XXL Nutrition

Vissertje zijn blog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Heb een paar keer met een psycholoog/psychiater gepraat maar ben er elke keer met ruzie weg gekomen... Kan echt helemaal niks met die mensen.

Ligt het dan aan die mensen? En ruzie? Ik heb er wel ervaring mee, sommigen prik ik zo door heen dan weet ik al, dit gaat niet werken. En onempatische EQ loze "alles uit de boekjes " kan ik ook weinig mee. Net als 'ah wat zielig "
Liever iemand die me handvatten geeft en recht voor zn raap is. Blijft lastig!
Het komt er altijd op neer dat je doet wat goed voelt. Maar ja, wanneer is dat he. Lastig lastig
 
Ligt het dan aan die mensen? En ruzie?

Uuuuhhhhh, nee het ligt absoluut niet alleen aan die mensen maar ook zeer zeker aan mezelf. De mensen waarmee ik heb gesproken daar voelde ik me niet serieus door genomen en daar ben ik erg gevoelig voor. Gevolg is dat ik zeer vel kan reageren, als dan de weder reactie me dan ook nog eens niet aan staat is het klaar voor mij en ben ik vertrokken.

Daar komt bij dat ik (door veel privé toestanden binnen de familie) een redelijke aversie heb tegen psychologen en psychiaters waardoor ze bij mij al niet veel krediet hebben dus m'n lontje is daar altijd erg kort. (vervelende eigenschap van mezelf, ik weet het)

Op dit moment is mijn gedachte dat ik het eerder voor een groot deel op eigen kracht en met veel zelfreflectie hebben kunnen overwinnen cq onder controle heb kunnen krijgen en dat lukt me weer. Nu het druk is in mijn hoofd door veel emoties is het soms even zwaar en moet ik soms letterlijk weer het gesprek met mezelf aangaan voor de spiegel en mezelf weer tot de orde gaan roepen. Soms gaat dat makkelijk en soms kost dat enkele dagen tot soms enkele weken. Maar krijg uiteindelijk de kop altijd wel weer rustig.

De belangrijkste les die heb geleerd de laatste 2 jaar is dat ik beter kan accepteren wie en wat ik ben dan dat ik ga vechten tegen eigenschappen van mezelf die me niet aan staan. Ik probeer dus te accepteren dat ik me soms kut voel, dat ik soms s morgens niet weet hoe ik me middags voel. Het is wie ik ben en ik probeer ondanks dat van mezelf te houden, en dat lukt beetje bij beetje steeds beter, het gaat met vallen en opstaan.
 
Uuuuhhhhh, nee het ligt absoluut niet alleen aan die mensen maar ook zeer zeker aan mezelf. De mensen waarmee ik heb gesproken daar voelde ik me niet serieus door genomen en daar ben ik erg gevoelig voor. Gevolg is dat ik zeer vel kan reageren, als dan de weder reactie me dan ook nog eens niet aan staat is het klaar voor mij en ben ik vertrokken.

Daar komt bij dat ik (door veel privé toestanden binnen de familie) een redelijke aversie heb tegen psychologen en psychiaters waardoor ze bij mij al niet veel krediet hebben dus m'n lontje is daar altijd erg kort. (vervelende eigenschap van mezelf, ik weet het)

Op dit moment is mijn gedachte dat ik het eerder voor een groot deel op eigen kracht en met veel zelfreflectie hebben kunnen overwinnen cq onder controle heb kunnen krijgen en dat lukt me weer. Nu het druk is in mijn hoofd door veel emoties is het soms even zwaar en moet ik soms letterlijk weer het gesprek met mezelf aangaan voor de spiegel en mezelf weer tot de orde gaan roepen. Soms gaat dat makkelijk en soms kost dat enkele dagen tot soms enkele weken. Maar krijg uiteindelijk de kop altijd wel weer rustig.

De belangrijkste les die heb geleerd de laatste 2 jaar is dat ik beter kan accepteren wie en wat ik ben dan dat ik ga vechten tegen eigenschappen van mezelf die me niet aan staan. Ik probeer dus te accepteren dat ik me soms kut voel, dat ik soms s morgens niet weet hoe ik me middags voel. Het is wie ik ben en ik probeer ondanks dat van mezelf te houden, en dat lukt beetje bij beetje steeds beter, het gaat met vallen en opstaan.

Ik sluit me volledig aan bij neet61 , mooi verwoordt.
En puur, eerlijk, open. Kan me er ook helemaal in vinden trouwens. Herkenbaar. Vind je zelfkennis mooi en hoe je ermee omgaat een knappe prestatie. Zit zelf een beetje in hetzelfde schuitje en de acceptatie en het loslaten geeft me veel rust, maakt me een milder mens naar mezelf toe.

Nogmaals, ontzettend mooi verwoordt en respect voor jouw openheid.

Je komt er wel!
 
Uuuuhhhhh, nee het ligt absoluut niet alleen aan die mensen maar ook zeer zeker aan mezelf. De mensen waarmee ik heb gesproken daar voelde ik me niet serieus door genomen en daar ben ik erg gevoelig voor. Gevolg is dat ik zeer vel kan reageren, als dan de weder reactie me dan ook nog eens niet aan staat is het klaar voor mij en ben ik vertrokken.

Daar komt bij dat ik (door veel privé toestanden binnen de familie) een redelijke aversie heb tegen psychologen en psychiaters waardoor ze bij mij al niet veel krediet hebben dus m'n lontje is daar altijd erg kort. (vervelende eigenschap van mezelf, ik weet het)

Op dit moment is mijn gedachte dat ik het eerder voor een groot deel op eigen kracht en met veel zelfreflectie hebben kunnen overwinnen cq onder controle heb kunnen krijgen en dat lukt me weer. Nu het druk is in mijn hoofd door veel emoties is het soms even zwaar en moet ik soms letterlijk weer het gesprek met mezelf aangaan voor de spiegel en mezelf weer tot de orde gaan roepen. Soms gaat dat makkelijk en soms kost dat enkele dagen tot soms enkele weken. Maar krijg uiteindelijk de kop altijd wel weer rustig.

De belangrijkste les die heb geleerd de laatste 2 jaar is dat ik beter kan accepteren wie en wat ik ben dan dat ik ga vechten tegen eigenschappen van mezelf die me niet aan staan. Ik probeer dus te accepteren dat ik me soms kut voel, dat ik soms s morgens niet weet hoe ik me middags voel. Het is wie ik ben en ik probeer ondanks dat van mezelf te houden, en dat lukt beetje bij beetje steeds beter, het gaat met vallen en opstaan.

Maar sluit niet bij voorbaat uit dat medicatie wellicht kan helpen.
 
Nooit medicatie gebruiken voor dit soort problemen. Je moet het oplossen wat het veroorzaakt niet het verdrijven.
Dat zeg je op dit forum? :roflol:

Maar even serieus, de oorzaak van mentale problemen kan liggen in je hormoonhuishouding e.d. en dan is medicatie is sommige gevallen de enige echte remedie.
 
Nooit medicatie gebruiken voor dit soort problemen. Je moet het oplossen wat het veroorzaakt niet het verdrijven.
En als de oorzaak een slechte serotonine huishouding is?
Dat zeg je op dit forum? :roflol:

Maar even serieus, de oorzaak van mentale problemen kan liggen in je hormoonhuishouding e.d. en dan is medicatie is sommige gevallen de enige echte remedie.
Het kan wel rust in de kop brengen in sommige gevallen.
 
En als de oorzaak een slechte serotonine huishouding is?

Het kan wel rust in de kop brengen in sommige gevallen.
En dat zou dan mbv onderzoeken voorgeschreven moeten worden. Gesprekken, lichamelijk onderzoek maar goed als t eerste al niet helpt omdat hij boos wordt en wegloopt... tja...

Heb er zelf ervaring mee. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij onterecht gereageerd heeft want ik ken de situatie niet. Echter kom je wel momenten tegen in gesprekken die je niet aan staan en waarbij je denkt "wat lul je nu voor onzin"

Maar als vis er op deze manier voor zichzelf mee om kan gaan prima toch.
 
Iedereen erg bedankt voor de reactie, doet me erg goed.

Nog even voor het slapen gaan de training loggen van vanavond. Na twee vroege diensten (wekker om 4.50) was ik flink vermoeid tijdens de training. Desondanks ging de Ohp wel erg goed. Ondanks dat het zwaar was waren alle reps 100% strict en technisch goed. Erg trots op de 3x5 met 45kg... Waar daarna wel leeg en de incline bench press ging daardoor wat minder. Maar goed, ben niet ontevreden over de training

Dit was hem:

Ub

Ohp
10x 20kg
5x 30kg
3x 35kg
2x 40kg
1x 42,5kg
5x 45kg (zwaar)
5x 45kg (voelde eigenlijk hetzelfde na 3min rust)
5x 45kg (zwaar voelde als rpe 10 na 3min rust)

Incline bench
10x 20kg
10x 40kg
9x 52,5kg (durfde de 10de niet, geen spotter)
8x 52,5kg (de 9de kwam niet meer omhoog)
10x 40kg (ff op safe)

Seated cable row Hammer grip
10x 42,5kg
10x 50kg
10x 60kg
10x 60kg
10x 60kg

Dumbbell curl hammer grip
10x 10kg (per Db uiteraard)
10x 10kg
10x 10kg

Tricep pull down v grip
10x 22,5kg
10x 22,5kg
10x 22,5kg

Facepull
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
 
OHP netjes hoor :thumb:
Is er niet te veel overlap met de incline bench, vlak daarna?
 
Wat voor werk doe je? Lekkere OHP-BW verhouding :D.

Ik ben storingsmonteur bij de NS, treinen repareren als ze kapot zijn zeg maar.
Dankjewel voor je compliment, ben er ook best wel trots op :p

OHP netjes hoor :thumb:
Is er niet te veel overlap met de incline bench, vlak daarna?


Dankjewel Neet :thumbs:

Die incline bench is idd wel extra zwaar zo gelijk na de OHP, misschien moet ik op de plek de incline bench niet te zwaar willen doen of de incline bench op een andere plek gaan pakken.... Zal trouwens ook tzt m'n rooster weer eens erbij gaan pakken. Train tot nu toe steeds op eigen inzicht maar een rooster is opzich toch ook wel fijn.
 
Ff snel loggen, ga zo met een collega/vriend uit eten en de locatie is een verrassing... Ben benieuwd :D

Gewicht was net 61,7kg

Dit was hem

Lb

Squat
10x 20kg
5x 40kg
5x 60kg
3x 80kg
2x 90kg
1x 95kg
3x 100kg (geen rpe10, gewoon ff kalm aan met de beentjes)
3x 100kg (zwaar, beentjes moeten van ver komen)
3x 100kg (pittig..., wil die 5x110 weer kunnen😪)
10x 60kg (niet leeg gaan op max gewicht)
10x 60kg
10x 40kg (2á3 sec pauze onder)

Goodmornings
10x 20kg
10x 40kg (werd getipt dat ik tever door de knieën ging, werd een halve Squat zeg maar)
10x 20kg (dus ff terug in gewicht)
10x 20kg
10x 30kg
10x 30kg

Calf raises in Smith devicit
12x 20kg
12x 40kg
12x 50kg
12x 60kg
12x 70kg
12x 70kg
12x 75kg (ik wil kuiten!!!)
12x 75kg

Walking lunges
12 stappen per been 10kg Db in elke hand.
12x zelfde verhaal
12x zelfde verhaal

Decline crunches
12x (rug bankje niet laten raken, continu spanning op de abs)
12x
12x
12x
 
Ff snel loggen, ga zo met een collega/vriend uit eten en de locatie is een verrassing... Ben benieuwd :D

Gewicht was net 61,7kg

Dit was hem

Lb

Squat
10x 20kg
5x 40kg
5x 60kg
3x 80kg
2x 90kg
1x 95kg
3x 100kg (geen rpe10, gewoon ff kalm aan met de beentjes)
3x 100kg (zwaar, beentjes moeten van ver komen)
3x 100kg (pittig..., wil die 5x110 weer kunnen😪)
10x 60kg (niet leeg gaan op max gewicht)
10x 60kg
10x 40kg (2á3 sec pauze onder)

Goodmornings
10x 20kg
10x 40kg (werd getipt dat ik tever door de knieën ging, werd een halve Squat zeg maar)
10x 20kg (dus ff terug in gewicht)
10x 20kg
10x 30kg
10x 30kg

Calf raises in Smith devicit
12x 20kg
12x 40kg
12x 50kg
12x 60kg
12x 70kg
12x 70kg
12x 75kg (ik wil kuiten!!!)
12x 75kg

Walking lunges
12 stappen per been 10kg Db in elke hand.
12x zelfde verhaal
12x zelfde verhaal

Decline crunches
12x (rug bankje niet laten raken, continu spanning op de abs)
12x
12x
12x
Top! Voelde t wederom zo goed?

Hele fijne avond en eet smakelijk! Vergeet m.niet te posten in die andere want ik ben nu natuurlijk hartstikke nieuwsgierig 🤣
 
Geniet ervan!

Dankjewel

Top! Voelde t wederom zo goed?

Hele fijne avond en eet smakelijk! Vergeet m.niet te posten in die andere want ik ben nu natuurlijk hartstikke nieuwsgierig 🤣

Helaas geen foto's gemaakt.... Maar echt... Zooooo lekker gegeten...

We zijn naar een sushi restaurant geweest in de Euroborg in Groningen. Zat eerst een wok restaurant maar nu een sushi ding dus. Geen all you can eat maar betalen per bestelling.... Waren met z'n tweeën 100 euro kwijt maar wat een kwaliteit, kan hem van harte aanbevelen

Geen gang overslaan dan :D Eet ze!
Mooie train weer.

Thanx Neet, Heb geloof ik niet genoeg gegeten, de weegschaal gaf zojuist 62.6 aan, voelt alleen wel alsof ik nu bij team dik hoor :nut:
 
Back
Naar boven