XXL Nutrition

Contest Log Joost's Log (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk sowieso dat jouw posing veeeel beter is dan mijne als je regelmatig oefent. Ik had 0x geoefend.
 
elke keer filmen/bestuderen, wovano heeft me het een en ander geleerd met de meet

het is niet super maar het wordt wel beter. Gewoon oefenen
Eens. Maar zonder coach bestaat het risico dat je jezelf dingen verkeerd aanleert en dan kost het moeite het af te leren. Daarnaast is poseren echt heeel erg persoonlijk , ook al lijkt het alsof iedereen exact hetzelfde doet. Ik was destijds blij dat ik voor mijn wedstrijd blanco naar m'n coach ging qua posing, want dan leer je vanaf moment 0 de aandachtspunten en trics die voor jou werken en de tips hoe je met jouw sterke en zwakke punten om kan gaan.

Natuurlijk is oefenen voor een basis prima overigens hoor, maar ik kies ervoor het niet te doen.
 
Eens. Maar zonder coach bestaat het risico dat je jezelf dingen verkeerd aanleert en dan kost het moeite het af te leren. Daarnaast is poseren echt heeel erg persoonlijk , ook al lijkt het alsof iedereen exact hetzelfde doet. Ik was destijds blij dat ik voor mijn wedstrijd blanco naar m'n coach ging qua posing, want dan leer je vanaf moment 0 de aandachtspunten en trics die voor jou werken en de tips hoe je met jouw sterke en zwakke punten om kan gaan.

Natuurlijk is oefenen voor een basis prima overigens hoor, maar ik kies ervoor het niet te doen.

klopt maar ik ben nu wel op het moment dat ik het vaak genoeg heb gedaan en mezelf heb bestudeerd dat ik weet hoe ik sterke punten accentueer/zwakke punten verberg

overigens zal er bij een toekomstige wedstrijd uiteraard een (poseer)coach komen
 
  • Like
Waarderingen: BB_
klopt maar ik ben nu wel op het moment dat ik het vaak genoeg heb gedaan en mezelf heb bestudeerd dat ik weet hoe ik sterke punten accentueer/zwakke punten verberg

overigens zal er bij een toekomstige wedstrijd uiteraard een (poseer)coach komen
Oke. Voordeel van een fotoshoot is dat je meer foto's kan schieten en de tijd kan nemen om aan te spannen. Bij mij ging dat een beetje fout. Ik.heb echt minstens 10-15 seconden nodig voor abs en de fotograaf had dan al de foto geschoten. Mijn abs zie je pas als ik echt al het vocht eruit heb en heel lang en die uitadem en dan aanspan. Verder staat m'n ene schouder lager en schouderblad gekanteld, dus dit moet ik corrigeren . Bij de poseerfoto's was er helaas geen spiegel.
 
klopt maar ik ben nu wel op het moment dat ik het vaak genoeg heb gedaan en mezelf heb bestudeerd dat ik weet hoe ik sterke punten accentueer/zwakke punten verberg

overigens zal er bij een toekomstige wedstrijd uiteraard een (poseer)coach komen
Je hebt verder ook wel gelijk. Zelf kun je met algemene tips best ver komen en filmen en de spiegel. Het is een beetje net als met de compounds, je kunt met info en filmen ver komen, maar een coach ziet gelijk wat jouw top 5 aandachtspunten zijn.
 
Misschien ook wel wat handige tips in deze video. Die Kai praat echt met zoveel passie over posing, je wordt er gewoon helemaal enthousiast van om het zelf te proberen.
 
23-8-2020: Push

Gewicht: 80,7 kg (laagste tot nu toe, gister 50g carbs en gewerkt)

Incline smith press x 4 + 1 spot , x 7
Seated DB press x 4 + 1 spot , x 7
Machine press x 6 + 2 RP , x 8
Incline press x 8 , x 12
Pec deck x 11 , x 11 + 5 RP , isohold
CG smith press x 5 , x 8 , x 6 + 4 RP
Prime handle pushdown x 10 , x 11 , x 11 , double drop
Cuffed lateral x 15 , x 12
Machine lateral x 8 , x 10 + 5 RP , drop
Cable crunch x 13 , x 8

Okay sessie. Weer raar dat ik progress op compounds en vervolgens halverwege concentratie kwijtraak en CG smith compleet verpest. Nja. Laatste pushday voor foto's. Morgen rust en overmorgen laatste training (pull).
 
Prep voor komende 4 dagen klaar

1CAA66F0-7F9E-404C-98B6-81D320C10CE1.jpeg
 
Asperges werken trouwens nog beter dan broccoli. Ik stap meestal de laatste week over (en enkel witvis, geen vlees meer). Succes met de laatste loodjes. Hoeveel (of moet ik zeggen weinig:p) kcal komende dagen?
 
Asperges werken trouwens nog beter dan broccoli. Ik stap meestal de laatste week over (en enkel witvis, geen vlees meer). Succes met de laatste loodjes. Hoeveel (of moet ik zeggen weinig:p) kcal komende dagen?
hoezo eigenlijk vlees eruit en alleen witvis erin?
 
25-8-2020: Pull

Gewicht: 80,3 kg (laagste tot nu toe)

Intra shake: 20g EAA, 30g maltodextrine, 2g taurine, 1g pink himilaya zout, 250 ml kokoswater. Kokoswater proefde echt nice, volgende keer 500ml.

Dikgedrukt = progressie
Onderstreept = achteruitgang
Dikgedrukt & onderstreept = gewicht omhoog, reps omlaag

Weighted pull-ups x 9
RDL x 5 , x 7
Chest supported BB row x 7 + 2 RP , x 11
Low row x 11
Lat pulldown x 11 , x 13
Straight-arm pullover x 14 , x 12 + 7 RP , stretch
Smith shrugs x 12 + 7 RP
Reverse pec deck x 13 , x 11 , drop
DB curl (elbow supported) x 7 , x 10 , x 9 + 5 RP
Rope hammer curl x 12 , x 14 , x 13 , double drop
BB wrist curl x 14 , x 12
Calf raise x 9 , x 12 , x 10 + 6 RP , stretch

Laatste training alvorens foto's maken. Helemaal prima.

Kleine recap: 15 weken gecut en van 91 naar 80-ish kg gegaan. Als ik het overnieuw mocht doen had ik in het begin agressiever gecut en richting het einde wat afgeremd, de laatste 3 weken merkte ik dat ik hier en daar kracht/intensiteit begon in te leveren, maar behalve 5kg omlaag te zijn gegaan op mijn main press en 2kg op DB's geen achteruitgang dus heb alles redelijk goed behouden. Ook zal ik vanaf nu standaard gaan carb cyclen (voornamelijk zodat ik meer kcal heb op trainingsdagen en minder op rustdagen).

Nu de laatste maaltijd met wat carbs (20g), voorderest vandaag (dinsdag) en morgen (woensdag) geen carbs , ook geen fruit. Zal water intake limiteren tot enkel bij maaltijden. Donderdagavond begin ik te laden met mijn laatste 2 maaltijden (rijst, havermout, rijstwafels met pindakaas) en op vrijdag. Laatste dag enkel 1 glas water bij de maaltijd en in de avond foto's maken. Overdag zoveel mogelijk couchpotato proberen te zijn en benen hoog houden.

Op de laatste foto's die ik een week geleden gemaakt heb vind ik mezelf er zeer degelijk uitzien. Ben dus benieuwd hoe ik er vrijdag bij sta. Mocht er iets misgaan (te flat, bloated, etc.) kan ik de laatste 2 dagen nog 'normaal' eten en opnieuw foto's maken, maar denk niet dat dit nodig is.

Vrijdagavond na de foto's ga ik naar de mac, de dag erna eet ik in de avond een pizza. Wil zondagochtend legs trainen voor het eerst in 3 weken, en daarnaast wil ik snel dat mijn BW weer omhoog gaat. Zal gaan rebounden en zo'n 500 kcal per dag toevoegen om vervolgens rustig in reverse (clean) diet te gaan. Ook voeg ik meteen weer carbs op off-days toe. Schiet mijn BW te snel omhoog dan ga ik minderen uiteraard. Vanaf volgende week begint studie weer dus expenditure zal meteen hoger worden.


Bedankt allen voor het volgen van mijn log en alle input die is gegeven. Daarbij wil ik speciaal wovano Strive4muscle en BB_ noemen voor hun adviezen. Dit wordt erg gewaardeerd :) Ik weet nog niet of ik zo actief ga zijn na de contest, ook omdat uni weer begint. Misschien open ik wel weer een keer een log als ik zin heb, who knows

Sanca Saxon mag er een slotje op dit log? Bedankt :)

:flexbiceps::wave2:
 
Was leuk om te volgen, ben benieuwd naar de foto's!
dit! was al jammer dat je de laatste tijd niet meer zo actief was.

over het carb cyclen heb ik precies dezelfde gedachtes gekregen.

en zie je graag op de meet natuurlijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven