MuscleMeat

Contest Log Furryx Contest 2020 strong>shredz (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

als de topset niet meer wil. dan moet ik wel ergens compenseren het kost op het moment ook zoveel kracht om na mijn topsets op mijn 1e oefening daarna nog wat lekkers neer te zetten. vandaar dat ik aan het twijfelen ben om na mijn vakantie wanneer ik weer wat structuur krijg in het leven. squats (5/3/1 methode) gaan te vervangen voor squats maar in andere rep range.
zou er allemaal niet te moeilijk over doen hoor,
als je single niet meer gaat, (wat op een gegeven moment begrijpelijk is en ook nog een behoorlijke aanslag doet op je herstel in een cut)
dan moet je idd je reprange wat aanpassen, zou dan niet meteen naar de hele hoge ranges gaan (10-12)
maar voor je sets waar je anders een single deed, doe je een dubbel of een trippel( is ook lekker trappistenbier trouwens :D) maar met iets minder gewicht
intensiteit wel zo hoog als mogelijk houden, en wanneer nodig weer aanpassen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
progressen op 1 tot 5 reppers in een kcal deficit. Die 2 werken elkaar nogal tegen denk je niet?

Nee. Vaak zat gedaan in kcal defict zitten en progressen op 1 tot 5 reps.
Als je je belasting en belastbaarheid maar goed op elkaar afstemt.

Je moet niet verwachten dat je per week een rep erbij haalt je progressie gaat idd langzamer maar het is wel degelijk mogelijk. Ook al verlies je lichaamsgewicht en blijft de zelfde gewichtenwegduwen op de oefeningen win je toch ook kracht;)
 
progressen op 1 tot 5 reppers in een kcal deficit. Die 2 werken elkaar nogal tegen denk je niet?
nope, je kan binnen die range heel lang plusjes blijven maken in een kcal defict. sets x reps x % blijven aanpassen
 
je bevestigt precies mijn mening. Heb nooit gezegd dat het ‘onmogelijk’ is. Ik zei: de twee werken elkaar tegen



Ah ja oke daarom ben jij ook zo lean

Het werkt elkaar niet tegen, pas als het defict te groot is. Progressie is al verlaging van RPE, betere vorm, hogere snelheid tijdens de herhaling. Mensen zien progressie altijd enkel als verhoging van aantal reps of gewicht.
 
je bevestigt precies mijn mening. Heb nooit gezegd dat het ‘onmogelijk’ is. Ik zei: de twee werken elkaar tegen
En bij een hogere rep range is dat in een anders?
 
Het werkt elkaar niet tegen, pas als het defict te groot is. Progressie is al verlaging van RPE, betere vorm, hogere snelheid tijdens de herhaling. Mensen zien progressie altijd enkel als verhoging van aantal reps of gewicht.
Again, begrijpend lezen. Een kcal deficit is minder optimaal dan een kcal surplus voor progressen van je lifts. Daarom zei ik dat een PL-schema wellicht niet optimaal is in een cut.
En bij een hogere rep range is dat in een anders?
Van een 1RM en 2RM maken is 100% increase, van een 100RM een 101RM slechts een 1% increase, puur theoretisch. Again, begrijpend lezen want heb dat al eerder gepost.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Again, begrijpend lezen. Een kcal deficit is minder optimaal dan een kcal surplus voor progressen van je lifts.

no shit einstein. dat je minder krachtwinst pakt in een cut dan in een bulk wil niet zeggen datj e niet zoveel mogelijk wilt proberen te behouden/kleine stappen vooruit wil maken
 
PL-gericht schema in een cut misschien sowieso niet optimaal aangezien die zich richting op progressen van compound lifts
Again, begrijpend lezen. Een kcal deficit is minder optimaal dan een kcal surplus voor progressen van je lifts. Daarom zei ik dat een PL-schema wellicht niet optimaal is in een cut.
 
Van een 1RM en 2RM maken is 100% increase, van een 100RM een 101RM slechts een 1% increase, puur theoretisch. Again, begrijpend lezen want heb dat al eerder gepost.
Je kan met 1 rep sets ook gewoon verhogen met 1%. Ipv 100kg 101kg pakken gewoon een kwestie van slimmer denken.
 
In de cut is het juist de bedoeling dat je zoveel mogelijk van je kracht behoud, dan wel niet progresst. Zo ga je simpelweg de meeste massa behouden. Tuurlijk zal er misschien een moment komen dat je zelf in de gaten hebt dat je vorm gaat compromisen, je gaat overtrainen, etc. Dan is het juiste moment om te deloaden, periodiseren, etc.
 
Is het nou misschien sowieso (Wat betekent dit?) Of wellicht?
 
Is het nou misschien sowieso (Wat betekent dit?) Of wellicht?

je kunt wel proberen de heletijd grappig te doen maar je kunt duidelijk lezen wat ik post. Als je daar inhoudelijk niks over te zeggen hebt kun je beter niet reageren, ik probeerde furry enkel te helpen
 
Back
Naar boven