AndroidHealthClinic

Kick-it log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Chris1989

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2009
Berichten
1.101
Waardering
1.091
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
Hoi,

Sinds december 2019 na jarenlang jojoën en aankloten met voetbalblessures, gestopt met voetbal en nu augustus 2020 14 kilo afgevallen. Ik ben van 99 kilo naar 85 gegaan, door voeding te tracken en heel veel 'spaar/straf cardio'. Dit was mijn eerste doel en dus over een week als mijn gewicht standaard onder de 85 staat ga ik een cheatday organiseren met wat een vriend en naaste familie en dus waarschijnlijk 5000kcal naar binnen gooien, puur om het te vieren :D Waarschijnlijk ook de dag erna weer 3 uur wielrennen omdat ik mij schuldig voel, maar dat terzijde ;)

Ook ben ik in deze tijd geïnteresseerd geraakt in voeding, mensen motiveren/helpen en het in elkaar zetten van eigen fitness equipment.

Met dit log wil ik vooral mijn progressie bijhouden en hopelijk antwoord krijgen op vragen die ik tussendoor heb.

Huidige stats:
Leeftijd: 31 jaar
Lengte: 186 cm
Gewicht: 85 kilo
Vetpercentage: no f'ing clue

Doelen:
1. Gewicht verlagen naar 85 kilo
2. Gewicht verlagen naar 80 kilo, basically totdat ik mijn abs volledig zie
3. Focus compleet op spieropbouw en dus bulken tot max 5 kilo aankomen en dan weer cutten totdat ik de abs weer zie, zo stapsgewijs fitter worden en nooit meer dik worden

Motivatie:
Denk zo'n 18 jaar overgewicht gehad na het stoppen met judo en het starten van voetbal is het gedonder begonnen en eigenlijk die gehele periode slecht in mijn vel gezeten, veel blessures gehad en onzeker geweest. Naast fysieke onzekerheid ook sociale onzekerheid doordat ik niet wist wat ik wilde doen en geen ambitie had. Basically een luie gamende student die af en toe ging voetballen en van gezelligheid (eten & drinken) hield.

Mijn motivatie zijn dus mijn fouten en na het vinden van ambitie door mijn werk is de ambitie om fit te worden ook veel makkelijker geworden. Van uitstelgedrag, oordelen over anderen en keuzes maken door sociale druk, naar de fuck it mentaliteit, kiezen voor mijzelf en mijzelf verantwoordelijk houden. Geen excuses meer.

Voeding & slaap:
-3500 kcal per week ten opzichte van mijn onderhoud. Dit houdt in 1780 kcal per dag excl. activiteit. Ik heb een schema waarin dus standaard zo'n 130g+ eiwit zit en 80g vet en de rest vul ik aan met koolhydraten en pak ik daardoor op trainingsdagen meer koolhydraten. Ik voel mij fijner bij iets meer eten, dus dit houdt in dat ik bijna elke dag aan het wandelen, fietsen, tuinieren of andere dingen aan het doen ben. Het fluctueert nogal dus daarom ook een weekdoel en geen dag doel. Tot dusver werkt het super met myFitnessPal als tracker.

Ook bezig voedingsmiddelen te testen en te elimineren als ik daar slecht op reageer. Wat weet ik tot dusver;
- Maagzuur elimineer ik door minder brood te eten, geen tomaten, weinig tot geen alcohol, weinig vette hap.
- Katers krijg ik eerder van bier/wijn dan van sterke drank (nog geen reden gevonden waarom)
- Slik extra magnesium om spierstijfheid in de ochtend te voorkomen
- Ga er 99/100x tussen 07:00 en 07:45 uit want uitslapen is bullshit. Als je je 7-8 uur niet kunt maken ben je te laat naar bed gegaan, dit kun je niet goedmaken door langer te blijven liggen of een dutje tussendoor.

Heb het vermoeden dat ik slecht tegen melk en jonge kaas kan (lactose gevoeligheid misschien) - want merkte dat ontlasting en maag dan gekke dingen willen doen, maar die test komt na de cheatday party :D

Samenvatting training:
- 6-8 uur cardio - slecht weer: spinfiet + roeimachine (zo'n 20 min) - goed weer: wielrenfiets/mountainbike + halverwege zwemmen (nu 1km)
- zo'n 7 uur per week met de hond wandelen
- UB/LB 2-4x per week merk dat de focus steeds meer hierop komt, dus dit zal geleidelijk uitbreiden. Van 15 min circuit sessies zit ik nu op circuit sessies van 40min

Training:
Na 5 min opwarmen alles in circuit vorm 3 a 4 rondjes waarin ik max herhalingen maak in set 1 en dan steeds 1 a 2 herhalingen minder in de volgende set.

UB sessie 1:
- Dumbell row 27,5 kg (nu zo'n 10 herhalingen)
- Front raise 12,5 kg (6x)
- Side raise 12,5 kg (5x)
- YTWL's 2,5 kg (10x)
- Dips (7x)
- pull ups (7x)

LB 1 en 2:
- Deadlift 55 kg (10x)
- Single leg squat 32kg (9x)
- Calve raise (vergeet ik vaak :D)

UB sessie 2:
- Overhead press 32kg (10x)
- Dumbell Bench press 50kg (10x)
- Dumbell Inclined bench press 50kg (10x)
- Wrist roller (net toegevoegd (zie vraag))

Equipment

Geen sportschool puur thuis

- 2x dumbells tot max 45kg
- fitness bankje
- pull up stang gemaakt in de schuur
- dips op 2 extra hoge schragen

- Spinfiets/Wielrenfiets/Mountainbike
- Roei machine

Vragen momenteel:
Pijntjes in een onderarm volgens mij omdat ze achterblijven op de rest en dus bij bijv. pull ups teveel belasting krijgen. Uit ervaring weet ik dat ik nu beter pijnloos onderarm oefeningen moet doen in plaats van volledige rust dus ik denk dat wrist rolls dan wel een goed zijn, wat jullie?

Hobby project op dit moment:
Op dit moment komen er fitness pulleys vanuit china en ga ik in de aankomende vakantie 1 helft van een cable crossover maken en als dat gelukt is snel ook de andere helft. Foto's post ik dan later wel. Met mijn carnaval las skills moet het hopelijk wel lukken :D

Zie foto voor het plan
 

Bijlagen

  • crossover.png
    crossover.png
    165,1 KB · Weergaven: 278
Succes man, drop zeker wat fotos als het projectje lukt, lijkt me tof om ook eens te maken.
 
Te heet om te trainen, maar fietsen was wel lekker gisteren avond. Tochtje met een omweg naar een vriend gedaan van 50km, litertje radler op - villain (britse film) gekeken en nog 10km naar huis. Deze week en volgende week word/ga ik maar 2 keer trainen denk ik :D
 
IVM te weinig gewichten thuis nu een beetje aan het overgaan op single leg excercises met de 30mm dumbell equipment die ik heb. Plan is om een 30mm halter te kopen en tot 100kg gewichten te gaan met wat marktplaats finds en deze in de toekomst te gaan gebruiken voor crossover. Daar het 'even mee doen' en wachten tot het spaarpotje weer is bijgevuld en dan als de prijzen voor olympisch gewicht wat weer normaler zijn een goede set kopen. Het sportabonnement van eerder is nu een maandelijks overdracht naar een spaarpotje waar ik dus de 'knutselspullen' en equipment van koop. Linksom precies hetzelfde dan gewoon ineens kopen, maar vind mijn manier fijner. Steeds als er weer een leuk bedrag in het potje zit gaan kijken naar iets leuks om te kopen/maken.

Gewicht: 85,4 (te weinig gedronken en weer vocht opgeslagen, woog eergisteren 86 :D)

Bunker dag toch maar uitgesteld want voelt toch niet goed als ik boven de 85 zit. Eerst maar eens een paar weken stabiel onder de 85.

LB
5x5 single leg deadlift 30kg
5x5 single leg squat 32kg
5x5 calve raise 32kg

Zo op de fiets voor 2 uurtjes wielrennen en dan weer verder werken. Vanavond allemaal rode wolkjes dus even omgedraaid.... :D
 
Laatst bewerkt:
In, succes!
 
x
 
Laatst bewerkt:
Eerste 2 foto's van Augustus 2020 - 85kilo
laatste 2 foto's van Oktober 2019 - 94 kilo (december 2019 woog ik 99kilo)

Adviezen op basis van mijn doelen in combinatie met de foto's? Ik wil doorgaan met cutten totdat basically het randje net boven de onderbroek weg is en dan focus op spieropbouw.
 
Zaterdag na 3 dagen uitstel door wat belangrijkere dingen en lage energie:
- Dumbell row 27,5 kg (nu zo'n 10 herhalingen)
- Front raise 12,5 kg (6x)
- Side raise 12,5 kg (5x)
- YTWL's 2,5 kg (10x)
- Dips (7x)
- pull ups (7x)

Zondag:
20min wielrennen - malloot wielrenner aangesproken die net voor mij over de rotonde raasde (er was een fietspad) en daarna zachtjes doorfietstte daarna ging hij nog 5 min in mijn wiel rijden....:fire: - daarna zelf een lekke band gereden (karma dacht ik nog voor het aanspreken, maar dat moet niet kunnen toch? :D). Zo'n bierbod vader die te veel tour de france heeft gekeken en helemaal in videogame modus zit op die fiets. Precies de reden waarom ik zo lang niet op die fiets wilde, omdat veel wielrenners gewoon #)@$*( zijn.

Opgehaald door wederhelft (geen setje bij), thuis band geplakt en nog 80 min gefietst.

Gewicht: 85,0
 
Gewicht 85,8

Maandag
5x5 single leg deadlift 30kg
5x5 single leg squat 32kg
5x5 calve raise 32kg

Op onderhoud gegeten

Dinsdag:
op onderhoud gegeten

Woensdag
50km gefietst in 2 uur - vandaag denk ik -1500 kcal. Niet ideaal maar we doen het maar even zo.
 
Adviezen op basis van mijn doelen in combinatie met de foto's? Ik wil doorgaan met cutten totdat basically het randje net boven de onderbroek weg is en dan focus op spieropbouw.
Je beantwoordt je eigen vraag al ;)
 
5x5 single leg deadlift 30kg
Dit lijkt mijn super moeilijk :)

zou inderdaad cutten tot het vet dat je nog stoort weg is, anders ga je het zelf constant blijven zien tijdens de bulk (en hierdoor mss te snel weer gaan cutten)
 
Dit lijkt mijn super moeilijk :)

zou inderdaad cutten tot het vet dat je nog stoort weg is, anders ga je het zelf constant blijven zien tijdens de bulk (en hierdoor mss te snel weer gaan cutten)

Het is ook gewoon ruk, ik ben al aan het kijken naar een halterstang want dit was ook de reden dat ik via het werk naar de fitness ging. Aantal maanden gegaan, gedemotiveerd omdat ik fitness niet fijn vind, benen tijdje niet getraind en daarna weer begonnen op laag gewicht (deze cyclus heeft zich al een aantal keer herhaald.....). Oplossing hiervoor weet ik nu - meer gewicht voor thuis in huis, maar nu dus nog even iets vinden en niet helemaal scheel betalen door corona. 100kg 30mm (later voor crossover) en dan daarna een keer een mooie 50mm set op de kop tikken.

Thanks voor het advies.

rbn87 waar en bedankt voor het bevestigen. Dacht alleen dat ik misschien full of shit was als het in combinatie was met de foto's (zoals bij wel meer posts op het forum ;) ). Dat ik zeg dat ik 10% bf heb ofzo en dan ineens de foto's :D
 
Gisteren 50kg gewichten + halterstang + curlstang gekocht op marktplaats!! Basically 1 euro de kilo, wat volgens mij wel goedkoop is in de huidige corona prijsinflatie. 😎

Vandaag schema aan de hand daarvan dus omgegooid en omdat in de praktijk UB/LB in de laatste maand niet 2-4x was maar gewoon 2x als ik de 4e keer niet meer in mijn hoofd geplanned kreeg deed ik de 3e keer ook al snel niet meer. Met het volgende schema is het gewoon om en om en misschien gaat dit kleine verschil wel werken, ook kan ik vanaf nu dus fijner squatte en deadlifts doen.

Stronglift a la Chris
  • YTWL's vind ik een hele fijne oefening voor mijn nek die vaak vast zit als ik de oefening niet doe en dagen achter de pc zit
  • Whrist roller - merkte dat mijn onderarmen het gewicht bij leg exercises en dips+pulls ups niet fijn vond
  • Frontsquat omdat ik zonder squat rack ga beginnen
Dag 1
Front Squat 5x5 27.5kg
Bench press 5x5 50kg (met halter totdat ik bench rekje heb)
Barbell row 5x5 30kg
Incl Bench press 5x5 40kg

Dag 2 (deze vandaag ook maar gedaan)
Front Squat 5x5 30kg
Deadlift 1x5 50kg (moet nog rubberen matten kopen)
Overhead press 5x5 20kg
whrist roller 5x6 2,5kg

Dag 3
Front squat 5x5 32,5kg
Dips 5x5 (laaste 2 met elastiek)
Pull up 5x5 (laatste 3 met elastiek)
YTWL's 5x5 3,25kg

Nu weer uurtje fietsen (2x30min), litertje raddler drinken en Inheritance kijken
 
Laatst bewerkt:
Gisteren 50kg gewichten + halterstang + curlstang gekocht op marktplaats!! Basically 1 euro de kilo, wat volgens mij wel goedkoop is in de huidige corona prijsinflatie. 😎

Vandaag schema aan de hand daarvan dus omgegooid en omdat in de praktijk UB/LB in de laatste maand niet 2-4x was maar gewoon 2x als ik de 4e keer niet meer in mijn hoofd geplanned kreeg deed ik de 3e keer ook al snel niet meer. Met het volgende schema is het gewoon om en om en misschien gaat dit kleine verschil wel werken, ook kan ik vanaf nu dus fijner squatte en deadlifts doen.

Stronglift a la Chris
  • YTWL's vind ik een hele fijne oefening voor mijn nek die vaak vast zit als ik de oefening niet doe en dagen achter de pc zit
  • Whrist roller - merkte dat mijn onderarmen het gewicht bij leg exercises en dips+pulls ups niet fijn vond
  • Frontsquat omdat ik zonder squat rack ga beginnen
Dag 1
Front Squat 5x5 27.5kg
Bench press 5x5 50kg (met halter totdat ik bench rekje heb)
Barbell row 5x5 30kg
Incl Bench press 5x5 40kg

Dag 2 (deze vandaag ook maar gedaan)
Front Squat 5x5 30kg
Deadlift 1x5 50kg (moet nog rubberen matten kopen)
Overhead press 5x5 20kg
whrist roller 5x6 2,5kg

Dag 3
Front squat 5x5 32,5kg
Dips 5x5 (laaste 2 met elastiek)
Pull up 5x5 (laatste 2 met elastiek)
YTWL's 5x5 3,25kg

Nu weer uurtje fietsen, litertje raddler drinken en Inheritance kijken
1e kg is tegenwoordig een super deal :)
 
1e kg is tegenwoordig een super deal :)

Normaal denk ik er altijd even over na, maar nu was het direct bellen en regelen inderdaad! Gietijzer met wat butsen erin, dat dan weer wel, maar verflaagje erover en het kan weer jaren mee. Ook zijn die gietijzeren klein en dus goed geschikt om straks die crossover de laden.

Ging even niet om de looks :D
 
Vandaag 3 uur over 80km gedaan op de fiets en na een paar weken max 2 uur nu 3 uur gedaan en het was misschien een iets te grote stap want het laatste half uur was doorbijten

Gewicht 84,7

Ben benieuwd wat het morgen is wat met zoveel kcal trapppen was het vanavond pizza en cannoli na + vanavond nog een appelvlap. Even omnomnom om de vakantie in te luiden. Overkill spaarcardio sessie dus :D
 
Lampen bevestigen voor de wederhelft en training 3 gedaan

Front squat 5x5 32,5kg
Dips 5x5 (laaste 2 met elastiek)
Pull up 5x5 (laatste 3 met elastiek)
YTWL's 5x5 3,25kg
 
Kitten, beton bekisting gemaakt en training 2

Geswitched van front squat naar squat, want kreeg ineens enorme steken in de schouder waar de stang op ligt. Diy Squat rek gemaakt met verhoogde schragen :d

Squat 5x5 35kg
Deadlift 1x5 52,5kg (moet nog rubberen matten kopen)
Overhead press 5x5 22,5kg
whrist roller 5x6 2,5kg
 
Laatst bewerkt:
3 dagen onderhoud gegeten - extra vers gebakken broodje gepakt, appelflapje hier, ijsje daar (reden = vakantie) en 1x 60 min gefietst. Dit worden waarschijnlijk de komende week nog wel een paar dagen waar ik wat 'extra' pak.

Squat 5x5 37,5kg
Bench press 5x5 50kg
Barbell row 5x5 30kg
Incl Bench press 3x5 40kg (fail bij de 4e na 2 herhalingen)
 
Back
Naar boven