XXL Nutrition

Last van elleboog. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JJ1999

Cool Novice
Lid geworden
11 jan 2020
Berichten
96
Waardering
46
Lengte
1m74
Massa
73kg
Yoyo,

sinds maandag (Rug,bicep dag) heb ik ‘last’ van mijn elleboog, het zit zeg maar aan de buitenkant van mijn elleboog en dan net er onder. Het doet niet zozeer pijn, maar het irriteert wel.

Hoe ik het kan beschrijven: Tijdens bewegen van elleboog, wordt dat plekje warm en straalt het lichtjes uit naar onder.

Ik heb vandaag de dokter gebeld en die geeft aan dat het geen tennis arm is, maar wel dat het een begin van een tennis arm is. Mijn vraag is, hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Iets van ondersteuning gebruiken of juist niet?

zelf denk ik dat ik het overbelast heb met een pull beweging (pull ups of de long pull) In principe kan ik er mee trainen, want het doet geen pijn.. maar het is ook niet de bedoeling dat het verergert en ik wil ook geen weken rust nemen (dat geeft internet aan bij tennisarm)

wie heeft hetzelfde meegemaakt en heeft tips hoe ik hier mee kan omgaan?
 
Yoyo,

sinds maandag (Rug,bicep dag) heb ik ‘last’ van mijn elleboog, het zit zeg maar aan de buitenkant van mijn elleboog en dan net er onder. Het doet niet zozeer pijn, maar het irriteert wel.

Hoe ik het kan beschrijven: Tijdens bewegen van elleboog, wordt dat plekje warm en straalt het lichtjes uit naar onder.

Ik heb vandaag de dokter gebeld en die geeft aan dat het geen tennis arm is, maar wel dat het een begin van een tennis arm is. Mijn vraag is, hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Iets van ondersteuning gebruiken of juist niet?

zelf denk ik dat ik het overbelast heb met een pull beweging (pull ups of de long pull) In principe kan ik er mee trainen, want het doet geen pijn.. maar het is ook niet de bedoeling dat het verergert en ik wil ook geen weken rust nemen (dat geeft internet aan bij tennisarm)

wie heeft hetzelfde meegemaakt en heeft tips hoe ik hier mee kan omgaan?

heb even plaatje toegevoegd, voor beter beeld, waar het ongeveer zit.
 

Bijlagen

  • 79F51D46-A423-4D6A-8B94-3B0ACCA5E432.jpeg
    79F51D46-A423-4D6A-8B94-3B0ACCA5E432.jpeg
    61,3 KB · Weergaven: 177
NIET overbelasten.
Zoek even een goede kinesist op en er staan wel denk ik een pak recovery oefeningen op het forum ook.
 
NIET overbelasten.
Zoek even een goede kinesist op en er staan wel denk ik een pak recovery oefeningen op het forum ook.

Moet je een verwijzing voor hebben toch? Heb niet zo’n makkelijke huisarts die snel verwijzingen uitschrijft.

Ik kan dus niet op zelfde voet verdergaan, maar bijv met juiste opwarming?
 
in nl kan je zonder verwijzing naar fysio.. maar jij woont in Belgie?
 
in nl kan je zonder verwijzing naar fysio.. maar jij woont in Belgie?

Nee NL. Maar dan staat er geen vergoeding tegenover, toch?..
 
Nee NL. Maar dan staat er geen vergoeding tegenover, toch?..
Even verzekering bellen, meestal 9 behandelingen vergoedt..dat zou een hoop ellende schelen!
 
Even verzekering bellen, meestal 9 behandelingen vergoedt..dat zou een hoop ellende schelen!
Heb basisverzekering, dus volgens mij alleen vergoeding bij specifieke aandoeningen.
 
Heb basisverzekering, dus volgens mij alleen vergoeding bij specifieke aandoeningen.
je kan het makkelijk nazoeken, even appen of bellen met je verzekering. Vaak staat t ook gewoon online
 
Ik had dezelfde klachten vorig jaar. Waarschijnlijk overbelasting.

ik heb 3 of 4 keer een ‘dry-needeling’ behandeling gehad bij de fysio en sindsdien nergens last meer van.

beterschap en succes!
 
je kan het makkelijk nazoeken, even appen of bellen met je verzekering. Vaak staat t ook gewoon online
Ga morgen even bellen, bedankt!
 
Ik had dezelfde klachten vorig jaar. Waarschijnlijk overbelasting.

ik heb 3 of 4 keer een ‘dry-needeling’ behandeling gehad bij de fysio en sindsdien nergens last meer van.

beterschap en succes!
Ja verwacht ook overbelasting. Het doet ook geen pijn, wel is het irritant onder het sporten.

Dankjewel man!
 
Ga morgen even bellen, bedankt!
Top graag gedaan. Misschien wel niet maar stel dat je toevallig toch een paar keer kan...dat zou mooi zijn
 
Even een update!

vandaag vrij weinig tot geen last. Wel een opwarming gedaan, speciaal voor tennisarm + ibuprofen van te voren, niet te vroeg juichen, maar hoop dat het meevalt dus.

Zou ook nog kunnen komen, doordat ik gister elleboog niet belast heb, vanwege benen dag. Morgen even afwachten dus of ik er last van krijg!
 
Hey JJ1999,

Ik heb sinds een week of 6 ook een tennisarm. Dat heeft mijn huisarts iig bevestigd. Ben gewoon doorgegaan met trainen maar nu sinds 1 week onder behandeling bij de fysio waar ze de gevoelige arm onder flinke druk gemasseerd hebben om de doorbloeding weer op gang te krijgen. Was best gevoelig omdat ze juist de pijnlijke plek goed aanpakken. Voelt nu alsof mijn arm flink gekneusd is, maar heb nog 2 weken (telkens 1 behandeling) te ondergaan. Daarna nog 3 weken herstel en dan zou de blessure voor 70 a 80% hersteld moeten zijn. Heb advies gekregen om 60% van mijn max. te trainen, om terugval te voorkomen.
En inderdaad.. niet direct heel pijnlijk tijdens training maar wel irritant. Ik heb het wss opgelopen tijdens benchpress door tot mijn max te gaan zonder spotter (niet toegestaan in Corona tijd) en de laatste rep tot het uiterste gegaan om de halter weer in de haken te leggen, waardoor ik mijn arm overbelast heb.

En even een advies. Ik zou geen medicijnen zoals Iboprofen oid gebruiken voor de training omdat dit een pijnstiller is, waardoor je geen pijntrigger krijgt als je de bewuste spieren te zwaar belast. De fysio waarschuwde mij te waken ervoor te waken dat het niet chronisch wordt. Dus mss beter ff rustig aan en afspraak maken bij de fysio voor behandeling.

Beterschap en succes !!
 
Back
Naar boven