XXL Nutrition

HertogSandBox - Strikes again! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HertogSandBox

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
4.093
Waardering
8.202
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
Beste forumleden,

Veel van jullie zullen mijn naam vast voorbij hebben zien komen. Ik loop nu al zo'n 4 jaar rond op dit forum.
Fitness, voeding en alles sportgerelateerd is mijn passie. Zo ben ik rond mijn 16e begonnen met fitnessen. Ik heb altijd op redelijk hoog niveau gevoetbald (Feyenoord, KNVB, ADO), maar was hier klaar mee. Die schreuwende ouders langs de zijkant, voedingsschema's en vakantieaanvragen.. ik kon het niet meer aan.

Ik ben begonnen met het Albeda College MBO Sport en bewegen niveau 3, omdat ik sporten leuk vond en mezelf er later wel mijn brood mee zag verdienen. Zo ben ik van Niveau 3 --> 4 gegaan, en fitness als uitstroomprofiel gekozen. Ik moest stage lopen in een sportschool, en zo is het balletje gaan rollen. Sinds die dag ben ik bezeten van Fitness icm voeding. Dit jaar ben ik afgestudeerd aan de ALO (leraar lichamelijk opvoeding). Ik werk als gymdocent op een Primaire basisschool en als bijbaantje (vakantiedagen en weekenden), in de sportschool.

Stats:
Man
63KG
178 CM

Trainingsschema:
- Volgt

Voedingsschema:
2700 calorieen
IIFYM <-- ik log alles in MyFitnessPall

Doelen: BULK
70KG bodyweight
100KG Benchpress
4 tot 6x per week

Ik heb al eerder een log bijgehouden. Hier kun je alles teruglezen van het afgelopen jaar en mijn 1e poging tot loggen:


Ik waardeer het enorm Mocht je het leuk vinden mij te volgen! Ik zal veel posten over de trainingen, voeding en gebeurtenissen in mijn leven :)

Cheers! ;

Sander
 
In. Wel een vraag, waarom is je doel alleen een 100 kg bench. Zou je niet doelen zetten voor iig de big three
 
In. Wel een vraag, waarom is je doel alleen een 100 kg bench. Zou je niet doelen zetten voor iig de big three

Leuk dat je meeleest, op dit moment weet ik niet wat mijn huidige stats zijn op dl / squat. V/d week 1rm test doen, ik zal mijn doel dan bijstellen. Uiteraard komt er ook een doel op de 1x max rm (sq en dl) :)
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Neehoor! Mentaal vooral lastig (zie oude log)
Ik vroeg het me af, omdat je in de startpost van je vorige log op 2-2-2019 64 kg woog (1 kg zwaarder dus). Ook toen was je doel bulken richting 70 kg.
 
Ik vroeg het me af, omdat je in de startpost van je vorige log op 2-2-2019 64 kg woog (1 kg zwaarder dus). Ook toen was je doel bulken richting 70 kg.

Klopt. Door omstandigheden de bulk laten schieten. Ik kon ook veel minder sporten dan voorheen en zag het nut om echt te bulken niet in. Nu ik weer knallen kan, gaan we ook de voeding eens serieuzen nemen ;)
 
Leuk dat je meeleest, op dit moment weet ik niet wat mijn huidige stats zijn op dl / squat. V/d week 1rm test doen, ik zal mijn doel dan bijstellen. Uiteraard komt er ook een doel op de 1x max rm (sq en dl) :)
yes, goed plan. Doelstellingen op de grote 3. Ik ben jarenlang de fout in gegaan alleen focus te hebben op bench en het is nu gewoon zonde dat de rest niet in verhouding is. (Want benen en rug zijn toch wel grotere spiergroepen dan borst)
succes man
 
Leuk om te lezen dat er al wat mensen meelezen, ook mensen uit mijn oude log. Werkt altijd motiverend :)

Vandaag de "Kick-Off" van mijn log. Ik twijfel nog om een vast schema aan te gaan houden of een min of meer Freestyle schema. Ik hou wel een Push-Pull-Leg principe aan waarin de compounds sws 2x p.w gehit worden. Vandaag begonnen met een pull training (freestyle).

En zo zag die eruit;

6x4x bw pullups

4x10x Pulldown 59kg

4x10x Cable low row 52kg (focus op squeezzee)

4x10x standing lat pulldown 21.3kg

4x8x lying dumbell row 18kg (bij deze oefening doe ik het bankje schuin en lig ik met mijn buik op het bankje) gewicht = 18kg per dumbell

3x12x Reverse cable fly 3.4kg

4x16x Hammer dumbell curl 14kg per dumb.

4x10x Biceps dumbell curl 12kg per dumb.

Extra; omdat het lekker ging :P

4x8x one arm cable pulldown 17kg even fasthouden op laagste punt

~Al met al een training die een dikke voldoende krijgt. Misschien wat overkill qua oefeningen, maar waarom niet als het lekker gaat :P

Voor de rest was het erg druk in de sportschool waardoor ik geen moment kon vinden om de 1rm test te doen op mijn deadlift. Ik haat het om te moeten wachten op oefeningen, en wil de rm test graag als eerste oefening doen. Wordt dus nog vervolgd...

Voor nu snel even een maaltijdje in de airfryer knallen (zoete aardappel met een zigeunerschnitzel) - Foto volgt.

Morgen ga ik voor een Pushdag. Ik wil beginnen met de bench press 5x5 om te kijken wat mijn huidige kracht is en of de 100kg bench press uberhaupt realistisch en haalbaar is voor mij :whip:

Tot morgen :)
 
Leuk om te lezen dat er al wat mensen meelezen, ook mensen uit mijn oude log. Werkt altijd motiverend :)

Vandaag de "Kick-Off" van mijn log. Ik twijfel nog om een vast schema aan te gaan houden of een min of meer Freestyle schema. Ik hou wel een Push-Pull-Leg principe aan waarin de compounds sws 2x p.w gehit worden. Vandaag begonnen met een pull training (freestyle).

En zo zag die eruit;

6x4x bw pullups

4x10x Pulldown 59kg

4x10x Cable low row 52kg (focus op squeezzee)

4x10x standing lat pulldown 21.3kg

4x8x lying dumbell row 18kg (bij deze oefening doe ik het bankje schuin en lig ik met mijn buik op het bankje) gewicht = 18kg per dumbell

3x12x Reverse cable fly 3.4kg

4x16x Hammer dumbell curl 14kg per dumb.

4x10x Biceps dumbell curl 12kg per dumb.

Extra; omdat het lekker ging :P

4x8x one arm cable pulldown 17kg even fasthouden op laagste punt

~Al met al een training die een dikke voldoende krijgt. Misschien wat overkill qua oefeningen, maar waarom niet als het lekker gaat :P

Voor de rest was het erg druk in de sportschool waardoor ik geen moment kon vinden om de 1rm test te doen op mijn deadlift. Ik haat het om te moeten wachten op oefeningen, en wil de rm test graag als eerste oefening doen. Wordt dus nog vervolgd...

Voor nu snel even een maaltijdje in de airfryer knallen (zoete aardappel met een zigeunerschnitzel) - Foto volgt.

Morgen ga ik voor een Pushdag. Ik wil beginnen met de bench press 5x5 om te kijken wat mijn huidige kracht is en of de 100kg bench press uberhaupt realistisch en haalbaar is voor mij :whip:

Tot morgen :)
Uit persoonlijke ervaring wil ik je toch wel fel aanraden voor op zijn minst voor de compounds een vast schema te volgen. Langs de andere kant is het allerbelangrijkste wel dat je het leuk vind. 100kg bench is realistisch hoor als je techniek on point is
 
Uit persoonlijke ervaring wil ik je toch wel fel aanraden voor op zijn minst voor de compounds een vast schema te volgen. Langs de andere kant is het allerbelangrijkste wel dat je het leuk vind. 100kg bench is realistisch hoor als je techniek on point is

Zeker waar, met een vast schema kan je progressie ook gemakkelijker bijhouden. Ik heb alleen nogal snel dat het gaat vervelen, heb jij hier geen last van? Of hoe pak jij dit aan?
 
Avondeten van vanavond.

Bodyweight vanmorgen was 63.3kg

Calorie in op 24 jui = 2731
20200724_183707.jpg
 
Zeker waar, met een vast schema kan je progressie ook gemakkelijker bijhouden. Ik heb alleen nogal snel dat het gaat vervelen, heb jij hier geen last van? Of hoe pak jij dit aan?
Ik ben er ook geen held in en daardoor laat ik veel potentiele kracht liggen :( Ik doe. Nu op bv de dagen dat ik borst benen of rug doe de main lift wel via een vast schema, wat ik ook bij houd, de rest doe ik eigenlijk vaak waar ik zin in heb omdat ik het anders niet zo leuk vind, nog steeds niet ideaal maar dan is er toch progressive overload op de main lifts
 
In. Succes met je doelen! :thumbs:
 
Ik ben er ook geen held in en daardoor laat ik veel potentiele kracht liggen :( Ik doe. Nu op bv de dagen dat ik borst benen of rug doe de main lift wel via een vast schema, wat ik ook bij houd, de rest doe ik eigenlijk vaak waar ik zin in heb omdat ik het anders niet zo leuk vind, nog steeds niet ideaal maar dan is er toch progressive overload op de main lifts

Dit was ook precies mijn plan. Main lifsts (compounds) 2x pw hitten en isolatie oefeningen waar ik zin in heb :o
 
Back
Naar boven