Fitness Seller

Verschillende tricep oefeningen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik train 3x per week en altijd een full body workout.
Het gewicht bouw ik zeer langzaam terug op. Ik wil liever voorzichtig zijn.
Gezien je schouder blessure en het herstel ervan weet ik niet welke oefening wel/niet goed aanvoelen, maar een compound oefening heeft altijd de voorkeur op isolatiewerk al helemaal in de fullbody split.

Bij een fullbody split zou ik 1 a 2 oefeningen voor triceps hanteren per training (afhankelijk van wat je achterliggende spiergroepen zijn wil je daar meer “werk” verrichten).

Tips die ik je kan meegeven om je schouderblessure bij het triceps trainen te voorkomen zijn:
- Skullcrushers met een barbell of ez bar zou ik uit de weg gaan en vervangen voor dumbells;
- Single arm werk om disbalans te voorkomen (single arm db extensions, rope pushdowns, cable pushdowns);
- Bij de close grip bp varianties zou ik voor een swiss bar gaan als je die mogelijkheid hebt, de handplaatsing / houding bij een swiss bar zorgt voor minder stress op je schouders en meer op je triceps en borst;
- bodyweight oefeningen kunnen je al heel wat brengen en vooral tijdens / na een blessure (denk aan diamond pushups, dips, bench dips);
- kies oefeningen die voor jou veilig aanvoelen en waarbij je geen / de minste pijnklachten ervaart.
 
Dankjewel aan iedereen voor al deze informatie.
Ik heb nu de volgende oefeningen in mijn programma: narrow push ups, diamond pushups en lying tricep extentions (op de mat, niet bench).
 
Geen last van je schouder bij lying extensions?
 

Bump, dit is nog wel een mooie toevoeging.

Op het kanaal van elitefts ook goede uitleg over de JM press, door JM.
 
Het voelt alsof ik echt een ander gedeelte van de triceps aanspreek tegenover normale grip of een close grip bench, met een verschrikkelijke pomp 👌 Vult elkaar heel goed aan.

Dit geldt ook bij een triceps pushdown (die korte stang aan een kabel), probeer die eens onderhands te pakken met je handpalmen naar je toe.

Bekijk bijlage 500326
Was het niet zo dat reverse triceps oefeningen minder effectief zijn?

Vanaf 03:00


Een heerlijke oefening om triceps mee af te sluiten vind ik trouwens de cable kickback.
Vanaf 06:00

Er staan sowieso wel goede oefeningen in dit filmpje.
 
Dankjewel.
In mijn full bodyworkout (3x / week) doe ik liggend presses met een gewichtplaat. Dit lijkt goed de werken.
 
Back
Naar boven