XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (29 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Om dit even vanuit de retail te belichten, er zijn een paar redenen waarom ze nu al de winkel in komen.

    De eerste is vrij simpel, het verkoopt.
    Winkeloppervlakte is erg waardevol, als er iets in de winkel staat is dat in de regel het artikel wat op die plek en in die tijd van het jaar het neeste geld op brengt.
    Als mensen het niet zouden kopen is de kans groot dat het er het volgende jaar niet weer staat.

    De tweede is de verkoopweerstand wegnemen door herhaling.
    Mensen denken vaak (dit is vooral erg sterk bij eten en snoep, en dit is veelal onbewust) 'oh lekker maar nu even niet goed voor me" of 'ohja lekker, nu even niet, volgende keer neem ik het mee' ect ect.
    Hoe vaker je een artikel ziet hoe kleiner de kans dat je de koop kan weerstaan, uiteindelijk is de weerstand op je en koop je het.
    Door eind Augustes deze artikelen al in de winkel te hebben verhoog je de omzet in oktober/november.

    De derde reden is ruimte.
    Een kleine supermarkt/HEMA/action ect, verkoopt voor tienduizenden euro's aan sintsnoepgoed.
    Dit kan simpelweg niet allemaal pas in September/Oktober gemaakt worden, dus de productie begint al veel eerder. Maar het is ook niet mogelijk om alles al te produceren en pas in Oktober uit te leveren aan distributiecentra, de producent heeft maar een beperkte opslag.
    Die zelfde beperkte opslag heb je ook in de distributiecentra en in winkels.
    Bij veel winkels moeten artikelen die geleverd worden in grote hoeveelheden meteen de winkel in, omdat er geen opslagruimte is.
    Opslagruimte kost geld, maar leverd niks op, dus hoe minder hoe beter.

    De vierde reden is kerst.
    Dit is ook vooral een opslag verhaal. vanaf 5 December 17:59 is al het sintsnoepgoed effectief waardeloos en staat het vooral in de weg. De winkels gaan dan in 1 dag om van sint naar kerst.
    Je kan begrijpen dat omdat er ook enorm veel kerstsnoepgoed verkocht wordt, winkels het liefst al voor 5 december uitverkocht zijn van hun sint.
    Hoe groter de ruimte tussen kerst en sint hoe beter.
    Mensen zullen ook sneller kerstkransjes kopen als ze in November al uitgekeken beginnen te worden op de pepernoten.

    Samengevat, voor blonde mensen:

    Evolutionair gezien heeft het ook geen meerwaarde om die discipline te hebben.
     
    Vroeger had je ook:
    - Borstplaat
    - Suikerbeest
    - Muizen en kikkers
    - Chocoladesigaretten
    En natuurlijk marsepein (nu nog steeds wel). Bovenstaande producten zie je steeds minder of bijna niet meer.

    Borstplaat en Suikerbeest zie je indd weinig, maar dat is ook gewoon vraag een aanbod, de consument bepaald.

    Muizen en kikkers verkopen wij nog altijd echt tientallen dozen elk jaar, zelfde geld voor marsepein.

    Chocoladesigaretten zijn er vooral door maatschappelijke druk uit gegaan en zijn ook niet meer van deze tijd.
    Iets met kids aanleren dat een dodelijke drugsverslaving cool is enzo.
     
    Laatst bewerkt:
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Nee dat is ook geen Ola ijs. En het raketje was wel 50 cent, misschien zit er een generatiekloof :D
    Ergens jaren 80 zal het heus wel 50 guldencent gekost hebben, maar 20 jaar geleden was dat echt wel meer.
     
    Galaxy s8+ heb ik nu ipv nieuwe kopen.
    300€ bespaard
     
    Een pak shag was 3 gulden toen ik 12/13 was.. ook het enige wat ik me herinner :roflol:
    Toen ik 12/13 was kocht ik witmerk (heette toendertijd zo) sigaretten, 20, voor 2 gulden 10
     
    • Like
    Waarderingen: vntl
    Dat behoorde toch ook tot je eerste levensbehoefte op die leeftijd.... ik kocht altijd die pakjes camel 10 stuks, kon nog net van mijn zakgeld 🤣
    Cabellero 30 had je ook geen idee of dat nog bestaat
     
    :flexbiceps:
    Screenshot_20200824-064223_Sober Time.jpg
    Positief beginnen HillR
     
    Back
    Naar boven