Fitness Seller

Bang voor je baan/inkomen door corona? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoe hoog zijn iemands vaste lasten? Hoge huur, hypotheek, leningen, schulden, of bv een veel te dure auto?
Doet iemand boodschappen bij de AH of bij de Lidl?
Moet iemand perse 4000kcal per dag aan eten hebben vanwege een dure hobby?
Moet iemand perse 100+ euro per maand aan supplementen kopen vanwege een dure hobby?
Moet iemand perse uit gaan ja of nee?
Moet iemand perse dure kleding hebben?

Dit zijn allemaal zaken die van grote invloed zijn. Vaak is het een kwestie van niet willen betalen en niet een kwestie van kunnen. Een alleenstaande moeder met 3 kinderen en 1200 euro per maand is vaak een kwestie van je hebt geen keus om het daarmee te doen. Als iemand zegt "ik snap niet hoe ze het doen".... ja uhmm... ze hebben geen keus.
Moet wel zeggen dat ik van geluk mag spreken dat mijn vriendin en ik beide een diploma hebben in een richting waarin wel geld te verdienen valt (en wat we graag doen ook). Bij mij nog een stuk meer dan bij mijn vriendin als ik het juiste bedrijf kies. Eigenlijk is mijn reactie eerder een luxeprobleem. 'Hoe kan iemand het' is zoals je zegt vaak van geen keus te hebben. Als ik alles herbekijk, iets meer uitzien naar welke winkel we gaan/producten, minder kleren en extra's kopen, stop met sporten en uitgaan etc, dan houden we heel veel over. Natuurlijk heb ik momenteel wel het geluk dat ik dit wel kan en dat ik daarin mijn tijd niet moet insteken. Eigenlijk 'koop' ik mijn tijd en plezier en dat is inderdaad vaak wat die mensen niet kunnen.
 
Moet wel zeggen dat ik van geluk mag spreken dat mijn vriendin en ik beide een diploma hebben in een richting waarin wel geld te verdienen valt (en wat we graag doen ook). Bij mij nog een stuk meer dan bij mijn vriendin als ik het juiste bedrijf kies. Eigenlijk is mijn reactie eerder een luxeprobleem. 'Hoe kan iemand het' is zoals je zegt vaak van geen keus te hebben. Als ik alles herbekijk, iets meer uitzien naar welke winkel we gaan/producten, minder kleren en extra's kopen, stop met sporten en uitgaan etc, dan houden we heel veel over. Natuurlijk heb ik momenteel wel het geluk dat ik dit wel kan en dat ik daarin mijn tijd niet moet insteken. Eigenlijk 'koop' ik mijn tijd en plezier en dat is inderdaad vaak wat die mensen niet kunnen.

Je mag daar zeker heel blij mee zijn want dat is helaas niet voor iedereen weggelegd. Keer bij stilstaan en wat dingetjes anders aanpakken kan je veel opleveren. Maar goed, mensen zoals jullie hebben we ook nodig, anders kocht ik geen goede 2de hands spullen :haha:
 
Zou schelen als ik niet om de zoveel jaar een boek zou schrijven.
 
Je mag daar zeker heel blij mee zijn want dat is helaas niet voor iedereen weggelegd. Keer bij stilstaan en wat dingetjes anders aanpakken kan je veel opleveren. Maar goed, mensen zoals jullie hebben we ook nodig, anders kocht ik geen goede 2de hands spullen :haha:
Ik koop ook lang niet alles nieuw hoor. Niet omdat we goed verdienen dat we met geld gooien :D Sommige dingen zijn gewoon stom om nieuw te kopen :p
Heb wel waarde van geld. Ben opgegroeid in een gezin met heel wat minder financiële middelen
 
Moet wel zeggen dat ik van geluk mag spreken dat mijn vriendin en ik beide een diploma hebben in een richting waarin wel geld te verdienen valt (en wat we graag doen ook). Bij mij nog een stuk meer dan bij mijn vriendin als ik het juiste bedrijf kies. Eigenlijk is mijn reactie eerder een luxeprobleem. 'Hoe kan iemand het' is zoals je zegt vaak van geen keus te hebben. Als ik alles herbekijk, iets meer uitzien naar welke winkel we gaan/producten, minder kleren en extra's kopen, stop met sporten en uitgaan etc, dan houden we heel veel over. Natuurlijk heb ik momenteel wel het geluk dat ik dit wel kan en dat ik daarin mijn tijd niet moet insteken. Eigenlijk 'koop' ik mijn tijd en plezier en dat is inderdaad vaak wat die mensen niet kunnen.
En de overheid spekt je anders kan alleen de elite opvang betalen? Dat kost bruto ca. €80 per dag, dus met twee kids zou je netto €20 per uur moeten verdienen om kiet te spelen.
 
Ik heb dit topic niet doorgelezen, maar waar kan ik me aanmelden voor gratis geld?
 
En de overheid spekt je anders kan alleen de elite opvang betalen? Dat kost bruto ca. €80 per dag, dus met twee kids zou je netto €20 per uur moeten verdienen om kiet te spelen.
Ik weet niet wat de financiële 'voordelen' allemaal zijn maar ik veronderstel dat er enkele zijn omdat het anders niet te betalen gaat zijn. Geen idee hoe dat allemaal geregeld wordt.
 
Im a hustler papzak. Kids al opgehaald bij de opvang luiwammes
 
Moet wel zeggen dat ik van geluk mag spreken dat mijn vriendin en ik beide een diploma hebben in een richting waarin wel geld te verdienen valt (en wat we graag doen ook). Bij mij nog een stuk meer dan bij mijn vriendin als ik het juiste bedrijf kies. Eigenlijk is mijn reactie eerder een luxeprobleem. 'Hoe kan iemand het' is zoals je zegt vaak van geen keus te hebben. Als ik alles herbekijk, iets meer uitzien naar welke winkel we gaan/producten, minder kleren en extra's kopen, stop met sporten en uitgaan etc, dan houden we heel veel over. Natuurlijk heb ik momenteel wel het geluk dat ik dit wel kan en dat ik daarin mijn tijd niet moet insteken. Eigenlijk 'koop' ik mijn tijd en plezier en dat is inderdaad vaak wat die mensen niet kunnen.
Je kunt simpelweg op heel veel dingen besparen. En met een dubbel inkomen ook weer niet zo extreem dat je hobby's moet opgeven en dat soort dingen. Kijk gewoon per maand wat je allemaal nu echt uitgeeft.

Twee keer thuisbezorgd bestellen voor 2 personen en je bent al rond de 50-60 euro kwijt. Daar kan je een week van eten.

Het belangrijkst als je besluit om aan kinderen te beginnen is om alvast een spaarpotje te hebben. Klink misschien als een ouwe lul, maar het is gewoon echt belangrijk. Ik woon sinds een paar weken samen en we kunnen per persoon rond de 500 euro maandelijks apart leggen. En daar zijn in principe alle kosten al vanaf, inclusief basis supps en extra Musclemeat vlees etc etc :D
 
Ik weet niet wat de financiële 'voordelen' allemaal zijn maar ik veronderstel dat er enkele zijn omdat het anders niet te betalen gaat zijn. Geen idee hoe dat allemaal geregeld wordt.
Gewoon een inkomens afhankelijke toeslag.
 
Daarom zit je de hele dag op dbb goeie vader ben jij. Of plot twist jij bent de vader niet :trollface:
 
Back
Naar boven