AndroidHealthClinic

Sticky Hoe begin ik aan een homegym? - de ultieme beginners sticky! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Oeh.... dat is eigenlijk precies wat de eisen dekt. Ook niet te wild duur.
 
Of zoiets? Beetje prijzig maar wel compact met alles erop en eraan.
Je zou zo een transformer maar langs je hebben staan als je lekker avond aan het eten bent met de kleine. Ik zou het een flinke no go vinden maar voor ieder wa anders toch ?
 
Je zou zo een transformer maar langs je hebben staan als je lekker avond aan het eten bent met de kleine. Ik zou het een flinke no go vinden maar voor ieder wa anders toch ?
Er zijn hier al meerdere leden geweest met een gym in hun living :p
 
Er zijn hier al meerdere leden geweest met een gym in hun living :p
Zojuist nog een foto gepost door Nickje :D

Zie hier:
 
Je zou zo een transformer maar langs je hebben staan als je lekker avond aan het eten bent met de kleine. Ik zou het een flinke no go vinden maar voor ieder wa anders toch ?
Waarom? Het is een stuk staal, misschien iets om je aan te bezeren voor de kleintjes, maar daarbuiten, het is gewoon een "ding". Ik kan me wel vervelender dingen voorstellen voor mijn kinderen dan hun gekke ouders die nog steeds wedstrijd karate doen (en ook met elkaar sparren) en die ze een paar keer per week meenemen naar de Gym (gaan ze buiten rommelen of strips lezen). Dan vind ik die rolbevestigende shit en eindeloze reclames die Disney channel ze probeert te voeren pas echt schadelijk.

Sowieso, het gaat hier om 60 meter2 huiskamer waarin we echt leven... rollen de turnmat uit voor de kinderen, we lopen onze Kata's doen er onze kracht repjes. Ik ben heel tevreden hoe wij leven :D
 
Waarom? Het is een stuk staal, misschien iets om je aan te bezeren voor de kleintjes, maar daarbuiten, het is gewoon een "ding". Ik kan me wel vervelender dingen voorstellen voor mijn kinderen dan hun gekke ouders die nog steeds wedstrijd karate doen (en ook met elkaar sparren) en die ze een paar keer per week meenemen naar de Gym (gaan ze buiten rommelen of strips lezen). Dan vind ik die rolbevestigende shit en eindeloze reclames die Disney channel ze probeert te voeren pas echt schadelijk.

Sowieso, het gaat hier om 60 meter2 huiskamer waarin we echt leven... rollen de turnmat uit voor de kinderen, we lopen onze Kata's doen er onze kracht repjes. Ik ben heel tevreden hoe wij leven :D
Ik had in mijn vorige appartement ook gewoon een bankje en wat gewichten in de living staan hoor :) nu heb ik het geluk dat zolang we geen kinderen erbij krijgen, er een slaapkamer vrij is om alles te zetten :p
 
Al weer ruim twee weken aan het thuis trainen (van krachttraining, tot core oefeningen, tot Kata's en basis karate), merk dat we het meer nodig hebben dan ooit. Om 22.00 alles aan de kant en nog even een uurtje krachttraining en een Kata lopen geeft zoveel rust.

ATX bank is binnen, crisis bankje bij grofvuil. Verder ongeveer 100kg aan 30mm spul voor dumbbell werk (goedkoop weten te scoren via Decathlon goed in de gaten houden, weg voordat je met de ogen knippert).en een 120cm stalen barbell.

Het begint nu echt ergens op te lijken!
 
Al weer ruim twee weken aan het thuis trainen (van krachttraining, tot core oefeningen, tot Kata's en basis karate), merk dat we het meer nodig hebben dan ooit. Om 22.00 alles aan de kant en nog even een uurtje krachttraining en een Kata lopen geeft zoveel rust.

ATX bank is binnen, crisis bankje bij grofvuil. Verder ongeveer 100kg aan 30mm spul voor dumbbell werk (goedkoop weten te scoren via Decathlon goed in de gaten houden, weg voordat je met de ogen knippert).en een 120cm stalen barbell.

Het begint nu echt ergens op te lijken!
Gooi dat crisis bankje maar op marktplaats, zelfs voor de grootste rommel vang je nog enkele tientjes
 
Ik vind dat heerlijk dom. Ik heb gewoon nog steeds nieuw spul voor redelijke prijzen weten te scoren, gewoon door geduldig te zijn en af en toe F5 in te rammen als je weet dat er wat gaat gebeuren.

ATX bank was gewoon rustig het forum volgen en op tijd inspringen. Had ik misgegrepen dan nog een maandje floorpresses *shrug* en de volgende batch meer geluk hebben.

Toen ik zag dat bij decathlon weer voorraadjes bankjes en halters binnendruppelden heb ik een dagje de halterschijfjes op refresh gegooid. Resultaat;
- 8x5kg voor mezelf. 8 euro per gietijzeren schijf!
- dumbbelset (4 tientjes), inklapbankje (70 euro)en 12x 2kg (3 euro per schijf) voor mijn broer (die gaat echt alleen overbruggen en heeft geen ruimte voor een ATX bank)

Allemaal voor prijzen die per kg zelfs lager zijn dan de prijzen bij FS. Ja ik moest even 2mm uitboren, maar als er geen echt 30mm ijzer verkrijgbaar is is dat een kleine moeite. Paniek aankopen... leuk hoor, maar als je een beetje oplet niet echt nodig.
 
Ik vind dat heerlijk dom. Ik heb gewoon nog steeds nieuw spul voor redelijke prijzen weten te scoren, gewoon door geduldig te zijn en af en toe F5 in te rammen als je weet dat er wat gaat gebeuren.

ATX bank was gewoon rustig het forum volgen en op tijd inspringen. Had ik misgegrepen dan nog een maandje floorpresses *shrug* en de volgende batch meer geluk hebben.

Toen ik zag dat bij decathlon weer voorraadjes bankjes en halters binnendruppelden heb ik een dagje de halterschijfjes op refresh gegooid. Resultaat;
- 8x5kg voor mezelf. 8 euro per gietijzeren schijf!
- dumbbelset (4 tientjes), inklapbankje (70 euro)en 12x 2kg (3 euro per schijf) voor mijn broer (die gaat echt alleen overbruggen en heeft geen ruimte voor een ATX bank)

Allemaal voor prijzen die per kg zelfs lager zijn dan de prijzen bij FS. Ja ik moest even 2mm uitboren, maar als er geen echt 30mm ijzer verkrijgbaar is is dat een kleine moeite. Paniek aankopen... leuk hoor, maar als je een beetje oplet niet echt nodig.
Van dat 30mm materiaal ga je misschien wel spijt krijgen als je je gym verder wilt gaan uitbouwen, ik ben het allemaal rustig weg aan het doen. met 30mm is op zich niks mis, zeker voor dumbells niet. Maar het is echt moeilijk er specialere bars voor te vinden (hexbar, safetysquat) en bij zwaar deadliften is het toch wel fijn als sleeves gelagerd zijn
 
Eens, maar wij gaan nooit echt heel zwaar liften, dat is ook geen trainingsdoel (sowieso, wij zijn vrij klein, jij bent ruim een kop groter dan ik) en als dat wel het geval is dan trek ik dan wel de portemonnee. Ik heb niet de hoofdprijs voor dat 30mm spul betaald en zoals je zegt, het is prima voor dumbbell werk (sowieso wel onze voorkeur).

En juist dat is het probleem met paniek aankopen.. je betaald teveel en als je spijt hebt is het geld weg. Ik heb gewoon decathlon prijzen neergelegd voor wat ijzer wat prima dienst kan doen, zelfs als ik toch naar Oly over zou stappen.
 
Eens, maar wij gaan nooit echt heel zwaar liften, dat is ook geen trainingsdoel (sowieso, wij zijn vrij klein, jij bent ruim een kop groter dan ik) en als dat wel het geval is dan trek ik dan wel de portemonnee. Ik heb niet de hoofdprijs voor dat 30mm spul betaald en zoals je zegt, het is prima voor dumbbell werk (sowieso wel onze voorkeur).

En juist dat is het probleem met paniek aankopen.. je betaald teveel en als je spijt hebt is het geld weg. Ik heb gewoon decathlon prijzen neergelegd voor wat ijzer wat prima dienst kan doen, zelfs als ik toch naar Oly over zou stappen.
Ja dat klopt wel, vermits je het tegen een fatsoenlijke prijs hebt kunnen kopen ga je nooit veel geld verliezen moest je ooit willen overschakelen. Beter in ieder geval dan nu uit paniek 4e/kg aan olympisch materiaal te geven.
 
Decathlon rekent tussen de 2 euro per kg (2kg schijven) en 1.50 euro per kg (10kg en 20kg jongens). Dat is volgens mij gewoon heel netjes. Dus 100kg +/- 175 euro en dan had ik al 30 kg liggen, dus effectief ben ik 120,- aan 70kg gewichten kwijt. Dat zijn geen bedragen om echt wakker van te liggen. Wat dat betreft was de bank een grotere aanval op het budget, maar daar ben ik ook heel blij mee.

Nog even iets anders, merk wel dat ondanks dat ik wel weet wat ik met mijn oefeningen moet het advies hier op alle niveau's heel goed is. Had ik niet goed meegelezen had ik andere keuzen gemaakt en minder blij geweest (Tunturi bankje of zoiets sufs). En ik ben ook achter een paar trainingsdingen gekomen die we nu aan het inpassen zijn. Je merkt toch dat er een bepaalde stijl is in een (in ieder geval onze^^) sportschool, interessant om ook andere ideeën te zien.
 
Ik heb mijn homegym zo goed als af. Ben aan het twijfelen om een nieuwe bench aan te schaffen maar weet niet waar ik goed aan doe. Heb nu een redelijk kleine ruimte met een flat bench (https://www.capital-sports.nl/Flat-B-Rechte-bank-Halterbank-Staal-250-kg-zwart.html) en een incline bench (niet verstelbaar). Ben niet geheel tevreden over de flat bench. Hij is wat wankel. en twijfel tussen een verstelbare bench waardoor ik ruimte bespaar of een andere flat bench te halen zoals deze: https://www.strengthshop.de/riot-flat-bench-thick-pad.
Heb met de bench van strengthshop gebenchpresst en was erg stabiel. Ben bang dat een verstelbare bank ook niet geheel stabiel is. Iemand ervaring met flat benchen op een incline bench? Of evt tips?
 
Ik zou persoonlijk beide wegdoen en de investering doen van een goede kwaliteitsbench. Ik heb sinds kort de ATX-660 en daar ben ik zeer tevreden van.
 
Ik heb mijn homegym zo goed als af. Ben aan het twijfelen om een nieuwe bench aan te schaffen maar weet niet waar ik goed aan doe. Heb nu een redelijk kleine ruimte met een flat bench en een incline bench (niet verstelbaar). Ben niet geheel tevreden over de flat bench. Hij is wat wankel. en twijfel tussen een verstelbare bench waardoor ik ruimte bespaar of een andere flat bench te halen zoals deze.
Heb met de bench van strengthshop gebenchpresst en was erg stabiel. Ben bang dat een verstelbare bank ook niet geheel stabiel is. Iemand ervaring met flat benchen op een incline bench? Of evt tips?
Goed nieuws, deze zeer scherp geprijsde Flat Benches zijn zojuist terug in voorraad gekomen ;)

Deze vliegen de deur uit dus wacht niet te lang met bestellen!


 
Ik zou persoonlijk beide wegdoen en de investering doen van een goede kwaliteitsbench. Ik heb sinds kort de ATX-660 en daar ben ik zeer tevreden van.

En dan kiezen voor een verstelbare of een flat bench?
 
Ik zou persoonlijk beide wegdoen en de investering doen van een goede kwaliteitsbench. Ik heb sinds kort de ATX-660 en daar ben ik zeer tevreden van.

Hoe bevalt het plat bankdrukken? Ligt dat stabiel?
 
Mooie samenvatting. Enkel heb jij duidelijk veel meer ruimte dan ik.. ;)
 
Back
Naar boven