XXL Nutrition

Advies eerste kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
9 dec 2016
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Dag allemaal,

Ik ben inmiddels zo'n 6 a 7 jaar te vinden in de sportschool en merk dat ik een tijdje tegen een plateau aan loop. Daarom wilde ik beginnen met een kuur. Ik heb me goed ingelezen over hoe een kuur eruit moet zien en wat ik kan verwachten. Daarom besloot ik zo'n week of 7 geleden te beginnen met een Test E only kuur van 500 mg per week voor 10 weken, gevolgd door Nolvadex als nakuur.

Ik las dat 2 ml in de quad prima moest gaan, dus ik koos ervoor om de eerste spuit (met 0,6 x 25 naald) 2 ml in mijn quad te zetten, omdat dit nou eenmaal een makkelijke plek is om te prikken. Het prikken ging prima en pijnloos, ik had alles gedesinfecteerd, de olie op kamertemperatuur en langzaam (over 30 seconde) ingespoten en de naald 10 seconde tot na het inspuiten laten zitten. De avond van het prikken voelde ik lichte stijfheid in de quad, maar ik wist dat mijn spieren virgin zijn. De 2e en 3e dag werd de pijn hevig. Ik kon mijn quad niet bewegen of aanraken zonder een enorme pijnscheut. Met wat pijnstillers kon ik zitten zonder pijn, maar lopen of mijn knie buigen was niet te doen, laat staan benen trainen. De injectieplaats was niet rood of gezwollen. Na een week was de pijn weg en besloot ik het anders te doen: ik ging 1 ml in m'n glutes zetten, 2x per week. Opnieuw ging het prikken zelf perfect (enigszins bewogen vanwege de ongemakkelijke positie, trillende handjes ;P). Ik kreeg weer last van de spier waar ik in geprikt had (virgin muscles). Ik wilde me er doorheen zetten omdat de pijn na een aantal keer zetten minder moet worden. Na 2 injects in beide glutes merkte ik dat er onderaan m'n rug thv m'n staartbeen een pijnlijke (niet rode) bult ontstond (op dus een andere plek dan waar ik injecteer). Toen deze na een week niet minder was, ben ik naar de huisarts gegaan. Deze constateerde dat het een reactie van de spier was en geen ontsteking. Ik zette vrolijk voor de 3e keer een spuit in m'n linkerglute. De 'virgin muscle' pijn wordt echter niet minder en de bult blijft. Ik besluit hierop te stoppen, aangezien ik niet normaal kan lopen/zitten/functioneren met deze bult.

Ik ben inmiddels 3 weken verder en pijnvrij, de bult ging langzaam weg. Ik wil graag opnieuw een kuur proberen, die wel slaagt. Ondanks al het bovenstaande was ik in 3 weken toch zo'n 5 kg aangekomen en zag ik resultaat. Ik kreeg door de Test E wel veel last van acne en het vasthouden van water en ik merkte dat m'n tepels gevoelig werden.

Mijn vragen:
- Hoe lang blijft 'virgin muscle pain' normaal gesproken? Ik had van de 3e inject in dezelfde glute dezelfde heftige pijn als van de 1e inject in die glute.
- Enig idee wat de bult onderin mijn rug/bovenaan m'n bil kan zijn geweest?
- Voorstel voor nieuwe 'eerste' kuur? Dit ook gezien de bijwerkingen.
- Wat kan ik beter doen?
 
1. Per definitie alléén de eerste keer, maar neemt niet weg dat je de keren daarop ook gewoon injectiepijn kunt hebben.
2. Dat is wel een ontsteking, je spieren vormen geen bol daar. Er zit daar sowieso weinig spier. De olie verspreidt zich over de lengterichting van de spier, in het geval van je bilspieren loopt dat naar je onderrug.
3. Pas je Z-track toe en een klein beetje lucht aan het einde van de spuit (air lock)? Voor de rest lijkt het ook voor een deel geluk/wat er in je olie zit.
 
1. Per definitie alléén de eerste keer, maar neemt niet weg dat je de keren daarop ook gewoon injectiepijn kunt hebben.
2. Dat is wel een ontsteking, je spieren vormen geen bol daar. Er zit daar sowieso weinig spier. De olie verspreidt zich over de lengterichting van de spier, in het geval van je bilspieren loopt dat naar je onderrug.
3. Pas je Z-track toe en een klein beetje lucht aan het einde van de spuit (air lock)? Voor de rest lijkt het ook voor een deel geluk/wat er in je olie zit.

Thanks voor de info!
Ik hoop dat de injectiepijn uiteindelijk minder zal worden, kwestie van doorzetten dus ;P Zal daarnaast nog beter letten op het desinfecteren en schoonmaken van alles om een nieuwe ontsteking te voorkomen (de huisarts zei dat het geen ontsteking was, maar wie weet).

Ik paste Z-track toe, geen air lock, dit kan ik wellicht ook eens proberen.
 
1. Per definitie alléén de eerste keer, maar neemt niet weg dat je de keren daarop ook gewoon injectiepijn kunt hebben.
2. Dat is wel een ontsteking, je spieren vormen geen bol daar. Er zit daar sowieso weinig spier. De olie verspreidt zich over de lengterichting van de spier, in het geval van je bilspieren loopt dat Voor de rest lijkt het ook voor een deel geluk/wat er in je olie zit.

Ik heb dat 10 jaar geleden net zo gehad en had na iedere injectie een week lang pijn, de 1e keer dacht ik van ach zal wel zenuw hebben geraakt! 2e keer andere bil en net zo.. toen dacht ik zal eens een ander doosje pakken en weer veel pijn!! Zei tegen mijn leverancier hier heb je het terug of probeer zelf eens, dat heeft hij gedaan en ja hoor idem..... de hele partij kon ik omruilen voor ander. Denk dat het toch aan de olie zal liggen waar het lichaam een reactie op geeft!
 
Met een andere partij had je er geen last van? Wat stel je voor dat ik doe? Gewoon van een nieuwe partij bestellen?
 
Klopt en ben toen overgestapt van test enan op Winstrol depot, tabs raad ik persoonlijk af ivm toxische gehalte.
Neem eerst eens contact op met leverancier, leg je verhaal uit en dan ook met de vraag hoe het opgelost kan worden. Ook met de wetenschap van de berichten hier op het forum.
 
Klopt en ben toen overgestapt van test enan op Winstrol depot, tabs raad ik persoonlijk af ivm toxische gehalte.
Neem eerst eens contact op met leverancier, leg je verhaal uit en dan ook met de vraag hoe het opgelost kan worden. Ook met de wetenschap van de berichten hier op het forum.
Je weet dat winstrol depot even toxisch is?
 
Met een andere partij had je er geen last van? Wat stel je voor dat ik doe? Gewoon van een nieuwe partij bestellen?
Wisselen naar een ander merk en blijf je er last van houden ben je gewoon fucked net als ik.
 
Klopt en ben toen overgestapt van test enan op Winstrol depot, tabs raad ik persoonlijk af ivm toxische gehalte.
Neem eerst eens contact op met leverancier, leg je verhaal uit en dan ook met de vraag hoe het opgelost kan worden. Ook met de wetenschap van de berichten hier op het forum.
Of je dat nu injecteert of slikt maakt niet uit. Dat is even slecht voor de lever.
 
Thanks voor de info!
Ik hoop dat de injectiepijn uiteindelijk minder zal worden, kwestie van doorzetten dus ;P Zal daarnaast nog beter letten op het desinfecteren en schoonmaken van alles om een nieuwe ontsteking te voorkomen (de huisarts zei dat het geen ontsteking was, maar wie weet).

Ik paste Z-track toe, geen air lock, dit kan ik wellicht ook eens proberen.
Ontsteking komt ook niet omdat het niet goed ontsmet is oid. Het is geen infectie.
 
Ontsteking komt ook niet omdat het niet goed ontsmet is oid. Het is geen infectie.
Is er iets bekend of je 'allergisch' kan zijn voor testosteron? Me lichaam behandeld iedere testosteron injectie als een infectie/ontsteking ongeacht merk, alles behalve testosteron gaat prima.
 
Is er iets bekend of je 'allergisch' kan zijn voor testosteron? Me lichaam behandeld iedere testosteron injectie als een infectie/ontsteking ongeacht merk, alles behalve testosteron gaat prima.
Testosteron sowieso niet, anders zou je een hele aparte auto-immuunziekte hebben. Ik vind het ook wat moeilijk voor te stellen dat er allergieën bestaan voor steroïdmoleculen, die lenen zich daar niet echt voor. (Maar misschien komt er nu iemand met een of andere zeldzame casus die me ongelijk gaat geven.)

Iets anders zijn de hulpstoffen en de olie waarin het is opgelost. Sommige oliën kun je wel degelijk allergisch voor zijn, en sommige hulpstoffen (of de concentratie daarvan), kunnen waarschijnlijk wel een ontstekingsreactie teweegbrengen. Het kan best zijn dat eenzelfde lab voor testosteronpreparaten andere hulpstoffen gebruikt of in andere concentraties, dan voor andere AAS. Een laatste factor is nog het volume wat je injecteert. Des te groter het injectievolume, des te groter zal de kans zijn dat je een ontsteking kunt veroorzaken.
 
Testosteron sowieso niet, anders zou je een hele aparte auto-immuunziekte hebben. Ik vind het ook wat moeilijk voor te stellen dat er allergieën bestaan voor steroïdmoleculen, die lenen zich daar niet echt voor. (Maar misschien komt er nu iemand met een of andere zeldzame casus die me ongelijk gaat geven.)

Iets anders zijn de hulpstoffen en de olie waarin het is opgelost. Sommige oliën kun je wel degelijk allergisch voor zijn, en sommige hulpstoffen (of de concentratie daarvan), kunnen waarschijnlijk wel een ontstekingsreactie teweegbrengen. Het kan best zijn dat eenzelfde lab voor testosteronpreparaten andere hulpstoffen gebruikt of in andere concentraties, dan voor andere AAS. Een laatste factor is nog het volume wat je injecteert. Des te groter het injectievolume, des te groter zal de kans zijn dat je een ontsteking kunt veroorzaken.
Ik lijk in mijn omgeving ook echt de enige die er last van lijkt te hebben. De primo,tren etc van hetzelfde merk is ook gewoon de zelfde olie. Heb het met ieder merk en echt alleen met testosteron, enige wat helpt om de reactie minder te maken is het mengen met een andere compound. (Injectie spots zwellen op, rood, enorm veel vocht etc) heb er nu al jaren last van.
 
Ik zit met het zelfde probleem als Trynamakesomegains ,(4 dagen na inject begint het echt gevoelig te worden) ik maak mn kuurtje af, maar stap wel over van merk.
 
Back
Naar boven