AndroidHealthClinic

Contest Log Furryx Contest 2020 strong>shredz

Bezoekers in dit topic

Zo dan, hij is ook ff hard gegaan :thumb:
 
gaat lekker hier. kleine update qua gemiddeld gewicht. en wat ik nu eet en hoeveel cardio ik doe.
ik ben er nog lang niet maar ben hard op weg om mijn shape van vorig jaar te verpletteren. Vonk kan zich nog goed herinneren hoe ik er toen bij stond. ondertussen heb ik de aders weer op mijn schouders met wat pomp. de rug word droger en droger alleen de pens word het nog niet echt beter op.
mijn abs moeten denk ik van heel ver komen en dat is toch wel echt mijn doel dit jaar.

vanaf vandaag week 8 van de cut in.

Week 1 cut: 2800kcal gemiddeld gewicht 87.9kg
Week 2 cut: 2800kcal gemiddeld gewicht 87.9kg
Week 3 cut: 2600kcal gemiddeld gewicht 87.9kg
Week 4 cut: 2400kcal gemiddeld gewicht 87.3kg
Week 5 cut: 2400kcal gemiddeld gewicht 87.3kg +cardio toegevoegd 15 min cardio 3 trainingen per week
Week 6 cut: 2200kcal gemiddeld gewicht 87.4kg +cardio elke training 15 minuten
Week 7 cut: 2200kcal gemiddeld gewicht 86.5kg

Week 8 nu in week 8 bezig. vanaf deze week 20 min cardio per week. het enige puntje dat ik toch nog een beetje vakantie gevoel heb. dat ik deze week wat daagjes weg ga. niet op mijn eten ga letten en beetje ga genieten met de vrouw. daarna gaan we weer vol gas door!


trainen is nog steeds gebaseerd op kracht. 3 dagen trainen 1 dag rust en dit door. push pull legs. als er meer rust nodig is doe ik dit.
op push dag bench 5/3/1 +2 backoff sets. probeer nog steeds progressief te laden. laatste reps waren 2x102.5kg. pre corona was dit 3x 102.5kg
op pull dag deadlift 5/3/1 + 2 backoff sets. 2x150kg pre corona moeite met 155kg
op legs dag Squat 5/3/1 +2 backoff sets. 2x140kg pre corona 3x137.5kg
Mooie progressie hoor!!:thumbs:
 
vandaag push gehad. hopelijk vrijdag avond niet te laat terug zodat ik weer kan gaan trainen.

bench 1x105kg. voelde beetje leeg dus maar 1 rep maar wel een +2.5kg
binnenkort stop ik wel met de 1 reppers en blijven verhogen. mijn idee is om voor de laatste weken cut wat hoger in de reps te gaan zitten. 12/10/8/6 is het idee.
om bij een bulk weer in te gaan zetten op krachtwinst.
 
mijn abs moeten denk ik van heel ver komen en dat is toch wel echt mijn doel dit jaar.
daar zijn ook wel technieken voor :D

fake-abs.jpg
 
vandaag push gehad. hopelijk vrijdag avond niet te laat terug zodat ik weer kan gaan trainen.

bench 1x105kg. voelde beetje leeg dus maar 1 rep maar wel een +2.5kg
binnenkort stop ik wel met de 1 reppers en blijven verhogen. mijn idee is om voor de laatste weken cut wat hoger in de reps te gaan zitten. 12/10/8/6 is het idee.
om bij een bulk weer in te gaan zetten op krachtwinst.
Zou idd die 1 + skippen of wat je ook doet. Kracht is sowieso niet best nu. Kan je prima onderhouden met wat meer high rep sets.
 
poah lekker ding begin je te worden zeg:heart:
 
Je shape is zo vooruitgegaan, stiekem aan het snoepen?

Wat ik zelf doe is v.w.b. PPL een A- en B-schema, waar ik op Pull A DL en Leg B RDL. Met Front Squat heb ik geen last, maar mijn DL en FS zijn dan ook niet op heel hoog gewicht.
 
Laatst bewerkt:
Zou idd die 1 + skippen of wat je ook doet. Kracht is sowieso niet best nu. Kan je prima onderhouden met wat meer high rep sets.
Dit, of als je eens weinig concentratie of energie hebt aan het einde van de cut, een compound vervangen door een Machine of DB-oefening (Chest/DB Press, Hack Squat, Leg Press)..
 
Zou idd die 1 + skippen of wat je ook doet. Kracht is sowieso niet best nu. Kan je prima onderhouden met wat meer high rep sets.
dit ligt al op de planning, zeker als ik weer begin met werken. nu in mijn vakantie wil ik nog proberen iets van mijn BP en SQ te zien wat ik pre corona niet heb gezien.

poah lekker ding begin je te worden zeg:heart:
oaaah kei lief he!! zie je volgende week


Je shape is zo vooruitgegaan, stiekem aan het snoepen?

Wat ik zelf doe is v.w.b. PPL en A- en B-schema, waar ik op Pull A DL en Leg B RDL. Met Front Squat heb ik geen last, maar mijn DL en FS zijn dan ook niet op heel hoog gewicht.
thx B, neem dit maar in ontvangst als compliment. verder zal ik mij nooit over uitlaten of ik snoep of niet. punt b gaat het ook niet gebeuren.
ik heb een ppl die 3 daags is maar ik 2x per week doe. het niet doen van sq en bp zal ik niet zo snel doen.

Dit, of als je eens weinig concentratie of energie hebt aan het einde van de cut, een compound vervangen door een Machine of DB-oefening (Chest/DB Press, Hack Squat, Leg Press)..
misschien word het wel een en/en. bp en machine press hangt vanaf hoe ik mij voel.
 
Terwijl je cut pre corona gewicht liften?
 
Ik zou niet variabelen veranderen richting einde cut. Gewoon max effort (indien herstel dit toelaat en je geen blessures riskeert) en desnoods deloaden. Maar dat is slechts mijn mening.
 
Ik zou niet variabelen veranderen richting einde cut. Gewoon max effort (indien herstel dit toelaat en je geen blessures riskeert) en desnoods deloaden. Maar dat is slechts mijn mening.
als de topset niet meer wil. dan moet ik wel ergens compenseren het kost op het moment ook zoveel kracht om na mijn topsets op mijn 1e oefening daarna nog wat lekkers neer te zetten. vandaar dat ik aan het twijfelen ben om na mijn vakantie wanneer ik weer wat structuur krijg in het leven. squats (5/3/1 methode) gaan te vervangen voor squats maar in andere rep range.
 
als de topset niet meer wil. dan moet ik wel ergens compenseren het kost op het moment ook zoveel kracht om na mijn topsets op mijn 1e oefening daarna nog wat lekkers neer te zetten. vandaar dat ik aan het twijfelen ben om na mijn vakantie wanneer ik weer wat structuur krijg in het leven. squats (5/3/1 methode) gaan te vervangen voor squats maar in andere rep range.

Hoe jij het nu beschrijft gaat het meer over periodiseren. Ik doelde meer op het feit dat je adviezen kreeg om eventueel compounds eruit te gooien ivm herstel, hier ben ik het niet mee eens. Als jij de afgelopen tijd zowel qua kracht als hypertrofie progressie hebt geboekt hierop zou ik deze juist niet uit je rotaties halen. In de cut is het juist de bedoeling dat je zoveel mogelijk van je kracht behoud, dan wel niet progresst. Zo ga je simpelweg de meeste massa behouden. Tuurlijk zal er misschien een moment komen dat je zelf in de gaten hebt dat je vorm gaat compromisen, je gaat overtrainen, etc. Dan is het juiste moment om te deloaden, periodiseren, etc. Maar ik zou persoonlijk wel gewoon blijven doen wat je 'altijd' hebt gedaan en niet opeens gaan switchen.

Beetje overdreven voorbeeld, maar stel ik heb het hele jaar zwaar legpressing en hacksquatting gedaan. Hiermee zijn mijn benen enorm gegroeid en ben ik flink sterker geworden. Does it make sense om dan in een cut deze te gaan vervangen door een leg extension? Natuurlijk niet. Mijn advies aan jou is om te proberen zo sterk mogelijk te blijven in wat je doet. Dat gezegd hebbende, als je merkt dat je gaat overreachen, zal je extra rust moeten inplannen, periodiseren of deloaden, mits alle andere randvoorwaarden qua herstel (slaap, voeding, stressmanagement) on point zijn.

Dit is slechts mijn kijk erop maar hopelijk heb je er wat aan.
 
Ik zou niet variabelen veranderen richting einde cut. Gewoon max effort (indien herstel dit toelaat en je geen blessures riskeert) en desnoods deloaden. Maar dat is slechts mijn mening.
In principe hoef je in de cut niet anders te trainen (high rep en depletion enzo is denk ik niet ideaal), maar singles tijdens het einde van de cut vind ik ook niet alles, als je je er nog toe kan zetten, prima .
 
In principe hoef je in de cut niet anders te trainen (high rep en depletion enzo is denk ik niet ideaal), maar singles tijdens het einde van de cut vind ik ook niet alles, als je je er nog toe kan zetten, prima .

PL-gericht schema in een cut misschien sowieso niet optimaal aangezien die zich richting op progressen van compound lifts
 
Hoe jij het nu beschrijft gaat het meer over periodiseren. Ik doelde meer op het feit dat je adviezen kreeg om eventueel compounds eruit te gooien ivm herstel, hier ben ik het niet mee eens. Als jij de afgelopen tijd zowel qua kracht als hypertrofie progressie hebt geboekt hierop zou ik deze juist niet uit je rotaties halen. In de cut is het juist de bedoeling dat je zoveel mogelijk van je kracht behoud, dan wel niet progresst. Zo ga je simpelweg de meeste massa behouden. Tuurlijk zal er misschien een moment komen dat je zelf in de gaten hebt dat je vorm gaat compromisen, je gaat overtrainen, etc. Dan is het juiste moment om te deloaden, periodiseren, etc. Maar ik zou persoonlijk wel gewoon blijven doen wat je 'altijd' hebt gedaan en niet opeens gaan switchen.

Beetje overdreven voorbeeld, maar stel ik heb het hele jaar zwaar legpressing en hacksquatting gedaan. Hiermee zijn mijn benen enorm gegroeid en ben ik flink sterker geworden. Does it make sense om dan in een cut deze te gaan vervangen door een leg extension? Natuurlijk niet. Mijn advies aan jou is om te proberen zo sterk mogelijk te blijven in wat je doet. Dat gezegd hebbende, als je merkt dat je gaat overreachen, zal je extra rust moeten inplannen, periodiseren of deloaden, mits alle andere randvoorwaarden qua herstel (slaap, voeding, stressmanagement) on point zijn.

Dit is slechts mijn kijk erop maar hopelijk heb je er wat aan.
ik heb nu de laatste tijd veel op kracht getraind dit blijf ik ook doen als ik naar 12/10/8/6 reps zou gaan, zou ik dit alsnog doen met het gewicht waarmee ik het zwaar heb. ik deel zeker dezelfde mening als jij. door nu veel meer op kracht te trainen zelfs in de cut merk ik dat ik ook beter massa vasthoud.

op het moment doe ik dus nog steeds 5/3/1 de 1 is nu op het punt dat ik tegen pr's aan zit. BP al over PR heen. dit is prima en ik hou dit aardig vol. maar als ik mijn topset dus niet meer haal kan ik niet minder gewicht doen en alsnog triples gaan doen. ik ben van mening dat dit achteruit gang is. als ik andere reprange aan houd zou ik alsnog genoeg volume etc aanhouden waardoor ik mijn benen nog genoeg aanpak.
 
Hoe jij het nu beschrijft gaat het meer over periodiseren. Ik doelde meer op het feit dat je adviezen kreeg om eventueel compounds eruit te gooien ivm herstel, hier ben ik het niet mee eens. Als jij de afgelopen tijd zowel qua kracht als hypertrofie progressie hebt geboekt hierop zou ik deze juist niet uit je rotaties halen. In de cut is het juist de bedoeling dat je zoveel mogelijk van je kracht behoud, dan wel niet progresst. Zo ga je simpelweg de meeste massa behouden. Tuurlijk zal er misschien een moment komen dat je zelf in de gaten hebt dat je vorm gaat compromisen, je gaat overtrainen, etc. Dan is het juiste moment om te deloaden, periodiseren, etc. Maar ik zou persoonlijk wel gewoon blijven doen wat je 'altijd' hebt gedaan en niet opeens gaan switchen.

Beetje overdreven voorbeeld, maar stel ik heb het hele jaar zwaar legpressing en hacksquatting gedaan. Hiermee zijn mijn benen enorm gegroeid en ben ik flink sterker geworden. Does it make sense om dan in een cut deze te gaan vervangen door een leg extension? Natuurlijk niet. Mijn advies aan jou is om te proberen zo sterk mogelijk te blijven in wat je doet. Dat gezegd hebbende, als je merkt dat je gaat overreachen, zal je extra rust moeten inplannen, periodiseren of deloaden, mits alle andere randvoorwaarden qua herstel (slaap, voeding, stressmanagement) on point zijn.

Dit is slechts mijn kijk erop maar hopelijk heb je er wat aan.
Een Leg Extension is ook geen vervanging van een Hack Squat of Leg Press. Het kan wel zijn dat wanneer je echt diep in je cut zit, een variant op een machine (bijv. Hack Squat) fijner is dan een compound met BB. Althans, mijn ervaring. Zolang reguliere compounds nog gaan, lekker blijven doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen verstand van pre-set PL-schema's. Enige wat ik kan zeggen is dat ik op compounds 1 set fail in 6-8 range en daarna 1 set fail in 8-10 en dus nooit intentioneel <6 reps ga.

Daarnaast denk ik altijd zo:
Van 1 rep naar 2 reps gaan = 100% output increase
Van 100 reps naar 101 reps gaan = 1% output increase

Op papier zou je dus meer progressie moeten kunnen maken op higher-rep sets, alleen denk ik dat voor massa (en obviously kracht) lower-rep sets meer bang-for-your-buck zullen geven. Daarom zul je dus ook eerder moeten deloaden op je low-reppers dan high-reppers, maar vind niet dat high-rep sets een 1-op-1 vervanging zijn voor low-rep sets qua resultaat (oftewel load decreasen en reps increasen)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven