MuscleMeat

Benen groeien niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

StrongIsTheForce

Cool Novice
Lid geworden
12 aug 2020
Berichten
209
Waardering
153
Lengte
1m73
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
Ik dacht even een forum maken ook al zijn er hier honderd over, mijn benen groeien niet ik train ze elke week 1 x heb zelfs al geprobeerd 2 x( hams en quads apart ) maar krijg er amper beweging in.
Training bestaat laatste weken uit :
back squat 4x 12,10,8,6
Frontsquat 4x 12
Lunges 4x 20
Hip thrust 4x 10
Barbell RDL 4x 10
Leg extension 4 x 12,12,10,10
Benen branden en zijn gepumpt als een gek maar groeien niet. Ondertussen al wel wat jaartjes bezig. Maar laatste jaar pas serieus ivm eten . Dus ik hoor graaf wat van Mensen met wat ervaring of ideën ?:emo:
 
Laatst bewerkt:
Zit je in een calorie-overschot of tekort?
Hoe is je slaap?
Hoe is je stress?
Doe je aan progressing overloading?
Hoe merk jij dat ze niet groeien en over welke periode is dat?
 
Ik zit net boven mijn calorie inname
Slaap zit vrij goed 8u gemiddeld
Weinig stress
En de periode gaat over een 3 tal maand ik word elke 2 weken opgemeten zo kan ik wel zien dat armen 1 cm bij is en 2cm rug bij is en benen
Niks verschil, ik probeer zo vaak mogelijk van gewicht te verhogen in hoevere het lukt Aangezien ik op alle oefeningen toch probeer de nadruk te leggen op vorm .
 
Wat bedoel je met straight sets ? Het eten en geduld heb ik wel is ook niet het hoofd probleem( denk ik) ik train ondertussen 7 j. Nooit echt op eten gelet meer als hobby begonnen en nu passie. Dus zoals ik hierboven zei pas laatste halfjaar echt met mijn eten bezig en hoe het eruit ziet En ik zie overal wel verschil en groei alleen de benen niet :s
 
Jup boven lichaam gaat lekker zijn alleen die bene Ik train echt wel serieus maar ben zoiezo opzoek naar nieuwe methodes en alles in symmetrie vind ik wel belangrijk dus ook. Deftige benen
 
Wat bedoel je met straight sets ? Het eten en geduld heb ik wel is ook niet het hoofd probleem( denk ik) ik train ondertussen 7 j. Nooit echt op eten gelet meer als hobby begonnen en nu passie. Dus zoals ik hierboven zei pas laatste halfjaar echt met mijn eten bezig en hoe het eruit ziet En ik zie overal wel verschil en groei alleen de benen niet :s

Bijv 5x5 en dan elke sessie proberen te verhogen, sws 2x per week benen trainen.

Je traint sws niet zwaar genoeg indien je na 8 werksetjes squatten de rest nog kan doen. Verder zie het nut daarvan ook niet in, zorgt alleen maar voor een langer herstel.
 
Ik zou minstens 2 x per week de benen trainen, maar met iets minder volume. Dan ook, wat hierboven al wordt gezegd, progressive overload toepassen. Dat kan met meer gewicht/reps, maar ook met meer sets!

Bijvoorbeeld
DAG 1
squat
Lunges
RDL
Legextension
Legcurl

DAG 2
squat
frontsquat
Hipthrust
Legextension
Legcurl

Op deze manier is je totale volume net wat hoger en ik zou de focus leggen op een sterkere squat. Als alle andere factoren in orde zijn dan is vaak het weekvolume te laag of de intensiteit te laag.
 
Training bestaat laatste weken uit :
back squat 4x 12,10,8,6
Frontsquat 4x 12
Lunges 4x 20
Hip thrust 4x 10
Barbell RDL 4x 10
Leg extension 4 x 12,12,10,10


Teveel sets / reps , Je traint te licht als je niets tot weinig ziet groeien

5x5 Op de 5 grote lifts is aan te raden , daarnaast zou je leg curl ( eventueel single leg ) , Calf raises en legpress toe kunnen voegen
 
Teveel sets / reps , Je traint te licht als je niets tot weinig ziet groeien

5x5 Op de 5 grote lifts is aan te raden , daarnaast zou je leg curl ( eventueel single leg ) , Calf raises en legpress toe kunnen voegen
Dus even concreet wat ik van iedereen lees is het tekort aan weight ?
 
Waarom 1x per week je quads volledig roosteren? Je doet nu eigenlijk 20 sets waarin de quads een grote rol spelen, en slechts 4 voor de hamstrings. Evenwicht tussen quads en hams is dus een beetje zoek + een te grote belasting voor de quads in 1 training. Ik zou naar 2x per week benen gaan en hamstrings iets meer aandacht geven. Bijv. zoals aangegeven door SP1988.
 
Dus even concreet wat ik van iedereen lees is het tekort aan weight ?

Concreet : je traint in de verkeerde rep range voor het opbouwen van massa

Pak de grote Lifts 5x5 ( dus squat , / DL ) en de assistance 3 x 8 of 3 x 10
 
Concreet : je traint in de verkeerde rep range voor het opbouwen van massa

Pak de grote Lifts 5x5 ( dus squat , / DL ) en de assistance 3 x 8 of 3 x 10
Denk dat hij met 6-20 best prima in de reprange voor het opbouwen van massa zit :emo:
 
Denk dat hij met 6-20 best prima in de reprange voor het opbouwen van massa zit :emo:
Inderdaad. In de reprange waarin TS traint, kun je prima groeien. Zoals ook al door anderen aangegeven, zou ik het eerder zoeken in volume en frequentie.
 
Misschien zijn squats ook gewoon niet optimaal voor jouw lichaam en/of voer je ze niet goed uit.

Probeer anders eens hack squats en leg presses te doen. Misschien dat dat wel aanslaat.

Persoonlijk kan ik niet 2x per week benen doen. Daar zijn mijn trainingen te zwaar voor.
 
Misschien zijn squats ook gewoon niet optimaal voor jouw lichaam en/of voer je ze niet goed uit.

Probeer anders eens hack squats en leg presses te doen. Misschien dat dat wel aanslaat.

Persoonlijk kan ik niet 2x per week benen doen. Daar zijn mijn trainingen te zwaar voor.

Je kan je trainingen ook in periodes van bijvoorbeeld 10 dagen plannen i.p.v. de traditionele week.
 
Oke duidelijk dus weight verhogen en of frequenter traine
het enige probleem
Is wat ik zelf vermoed daarmee dat ik gestopt ben met 2 x bene. Is het feit dat ik 6/7. 10 aa 12 u per dag werk en dus ook op mijn bene staan dus dat deze volgens mij te vermoeid zijn om te groeien ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven