MuscleMeat

Kick-it log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Enkeltje regio Tilburg - Arnhem achter de rug (90km) in 3,5 uur excl. pauze + lekke band + los schroefje in spd schoen . Zon, wind tegen en een uurtje stromende regen. Ondanks alles wel een mooie route gereden en leuk huizen zitten kijken onderweg. Rossum heeft best wat mooie huiskes (lees: Mansions) staan ;)
 
Beetje hobbyen in de vakantie. Basis gemaakt voor eerste helft cable crossover.
IMG_20200831_110805.jpgIMG_20200831_112846.jpgIMG_20200831_151300.jpgIMG_20200831_151657.jpg
 
Beetje schuren, verven en nog wat staaldraad bestellen en hij is klaar. Getest met wat touw en het werkt perfect! Super contento tot dusver, maar de test komt pas wanneer er veel gewicht op gaat met staaldraad

De andere helft over een tijdje maar maken want er zat in deze toch wel 2 volle dagen werk (vakantie modus en veel ritjes naar de bouwmarkt ;) )

chrash zeker met zo'n multitool in de hoekjes schuren? Kom er niet bij met mijn slijpschijf :headbang:

IMG_20200902_173242.jpgIMG_20200902_175500.jpg
 
Laatst bewerkt:
Squat 5x5 40kg
Deadlift 1x5 55kg (rubberen matten bij de hornbach gepakt, werkt best!)
Overhead press 5x5 25kg
whrist roller 5x6 2,5kg
 
Beetje schuren, verven en nog wat staaldraad bestellen en hij is klaar. Getest met wat touw en het werkt perfect! Super contento tot dusver, maar de test komt pas wanneer er veel gewicht op gaat met staaldraad

De andere helft over een tijdje maar maken want er zat in deze toch wel 2 volle dagen werk (vakantie modus en veel ritje naar de bouwmarkt ;) )

chrash zeker met zo'n multitool in de hoekjes schuren? Kom er niet bij met mijn slijpschijf :headbang:

Bekijk bijlage 502329Bekijk bijlage 502330
Ik doen het voorlopig nog met een lamellen schijfje. Heel mooi word het wr niet van maar met een beetje verf erover vallen de mindere lassen helemaal niet op :)
 
Ziet er wel solide en mooi uit, benieuwd wat het geeft onder belasting. Ga je het verankeren in de vloer?
 
Ziet er wel solide en mooi uit, benieuwd wat het geeft onder belasting. Ga je het verankeren in de vloer?

Daar ben ik ook erg benieuwd naar, mijn streven is 80kg (denk ook dat dit het maximale laadbaar is) maar ga het testen met 100kg (nog 20 eraan knopen) om zeker te zijn van die belasting.

Nee, het is de bedoeling om nog een tweede te maken en overlangs aan elkaar te bevestigen zodat ze elkaar ondersteunen. Blijkt dan dat ze naar voren/achter willen duikelen dan pas soort 'anker flapjes' (stukje plat staal met gat erin) eraan maken zodat het steviger staat en dan eventueel te kunnen verankeren.

Hier ook die lamellen gebruikt, maar niet geheel tevreden over.
 
Vrijdag

Cardio:
80km fietsen (rondje zou door Belgie gegaan zijn als ik niet de verkeerde afslag nam en 10km later erachter kwam :D)

Vandaag
Squat 5x5 42,5 kg
Pull up 5x5 (1x met 5kg, 1x lichaamsgewicht, 3x elastiek - probeer door plateau heen te breken met extra gewicht)
Dips 5x5 (laatste 2,5 met elastiek)
YWTL 5x5 5kg

Bij squats voelde alsof mijn benen klapte bij de eerste 30% zakken, onderaan was easy. Ik gok dat dit door het fietsen van vrijdag komt?
 
Squat 5x5 45kg
Deadlift 1x5 57,5kg
Overhead press 5x5 27,5kg
whrist roller 5x6 3,5kg

Nu zo'n 37,5 km fietsen (60min + film bij vriend + 30min)
 
Squat 5x5 47.5kg
Bench press 5x5 55kg
Barbell row 5x6 30kg (eerst reps omhoog dan ineens naar 40, want barbell lukt niet anders.....)
Incl Bench press 1x5 45kg - 4x5 40

Deze training vind ik steeds crappier worden doordat ik steeds met gewicht zit te kloten op de barbells. Vanavond maar eens googlen naar een bench press steun met failsafe erop.... misschien zelf maken, maar ik denk dat het goedkoper is om te kopen in dit geval.
 
Squat 5x5 47.5kg
Bench press 5x5 55kg
Barbell row 5x6 30kg (eerst reps omhoog dan ineens naar 40, want barbell lukt niet anders.....)
Incl Bench press 1x5 45kg - 4x5 40

Deze training vind ik steeds crappier worden doordat ik steeds met gewicht zit te kloten op de barbells. Vanavond maar eens googlen naar een bench press steun met failsafe erop.... misschien zelf maken, maar ik denk dat het goedkoper is om te kopen in dit geval.
Als je het staal/materiaal allemaal moet kopen tegen particuliere prijzen kan je er idd beter gewoon kopen :(
 
Als je het staal/materiaal allemaal moet kopen tegen particuliere prijzen kan je er idd beter gewoon kopen :(

Ben er ook bang voor en vind 100+ euro gevoelsmatig te veel voor die zooi, niks kunnen vinden ik wacht wel tot het spaarpotje weer wat voller zit ;)
 
Donderdag:
Nek zat vast na de lunch dus wat YTWL's gedaan en een ronde van zo'n 60km gefiets, daarna mijn uurtje voor het werk gemaakt. Benen voelde als beton na de training van woensdag.

Zaterdag:
Training geskipped om zondag een ronde van 90km te kunnen doen en nog netjes aan het kcal deficit te komen

Zondag:
Auto geparkeerd van een Kasteel (de Haar?) bij Uttrecht ergens, naar Vinkeveen, per ongeluk naar Amsterdam gefietst, omgedraaid en ri Abcoude, Nigtevecht, Hilversum, Loosdrecht, Utrecht en zo weer terug naar de auto.

Iedereen zei dat er allemaal dikke huizen stonden, mooie routes etc, maar ik vond het vooral druk, smalle fietspaden en mensen zonder accent die net doen alsof Brabants een andere taal is :D Dus de volgende lange route is weer lekker door Limburg, Belgie of de achterhoek ofzo :D


Gewicht:
Afgelopen veel ongezonde meuk naar binnen gegooid en denk ik maar een deficit van 1500-2000 gehaald.

Gewicht schommelt rond de 85 kilo, maar de spiegel lijkt progressie te tonen.

Ik denk zelf dat door het verhogen van de krachttraining en het switchen naar 5x5 zijn vruchten afwerpt, maar dat is nog net iets te vroeg om te zeggen denk ik. Buiten dat ik weer wat gezonder wil eten en een paar weken echt op 3500-4000 deficit wil zitten ben ik wel tevreden over de spiegel progressie!

Project

Staalkabel besteld uit Duitsland (scheelde een 10tje) en die kwam afgelopen weekend binnen. Via alie komen van die rubberen kabelstoppers, maar ik ga van de week eens kijken of ik de boel kan testen!
 
Maandag
2x 30min uitfietsen van zondag, merkte dat mijn benen even iets teveel hadden gehad zondag.

Dinsdag
Veulste weerm, kging kapot en extra dagje rust

Vandaag
Squat 5x5 50 kg
Pull up 5x5 (1x met 5kg, 2x5, 1x4, 1x3)
Dips 5x5
YWTL 5x5 2x4kg

After diner dip ga ik er zo uit fietsen met 90min

Project
Kabelkousen besteld en die komen over een paar dagen
Ook van die rubberen ballen (de zoektocht was vrij kinky) als kabelstoppers besteld via alie dus moet daar weer 30 dagen op wachten
 
Vandaag

90min fietsen

Squat 5x6 50kg
Deadlift 60kg 1x5
Overhead press 30kg 5x5
whrist roller 3,5 kg 5x6
 
IMG_20200919_162203.jpg

Kousen waren binnen dus kon het niet laten om al te testen. 70kg is geen probleem. Nu even wachten op de wederhelft en die erbij op laten staan zodat we 100+ kg halen. Nog binnenkort netjes maken met wat afbraam en spuitwerk, maar nu al een geslaagd project. 1/2 van crossover project voltooid

Update: met de wederhelft erbij ook geen probleem voor het systeem, alleen voor mij was het een klus :d
 
Laatst bewerkt:
Zondag
68km in 140 min = 29km/u waar ik best verbaasd over ben, want hoorde dat dat best een goed gemiddelde is. Wel leuk om te horen! Desalniettemin, zolang de benen goed getriggert worden ben ik tevreden.

Ook geconcludeerd dat je niet ideeën verder kunt uitdenken op de fiets (had ik verwacht), maar dat je eigenlijk bijzonder weinig gericht denkt op de fiets. Sporten om je 'gedachte weer op een rijtje te zetten' is dus meer met wazige gedachten een beetje rondtrappen, dan de tijd nemen om gericht na te denken (brainstorm sessie). Beetje psychologie, maar ik denk wel iets wat veel mensen standaard missen in hun week. Je kunt er voor gaan zitten met meditatie ofzo, maar ik denk dat de combi met sport veel gezonder is. Ik zie ook een soort drempel waar je overheen moet voordat je echt die gedachten aan het verwerken bent. Bij mij was het namelijk zo dat ik elke dag een uur kan fietsen en niet die gedachten echt verwerk zoals ik dat nu doe, pas als ik 2 uur of langer aan het fietsen ben dan merk ik echt dat ik weer meer focus heb voor andere dingen zoals bij thuiskomst gelijk verder gaan met productieve dingen ipv doelloos youtube kijken. Begin steeds meer te ondervinden hoe het allemaal correleert met motivatie/focus met alle doelen die je jezelf oplegt.

Maandag
Gewicht: 84,9 erg schommelend nog steeds en vet% wil ik nog een aantal % naar beneden hebben. Zit denk op een wekelijks deficit van zo'n 2000kcal, drink te weinig merk ik steeds en zie in de spiegel wel steeds lichte vooruitgang. Zolang dit zo doorzet in de spiegel verander ik even niets zolang het gewicht zo blijft. Wat beter proberen te drinken is het enige. De vooruitgang verklaar ik ook grotendeels om het stronglift schema die focus op progressie in gewicht/reps forceert en het fietsen dat steeds harder lijkt te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Dindsdag
150min gefiets - laatste dag mooi weer en dus buitenkansje gepakt en maandag besloten niet te trainen. Helemaal tot de max gegaan en 2 dagen spierpijn gehad

Donderdag
benchpress 5x5 50kg (geswitched van de dumbells naar normale press)
incline benchpress 5x5 50kg

Vandaag
Deadlift 5x5 62,5 kg
Squat 5x7 60kg (laatste mislukt bij 3)
Overhead press 5x5 32,5kg
Wrist roller 5x6 4kg

Na wat redenatie en passen en meten gaat het beter zijn als ik inklapbaar systeem maak in de schuur dus het word denk ik het volgende systeem, zelf namaken ofc. offerte opgevraagd en zo'n 70 euro kosten voor het koker staal en dan nog een aantal plaatjes bij een ander bedrijf ophalen voor zo'n 30 euro denk ik.
Ik was hoe dan ook zo'n 100 euro kwijt voor een goede tweedehandse bench press steun en met dit ben ik qua squatten dan ook gelijk gezegend.

1601052754140.png
 
Laatst bewerkt:
Had zaterdag en vandaag gek genoeg ineens zware spierpijn van de squat en deadlift. Je weet wel als je op de plee gaat zitten dat dat ff met wat inspanning gaat ;)

Met de intentie om de spierpijn eruit te gaan fietsen in 2 uurtjes, blijkt het dat ik mij toch niet in kan houden. 2,5 uur verder toch weer 75km gefietst en lekker met wind tegen op de dijk doorgestampt, je voelt je benen branden en op zich is dat wel lekker. Word nog heel af en toe ingehaald door andere wielrenners (zeg maar tegen mijzelf dat ze een betere fiets hebben :D ) en blijf het apart volk vinden. Ik probeerde bij open gaande brug een praatje aan te gaan om erachter te komen of ook wielrenners aardig tegen elkaar kunnen zijn als motorrijders. -1 voor de wielrenners, meer dan een 'huh' kwam er niet uit. Besloten om het vaker te gaan doen om waarschijnlijk over een paar jaar met volle overtuiging te kunnen zeggen dat er veel wielrenners zijn die van die misselijke ventjes zijn. Ook deze ging er dus in volle sprint vandoor en keek om de minuut om waar ik was, na een paar minuten een andere weg ingeslagen, want word liever moe van de pedalen.....

Motorrijders en oudere mensen zijn tot dusver de leukste gesprekpartners als je met een wildvreemde aan de praat gaat.
 
Back
Naar boven