XXL Nutrition

Wat is de effectiefste vechtsport voor op straat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jij slaat een dronken clown in een cafe hardstikke dood omdat ie een keer naar je zwaait met een zwak gebalde vuist?
Clowns moeten sowieso dood, altijd en overal
 
jij slaat een dronken clown in een cafe hardstikke dood omdat ie een keer naar je zwaait met een zwak gebalde vuist?

Waarom worden straat gevechten altijd in een scenario gezet alsof je voor leven of dood moet vechten en opeens je vechttechnieken niks meer waard zullen zijn. Kill or be killed :roflol:
 
jij slaat een dronken clown in een cafe hardstikke dood omdat ie een keer naar je zwaait met een zwak gebalde vuist?

Dat is de idioterie aan krav maga, yep. Dat elke interactie qua vechten levensbedreigend is.

Het is dan ook origineel bedoelt voor het Israelische leger ipv burgers, en de burgerversie zuigt.
 
In Zambia ben ik eens letterlijk door een heel dorp aangevallen toen ik met collega's, van het ministerie van bosbouw, een inventarisatie van het bos deed waar hun dorp aan grensde en dat ze in hoog tempo aan het verwoesten waren. Mijn Zambiaanse collega's kregen een enorm pak slaag en wisten zich gelukkig in een huis te verschansen. Zelf was ik zoveel sterker dan die lui dat ik ze allemaal weg kon duwen (sloeg ze niet omdat ik ontwikkelingswerker was). Een andere collega die in de landrover gevlucht was overtuigde mij om hulp te gaan halen. Met een hele groep gewapende boswachters hebben we toen de achtergebleven collega's weten te ontzetten, wat niet makkelijk was omdat de dorpelingen wisten dat we in principe niet op mensen schoten.

Bankdrukken komt soms te pas.
 
Zelf was ik zoveel sterker dan die lui dat ik ze allemaal weg kon duwen
...
Met een hele groep gewapende boswachters hebben we toen de achtergebleven collega's weten te ontzetten, wat niet makkelijk was
???
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Zo zo, hoe combineerde je het werk als ontwikkelingswerker met je baan als manager van een commercieel wildpark?
 
Zo zo, hoe combineerde je het werk als ontwikkelingswerker met je baan als manager van een commercieel wildpark?

Kasanka is het enige park (in Zambia) zonder winstoogmerk. Alle opbrengst uit toerisme wordt geïnvesteerd in verdere ontwikkeling van het park en de omgeving (o.a. opleidingen, aanleg van wegen, scholen en medische faciliteiten). Allochtonen werken er als vrijwilliger en er wordt naar gestreefd om t.z.t. het hele beheer aan Zambianen over te laten. Ik heb indertijd een plan ingediend bij de toenmalige Deutsche Entwicklungsdienst, om het toerisme verder te ontwikkelen met o.a. kano, fiets en motorfietssafari's (heb daartoe zelf een aantal kano's en mountainbikes meegebracht). Als enigen schoten we ook niet op stropers of andere overtreders, wat handhaving soms ingewikkeld maakte. De slimste stropers boden we een opleiding aan tot boswachter.
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet ik een boek schrijven over die periode, veel bijzondere dingen meegemaakt hoewel niet allemaal even leuk, was toen manager van een wildpark in het centrum van the middle of nowhere:

Ja fuck dit Galen, daar gaat je nominatie voor best verkochte boek :p
 
In Zambia ben ik eens letterlijk door een heel dorp aangevallen toen ik met collega's, van het ministerie van bosbouw, een inventarisatie van het bos deed waar hun dorp aan grensde en dat ze in hoog tempo aan het verwoesten waren. Mijn Zambiaanse collega's kregen een enorm pak slaag en wisten zich gelukkig in een huis te verschansen. Zelf was ik zoveel sterker dan die lui dat ik ze allemaal weg kon duwen (sloeg ze niet omdat ik ontwikkelingswerker was). Een andere collega die in de landrover gevlucht was overtuigde mij om hulp te gaan halen. Met een hele groep gewapende boswachters hebben we toen de achtergebleven collega's weten te ontzetten, wat niet makkelijk was omdat de dorpelingen wisten dat we in principe niet op mensen schoten.

Bankdrukken komt soms te pas.

Fantast.
 

Misschien moet ik dat boek dan toch schrijven, dit is niet eens het sterkste verhaal dat ik kan vertellen uit mijn tijd in Zambia. Mijn favoriet is 'De hartendieven'. 'Maar er zitten 6 gewapende agenten in onze auto', 'Rijbewijs halen' en 'Target practice' zijn ook waar maar raar..
 
Laatst bewerkt:
In Zambia ben ik eens letterlijk door een heel dorp aangevallen toen ik met collega's, van het ministerie van bosbouw, een inventarisatie van het bos deed waar hun dorp aan grensde en dat ze in hoog tempo aan het verwoesten waren. Mijn Zambiaanse collega's kregen een enorm pak slaag en wisten zich gelukkig in een huis te verschansen. Zelf was ik zoveel sterker dan die lui dat ik ze allemaal weg kon duwen (sloeg ze niet omdat ik ontwikkelingswerker was). Een andere collega die in de landrover gevlucht was overtuigde mij om hulp te gaan halen. Met een hele groep gewapende boswachters hebben we toen de achtergebleven collega's weten te ontzetten, wat niet makkelijk was omdat de dorpelingen wisten dat we in principe niet op mensen schoten.

Bankdrukken komt soms te pas.

yes i'll take things that didn't happen for €5.
 
Denk dat je tegenwoordig met al die gappies met "shanks" het meeste aan krav maga hebt
 
Denk dat je tegenwoordig met al die gappies met "shanks" het meeste aan krav maga hebt
Als je zelf ongewapend bent gewoon gaan rennen natuurlijk... Overigens ook een van de eerste dingen die ze je daar leren.
 
Grappling, bjj.
Zeker op straat eindigen de gevechten vroeg of laat op de grond. Meeste mensen raken dan in paniek omdat het onbekend terrein is, en zien dat dikwijls elke fout gemaakt wordt die te maken is.

Maar goed voor je op dat punt aankomt kan je beter voorkomen, speelt zelfvertrouwen een rol bij naast het hebben van enige (non)verbale kwaliteiten.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven