AndroidHealthClinic

Warmte en vocht vasthouden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jeffreybrnd

Cool Novice
Lid geworden
13 jan 2015
Berichten
204
Waardering
124
Lengte
1m96
Massa
98kg
Beste leden,

Momenteel ben ik weer met een cut begonnen nadat mijn vervelende blessure eindelijk zo goed als weg is en ik weer kan trainen.

Ik ben nu 4 weken aan het cutten met een kcal intake van rond de 2450kcal per dag. (30 jaar, 196cm, 100 kg, 20% vet. 3x per week gym)
Tijdens de warme dagen merk ik dat de afname van mijn gewicht stagneert en de laatste dagen zelfs licht toeneemt.

Kan het zijn dat ik - vanwege het warme weer - zoveel vocht vasthoud en daardoor niet meer afval?
Ik overweeg mijn kcal met 200 te verlagen om dit effect te testen.

Wat is jullie mening?
 
Je drinkt niet genoeg water
 
Je drinkt niet genoeg water

Moet zeggen dat ik er inderdaad moeite mee heb.
Wel drink ik elke dag minimaal 3L water. Ik neem aan dat dit niet de directe oorzaak kan zijn?
 
Het is 35 graden, je bent 1m96 dus je lichaam heeft meer vocht nodig dan een gemiddeld mens, je sport 3 keer per week en je neemt veel te weinig calorieen tot je. Geen wonder dat je lichaam al het vocht vast probeert houden wat het kan krijgen.
 
Veel drinken en daarmee ook voldoende zout eten (niet te veel, maar de ratio zout/water is volgens mij wel van belang). Carbs wat omlaag brengen kan helpen. Veel kruiden gebruiken enzo en groenten eten. Mogelijk kan zoiets als citroen/grapefruit wat doen, maar zal marginaal zijn. Koffie kan geen kwaad. Groene thee (evt. brandnetelthee, paardenbloemthee, venkelthee).
 
Moet zeggen dat ik er inderdaad moeite mee heb.
Wel drink ik elke dag minimaal 3L water. Ik neem aan dat dit niet de directe oorzaak kan zijn?
Doe maar x2.
 
en je neemt veel te weinig calorieen tot je
Dit valt best mee. Mijn onderhoud ligt altijd wat lager dan dat de meeste formules opgeven. Daarbij heb ik, door Corona en mijn langdurige blessure, enorm veel spiermassa verloren.
 
Dit valt best mee. Mijn onderhoud ligt altijd wat lager de meeste formules opgeven. Daarbij heb ik, door Corona en mijn langdurige blessure, enorm veel spiermassa verloren.

Heb je corona gehad of door het niet kunnen trainen?
 
Veel drinken en daarmee ook voldoende zout eten (niet te veel, maar de ratio zout/water is volgens mij wel van belang). Carbs wat omlaag brengen kan helpen. Veel kruiden gebruiken enzo en groenten eten. Mogelijk kan zoiets als citroen/grapefruit wat doen, maar zal marginaal zijn. Koffie kan geen kwaad. Groene thee (evt. brandnetelthee, paardenbloemthee, venkelthee).
Kijk, goeie tips, thanks.

Meer water drinken staat vanaf nu in op de agenda en ik zal de kcal voor nu gelijk houden. Qua zout inname zit het al goed.
Koolhydraten heb ik afgelopen maandag al wat verlaagd.
 
Heb je corona gehad of door het niet kunnen trainen?

Nee ik bedoel door de Corona-crisis. Ik heb gelukkig geen Corona gehad.
Wel is mijn schouder voor de 2e keer uit de kom gegaan door een lastige trauma.
 
Hier ook 1,5 kilo erbij in de afgelopen dagen en had al ergens anders gelezen dat het kwam doordat ik te weinig dronk, dus +1 voor de meer water + zout
 
Back
Naar boven