XXL Nutrition

Sparks log, do you even lift bro? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Momenteel krijg ik blokken van een uur van de gym, dan red ik krap 3 5x5 oefeningen.

Voor september maak ik een nieuwe abbo afweging, hopelijk verandert er dan wat.

Tot die tijd doe ik wat wel kan.
Ah ok. Hier 1,5 uur, maat rustig zat om ook nog wel iets langer te nemen. Ik red het binnen 90 minuten ( net)
 
De weekendtraining op zaterdag deze week.

vanwege kutweer ben ik met de auto gegaan. Dat doe ik normaal niet.

Warmup zit gelukkig ook in mijn schema, 5 werksets voor de compounds, maar vaak 3-4 wu

bp
5x5x62,5, laatste set 8 reps

sq
5x5x100

bor
5x5x67,5

standing calf raises
3x8x90

face pulls
3x8x25

skullcrushers
3x8x30

planks
3x60s

pushups finisher
3x12xbw. Ik word duidelijk sterker!

cooldown
10m elliptical tegen spierpijn

fijne training!
 
Vooruitgang is altijd het vieren waard.

Moet je dat wel sterker noemen?
Nouja, als ik zwaarder kan Benchen, aardig mijn triceps laat werken en daarna tijdens de push-up alsnog verder kom dan voorheen vind ik mezelf wel sterker.

Het stelt niet echt veel voor, ik ben nog wel even bezig voordat ik weer terug bij 100 ben. Maargoed. Ik voel ook wel echt dat ik snel kracht opbouw. Trainingen voelen zwaarder maar ik merk ook dat ik het nog goed kan bijbenen.
 
Nouja, als ik zwaarder kan Benchen, aardig mijn triceps laat werken en daarna tijdens de push-up alsnog verder kom dan voorheen vind ik mezelf wel sterker.

Het stelt niet echt veel voor, ik ben nog wel even bezig voordat ik weer terug bij 100 ben. Maargoed. Ik voel ook wel echt dat ik snel kracht opbouw. Trainingen voelen zwaarder maar ik merk ook dat ik het nog goed kan bijbenen.
Ik denk zeker wel als ik naar je hele training kijk dat je sterker wordt, maar ik koppelde dat aan je pushups.

Omdat pushups ver onder maximaal zijn en omdat ze pas aan het einde van je training komen denk ik dan meer aan werkcapaciteit en spieruithoudingsvermogen dan absolute kracht en omdat hoe verder je met je max omhooggaat hoe minder zwaar 1 pushup is.

Het is vooral een beetje zeuren van mijn kant wat nu precies sterker is.

Naar ik begrepen heb is er tot een BP van 125% BW 1RM een verband met het max aantal pushups dat iemand kan doen.
 
Ik denk zeker wel als ik naar je hele training kijk dat je sterker wordt, maar ik koppelde dat aan je pushups.

Omdat pushups ver onder maximaal zijn en omdat ze pas aan het einde van je training komen denk ik dan meer aan werkcapaciteit en spieruithoudingsvermogen dan absolute kracht en omdat hoe verder je met je max omhooggaat hoe minder zwaar 1 pushup is.

Het is vooral een beetje zeuren van mijn kant wat nu precies sterker is.

Naar ik begrepen heb is er tot een BP van 125% BW 1RM een verband met het max aantal pushups dat iemand kan doen.
Zeker, maar ik ben 98 kilo.

en ik zit nog kan niet aan de 122,5 kilo bp
 
Zeker, maar ik ben 98 kilo.

en ik zit nog kan niet aan de 122,5 kilo bp
Ik vergeet wel eens dat je zo'n grote en lange jongen bent, daar worden die BP en pushups niet makkelijker van.

Hoe is verhoudingsgewijs de lengte van je armen?
 
Ik vergeet wel eens dat je zo'n grote en lange jongen bent, daar worden die BP en pushups niet makkelijker van.

Hoe is verhoudingsgewijs de lengte van je armen?
Lang. Dus de hefbomen zijn ook groot. Geen probleem trouwens hoor. Ik schaam me nergens voor. Maar voor mij is een full rom veel meer werk+ vaak met grotere arm. Dus best zwaar bij sommige lifts.

Daarnaast ben ik een beetje hypermobiel. Ik moet sommige gewrichten dus vooral met spierkracht stabiliseren. Overigens merk ik dat trainen met daarin ook echt helpt. Maar ik trek mijn schouder zelf uit de kom en er weer in, zonder pijn. Dus ik moet wel oppassen voor pezen, banden en ligamenten.

Mijn bench pr is 105 ( X3) voordat mijn schouder krak zei. Nu langzaam opbouwen, volgende keer 65 kilo. Prima zo. Ik train voor mezelf om gezond en krachtig te blijven. Vandaar ook weinig foto’s. Alhoewel ik er binnenkort wel eens een keer een paar zal maken.
 
Zo. Na al dat gelul weet een training. Gisteren 10km gefietst van en naar een wandeling van 8 km. Mooi herstelrondje. Vandaag weer aan de slag.

Wu: fietsen

sq:
5x5x102,5 (die warmup sets zijn er wel heul veel)

ohp
5x5x40 (dit wordt nu pittig 42,5 gaat me nog wel lukken, maar 45 wordt spannend)

dl
1x5x112,5 maar ook aardig wat warmup sets

hanging knee raises
3x10xbw

barbell curl
3x8x27,5 (nu ging het prima)

cable crossover
4x8x25 , volgende keer 30....

cgbp
5x5x47,5

lat pulldown
3x8x65

toen had ik het wel gehad. Druk vandaag. En het wordt zwaarder dus iets meer rust nodig.

dus douchen en fietsen naar huis. Woensdag nog een keer en heel misschien vrijdag. Dan weekendje rust.
 
Lekker bekende nummers om mee te worstelen!
Ik kom daar wel voorbij, maar verwacht daar wel een keer een fail of hiccup. Rond de vijftig ga ik het een stuk zwaarder krijgen.
 
Ik kom daar wel voorbij, maar verwacht daar wel een keer een fail of hiccup. Rond de vijftig ga ik het een stuk zwaarder krijgen.
Ha ha, in die range zit ik ook. Kunnen we elkaar opnaaien :D
 
Vandaag stukje fietsen, uurtje cardio, gemiddeld 31 per uur, iets meer dan 32 km gefietst, calorieen weer verdiend. Benen zijn wel wat zwaar. Bijna weekend met meer rustdagen, dan nog een paar keer trainen en een weekje vakantie. Zal mijn lichaam goed doen. En vrij zeker kom ik sterker terug van vakantie, want dan is mijn lichaam aangepast en uitgerust :)
 
Back
Naar boven