AndroidHealthClinic

Terug bodybuilden na Colitis

Bezoekers in dit topic

tnljba1

Novice
Lid geworden
4 aug 2020
Berichten
6
Waardering
4
Lengte
1m88
Massa
69kg
Vetpercentage
25%
Nieuw in dit forum dus ik stel me even voor en vertel wat over mezelf.
Ik ben 188cm 41 jaar herstellend na ziekte en probeer mn bodybuilden weer op te pakken.

11 jaar geleden begonnen met bodybuilden waarvan 8 jaar serieus.
Ik kwam in die tijd meer dan 25 kilo aan van 72 naar 98 kilo 15 vet. Meeste was natuurlijk, wel een paar kleine kuurtjes gedaan in mn tijd om plateau succesvol te doorbreken.

Ik werd 2.5 jaar geleden met Colitis Ulcerosa gediagnosticeerd en dat heeft mn hele leven op zn kop gezet. Half jaar geleden eindelijk iets gevonden wat lijkt te werken als medicijn kan weer langzaam mn sport oppakken.

Train alweer een paar keer per week met dagelijks lichte cardio in de ochtend.

Na al dat gedoe is mn lichaamsamenstelling wel wat veranderd, heb er 10% vet bijgekregen en ben ong 10 kilo spier kwijt.

Ik zou wel willen weten of er meer bodybuilders zijn die hetzelfde hebben doorgemaakt.

Groets

J
 
Nieuw in dit forum dus ik stel me even voor en vertel wat over mezelf.
Ik ben 188cm 41 jaar herstellend na ziekte en probeer mn bodybuilden weer op te pakken.

11 jaar geleden begonnen met bodybuilden waarvan 8 jaar serieus.
Ik kwam in die tijd meer dan 25 kilo aan van 72 naar 98 kilo 15 vet. Meeste was natuurlijk, wel een paar kleine kuurtjes gedaan in mn tijd om plateau succesvol te doorbreken.

Ik werd 2.5 jaar geleden met Colitis Ulcerosa gediagnosticeerd en dat heeft mn hele leven op zn kop gezet. Half jaar geleden eindelijk iets gevonden wat lijkt te werken als medicijn kan weer langzaam mn sport oppakken.

Train alweer een paar keer per week met dagelijks lichte cardio in de ochtend.

Na al dat gedoe is mn lichaamsamenstelling wel wat veranderd, heb er 10% vet bijgekregen en ben ong 10 kilo spier kwijt.

Ik zou wel willen weten of er meer bodybuilders zijn die hetzelfde hebben doorgemaakt.

Groets

J
Chrohn hier, regelmatig stoot kuren met medrol en dagelijks mesalazine, ook enkele ziekenhuisopnames gehad, het maakt alles wel wat moeilijker maar niet onmogelijk :)
 
Hoi Chrash, bemoedigende om te lezen dat je jou stats houd met zo'n ziekte!

Ik lees ook andere leden met soortgelijke verhalen. Ik krijg er hoop van en zin in.

Ik zit aan de mesalazine en de Humira (adalimumab), geen last van bijwerkingen.

Ik wil eerst er weer "ouderwets" bovenop komen door rustig te beginnen, (half jaartje bezig al weer was heeel slap) maar zit wel te twijfelen om binnenkort een kuurtje te nemen als het goed blijft gaan.

- Heb je advies op dat gebied? ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Crash, bemoedigende om te lezen dat je jou stats houd met zo'n ziekte!

Ik lees ook andere leden met soortgelijke verhalen. Ik krijg er hoop van en zin in.

Ik zit aan de mesalazine en de Humira (adalimumab), geen last van bijwerkingen.

Ik wil eerst er weer "ouderwets" bovenop komen door rustig te beginnen, (half jaartje bezig al weer was heeel slap) maar zit wel te twijfelen om binnenkort een kuurtje te nemen als het goed blijft gaan.

- Heb je advies op dat gebied? ervaring?
Kuren zou ik zeker nog laten tot je helemaal op kracht bent en geen actieve ontstekingen hebt. Tijdens een kuur zelf heb ik nergens last van als ik mijn voeding onder controle houd en geen orals neem. Bij de nakuur vroeger wel steeds een terugval (en ontstekingen) vandaar dat ik nu blast/cruise
 
Dat las ik vaker, flinke terugval na kuur. Bedankt voor je advies Chrash.
 
Laatst bewerkt:
Welkom!

Dat het je leven op zijn kop zet dat herken ik ook wel.
Ik heb het zelf ook Colitis achter de rug, maar de opvlammingen zijn inmiddels weg en ik kan nu gelukkig zelfs zonder medicijnen verder.

Hoe eet jij nu qua vezels?
Ik merkte dat het verhogen van vezels door extra groente bij mij initieel veel krampen gaf, maar al gauw juist een meer helend effect had en de krampen wat de verhoging veroorzaakte na een 4tal dagen weg waren. Alles is daardoor een stuk rustiger geworden.
 
niet hetzelfde, wel een chronische aandoening. Belangrijk is dat je je belasting goed afstemt op je belastbaarheid, m.a.w. niet te hard van stapel lopen en denken dat je hetzelfde volume van vroeger (meteen weer) aankan
 
Ik heb ook colitis ulcerosa, al bijna 7 jaar nu. Laatste jaar is de aandoening in remissie. Ik ben nog natural, wil in de toekomst wel kuren.

Wat bij mij irritaties opwekt: alcohol, te kruidig of pikant eten, teveel melkproducten en teveel suiker/bewerkt voedsel.

Het is echt een zoektocht naar de juiste balans qua voeding en levensstijl. One size doesn’t fits all is mijn ervaring.

Oh ja, en roken werkt positief voor m’n dikke darm, alleen een beetje ongezond uiteraard.
 
Welkom!

Dat het je leven op zijn kop zet dat herken ik ook wel.
Ik heb het zelf ook Colitis achter de rug, maar de opvlammingen zijn inmiddels weg en ik kan nu gelukkig zelfs zonder medicijnen verder.

Hoe eet jij nu qua vezels?
Ik merkte dat het verhogen van vezels door extra groente bij mij initieel veel krampen gaf, maar al gauw juist een meer helend effect had en de krampen wat de verhoging veroorzaakte na een 4tal dagen weg waren. Alles is daardoor een stuk rustiger geworden.

Hoi Cimarron, Zonder medi, oh geweldig zeg.
Ik heb echt alles geprobeerd wat een rotzooi dat spul allemaal. Blij dat er wel iets werkt nu.
Ik eet eigenlijk gewoon alles weer intussen. Het is mijn ervaring dat bepaald voedsel alleen tijdens opvlammingen duidelijke ergenis veroorzaakt. Wel merk ik dat vezels mij goed doen, ik lette daar vroeger nooit op maar nu elke dag havermout maar niet te veel (gigantisch bord) want dat merk ik later op de dag het lijkt een beetje overprikkeld als dat wat zegt. Bij heel veel groente (500 gram) heb ik dat niet alleen bij havermout.

Fijn om de reacties te lezen ook hieronder, geeft goede motivatie om gestaag de boel weer naar een hoger niveau te tillen.
 
Ik heb ook colitis ulcerosa, al bijna 7 jaar nu. Laatste jaar is de aandoening in remissie. Ik ben nog natural, wil in de toekomst wel kuren.

Wat bij mij irritaties opwekt: alcohol, te kruidig of pikant eten, teveel melkproducten en teveel suiker/bewerkt voedsel.

Het is echt een zoektocht naar de juiste balans qua voeding en levensstijl. One size doesn’t fits all is mijn ervaring.

Oh ja, en roken werkt positief voor m’n dikke darm, alleen een beetje ongezond uiteraard.

Dat roken heb ik ook geprobeerd maar dat werkte helaas niet positief net zoals alcohol maar dat drink ik toch haast nooit vind ik ook niet erg.
Dat je na 7 jaar in remissie bent, das best lang.

Die zoektocht heb ik de afgelopen jaren gehad, maar nu ik wat gevonden heb wat werkt krijg ik ook langzaam steeds meer trek in "gewoon" eten wat ik vroeger ook at. Dus ook wel eens kruidig en zo en gelukkig geen last. Maar toen ik een actieve ontsteking had kon ik bijna niks eten.
 
niet hetzelfde, wel een chronische aandoening. Belangrijk is dat je je belasting goed afstemt op je belastbaarheid, m.a.w. niet te hard van stapel lopen en denken dat je hetzelfde volume van vroeger (meteen weer) aankan
wijze woorden, ik kom van heel ver ben in maart begonnen ong en nu pas een beetje richting oude energie aan het gaan. 4 keer in de week trainen en 3 dagen platte rust dat werkt goed. sochtens cardio savonds krachttraining. Ik heb net nieuwe gewichten besteld enthousiasme volop ik moet mezelf continu op mn rem trappen dat oude beestje ligt op de loer...;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven