XXL Nutrition

Moet ik mijn aantal kcal verhogen ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Brinta/havermout met whey shaken met koud water of melk (voor extra kcal).
 
Normaal is het advies geleidelijk uppen met 200kcal per week erbij, bij jou zal dat misschien niet qua gewichtstoename hinderlijk zijn, maar misschien wel qua wennen aan het meer eten. Geleidelijk meer eten maakt het misschien wat comfortabeler voor je.

chrisk volgens mij is dit een voorbeeld van iemand die vaak de stempel krijgt "die kan alles eten" als ze hem weer een zak chips in de avond weg zien werken. Hier hadden we het laatst nog over ;)
 
Waarom geen melk of pindakaas?

Lukt drinken in de ochtend wel?
Shake maken met havermout of brinta. Lust je geen melk of kan je er niet tegen. Lactose vrije melk, sojamelk, amandelmelk oid.
Banaantje erdoor of ander fruit.

Lukt t niet bij opstaan dan gewoon een uurtje later. Maar wacht niet tot de lunch.

Lukt brood oid je niet in de ochtend. Probeer eieren, gekookt of gebakken. Doe ik zelf ook...om 6:00 gewoon een paar eieren bakken.

Lukt iets warms wel? Denk aan de tosti in de ochtend nemen. Wees creatief. Wat vind je lekker en zou je willen proberen in de ochtend.
 
Lukt niet is ook gewoon mindset in de meeste gevallen. Als je wilt gaan bouwen zul je er ook iets voor over moeten hebben. En geloof me, de meeste dingen wennen vanzelf. Niet alles 🤣
 
Waarom geen melk of pindakaas?

Lukt drinken in de ochtend wel?
Shake maken met havermout of brinta. Lust je geen melk of kan je er niet tegen. Lactose vrije melk, sojamelk, amandelmelk oid.
Banaantje erdoor of ander fruit.

Lukt t niet bij opstaan dan gewoon een uurtje later. Maar wacht niet tot de lunch.

Lukt brood oid je niet in de ochtend. Probeer eieren, gekookt of gebakken. Doe ik zelf ook...om 6:00 gewoon een paar eieren bakken.

Lukt iets warms wel? Denk aan de tosti in de ochtend nemen. Wees creatief. Wat vind je lekker en zou je willen proberen in de ochtend.

Ik lust helaas geen melk & pindakaas.

Drinken lukt wel, al is het ook niet veel. Vloeibaar voedsel gaat wel makkelijker in de ochtend.
Ik ga inderdaad Havermout proberen in de ochtend, dit in combinatie met kwark en fruit erdoor. Ben benieuwd of ik dit weg krijg in de ochtend!

Lukt niet is ook gewoon mindset in de meeste gevallen. Als je wilt gaan bouwen zul je er ook iets voor over moeten hebben. En geloof me, de meeste dingen wennen vanzelf. Niet alles 🤣

Het is echt geen mindset, zoals ik zei heb ik best een "trek" gevoel in de ochtend maar er gaat gewoon echt niks naar binnen. Ik heb dit al meerdere jaren geprobeerd maar het is nooit echt meer geworden dan wat het nu is helaas.
 
Het is echt geen mindset, zoals ik zei heb ik best een "trek" gevoel in de ochtend maar er gaat gewoon echt niks naar binnen. Ik heb dit al meerdere jaren geprobeerd maar het is nooit echt meer geworden dan wat het nu is helaas.

Hier moet je gewoon even doorheen.
 
Ik ga inderdaad Havermout proberen in de ochtend, dit in combinatie met kwark en fruit erdoor. Ben benieuwd of ik dit weg krijg in de ochtend!



Het is echt geen mindset, zoals ik zei heb ik best een "trek" gevoel in de ochtend maar er gaat gewoon echt niks naar binnen. Ik heb dit al meerdere jaren geprobeerd maar het is nooit echt meer geworden dan wat het nu is helaas.
Geleidelijk opbouwen en gaan. Anders kun je het wel vergeten om te gaan groeien op een juiste manier.

Geen melk en pindakaas. Als je een noten of lactose allergie hebt dan had ik dat gelijk begrepen maar dit... zonde man 🤪
 
Hallo daar!

Kleine intro en beschrijving:
Age: 27
Lengte: 1.80
Gewicht: 56-58kg
Gender: Man

Als ik terug kijk heb ik al jaren het zelfde gewicht en schommel ik een beetje tussen de 56-58kg. Ik ben aardig "mager" en had weinig spieropbouw en weinig kracht in mijn bovenlichaam.
Begin dit jaar besloot ik dit te veranderen en wou ik gaan werken aan mijzelf. Helaas door corona heb ik het moeten uitstellen en ben ik nu 4 weken geleden begonnen met actief naar de sportschool gaan en daarnaast mijn voeding aangepast.

Ik heb nooit veel kunnen eten / had nooit behoefte aan veel eten. Ik denk dat ik gemiddeld rond de 1300-1700kcal max op een dag zit.
Hiervoor bestond mijn eten op een dag uit:
Ontbijt: Geen
Lunch: Broodje + snack
Avond eten: Verschillend, maar een normale portie. Varieert tussen gezond/ongezond.
Later op avond: Ongezonde snacks / snoep etc

Sinds ik ben begonnen met naar de sportschool gaan heb ik ook mijn voeding aangepast. Ik probeer het ongezonde eruit te halen en meer op te letten wat ik eet.
Nu bestaat het ongeveer uit:
Ontbijt: Beschuit met kipfilet
Lunch: 2x tosi ham/kaas of 2 broodjes met kalkoenfilet/kipfilet
Avond eten: Varieert, maar meer groentes, eiwitten en geen ongezond voedsel meer
Later op avond: 150-200g kwark

Ik denk dat ik gemiddeld momenteel nog steeds op het zelfde aantal kcal als hiervoor zit, maar het nu een stuk gezonder voedsel is.
Momenteel ga ik 3x per week naar de sport school (maandag/woensdag/vrijdag) en doe 3x een full body workout met op woensdag extra cardio (voor de condontie).

Na 4 weken het bovenstaande schema aangehouden te hebben merk ik op sommige punten verbeteringen met kracht & spieren. Echter vraag ik me af of ik niet meer kcal moet eten voor betere resultaten / prestaties.
Aangezien ik dit in principe nooit heb gedaan word dit wel een lastige opgave, maar als dit nodig is zal ik dit uiteraard doen!

De laatste 4 weken ben ik 1x per week op de weegschaal gaan staan en ik zit nog steeds op de 56-58kg. Volgens de weegschaal heb ik een vetpercentage van 8% (al weet ik niet hoe accuraat deze meet natuurlijk).

Dus mijn vraag: Moet ik meer gaan eten om betere/meer resultaten te halen ? Of is het ook haalbaar met de huidige 1500kcal als ik op dit tempo door ga ?
Heel goed dat je pogingen doet om hier verandering in te brengen :thumbup:
voor spieropbouw heb je idd een overschot aan kcal nodig. Lukt dit je niet met “gezonde voeding” kan het echt heel weinig kwaad je kcal wat op te schroeven met minder gezonde dingen die voor jou wel vlot naar binnen gaan.
Een tijdje jezelf pushen kan geen kwaad, zo geraak je gewend aan grotere hoeveelheden eten.
 
Vroeger at ik nooit een ontbijt..kreeg t ook niet weg. Tegenwoordig kan ik niet meer zonder mijn gebakken eieren 6.00 :D
Het went je moet alleen rustig beginnen.
Lust je geen melk maar wel karnemelk of chocomelk oid neem dat dan. Is ook prima.
Met vloeibaar eten denk dan eerst aan een kleinere portie en hoog rustig op.
Je lust kwark. Probeer kwark met muesli als ontbijt. Je lust geen pindakaas. Lust je wel noten? Alle soorten kan en er bestaan ook noten kassa's. Misschien lust je wel choco pindakaas. Bestaat ook. Denk in oplossingen.

Je kan ook een havermout shake maken en eerst een deel nemen tot zover je lust. De rest neem je mee en verdeel je over de ochtend. Kan prima in een shakebeker.

Nogmaals. Wat zou jij echt lekker vinden om in de ochtend WEL te eten. Bedenk eens iets. Ook al zou je t ongezond vinden.
Ook een pannenkoek (dag ervoor bakken als je t niet in de ochtend wil doen) is een prima ontbijt.

Kook de avond ervoor een paar eitjes en probeer dat eens. Hapt zo makkelijk weg.
De tijden dat ik omelet at van 5 eieren met ham in de ochtend... zalig omdat ik koud eten niet wegkreeg.
Denk niet alleen in de "standaard" bodybuilding maaltijden. Er is zoveel meer.
 
Geen melk en pindakaas. Als je een noten of lactose allergie hebt dan had ik dat gelijk begrepen maar dit... zonde man 🤪
Pinda's zijn geen noten ;) zijn peulvruchten
Hier pinda allergie en lactose allergie...da's idd kut met peren:(
 
Pinda's zijn geen noten ;) zijn peulvruchten
Hier pinda allergie en lactose allergie...da's idd kut met peren:(
Haha nice.
Maar echt waardeloos als je dat hebt. Jij moet dus met heel veel eten uitkijken? Enige voordele daarvan is dat je wel creatief moet worden.
 
Haha nice.
Maar echt waardeloos als je dat hebt. Jij moet dus met heel veel eten uitkijken? Enige voordele daarvan is dat je wel creatief moet worden.
Yup... echt ruk :(
Creatief was ik al... Maar ik.mis de zuivel (want lekker en eet makkelijk weg) en pinda/noten wel voor de makkelijke En lekkere kcal.. :o
 
Yup... echt ruk :(
Creatief was ik al... Maar ik.mis de zuivel (want lekker en eet makkelijk weg) en pinda/noten wel voor de makkelijke En lekkere kcal.. :o
Ja en als je eens wilt afwijken/cheaten. Verdomd goed opletten wat overal op zit natuurlijk...
 
Yup... echt ruk :(
Creatief was ik al... Maar ik.mis de zuivel (want lekker en eet makkelijk weg) en pinda/noten wel voor de makkelijke En lekkere kcal.. :o

Daar kun je toch lactase pillen voor kopen ofzo?
 
Back
Naar boven