Fitness Seller

Wat kan ik het best aanpassen (Voeding en training voor kracht) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kqenn

Novice
Lid geworden
11 sep 2020
Berichten
12
Waardering
9
Lengte
1m93
Massa
100kg
Vetpercentage
16%
Hallo ik ben Koen ik ben 15 jaar en ik had een paar vragen,
Ik vraag jullie graag om advies wat ik zou kunnen aanpassen om mijn lifts te verhogen.
Ik eet 3500 calorieeen, Ik ben 15 jaar dus ik probeer eiwitrijk te eten maar dat lukt niet altijd even goed omdat ik natuurlijk gewoon moet eten thuis wat ik moet eten. Ik eet veel broodjes met pindakaas, Ik weet veel vetten maar anders kan ik er niet goed aankomen,
Ik ben 193 en 83kg
Mijn lifts
80kg benchpress
Ik squat niet, Voelt niet fijn aan men rug omdat en ik wil het niet riskeren op deze leeftijd om nu al zwaar te gaan squatten, Omdat ik later geen rugklachten wil legpress wel, Dat voelt me wel lekker, Tis ook puur kracht dus dat pak ik ook 260-270kg.
Ik deadlift sinds kort, Maar nog heel licht gewicht omdat ik me vorm eerst goed wil pakken
Op chestday + shoulder day pak ik
Bench press ongeveer 5 sets ik pak wel altijd max en bouw op naar mijn 1RM en die doe ik dan en dan drop ik de weight weer voor een paar sets,
Daarna doe ik Cable flys een paar sets met afwisseling met tricep oefeningen, Dit is erg zwaar en voelt het ook voor me aan of dat ik hard aan het trainen ben
Daarna pak ik nog shoulder press en arnold press vaak,paar sets laagaar hoog en daarna weer laag, Ik ga eigenlijk gewoon best vaak maximaal omdat ik al uitgegroeid ben en ik niet kan gaan schreefgroeien als ik een blessure krijg, Ik probeer alles met goeie vorm te doen voor het geval dat ik toch een blessure krijg, verder doe ik nog dumbell bench press en flys met dumbells soms.
Legs : op legday pak ik abs + benen
calve raises met 40kg doe ik, Ik heb dit nog niet vaak gedaan daarom zo laag gewicht.
100 situps
nog zo een ab apparaat weet ik veel hoe die heet
solid leg press
squat soms niet vaak
nog zo een been oefening voor quads bij zon apparaat.
Back day:
Lat pulldowns
pullups
soms ook nog chin ups
Op back day pak ik ook vaak biceps
dus barbell curls,
Dumbell curls
nog zo een bicep oefening
pak wel altijd zoveel mogelijk gewicht voor maximale groei, Ik eet toch best veel dus ik kan ook wel wat hebben
traps train ik door farmer walks te doen soms.
dit was mijn schema kunnen jullie ff wat tips geven qua voeding of training wat ik moet toevoegen voor maximale groei of hoe ik volgend jaar gwn 90kg kan wegen ik ben een beginner dus ik kan in 12 maanden misschien wel 9kg aankomen want ik ben geen hardgainer
 
81kg trouwens niet 83
 
Dit lijkt wel een gedicht. Prachtig!
 
Dat je met een licht gewicht begint om je vorm on point te krijgen is toch goed, je hebt dan je prioriteiten op orde. Gewoon lekker doorgaan wat goed voelt bij jou.
 
Je kan trouwens in 12 maanden zeker wel 9 kilo aankomen maar dat zal geen vetvrije massa zijn. Realistisch doel stellen Koen. Ik denk dat jij niet mag klagen met 0,5 kg per maand, je bent pas 15.
 
Ik zou de squat wel gaan leren en wat je al zegt, niet te zwaar.
En roei oefeningen als db row of BB row of machine of cable rows erbij. Een sterke rug geeft veel steun bij het bankdrukken.
Doe je nog aan andere sporten? Iets van cardio?
 
Ik zou de squat wel gaan leren en wat je al zegt, niet te zwaar.
En roei oefeningen als db row of BB row of machine of cable rows erbij. Een sterke rug geeft veel steun bij het bankdrukken.
Doe je nog aan andere sporten? Iets van cardio?
Nee maar ik doe wel gwn hardlopen in de sportschool, Ik train zoals ik zei 4 keer per week soms 5 keer dus heb niet echt tijd voor andere sporten.
 
Back
Naar boven