AndroidHealthClinic

Sparks log, do you even lift bro?

Bezoekers in dit topic

Zo, terwijl we hier op het forum vrolijk over nektasjes aan het discussiëren waren deed ik een poging ook nog wat te trainen. SL 5x5 wordt nu wat zwaarder. Merk nu dat ik toch wel hard heb getraind, ondanks dat de gewichten nog niet echt heel hoog zijn.

warmup: fietsen naar de de gym en 5m elliptical tot het rack vrij was

sq:
5x5x92,5 (ik voelde het fietsen van gisteren de eerste sets, laatste ging het makkelijkst)

ohp
5x5x35 (laatste setje 7, ik denk dat ik het bij 40-45 kilo zwaar ga krijgen, blijft mijn slechtste compound)

dl
1x5x102,5 ook deze wordt wat zwaarder, maar nog prima te doen.

bb curl
3x8x25

hanging leg raise
3x8xbw

cgbp
5x5x37,5 nog steeds erg licht, dus 5x8 gedaan

cable crossover
3x8x22,5 (eerste set 25, dat is net te zwaar dus nog 2x 20 met goede vorm)

lat pulldown (asymmetrisch)
3x8x55

Merk de 1,5 uur cArdio van gisteren wel goed in de training, maar er nergens door gefaald.
 
Gisteren 4km hardgelopen om het bij te houden, vandaag weer trainen. Sl wordt op sommige punten wat uitdagender. Met name merk ik dat bench enorm achteruit is gegaan. Dus ik moet borst nog wat meer aandacht geven misschien. De rest gaat best aardig.

fietsen naar de gym als warning up. Daarnaast natuurlijk alle warmup setjes, wat er stiekem best veel zijn.

Sq:
5x5x95

bp:
5x5x60 (laatste set 7 stuks en nog een setje van 18 met 40 kilo tot exhaustion).

Bor
5x5x65

facepulls
3x8x25

standing calf raise
3x8x87,5

skullcrushers
3x8x30

planks
3x60s

push-ups finisher
3x10xbw en een laatste setje wa 16 tot fail.

ik voel bij bench mijn borst nauwelijks, maar vind het toch zwaar. Geen probleem met lockout en het triceps deel. Het onderste stukje ben ikhet gevoel kwijt. Ik word toch wel sterker, dus misschien is het maar het gevoel.
 
Gisteren 4km hardgelopen om het bij te houden, vandaag weer trainen. Sl wordt op sommige punten wat uitdagender. Met name merk ik dat bench enorm achteruit is gegaan. Dus ik moet borst nog wat meer aandacht geven misschien. De rest gaat best aardig.

fietsen naar de gym als warning up. Daarnaast natuurlijk alle warmup setjes, wat er stiekem best veel zijn.

Sq:
5x5x95

bp:
5x5x60 (laatste set 7 stuks en nog een setje van 18 met 40 kilo tot exhaustion).

Bor
5x5x65

facepulls
3x8x25

standing calf raise
3x8x87,5

skullcrushers
3x8x30

planks
3x60s

push-ups finisher
3x10xbw en een laatste setje wa 16 tot fail.

ik voel bij bench mijn borst nauwelijks, maar vind het toch zwaar. Geen probleem met lockout en het triceps deel. Het onderste stukje ben ikhet gevoel kwijt. Ik word toch wel sterker, dus misschien is het maar het gevoel.
Ik voel bij bench ook borst niet echt, vooral triceps en schouders bij vermoeidheid. Normaal vermoed ik.
 
Ik heb even zitten zoeken naar het lage sticking point met bench. Zou het me helpen om naast de huidige trainingen Paused presses toevoegen? Op wat lager gewicht om dat lagere gedeelte wat meer te raken?

ik doe cable cross-overs, ohp, push-ups als finisher als ik bench doe. Is er nog iets wat me kan helpen dit wat specifieke aandacht te geven?
 
Ik voel bij bench ook borst niet echt, vooral triceps en schouders bij vermoeidheid. Normaal vermoed ik.
Mijn triceps lijken veel sterker dan mijn borst, dus ik ga toch zoeken naar wat meer borst.

Nu ben ik nog rustig aan het op opbouwen, dus nu kan het denk ik ook wel echt nut hebben. Paused lower half bp ofzo?
 
Ik heb even zitten zoeken naar het lage sticking point met bench. Zou het me helpen om naast de huidige trainingen Paused presses toevoegen? Op wat lager gewicht om dat lagere gedeelte wat meer te raken?

ik doe cable cross-overs, ohp, push-ups als finisher als ik bench doe. Is er nog iets wat me kan helpen dit wat specifieke aandacht te geven?
Omdat bench een redelijk sterk punt bij mij is durf ik hier wel eens een tip te geven :p
Ik doe na mijn bench werk sets altijd (of het nu 5x5 of nsuns is dat ik volg) altijd de laatste set van het schema (of een extra set) paused.
 
Omdat bench een redelijk sterk punt bij mij is durf ik hier wel eens een tip te geven :p
Ik doe na mijn bench werk sets altijd (of het nu 5x5 of nsuns is dat ik volg) altijd de laatste set van het schema (of een extra set) paused.
Thx, in het verleden deed ik vaak nog een amrap op iets lager gewicht om de boel echt te ‘frituren’. Paused leek me ook wel iets. Ik ga dat maar eens toevoegen. Zullen zien of het helpt.

in januari deed ik nog 105 kilo x3.Toen schouder pijn en voorzichtig weer opbouwen tot Corona... ik vermoed dat mijn schouders misschien wel het minst zijn, gevolgd door borst.
 
Heb je weleens aan een spoto press gedacht?
 
Heb je weleens aan een spoto press gedacht?
Ik doe die al. Ik stop de beweging een centimeter of twee voor hij mijn borst raakt. En zorg ook dat ik controle houd. ECC is geen probleem, het is het conc gedeelte waar ik zwak start. Lockout en teeede helft van de press is geen issue.
 
Wat bedoel je dan met paused toevoegen, doe je nu touch and go?
 
Wat bedoel je dan met paused toevoegen, doe je nu touch and go?
Nee. Ik doe geen touch. Ik stop 1-2 cm boven mijn borst. Tot stilstand. En dan weer omhoog.

nu pauzeer ik zeg een halve seconde. Bij paused rel ik tot drie.
 
Wat is de reden dat je geen full rom BP doet?
 
Vandaag weer een training. Lekker gewerkt vond ik zelf. Iedereen is op vakantie, rijk bijna alleen.

warmup: fietsen er naartoe

Sq:
5x5x97,5

ohp
5x5x37,5 (laatste set tot failure 8)

dl
1x5x110 (en warmup)

hanging knee raises
3x8xbw

barbell curls
3x8x27,5 (fail op allerlaatste rep :( )

cgbp
5x5x42,5

Cable crossover
3x8x25

Lat pulldown
3x8x60

abs:
Leg raises & weighted crunches 2x superset van 20 reps elk.

heerlijke training. Ging goed en hard gewerkt.
 
Lekker hoor, een opgesmukte 5x5 train :P
 
Lekker hoor, een opgesmukte 5x5 train :P
Zeker, lekker en best intensief. hard werken maar niet te.

Wel benieuwd hoe lang ik de lineaire progressie kan volhouden. Ohp en curls, skullcrushers en crossovers gaan nu wel pittiger worden.

Benen is voorlopig geen probleem en bench zou ook nog wel even moeten gaan. De vakantie komt precies op tijd voor een stukje deload en herstel.

De 5x5 lijkt me wel te helpen met vorm beter vast houden. Assistance doe ik dan 3x8. Voor de balans en ook wat hypertrofie.
 
Dat vind ik dus ook, lichtelijk jaloers als ik dat zie.
Jaloers op wat? Kun jij toch ook doen ?

5x5 app downloaden en zelf even goed instellen en je wordt er nog mooi doorheen geloodst ook. Alle assistance zit er ook in. Alles netjes gelogd en in Apple health ook.
 
Jaloers op wat? Kun jij toch ook doen ?

5x5 app downloaden en zelf even goed instellen en je wordt er nog mooi doorheen geloodst ook. Alle assistance zit er ook in. Alles netjes gelogd en in Apple health ook.
Momenteel krijg ik blokken van een uur van de gym, dan red ik krap 3 5x5 oefeningen.

Voor september maak ik een nieuwe abbo afweging, hopelijk verandert er dan wat.

Tot die tijd doe ik wat wel kan.
 
Back
Naar boven