Fitness Seller

Bang voor je baan/inkomen door corona? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ben je hoofdzakelijk auteur of heb je daarnaast ook nog een andere baan?
Boeken schrijven kost me geld. Ik werk als ZZP'er (software-ingenieur).
 
Boeken schrijven kost me geld. Ik werk als ZZP'er (software-ingenieur).
Wat volgens mij zeker geen slecht verdienend beroep is?
Zelf hebben ik en mijn vriendin ook een goed verdienende job maar kan me niet voorstellen dat ik een kind en alles wat er bij hoort kan betalen :o
Dan kijk ik naar 22-jarige alleenstaande ouders zonder diploma die part-time in de supermarkt werken en alleen wonen en dan toch nog het geld vinden om te roken en op café gaan ed. (Extreem geval natuurlijk, maar zo zijn er genoeg).
 
Dan kijk ik naar 22-jarige alleenstaande ouders zonder diploma die part-time in de supermarkt werken en alleen wonen en dan toch nog het geld vinden om te roken en op café gaan ed. (Extreem geval natuurlijk, maar zo zijn er genoeg).
Je beschrijft nu de mama van Vieze jij.
En zijn voormalige vrouw.
En zijn dochters.
 
Wat volgens mij zeker geen slecht verdienend beroep is?
Zelf hebben ik en mijn vriendin ook een goed verdienende job maar kan me niet voorstellen dat ik een kind en alles wat er bij hoort kan betalen :o
Dan kijk ik naar 22-jarige alleenstaande ouders zonder diploma die part-time in de supermarkt werken en alleen wonen en dan toch nog het geld vinden om te roken en op café gaan ed. (Extreem geval natuurlijk, maar zo zijn er genoeg).

Wij werken allebij in de zorg, verdient reteslecht, en krijgen onze eerste over een half jaar.. dus ik ga failliet als ik jou zo hoor :eyes:
 
Wat volgens mij zeker geen slecht verdienend beroep is?
Zelf hebben ik en mijn vriendin ook een goed verdienende job maar kan me niet voorstellen dat ik een kind en alles wat er bij hoort kan betalen :o
Dan kijk ik naar 22-jarige alleenstaande ouders zonder diploma die part-time in de supermarkt werken en alleen wonen en dan toch nog het geld vinden om te roken en op café gaan ed. (Extreem geval natuurlijk, maar zo zijn er genoeg).
Daar betalen jij en ik meer aan mee dan dat ze zelf verdienen.
 
Wij werken allebij in de zorg, verdient reteslecht, en krijgen onze eerste over een half jaar.. dus ik ga failliet als ik jou zo hoor :eyes:
Als je slecht verdiend spekt de staat je redelijk, maar kinderen kosten klauwen vol geld.
 
  • Sad
Waarderingen: Bonk
Wij werken allebij in de zorg, verdient reteslecht, en krijgen onze eerste over een half jaar.. dus ik ga failliet als ik jou zo hoor :eyes:
Jullie zijn met twee. Kan 'reteslecht' verdienen maar wel beide een fulltime job. Ben er zeker van dat jullie samen een meervoud verdienen dan een part-time kassabediende die ook nog eens telkens haar laatste geld uitgeeft aan een nieuwe gsm en sigaretten.
Daar betalen jij en ik meer aan mee dan dat ze zelf verdienen.
:o
 
Wij werken allebij in de zorg, verdient reteslecht, en krijgen onze eerste over een half jaar.. dus ik ga failliet als ik jou zo hoor :eyes:
Financieel doet kinderen krijgen absoluut pijn. Vooral omdat mensen minder gaan werken. Meestal gaat 1 persoon naar 0,6 fte. Dat is bij gelijk loon 20% inkomen. Vaak ook het deel waar je leuke dingen van doet en spaart.

Kosten van kinderopvang zijn echt flink. Maar als je niet echt veel verdient krijg je wel meer subsidie. Nog wat kinderbijslag en belastingkorting. Maar zeker, kinderen krijgen is duur.
 
Jullie zijn met twee. Kan 'reteslecht' verdienen maar wel beide een fulltime job. Ben er zeker van dat jullie samen een meervoud verdienen dan een part-time kassabediende die ook nog eens telkens haar laatste geld uitgeeft aan een nieuwe gsm en sigaretten.

:o

We werken niet beide fulltime, weet niet waar je dat hebt gezien :D

Het ging er even om dat jij denkt het zelf niet te kunnen betalen, maar jullie beide een goed verdienende baan hebben. Heb je zulke hoge vaste lasten of dure hobby's?

Financieel doet kinderen krijgen absoluut pijn. Vooral omdat mensen minder gaan werken. Meestal gaat 1 persoon naar 0,6 fte. Dat is bij gelijk loon 20% inkomen. Vaak ook het deel waar je leuke dingen van doet en spaart.

Kosten van kinderopvang zijn echt flink. Maar als je niet echt veel verdient krijg je wel meer subsidie. Nog wat kinderbijslag en belastingkorting. Maar zeker, kinderen krijgen is duur.

Wordt echt wel een hele andere situatie straks ja :bang:
 
Het ging er even om dat jij denkt het zelf niet te kunnen betalen, maar jullie beide een goed verdienende baan hebben. Heb je zulke hoge vaste lasten of dure hobby's?
Als je redelijk hoge vaste lasten hebt kost een kind tot zijn of haar 4de levensjaar voor mensen met een hoog inkomen aanzienlijk meer dan voor mensen met een laag inkomen.
 
We werken niet beide fulltime, weet niet waar je dat hebt gezien :D

Het ging er even om dat jij denkt het zelf niet te kunnen betalen, maar jullie beide een goed verdienende baan hebben. Heb je zulke hoge vaste lasten of dure hobby's?



Wordt echt wel een hele andere situatie straks ja :bang:
Las ik nergens, ging er van uit. Mijn excuses :D
Het is niet dat ik het niet kan betalen. Eerder dat het gewoon teveel 'plezier' opgeven is momenteel. En wij hebben wel redelijk hoge vaste kosten, dat wel :o
Blijf er wel bij dat ik het niet altijd snap hoe sommigen het doen.
 
Las ik nergens, ging er van uit. Mijn excuses :D
Het is niet dat ik het niet kan betalen. Eerder dat het gewoon teveel 'plezier' opgeven is momenteel. En wij hebben wel redelijk hoge vaste kosten, dat wel :o
Blijf er wel bij dat ik het niet altijd snap hoe sommigen het doen.
Als je een kind hebt, heb je helemaal geen tijd meer voor al die leuke en dure dingen.
 
  • Sad
Waarderingen: Bonk
Als je een kind hebt, heb je helemaal geen tijd meer voor al die leuke en dure dingen.
Denk dat inderdaad al een deel variabele kosten wegvallen. Of toch verschuiven. Maar met onze vaste maandelijkse kosten momenteel zie ik het toch nog niet zitten om aan kinderen te beginnen :p
 
Denk dat inderdaad al een deel variabele kosten wegvallen. Of toch verschuiven. Maar met onze vaste maandelijkse kosten momenteel zie ik het toch nog niet zitten om aan kinderen te beginnen :p
Wij zijn door de eerste golf heen. Ben gelukkig ook meer gaan verdienen.

Ze worden weer echt duur als ze gaan studeren.
 
Las ik nergens, ging er van uit. Mijn excuses :D
Het is niet dat ik het niet kan betalen. Eerder dat het gewoon teveel 'plezier' opgeven is momenteel. En wij hebben wel redelijk hoge vaste kosten, dat wel :o
Blijf er wel bij dat ik het niet altijd snap hoe sommigen het doen.
Hoe hoog zijn iemands vaste lasten? Hoge huur, hypotheek, leningen, schulden, of bv een veel te dure auto?
Doet iemand boodschappen bij de AH of bij de Lidl?
Moet iemand perse 4000kcal per dag aan eten hebben vanwege een dure hobby?
Moet iemand perse 100+ euro per maand aan supplementen kopen vanwege een dure hobby?
Moet iemand perse uit gaan ja of nee?
Moet iemand perse dure kleding hebben?

Dit zijn allemaal zaken die van grote invloed zijn. Vaak is het een kwestie van niet willen betalen en niet een kwestie van kunnen. Een alleenstaande moeder met 3 kinderen en 1200 euro per maand is vaak een kwestie van je hebt geen keus om het daarmee te doen. Als iemand zegt "ik snap niet hoe ze het doen".... ja uhmm... ze hebben geen keus.
 
Las ik nergens, ging er van uit. Mijn excuses :D
Het is niet dat ik het niet kan betalen. Eerder dat het gewoon teveel 'plezier' opgeven is momenteel. En wij hebben wel redelijk hoge vaste kosten, dat wel :o
Blijf er wel bij dat ik het niet altijd snap hoe sommigen het doen.

In de zorg fulltime werken is niet altijd mogelijk, plus veel te zwaar. Ik werk in facilitair dus ik kan er wel fulltime werken.

Je kan op veel dingen flink besparen als je geen moeite hebt met 2de hands spullen. Ik heb een complete babykamer in nieuwstaat gescoord voor €200,- en een kinderwagen voor 1/3de van de nieuwprijs (wel een kwaliteit wagen). Er zijn meerdere wegen met wat geduld en inspanning gelukkig. Maar goed, ik zal ook moeten inleveren vrees ik :bang:
 
Wat volgens mij zeker geen slecht verdienend beroep is?
Zelf hebben ik en mijn vriendin ook een goed verdienende job maar kan me niet voorstellen dat ik een kind en alles wat er bij hoort kan betalen :o
Dan kijk ik naar 22-jarige alleenstaande ouders zonder diploma die part-time in de supermarkt werken en alleen wonen en dan toch nog het geld vinden om te roken en op café gaan ed. (Extreem geval natuurlijk, maar zo zijn er genoeg).
Dat verdient wel leuk ja.
 
Hoe hoog zijn iemands vaste lasten? Hoge huur, hypotheek, leningen, schulden, of bv een veel te dure auto?
Doet iemand boodschappen bij de AH of bij de Lidl?
Moet iemand perse 4000kcal per dag aan eten hebben vanwege een dure hobby?
Moet iemand perse 100+ euro per maand aan supplementen kopen vanwege een dure hobby?
Moet iemand perse uit gaan ja of nee?
Moet iemand perse dure kleding hebben?

Dit zijn allemaal zaken die van grote invloed zijn. Vaak is het een kwestie van niet willen betalen en niet een kwestie van kunnen. Een alleenstaande moeder met 3 kinderen en 1200 euro per maand is vaak een kwestie van je hebt geen keus om het daarmee te doen. Als iemand zegt "ik snap niet hoe ze het doen".... ja uhmm... ze hebben geen keus.

Hier ben ik het wel mee eens, je zal moeten kiezen of een andere manier vinden om wel dingen te doen.

Ik ben gelukkig zelf heel handig met de handen, dus ik heb gigantisch bespaard op ons huis en het toch zo gemaakt dat je niet ziet dat het 'op budget' gemaakt is :)
 
Back
Naar boven