XXL Nutrition

Wat werkt het beste? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Minte63

Novice
Lid geworden
16 aug 2020
Berichten
6
Waardering
3
Lengte
1m81
Massa
91kg
Vetpercentage
25%
Hallo forumleden!

Ik ben nieuw op dit forum en daarom zal ik mijzelf eerst even voorstellen.

ik ben Michel. 29 jaar. 90kg en op dit moment zit ik op een vet percentage van 23,8 %

Na een aantal weken nu te trainen in de sportschool zou ik graag even advies willen vragen.

zoals jullie gelezen hebben, zit ik nu op een vet percentage van 23,8% en dit zou ik heel graag Ongeveer tussen de 17-19 procent willen krijgen.
Nu is het zo, dat ik al heel erg bezig ben, en heel erg let op mijn dagelijkse voeding. Ik hou alles bij en zorg dat ik aan mijn eiwitten kom, zowel uit voeding en shakes. Sinds 2 weken volg ik nu een Bulk training schema, ik ga 5-6 keer in de week naar de sportschool en train ik om de dag verschillende spiergroepen. En zie dus ook al wel flink wat resultaat sinds een aantal weken geleden.

maar toch vraag ik mij af of een Bulk schema nu het juiste is om te doen? Of dat ik eerst beter een ander schema kan volgen om eerst af te vallen. Graag zou ik wat advies inwinnen en misschien dat er mensen zijn die ook met wat meer vet percentage zijn begonnen en nu gespierd zijn?.

alvast heel erg bedankt !

Michel.
 
Qua training bestaat er geen bulk schema of cut schema. Dat doe je met je voeding EN EEN goed trainingsschema.

Als beginner kan je beter starten met een 5x5 stronglift of starting strenght schema. Dit zijn fullbody schema's. Basic schema's die je veel op kunnen leveren.
Elke dag een andere spiergroep is niet de effectiefste manier van trainen.
 
Geweldig! Bedankt Marina1975.
Dat is duidelijk!
 
Dit is wat ik nu doe. Maandag day 1. Dinsdag day 2. Woensdag weer day 1. Etc.
 

Bijlagen

  • C76E4C1B-E4B6-44ED-BC07-5627A9DF07FC.png
    C76E4C1B-E4B6-44ED-BC07-5627A9DF07FC.png
    444,4 KB · Weergaven: 113
  • 3F6229CF-B9E3-4CDE-861B-EAB6EB541466.png
    3F6229CF-B9E3-4CDE-861B-EAB6EB541466.png
    443,6 KB · Weergaven: 116
  • D562D8FE-9D62-4891-AFD6-FB1EE188B1D6.png
    D562D8FE-9D62-4891-AFD6-FB1EE188B1D6.png
    448,7 KB · Weergaven: 96
  • 9F0B44B1-8AEC-4D7E-97BA-89C4BD0A2785.png
    9F0B44B1-8AEC-4D7E-97BA-89C4BD0A2785.png
    424,4 KB · Weergaven: 103
Dit is wat ik nu doe. Maandag day 1. Dinsdag day 2. Woensdag weer day 1. Etc.

Kijk op het forum eens naar de trainingschemas, er staan genoeg kant en klare dingen die je zo over kunt nemen.
 
Owh top bedankt! Ga ik gelijk doen!
 
 
Je doel is om een lager vet% te krijgen en je gaat bulken? Je moet gaan cutten om je doel te bereiken.

bulken is aankomen in vet + spier
cutten is afvallen in vet + spier

In beide vormen kun je met de juiste voeding en training zorgen dat je bij bulken grotendeels spier aan komt en bij cutten vooral vet verliest.

Dus even een stapje terug doen en lezen wat je nu zegt; je wil afvallen, bulkt en komt spier aan.
Dit zou dus moeten zijn; je wil afvallen, cut en valt af.
 
Goed voedingsschema met een calorie tekort en een gedegen en bewezen trainingsschema zal je helpen .

Maar ik zou je adviseren om eerst de basis kennis goed te kennen , een bulkschema op 23,8 vet werkt niet om af te vallen
 
Oke top! Bedankt ! Ik ga er even wat dieper induiken! Is het trouwens verstandig om bijvoorbeeld 6 weken een cutting schema te doen? En na die 6 weken een Bulk schema? En daarna weer 6 weken cutten? Om niet teveel in spiermassa te verliezen? Want ik wil graag wel gespierd worden, dus wil ook niet teveel spiermassa verliezen tijdens het afvallen. Of moet ik eerst echt zorgen dat het vet percentage flink daalt?
 
Oke top! Bedankt ! Ik ga er even wat dieper induiken! Is het trouwens verstandig om bijvoorbeeld 6 weken een cutting schema te doen? En na die 6 weken een Bulk schema? En daarna weer 6 weken cutten? Om niet teveel in spiermassa te verliezen? Want ik wil graag wel gespierd worden, dus wil ook niet teveel spiermassa verliezen tijdens het afvallen. Of moet ik eerst echt zorgen dat het vet percentage flink daalt?
Gewoon een niet al te groot deficit handhaven, dan kan je prima wat spiermassa opbouwen tijdens je cut.
 
Is het trouwens verstandig om bijvoorbeeld 6 weken een cutting schema te doen?

Doorgaan met cutten tot het moment dat jij het genoeg vind , een vetpercentage gemeten op een weegschaal bij sportschool is vaak onnauwkeurig.
Dus let niet teveel op het getal van het percentage .

Doorgaans wordt er gecut tot 12 tot 15 procent en daarna een bulk .
Om de simpele reden dat je bij een bulk altijd ook vet aanmaakt

Maar of je nu cut voor 6 weken of 20 weken is aan jouw , als ik cut is dat voor 12 weken , dan terug naar onderhoud en daarna een lichte bulk
 
Ja cutten totdat je tevreden bent in de spiegel en dan pas aan bulken gaan denken (voor nu gewoon even helemaal vergeten). Dat kan gerust een half jaar duren dus zorg dat je cut schema geen moeilijk te volgen dieet schema word, maar gewoon een gezonde levensstijl waarin je rekening houd met het aantal kcal en je cardio gebruik om iets meer te kunnen eten.

Half jaar zeg ik omdat 1,81m je volgens het ziekenhuis dus 81kilo gezond gewicht zou hebben (zo rekende een arts laatst hardop) dus 10kilo = 20 weken als je gestaag 0,5 kilo per week hanteert (lees de stickies even door dan krijg je hier al snel een beter beeld bij). Kan dus best zijn dat het nog 8 of 12 kilo is, maar even als voorbeeld dus.
 
Heel erg bedankt allemaal! Met al deze informatie word mij als goed duidelijk wat de bedoeling is ! Ik ga aan de slag met deze informatie!! En ik ga me best doen om gezond en efficiënt mijn vet percentage te verlagen en spiermassa op te bouwen !!
 
Schema is ruk, en kies een doel.
Wil je minder dik zijn, ga eerst cutten en dan massa aanzetten.
Of fuck het vet, bouw spieren op en ga dan cutten.
Ja een beginner kan cutten en massa kweken maar dat houd snel op.
 
Back
Naar boven