XXL Nutrition

Asymmetische rugspieren

Bezoekers in dit topic

Vypaw

On a so called medicine
Elite Member
Lid geworden
24 aug 2020
Berichten
9.186
Waardering
18.266
Lengte
1m72
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Beste,

Ik had een vraagje, al enige tijd loop ik tegen het feit aan dat mijn lats oneven zijn. Ik train sinds een hafljaar met time under tension en doe zowat bijna elke rug oefening in een gecontroleerd tempo. Ook doe ik single handed rows om zo mijn lats te evenaren echter heeft het nog niet veel effect gehad. Nu ging ik terug kijken of ik hier al langer last van had.
De linker foto is genomen toen ik ongeveer 5 maanden trainde en hier kun je zien dat de rechter lat al anders aan het groeien is dan de linker.
De rechter foto is 2,5 jaar later genomen en ook hier is de lat asymmetrisch.
Lats verschil.png

Hier heb ik nog een foto van het vooraanzicht:
Latsverschil 2.png
(Waar links de ene lat eindigt loopt rechts de andere nog door).
Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heb al een beetje op internet gezocht en daar worden pull ups en negatief trainen aangeraden maar dit doe ik al best een poosje.
Of denken jullie dat dit iets genetisch is?
Ik ondervind er voor de rest niet echt hinder van behalve het visuele gedeelte, echter is mijn linker schouder (de kant waar de kleinere lat zich bevind) wel zwakker bij bijvoorbeeld een benchpress. Als ik zwaar ga benchen en ik raak vermoeid dan komt mijn linkerkant later op dan mijn rechter. Dit terwijl dit niet het geval is bij bijvoorbeeld een shoulder press o.i.d.
Ben benieuwd of een van jullie dit probleem ook heeft ervaren en hoe diegene dit heeft opgelost met oefeningen o.i.d :-)
 
Is best normaal, bijzonder weinig personen zijn heel symmetrisch. Wat ik op jou foto’s zie is imo perfect normaal
 
Is best normaal, bijzonder weinig personen zijn heel symmetrisch. Wat ik op jou foto’s zie is imo perfect normaal
Hmm, misschien dat ik mezelf dan aan het gek maken ben. Stelt me in ieder geval gerust dat ik niet zelf de oorzaak ben :D thanks!
 
Hmm, misschien dat ik mezelf dan aan het gek maken ben. Stelt me in ieder geval gerust dat ik niet zelf de oorzaak ben :D thanks!
100% eerlijk op je foto’s zie ik geen rare of abnormale dingen. Perfecte symmetrisch zijn is kwasie onmogelijk
 
Volgens mij sta je gewoon een beetje scheef (midden van je onderrug staat niet recht onder het midden van he nek).

Wat symmetrie betreft, niemand is perfect symmetrisch. Je kan dit voor en deel opvangen met accent training maar aanhechtingslocaties kan je niet met training verplaatsen. Maw het zal nooit helemaal weggaan.
 
Volgens mij sta je gewoon een beetje scheef (midden van je onderrug staat niet recht onder het midden van he nek).

Wat symmetrie betreft, niemand is perfect symmetrisch. Je kan dit voor en deel opvangen met accent training maar aanhechtingslocaties kan je niet met training verplaatsen. Maw het zal nooit helemaal weggaan.
Ik heb hele platte voeten wellicht dat het daar aan ligt hoe ik sta. Maar oke top, thanks! Moet ook zeggen dat voorderest nooit iemand het tegen mij heeft gezegd. Maar zelf zie je die dingen natuurlijk wel heel erg.
 
Ik heb hele platte voeten wellicht dat het daar aan ligt hoe ik sta. Maar oke top, thanks! Moet ook zeggen dat voorderest nooit iemand het tegen mij heeft gezegd. Maar zelf zie je die dingen natuurlijk wel heel erg.
Als je jezelf gaat beoordelen gaat je gehele sport carrière een ramp zijn :( luister meer naar war je kameraden en scharrels vertellen :) (dit is maar matig advies :p)
 
Back
Naar boven