AndroidHealthClinic

Hulp opzetje schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aline

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
24 mei 2020
Berichten
2.982
Waardering
7.600
Lengte
1m82
Massa
64kg
Hallo allemaal,

Sinds een jaar of 2 aan het aanklooien in de fitness, geen schema, niks. Altijd afgewisseld met spiergroepen op bepaalde dagen.

Sinds 5 weken een schema, zie foto. Deze heb ik van mn online coach waarbij ik een sessie van 6 weken had gewonnen. Opzich, het idee er achter bevalt prima, traint lekker weg.

Maar...ik zou graag na deze 6 weken een "ander" schema willen voor de afwisseling en prikkelen van de spiergroepen. Buiten dat is dit schema toegespitst op thuistrainingen en verzin ik er zelf iets op als ik naar de gym ga maar toch zou ik graag jullie mening/tips en adviezen horen over een volgend schema. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Liefst kant en klaar op een prewenyeerbadje haha. Begrijp ook dat dit niet te doen is. Heb al bij verschillende topics gekeken (schema's etc) maar kom er gewoon zelf niet uit
20200726_165152.jpg
20200726_165118.jpg
 
Waarom niet gewoon een bestaand schema zoals stronglift of starting strenght 3 x per week of een ub/lb?
 
Doe nu zelf ub/lb . Fijne trainingen en genoeg schema's te vinden of zelf te bedenken..
 
Liefst kant en klaar op een prewenyeerbadje haha. Begrijp ook dat dit niet te doen is
Dat is prima te doen.
 
Dat is prima te doen.
Ja die had ik dus al bekeken allemaal. Zal er een mooie samenvatting van maken ;)

Leuke spelling trouwens zie ik nu hahaha. Presenteerblaadje had je er wel van gemaakt he ;)
 
Waar kom je dan zelf niet uit?
 
Waar kom je dan zelf niet uit?
Om zo'n schema in elkaar te bouwen. Bepaalde spiergroepen samen te trainen etc. Maar ik ga me er even meer in verdiepen nog. Komt goed, dank!
 
Je hoeft niets te bouwen, gewoon letterlijk een schema uit dat topic volgen.
 
En, al een nieuw schema gevonden/ in elkaar gezet?
Ja, ik heb iets in gedachten komende week even testen hoe dat me bevalt. Huidige training hier en daar aangepast op gym zodat er weer een leuke afwisseling ontstaat. Leuk dat je nog even vraagt
 
Ik.heb nu het volgende opgesteld. Graag eerlijke op en of aanmerkingen, aanvullingen etc.

Dag 1 Leg&Core hams
Squat
Romanian DL
Hiptrust
Donkey kick
Leg curl
Hamstrings apparaat
Hip abduction
Hip adduction
Russian apparaat
Knee tuck in apparaat
Plank

Dag 2 pullday
Lateral pulldown
Single arm row
Small grip lat. pulldown
Cable seated low row
Row
Face pull
Zotman curls DB
Bicep curl DB
Hammer curl DB

Dag 3 pushday
Chest press
Chest fly machine
Chest fly cable
Chest press machine
Overhead press machine
Arnold press
Lateral raise
Reverse fly op chest fly machine
Triceps overhead rope
Triceps rope pushdown
Triceps machine

Dag 4 Legs & Core quats
Squat
Lunges
Leg press
Wallsit
Leg extension
Hip abduction
Hip adduction
Calve raise
Suitcase carry
Crunches machine
Knee to to machine

Dag 5 UB
Reverse grip lateral pulldown
Incline chest press
Bent over row
Chest press
Single arm overhead press
High bicep curl
Bicep curl machine
Triceps extension
 
Flink hoog volume voor een 'beginner'. Hoeveel werksets per oefening?

p.s. reverse fly is een pull-oefening.
 
Flink hoog volume voor een 'beginner'. Hoeveel werksets per oefening?

p.s. reverse fly is een pull-oefening.
Nou, ik doe al 2 jr aan krachttraining maar nog nooit als belangrijkste doel. Het 6 weken schema hiervoor was ook 5x p/w en deze beviel mij erg goed. Vandaar deze keuze.

Dankjewel voor de tip, hoe vindt je m verder?
 
Flink hoog volume voor een 'beginner'. Hoeveel werksets per oefening?

p.s. reverse fly is een pull-oefening.
Werksets veelal 3, sommige oefeningen 4. Zoals squat, DL, chest press, single arm row
 
Veel te veel
 
Ik neem aan dat toen je lange-afstands-lopen deed, de krachttraining ter ondersteuning was? Dat kun je geen echte trainingsjaren noemen. En het schema wat je hiervoor deed, was toch geschreven als een thuis-training? Dat is toch andere koek dan trainen in de sportschool met de grote compounds.

Kom ik toch weer terug bij de vraag van Marina:
Waarom niet gewoon een bestaand schema zoals stronglift of starting strenght 3 x per week of een ub/lb?
 
Ik neem aan dat toen je lange-afstands-lopen deed de krachttraining ter ondersteuning was? Dat kun je geen echte trainingsjaren noemen. En het schema wat je hiervoor deed, was toch geschreven als een thuis-training? Dat is toch andere koek dan trainen in de sportschool met de grote compounds.

Kom ik toch weer terug bij de vraag van Marina:
Klopt, dat kon je niet echt krachttraining noemen inderdaad. Dus wat dat betreft helemaal met je eens. Daarom hang ik er nu wat half tussen en leer met de dag. Met name ook hier op t forum en door jullie tips.

Ik ga me er weer over buigen tot zover weer bedankt voor de eerlijke mening!
 
Ik denk dat de 'meer is beter' gedachte nog te veel in je systeem zit, vanwege je achtergrond.
 
Back
Naar boven