mobiel met zonlicht tegen doen:p
 
Oké bedankt. Ik snap dat het heel erg per persoon verschilt, net als dat de één bloated als fuck blijft en de ander 3 weeks out al megadepleted oogt, of de één al een Michelinpoppetje wordt van het kijken naar een bak kwark en de ander gerust elke dag een liter melk drinkt en nog steeds eruit ziet als een Auschwitzpatiënt.

Toch zie ik dat veel coachs, ook pro's en goeroes, een bepaald standaardprotocol hanteren. Steeds meer hoor en lees ik adviezen die niet meer het conventionele process volgen, het eerst opvoeren van water, dan afbouwen bijvoorbeeld, of het fluctureren met zout. Ik zie filmpjes van John Meadows, JP, Layne Norton etc. die nu juist zeggen: houd water constant, zout constant, voer bijv. begin van peak week je carbs op en kijk daarna wat nodig is en niet pas de laatste 2 dagen extreem (laden). Vaak zijn dat toch protocollen die ze voor alle klanten toepassen, waarbij ze ongetwijfeld van persoon tot persoon finetuning en verschillen toepassen, maar eenzelfde basis hanteren.

Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die voor het eerst het podium opstappen en waarbij je niet precies weet hoe ze reageren op iets, dus wellicht is er een 'veilige basis' waarop je terugvalt als je geen risico wil nemen.

Laat ik de vraag anders stellen: ben jij een voorstander van het traditionele depleten en laden (laatste 2 dagen veel carbs)? Bouw jij doorgaans vocht eerst op en daarna af, zodat je lichaam subcutaan vocht uitpist voordat je homeostase hebt bereikt? Wat is het basisadvies voor zout voor een gemiddeld persoon?
Al die voorbeelden in je eerste alinea zijn geen goede voorbeelden. Bloated as fuck blijven ligt 100% aan verkeerde keuzes qua dieet of trainingsaanpak. Verkeerde keuzes zullen bij iedereen tot bloat leiden. Is ook de reden dat Big Ramy nooit af op komt. Pakt zn trainingsvolume compleet verkeerd aan.
Extreem laden de laatste dagen zou ik overigens sowieso nooit doen, dus daar heb je je antwoord mee. Deplete trainingen doen imo ook meer kwaad dan goed bij de manier waarop ik zelf een prep aanvlieg of klanten prep
 
  • Like
Waarderingen: BB_
dankjewel. Maar denk je dat een conventional deadlift bijdraagt aan je ‘hypertrofie-proces’?
Of kun je als bodybuilder beter je energie in een andere oefening steken?
Die beantwoordde ik al toch?
Conventionele deadlift is een erg a specifieke oefening. Kan hij voor hypertrofie zorgen? Wellicht. Maar per definitie niet je best tool in the box, voor elk van dr spiergroepen die worden aangesproken
 
Ik waardeer overigens je feedback wel en weet wat jouw visie is :thumbs:, die heb je al vaker gedeeld. Misschien is dat ook een protocol dat kan werken, dus het overwegen waard.:) Ik weet van mijzelf echter dat enkel een laag VP niet voldoende is, want ik heb beneden de 5% gestaan en dat in die laatste dagen ik best veel kan verbeteren en veranderen door met carbs, vocht en evt. zout te spelen. Momenteel eet ik ook nog erg veel groenten (en veel zout), dus ik denk dat als ik dat verminder, het al flink verschil oplevert. (En ik moet gewoon meer abs trainen :p, maar ik denk dan VP belangrijker is dan veel abs trainen.)
Je hebt sowieso niet beneden de 5 % gestaan. Sorrytoburstyourbubblebro haha
 
Je hebt sowieso niet beneden de 5 % gestaan. Sorrytoburstyourbubblebro haha
Oke. Ik was er niet trots op, vervelende omstandigheden. Zie PM.
Niet mijn hele verleden staat op dit forum gelukkig.
 
Laatst bewerkt:
Bloated as fuck blijven ligt 100% aan verkeerde keuzes qua dieet of trainingsaanpak. Verkeerde keuzes zullen bij iedereen tot bloat leiden.
Wat is bij jouw laatste wedstrijd dan de reden geweest dat je bloated op het podium stond?
 
Wat is bij jouw laatste wedstrijd dan de reden geweest dat je bloated op het podium stond?
Waayyyyyy to much stress, en trainingsvolume verknald
 
Een coach waar je vertrouwen in hebt neemt zoveel stress weg de laatste weken.
Misschien dat je daar meer het verschil uit merkt? Contest week eindelijk eens een deload en rust want de coach hosselt het wel. Cortisol omlaag en supercompensatie van de overreaching.
 
Jwdoetookmee

Val je sneller/makkelijker af met AAS (als we ervan uitgaan dat voeding etc. in orde is) ?
 
Back
Naar boven