Fitness Seller

Mijn weg naar balans

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Deadlifts zijn dodelijk.;)
Zelf ben ik wel fan geworden van sumo.
 
Haat-liefde verhouding met deadlifts hier, doe het liefst dan romanian deadlifts.
Wel lekker sterk bovenlichaam heb je, als ik zo jouw gewichten zie in je trainingslog. En je foto's natuurlijk, mooi!
 
Haat-liefde verhouding met deadlifts hier, doe het liefst dan romanian deadlifts.
Wel lekker sterk bovenlichaam heb je, als ik zo jouw gewichten zie in je trainingslog. En je foto's natuurlijk, mooi!
Dankjewel! Ja, dat is het nu net, mijn benen zijn door het vele hardlopen compleet uitgedund. Zit totaal geen kracht in. Ik lijk wel een legdayskipper ;)
Probeer dat dus nu op te bouwen, na legday enorm veel last van spierpijn telkens, zo heftig soms dat ik bijna niet kan lopen. Maar t zal erbij horen.
Doe voornamelijk nog thuistrainingen, op een of andere manier kan ik me er moeilijk toe zetten naar een sportschool te gaan voor de grotere oefeningen als SQ, DL, Hiptrust oid maar staat dus nu wel op de planning. Zoals je hier eerder al kon lezen kan ik nu bijna niet anders, zoveel positiviteit ;)
 
Dankjewel! Ja, dat is het nu net, mijn benen zijn door het vele hardlopen compleet uitgedund. Zit totaal geen kracht in. Ik lijk wel een legdayskipper ;)
Probeer dat dus nu op te bouwen, na legday enorm veel last van spierpijn telkens, zo heftig soms dat ik bijna niet kan lopen. Maar t zal erbij horen.
Doe voornamelijk nog thuistrainingen, op een of andere manier kan ik me er moeilijk toe zetten naar een sportschool te gaan voor de grotere oefeningen als SQ, DL, Hiptrust oid maar staat dus nu wel op de planning. Zoals je hier eerder al kon lezen kan ik nu bijna niet anders, zoveel positiviteit ;)

Juist voor iemand met relatief 'zwakke' benen is het goed om wat basis kracht op de bouwen met grote oefeningen, dat komt vervolgens de isolatie ook weer ten goede :)
 
Dankjewel! Ja, dat is het nu net, mijn benen zijn door het vele hardlopen compleet uitgedund. Zit totaal geen kracht in. Ik lijk wel een legdayskipper ;)

Hoewel ik geen ultralopen heb gedaan heb ik toch 5 marathon gelopen en jarenlang marathontrainingen gedaan en ik heb juist het idee dat mijn benen door al dat hardlopen sterker zijn in verhouding tot mijn bovenlijf. Voor zover ik mijn benen überhaupt als "sterk" zou willen betitelen.

Als ik de krachtstats van andere vrouwen soms zie, voel ik me echt een slappe vaatdoek qua kracht in zijn algemeenheid. Dat zou wellicht te maken kunnen hebben met het feit (al is dat meer een aanname want ik heb geen idee of het juist is) dat het type spiervezels (type 1 geloof ik) dat op duurtraining gericht is veel beter ontwikkeld is dan type 2 (gericht op explosieve kracht). Ik vraag me nu eigenlijk af of dit iets is wat je door training kunt veranderen. Ik meen ooit gelezen te hebben dat ieder lichaam een bepaalde voorkeur heeft voor type 1 of type 2. Verder heb ik ook de theorie dat lengte ook een rol speelt bij kracht in die zin dat als twee personen met een andere lengte maar met hetzelfde gewicht een wedstrijdje squaten doen, de lange persoon op achterstand staat, omdat die persoon een langere range of motion moet afleggen en het daardoor zwaarder is voor diegene.

By the way, de deadlift is echt een heerlijke oefening, maar techniek is alles. Vooral als je met een rugblessure te kampen hebt, zou ik me in het begin heel goed laten begeleiden/adviseren, want anders is dat vragen om een nieuwe blessure of het verergeren van bestaande blessures.
 
Hoewel ik geen ultralopen heb gedaan heb ik toch 5 marathon gelopen en jarenlang marathontrainingen gedaan en ik heb juist het idee dat mijn benen door al dat hardlopen sterker zijn in verhouding tot mijn bovenlijf. Voor zover ik mijn benen überhaupt als "sterk" zou willen betitelen.

Als ik de krachtstats van andere vrouwen soms zie, voel ik me echt een slappe vaatdoek qua kracht in zijn algemeenheid. Dat zou wellicht te maken kunnen hebben met het feit (al is dat meer een aanname want ik heb geen idee of het juist is) dat het type spiervezels (type 1 geloof ik) dat op duurtraining gericht is veel beter ontwikkeld is dan type 2 (gericht op explosieve kracht). Ik vraag me nu eigenlijk af of dit iets is wat je door training kunt veranderen. Ik meen ooit gelezen te hebben dat ieder lichaam een bepaalde voorkeur heeft voor type 1 of type 2. Verder heb ik ook de theorie dat lengte ook een rol speelt bij kracht in die zin dat als twee personen met een andere lengte maar met hetzelfde gewicht een wedstrijdje squaten doen, de lange persoon op achterstand staat, omdat die persoon een langere range of motion moet afleggen en het daardoor zwaarder is voor diegene.

By the way, de deadlift is echt een heerlijke oefening, maar techniek is alles. Vooral als je met een rugblessure te kampen hebt, zou ik me in het begin heel goed laten begeleiden/adviseren, want anders is dat vragen om een nieuwe blessure of het verergeren van bestaande blessures.
Nou, dat gevoel heb ik dus ook altijd. Voel ik me sterk , zie ik anderen...denk ik:"dusssss, ik doe de helft nog niet eens!" Gebruik natuurlijk wel heel andere spieren dan ooit te voren dus enigzins ook heel logisch en kwestie van oefenen. Moet zeggen, mijn mobiliteit is ook niet je van het.
Juist daardoor voor mij ook weer een mooie uitdaging voor die grote benen te gaan.

Het laatste wat je aangeeft, begeleiding etc ivm techniek ga ik zeker doen in het begin..zonder wil ik het niet eens. Zoals ik al eerder aangaf..ik blijf liever nog een poosje heel. En ik ken mezelf 🙈

Welke gym sport jij?
 
Ipv deadlift kun je ook een rack pull doen. Dat is mínder belastend voor de onderrug. Succes!
 
Nou, dat gevoel heb ik dus ook altijd. Voel ik me sterk , zie ik anderen...denk ik:"dusssss, ik doe de helft nog niet eens!" Gebruik natuurlijk wel heel andere spieren dan ooit te voren dus enigzins ook heel logisch en kwestie van oefenen. Moet zeggen, mijn mobiliteit is ook niet je van het.
Juist daardoor voor mij ook weer een mooie uitdaging voor die grote benen te gaan.

Het laatste wat je aangeeft, begeleiding etc ivm techniek ga ik zeker doen in het begin..zonder wil ik het niet eens. Zoals ik al eerder aangaf..ik blijf liever nog een poosje heel. En ik ken mezelf 🙈

Welke gym sport jij?

Herkenbaar ook voor mij hoor, denk vaak genoeg als ik andere mensen in de gym bezig zie, of gewichten hier lees, van "pfff... kom ik aan met m'n kippenkracht" haha. Maar goed, ieder z'n eigen progressie. En ik vind het ook wel weer leuk om die verschillen in gewichten te zien en te zien wat iemands sterke oefeningen zijn.
 
Herkenbaar ook voor mij hoor, denk vaak genoeg als ik andere mensen in de gym bezig zie, of gewichten hier lees, van "pfff... kom ik aan met m'n kippenkracht" haha. Maar goed, ieder z'n eigen progressie. En ik vind het ook wel weer leuk om die verschillen in gewichten te zien en te zien wat iemands sterke oefeningen zijn.
En zo is dat! Dat is ook wat ik zo mooi aan dit forum vind. Gelukkig kan ik, in tegenstelling tot eerder, heel makkelijk loslaten en accepteren. Alles hoeft ook niet snel, gaat om de hele reis er naartoe voor mij. Heeft ook weer zn charmes.
Nu met de rug ook, kan me er wel druk over maken hoe dat morgen moet met de training maar dat zie ik morgen wel weer. Eerst vandaag rust en een beetje aanrommelen in huis, genieten van t weekend met de puberen.

Leuk om op deze manier onze ervaringen te delen!
 
. Verder heb ik ook de theorie dat lengte ook een rol speelt bij kracht in die zin dat als twee personen met een andere lengte maar met hetzelfde gewicht een wedstrijdje squaten doen, de lange persoon op achterstand staat, omdat die persoon een langere range of motion moet afleggen en het daardoor zwaarder is voor diegene.
Hoor meer mensen dat zeggen. Jij bent klein dus jij hebt een kleinere ROM, dus voor jou is het niet zo zwaar!
Ik denk dat dat onzin is, ik ben klein maar mijn spieren zijn ook kleiner en ik maak exact dezelfde beweging. Als ik 1.5x bw squat heb ik het denk ik net zo zwaar als een lange die dezelfde verhoudingen heeft kwa spiermassa. Wat wel anders kan zijn is DL. Door mijn korte lichaam ligt het zwaartepunt dichter bij mijn benen en dus minder belastend voor de onderrug. Dat kan voor lange mensen/lange romp wel issue zijn. Zit nu dus zelf op een gewicht dat ik eraan zit te denken om een belt te gebruiken of niet. het gewicht is hoog maar mijn rug trekt het echt goed :dunno:
 
Laatst bewerkt:
Nou, dat gevoel heb ik dus ook altijd. Voel ik me sterk , zie ik anderen...denk ik:"dusssss, ik doe de helft nog niet eens!" Gebruik natuurlijk wel heel andere spieren dan ooit te voren dus enigzins ook heel logisch en kwestie van oefenen. Moet zeggen, mijn mobiliteit is ook niet je van het.
Juist daardoor voor mij ook weer een mooie uitdaging voor die grote benen te gaan.

Het laatste wat je aangeeft, begeleiding etc ivm techniek ga ik zeker doen in het begin..zonder wil ik het niet eens. Zoals ik al eerder aangaf..ik blijf liever nog een poosje heel. En ik ken mezelf 🙈

Welke gym sport jij?
Iedereen is ergens begonnen;)
 
Iedereen is ergens begonnen;)


Ik weet nog goed mijn begin, durfde geen eens de kelder in ( gym hier zijn 3 verdiepingen kelder, 1e en 2e verdieping )
De kelder is voornamelijk kracht training, als het te druk was liep ik weer snel naar boven ( akward )

Of in het begin met 2,5 a 5kg, aan gewichten en een ander naast mij zat inmiddels op 40kg of meer......

😅
 
Ik weet nog goed mijn begin, durfde geen eens de kelder in ( gym hier zijn 3 verdiepingen kelder, 1e en 2e verdieping )
De kelder is voornamelijk kracht training, als het te druk was liep ik weer snel naar boven ( akward )

Of in het begin met 2,5 a 5kg, aan gewichten en een ander naast mij zat inmiddels op 40kg of meer......

😅
Dat heb ik ook een beetje. Af en toe denk ik wel, ik lijk wel mensenschuw. Want ik heb er totaal geen problemen mee dat ik minder kg's kan hebben of wat een ander van me denkt, ze doen allemaal maar. Maar om me er toe te zetten te trainen in de gym is een dingetje. Heel gek. Kan de vinger er niet op leggen.
 
Zondag, rustdag.

Gistermiddag nog zo'n 6 km gewandeld. Rug voelde gisteravond al een stukje beter. Vanmorgen echter was het weer een oude van dagen huishouden. Echt op gang komen en pijn.
Plan voor vandaag is dus even wat stretch oefeningen voor de onderrug en een km of 6 wandelen met de puber vanmiddag. Ondertussen een paar wasjes draaien en de toko bijhouden. Lekker rustig aan dus.

Voeding:
*
Ontbijt;
Zelfde als gisteren

*Tussendoor;
Eiwitreep

*Lunch
Boterham kaas, boterham chocopasta, boterham pindakaas sambal, cup a soup champignons en 1/2 zakje wortelen

*Tussendoor
2 rijstwafels vijgenspread , pakje kalkoenfilet, 1/2 paprika, mosterd

*Diner;
Pizzabodem, tomatenpuree met doner kruiden, chiliflakes, 1/2 bakje champignons, 1 rode ui, 2 plakken rauwe ham, 2 eieren

*Tussendoor en prebed
Zelfde als gisteren

Planning dus afwijkmogelijkheden uitgezonderd. 🤣

Gewicht: 62 kg

Ik ga de was ophangen, laterrrr
 
Dat wil ik wel eens zien.
Dat betwijfel ik; ik ben nogal een quasi-modo. :P

Sinds 2 weken is deze overigens uit mijn schema en doe ik Rack Pulls omdat het te veel conflicteert met mijn beentraining en ik meer m'n rug wil isoleren.

Sorry voor de topicverervuiling.
 
Dat betwijfel ik; ik ben nogal een quasi-modo. :P

Sinds 2 weken is deze overigens uit mijn schema en doe ik Rack Pulls omdat het te veel conflicteert met mijn beentraining en ik meer m'n rug wil isoleren.

Sorry voor de topicverervuiling.
Geen probleem, ik meen me te herinneren dat ik onlangs jouw topic vervuilde, we staan quitte 🙃
Buiten dat leuk om ervaringen van de meer ervaren BB'ers te lezen dus überhaupt nooit een probleem.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven