MuscleMeat

5 vs 6 dagen per week trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

pintinho

Novice
Lid geworden
11 feb 2018
Berichten
27
Waardering
6
Ik hou ervan om te trainen en naar de sportschool te gaan. Ik vind het soms jammer dat ik zaterdag eigenlijk niet kan trainen.

Ik train nu 5x per week op AAS, maar als ik een 6e dag ga, dan presteer ik maar op 85% in kracht en reps, dus dan is die 6e dag het eigenlijk niet waard.
Sterker nog, die 6e dag zou het herstel zelfs in de weg kunnen zitten. Al laat ik wel 48 uur tussen het trainen van elke spiergroep.
Ik voel me echter altijd het sterkste op maandag, na 2 dagen volledig herstel en op vrijdag voel ik me ook al op 92-93% kracht.

Ik denk dat ik wel op 95% efficiency zou kunnen presteren als ik de intensiteit van mijn trainingen op andere dagen verlaag.
Als ik op donderdag back+triceps pak en vrijdag chest+biceps, dan zou ik niet presteren zaterdag als ik dan legs+iets pak.
Als ik op vrijdag alleen armen zou trainen en op zaterdag alleen schouders/abs/iets, dan zou ik misschien wel 6 dagen per week kunnen trainen.

Zou dat een goed idee zijn? Ik ga graag naar de sportschool, meer is beter voor mij.
 
meer trainen betekend niet meer groei, je lichaam heeft ook rust nodig. erg belangrijk, train alles 1x per week, en voor de rest rusten
 
hardlopers zijn doodlopers ,beter 15 jaar lang 3/4 x in de week ,dan 3 jaar lang 6/7 x in de week en dan stoppen
 
meer trainen betekend niet meer groei, je lichaam heeft ook rust nodig. erg belangrijk, train alles 1x per week, en voor de rest rusten
Helemaal juist. Als je elke spiergroep 2x per week traint raak je overtraind in een week en moet je 3 weken rust nemen. Het is belangrijk elke spiergroep 0 tot 1x per week te trainen
 
Helemaal juist. Als je elke spiergroep 2x per week traint raak je overtraind in een week en moet je 3 weken rust nemen. Het is belangrijk elke spiergroep 0 tot 1x per week te trainen
Helemaal bullshit
 
Wat doen we ook weer moeilijk.
 
Trainen op gevoel? Wat je lichaam aangeeft? Ik doe sinds een maand split schema 4 dagen pw. Bevalt goed en geen klachten. Maar net wat je fijn vindt en voor je werkt
 
Trainen op gevoel? Wat je lichaam aangeeft? Ik doe sinds een maand split schema 4 dagen pw. Bevalt goed en geen klachten. Maar net wat je fijn vindt en voor je werkt
Je hebt gelijk. Ik kan het gewoon proberen. Ik merk vanzelf of het beter aanvoelt of niet. :)
 
Ik hou ervan om het zo te doen
Maandag dinsdag woensdag on
Donderdag off
Vrijdag zaterdag zondag on
Maandag off

na 3 dagen trainen 1 dag rust. Vind ik beter dan 5 dagen achterelkaar of 6 dagen achterelkaar
 
Hoe ziet je split eruit en hoe zie je hem voor 6 dagen?

Ik train 6 dagen met deze split:
Screenshot_20200824-171228_Keep Notes.jpg


Ik train benen 2x omdat voor mij de meeste spier groei over het hele lichaam geeft en train rug en benen niet na elkaar omdat beide een beroep doen op de onderrug.
 
Back
Naar boven