XXL Nutrition

Wovano’s daddy gains (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

PL/strongman achtige squat form of niet het doet z’n werk en hij heeft er aardige poten mee opgebouwd waar vele jaloers op zullen zijn :p. Ik ben ook van de hogere rep range voor benen. Maar ik ken genoeg gasten die flinke poten hebben opgebouwd door low rep te squatten en daarbij geeft het ook wel een kick om af en toe te kijken waar je met je kracht zit. Belangrijkste is dat je all out gaat tijdens een oefening, of je dat nou met low reps doet off high(er) reps.

Kijk en dit zegt mij dan helemaal niks. Heb er overigens nog met "Wovano" over gesproken via chat en snap zijn punt wel hoor. Ik disrespect nergens zijn poten of zijn squat, geef alleen wat aan. All out gaan is absoluut niet het belangrijkste. Als je form ruk is dan creëer je met all out gaan niks dan blessures. Als je goede quads wil krijgen moet je squatten op een manier dat je de quads het beste aanspreekt. Zo niet dan creëer je mega glutes/hams maar nog altijd geen quads. Hij zei mij echter zelf ook dat hij deze form voor z'n benen in het algemeen doet en door zijn lange levers. Dit is begrijpelijk, ik squat zelf ongeveer hetzelfde.

Het dikgedrukte is (no offense) wel wat mis is in de trainingswereld. Ik ken zat mensen met een mega fysiek. Dit zijn lang niet altijd de mensen van wie je trainingstips moet aannemen en/of hun form moet volgen. Soms wel mind you, maar zeker niet altijd. Soms hebben ze geweldige genetics, eten ze heel goed, rusten ze heel goed en/of hebben ze goede "supplementen". Dit geld overigens niet per sé voor Wovo hier, want die weet prima waar hij het over heeft, maar in het algemeen.

Bij ons in de gym traint een jongen, ik zweet het je, één van de sterkste mannen pound for pound die ik ken en een gruwelijk fysiek. Hij benched 200+ raw @ 95kg bw zonder spotter en met perfecte form. Hij faalt echter op zijn lock out. Een tijdje terug vroeg hij aan mij : "wat kan ik hier aan doen?". Ik zei "misschien meer triceps doen, bijv. smal bankdrukken..." Zijn antwoord "ja? hoe werkt dat dan? " De man had oprecht nog nooit smal bankdrukken gedaan. Hij had gewoon door zijn uber genetics, goed eten en "4x6" op borstdag (en wellicht dus extra "supps") een bizarre bench gebouwd. Nu kunnen we wel allemaal "bench/flyes/pec dec/cable extentions" als press workout gaan doen maar denk echt niet dat wij hiermee een 200+ bench bouwen.
Misschien was Wovo ook wel zo'n freak en heeft hij zo'n brute poten "ondanks, niet dankzij" z'n squat!
 
Hier twijfel ik dus aan. Ik ben geen powerlifter en ik vind je squats prima, maar ik vind juist dat je een PL/strongman achtige squat form hebt. Best wel veel glutes/posterior chain activatie en meer gericht op het halen van je squat dan op het vergroten van je benen. Als het voor jou werkt dan werkt het, maar zelfs de big squatters onder de bb-ers (bijv. ronnie coleman) hebben/hadden een heel andere squat form als jij. Ik snap ook die kniebanden niet zo? In be4 "beschermd de knieën". Wat je knieën nog veel beter beschermd is geen heavy 4RM doen met wraps, spotter en belt maar een 12-6rm met meer "bb form" (dwz form boven gewicht).

Dont get me wrong; brute squat en ik zou er zelf dolgelukkig mee zijn. En als jij dat ook bent is het je goed recht want het is mega bruut. Maar de bodybuilders die ik heb gezien (zowel in filmpjes als vroeger bijv. mannen als Theo Voorbij (geen idee of je hem kent)) squatten echt heel anders. Als je het echter doet omdat je het cool vind EN je benen groeien er goed door; go for it! Ik zie de filmpjes graag man!

Heb je een voorbeeld van een filmpje waarbij de bodybuilder voor massa squat? Ben erg benieuwd....
 
Ik zal hier ook nog even samenvatten wat ik snowke90 privé gestuurd heb gisteren. Vanwege mijn lange benen gebruik ik deze squat techniek. De “bodybuilder squat techniek” is denk ik een smallere stand van de benen waardoor de quads nog wat meer aangesproken worden, maar deze techniek werkt voor mijn lichaam simpelweg niet zo goed. Na veel uitproberen door de jaren heen heb ik gemerkt dat zwaar squatten in een reprange van 3-6 het beste werkt voor mij i.c.m. het nodige pompwerk erna op de leg press, hack squat en leg extension. Mijn benen werden altijd het grootst in de periodes dat ik op deze manier train.
 
Ik ben nu ruim 2 maanden weer aan het trainen. In eerste instantie was het de bedoeling om vet te verliezen maar vooral zoveel mogelijk spiermassa terug te winnen. Ja tegelijk, namelijk recompen. Velen betwijfelden dat hier en ik kon beter cutten maar zonder al te veel massa heeft cutten imo weinig zin. Aangezien ik twee maanden niks gedaan had ging me dat prima af.
Ik merkte dat de meeste massa en vooral kracht wel weer terug was inmiddels dus deze week heb ik mijn kcal van 3600 verlaagd naar 3000 gemiddeld in een carb cycle schema.
Low: 2500 kcal
Moderate 3000 kcal
High: 3500 kcal
Screenshot_20200718-141255_Samsung Notes.jpg

Afgelopen maandag woog ik nog 115 kg en vanmorgen 112,4 kg. Natuurlijk vooral vocht maar het had wel meteen effect op mijn fysiek. Zou mooi zijn als ik deze lijn kan voortzetten. Verwacht zo rond de tijd van de meet in goede shape (ripped) te zijn.

Shape vandaag:
IMG_20200718_122752_842.jpg
 
Wat doe je verder qua gear? Zelfde?
 
Ik ben nu ruim 2 maanden weer aan het trainen. In eerste instantie was het de bedoeling om vet te verliezen maar vooral zoveel mogelijk spiermassa terug te winnen. Ja tegelijk, namelijk recompen. Velen betwijfelden dat hier en ik kon beter cutten maar zonder al te veel massa heeft cutten imo weinig zin. Aangezien ik twee maanden niks gedaan had ging me dat prima af.
Ik merkte dat de meeste massa en vooral kracht wel weer terug was inmiddels dus deze week heb ik mijn kcal van 3600 verlaagd naar 3000 gemiddeld in een carb cycle schema.
Low: 2500 kcal
Moderate 3000 kcal
High: 3500 kcal
Bekijk bijlage 497688
Afgelopen maandag woog ik nog 115 kg en vanmorgen 112,4 kg. Natuurlijk vooral vocht maar het had wel meteen effect op mijn fysiek. Zou mooi zijn als ik deze lijn kan voortzetten. Verwacht zo rond de tijd van de meet in goede shape (ripped) te zijn.

Shape vandaag:
Bekijk bijlage 497689
Progressie was vandaag weer duidelijk zichtbaar ;)
 
Gaat goed hier, hoofd al terug een heel terug spitser en terug lekker vol
 
Ik ben nu ruim 2 maanden weer aan het trainen. In eerste instantie was het de bedoeling om vet te verliezen maar vooral zoveel mogelijk spiermassa terug te winnen. Ja tegelijk, namelijk recompen. Velen betwijfelden dat hier en ik kon beter cutten maar zonder al te veel massa heeft cutten imo weinig zin. Aangezien ik twee maanden niks gedaan had ging me dat prima af.
Ik merkte dat de meeste massa en vooral kracht wel weer terug was inmiddels dus deze week heb ik mijn kcal van 3600 verlaagd naar 3000 gemiddeld in een carb cycle schema.
Low: 2500 kcal
Moderate 3000 kcal
High: 3500 kcal
Bekijk bijlage 497688
Afgelopen maandag woog ik nog 115 kg en vanmorgen 112,4 kg. Natuurlijk vooral vocht maar het had wel meteen effect op mijn fysiek. Zou mooi zijn als ik deze lijn kan voortzetten. Verwacht zo rond de tijd van de meet in goede shape (ripped) te zijn.

Shape vandaag:
Bekijk bijlage 497689
Komt goed. Niet gek laten maken en nog eens met mij trainen.
 
500 test e, 400 tren e en 3,3 iu hgh hou ik het op.
Na het zien van de foto dacht ik gelijk..: "Tren er ook weer in"..

Is nog waar ook. Gaat hard zo weer wovano . Denk dat recompen op gear overigens prima kon, zou daarom ook niet te snel zakken qua kcals..
 
Na het zien van de foto dacht ik gelijk..: "Tren er ook weer in"..

Is nog waar ook. Gaat hard zo weer wovano . Denk dat recompen op gear overigens prima kon, zou daarom ook niet te snel zakken qua kcals..
Hahaha :o

Ik had die recomp wel voor zover als het ging uitgemolken. Echt veel massa kwam er niet meer bij dus nu vond ik het tijd om mijn kcal te verlagen en een serieuze cut in te zetten. Na mijn fotoshoot en wedstrijd weet ik gelukkig exact hoe het spelletje werkt dus ben benieuwd of ik nu ook op eigen houtje een goed fysiek (droog, hard en vol) ga neerzetten. Moet vast wel lukken. Hoop boven de 100 kg te blijven wel.

Squats zien er goed uit @200kg :thumb:
Dankjewel:D
 
Hahaha :o

Ik had die recomp wel voor zover als het ging uitgemolken. Echt veel massa kwam er niet meer bij dus nu vond ik het tijd om mijn kcal te verlagen en een serieuze cut in te zetten. Na mijn fotoshoot en wedstrijd weet ik gelukkig exact hoe het spelletje werkt dus ben benieuwd of ik nu ook op eigen houtje een goed fysiek (droog, hard en vol) ga neerzetten. Moet vast wel lukken. Hoop boven de 100 kg te blijven wel.
Dat komt zeker goed. Zeker nu je het spelletje kent. :thumbs:
 
Hahaha :o

Ik had die recomp wel voor zover als het ging uitgemolken. Echt veel massa kwam er niet meer bij dus nu vond ik het tijd om mijn kcal te verlagen en een serieuze cut in te zetten. Na mijn fotoshoot en wedstrijd weet ik gelukkig exact hoe het spelletje werkt dus ben benieuwd of ik nu ook op eigen houtje een goed fysiek (droog, hard en vol) ga neerzetten. Moet vast wel lukken. Hoop boven de 100 kg te blijven wel.


Dankjewel:D
vroeger had niemand coaches, ga ervoor!
 
Vandaag low carb dag en was na de training in de avond ook helemaal gesloopt.

Borst training bij golds gym:

Incline dumbbell press
10x14
10x24
10x32
10x40
10x46
10x50
8x52

Decline plate loaded press
15x60
12x80
10x100
10x120 > 6x100 > 10x60
2x10x80 elke rep heel rustig uitgevoerd, absurde pomp

Bench press machine
3x10x80

Flye machine
5x10-12 geen idee meer wat de gewichten waren, wel chill apparaat

Dumbbell flyes
15x12
12x14
12x16
10x18
 
Back
Naar boven