Fitness Seller

38 en beginnen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SomeDeadMan

Novice
Lid geworden
19 feb 2020
Berichten
18
Waardering
9
Lengte
1m97
Massa
140kg
Vetpercentage
39%
Stel, je hebt vanaf je 16e getraind, nooit meer dan creatine gedaan, maar je merkt dat droog worden gewoon niet meer lukt.
Inmiddels ben je 38, hebt flink wat spiermassa, maar je wilt gewoon een keer dat 6pack. Buikvet is nooit helemaal weg geweest.
Natuurlijk, zorg dat je voeding goed zit.
Doe ik nu jaar of 1,5 echt strikt weer.
Daarvoor 10 jaar terug ook gedaan toen puur om lean te worden, 45kg afgevallen maar buikvet bleef altijd 'n beetje.
En voor de duidelijkheid ik ben nooit een BB geweest, train vooral strongman. Maar wil toch gewoon een keer helemaal droog worden.
Een maat van me adviseerde anavar.
Ik ben niet bang voor aas, maar wil niet mn lever om zeep helpen die heeft al genoeg geleden onder m'n feest periode.
(hoewel medische check en bloedtest 'voorbeeldig' is, op m'n bovendruk na, die is wat aan de hoge kant)
Ik geloof echt niet dat het wonderen gaat doen en dat met aas ineens m'n buikvet als sneeuw voor de zon verdwijnt. Maar eerlijk is eerlijk ik heb ze ook nooit echt doorgetraind. Bleef een beetje bij 3x 50-100 sit-ups per week.
Daarnaast wil ik m'n armen en schouders toch net wat groter hebben dan ze nu zijn. Zit wel op m'n max qua wat ik er nattie uit kan trekken. Wel kan ik nog wat vet verliezen voordat ik echt bij dat laatste beetje ben.
Dus mijn vraag:
Ervaren bb's en strongmen/powerlifters, welke volgorde zouden jullie aanraden om nog net dat stapje verder te komen?
 
Met 39% bf kuren is verre van verstandig. AAS gaan er niet voor zorgen dat je buikvet verdwijnt. Ik zou eerst eens goed op je voeding letten voor je überhaupt iets overweegt.
 
Met 39% bf kuren is verre van verstandig. AAS gaan er niet voor zorgen dat je buikvet verdwijnt. Ik zou eerst eens goed op je voeding letten voor je überhaupt iets overweegt.
Oké "voordat je iets overweegt" bestaat niet echt. Je overweegt alle stappen vanaf 't begin als je succesvol ergens wilt komen.
Je herhaalt hier verder in het kort wat ik zelf al aangaf.
Dus ik ben het met je eens, maar dat is niet echt m'n vraag.
Tuurlijk, voeding is 1. Altijd. Maar ken genoeg collega strongmen (kampioenen) die meer bf hebben als mij en doen vaak kuurtjes vóór 'n wedstrijd.
Als we het puur over de beste resultaten hebben en efficiëntie, dan maak ik uiteindelijk zelf de keus wat me wel en niet verstandig lijkt.
 
Gooi alles eerst eens om. Voeding volledig schoon maken en onder je behoefte zetten en cardio opschroeven. Want ik heb de indruk dat je dit niet doet?
 
Tsja, met die redenering kun je de vraag toch net zo goed niet stellen? Je vraagt welke volgorde aan te raden is, en vervolgens wil je een antwoord horen waar je het mee eens bent.

Maar ken genoeg collega strongmen (kampioenen) die meer bf hebben als mij en doen vaak kuurtjes vóór 'n wedstrijd.
Dus omdat anderen met dit bf ook hebben gekuurd, betekend dit dat het een goed idee is? Natuurlijk zul je met een goede kuur nog wel wat kunnen gainen, maar natty is er nog meer dan genoeg te bereiken. Daarbij heb je met zo'n bf percentage een veel groter risico op (gevaarlijke) bijwerkingen, en dan heb ik het niet alleen over een iets verhoogde leverwaarde.

Het feit dat je op dit moment overweegt om Anavar als eerste kuur te gebruiken geeft aan dat je jezelf vrij weinig tot helemaal niet hebt ingelezen over kuren. Het enige dat je hiermee gaat bereiken is een (gedeeltelijke) onderdrukking van je testosteronproductie. Je gains zullen echt nihil zijn, en je zult je gewoon kloten voelen vanwege het feit dat je testosteronproductie zo onderdrukt is.
 
Met 39% moet het vet er toch vanaf vliegen.
 
Uiterlijke gains komen ook niet echt tot hun recht zonder laag vet%

En het zijn geen fatburners dus dat sixpack zichtbaar maken moet je alsnog zelf doen. Heeft weinig nut om anavar te nemen terwijl je 30kg wilt cutten.
 
Gooi alles eerst eens om. Voeding volledig schoon maken en onder je behoefte zetten en cardio opschroeven. Want ik heb de indruk dat je dit niet doet?
Klopt, cardio is idd slecht. Daar noem je wel wat, is vele malen beter geweest. Thanks hier heb ik wat aan.
 
Tsja, met die redenering kun je de vraag toch net zo goed niet stellen? Je vraagt welke volgorde aan te raden is, en vervolgens wil je een antwoord horen waar je het mee eens bent.


Dus omdat anderen met dit bf ook hebben gekuurd, betekend dit dat het een goed idee is? Natuurlijk zul je met een goede kuur nog wel wat kunnen gainen, maar natty is er nog meer dan genoeg te bereiken. Daarbij heb je met zo'n bf percentage een veel groter risico op (gevaarlijke) bijwerkingen, en dan heb ik het niet alleen over een iets verhoogde leverwaarde.

Het feit dat je op dit moment overweegt om Anavar als eerste kuur te gebruiken geeft aan dat je jezelf vrij weinig tot helemaal niet hebt ingelezen over kuren. Het enige dat je hiermee gaat bereiken is een (gedeeltelijke) onderdrukking van je testosteronproductie. Je gains zullen echt nihil zijn, en je zult je gewoon kloten voelen vanwege het feit dat je testosteronproductie zo onderdrukt is.
.
 
Met 39% moet het vet er toch vanaf vliegen.
😅😅 Zou je zeggen. Ik denk dat die fucking weegschaal gewoon kapot is en dat 't eigenlijk maar 25 is😂😂
 
Tsja, met die redenering kun je de vraag toch net zo goed niet stellen? Je vraagt welke volgorde aan te raden is, en vervolgens wil je een antwoord horen waar je het mee eens bent.

He knappert, ik zei dat ik 't met je eens was!


Dus omdat anderen met dit bf ook hebben gekuurd, betekend dit dat het een goed idee is?

Nee dat zeg ik helemaal niet, ik zeg dat ik zelf de beslissing maak wat ik verstandig vind. Ik heb wel wat aan je laatste opmerking.
 
Uiterlijke gains komen ook niet echt tot hun recht zonder laag vet%

En het zijn geen fatburners dus dat sixpack zichtbaar maken moet je alsnog zelf doen. Heeft weinig nut om anavar te nemen terwijl je 30kg wilt cutten.
Ik wil geen 30 kg cutten😅 been there.
Voor de duidelijkheid, ik wil geen anavar, een maat adviseerde dat, maar dat heb ik vanwege evt leverschade op mijn leeftijd van de baan geveegd. Ik zeg ook niet aan de aas te willen. Maar ik schuw het niet als het zou kunnen helpen. Is nog in een verder stadium. Maar ik vind het interessant wat je zegt over gains en die laag vet.
Maar hoeveel is de sweet spot
 
Niet kuren in elk geval. Hou ouder je wordt, hoe lastiger het wordt om nog van je kuur te herstellen. Voor je het weet zit je aan de trt. Bovendien moet je 39% vet erg makkelijk kunnen verlagen.
Thanks, dat klinkt als goed advies. Waar zou jij mij aanraden te beginnen?
 
Begin maar eens eerst met 1000 kcals per dag te verlagen. Moet je eens kijken hoe snel het gaat ;)
 
Sixpack wordt veelal goed zichtbaar onder 12%. Misschien 10% misschien 8% voor een vrij droge look.

Stel je staat nu 25% wat een (naturel onmogelijke?) FFMI van 27 zou geven dan heb je 20-25kg om af te vallen voordat je 12% bent.

Bij een realistischer FFMI van 25 zou je nu 30% zijn en 30kg moeten afvallen.

Het voorbeeld van anavar zou je significant boven de 12% al eigenlijk niks van zien, zwaardere grotere bulk kuren misschien wel iets in omvang maar als je sixpack niet al goed droog zichtbaar is komt dat er dan ook niet van. En tijdens een strenge cut geeft het sowieso weinig.
 
Ja je hebt helemaal gelijk dan gaat 't zeker als 'n trein. Maar wil ook niet gaan jojoën. Maar het is wel een beetje de basis van het plan denk ik.
 
Daarvoor 10 jaar terug ook gedaan toen puur om lean te worden, 45kg afgevallen maar buikvet bleef altijd 'n beetje.
Hoeveel woog je toen? Sindsdien nog wel flinke kracht en dus spiermassa gains gemaakt?
 
Hoeveel woog je toen? Sindsdien nog wel flinke kracht en dus spiermassa gains gemaakt?
Op m'n lichtst woog ik 110, maar toen was er echt niks meer van me over, alleen een heel klein laagje op m'n onderbuik, maar was verder echt ielig. Toendertijd deed ik misschien max 80 op de bench en deadlift en squatten deed ik niet eens, vooral cardio.
2-3 Jr geleden weer flink gaan bulken en me weer gaan richten op Strongman training.
maar train thuis en heb niet meer schijven dan 250 kg totaal, en die verdeel ik dan over 150 bench en 100 dl/squat, waar ik voor de deadlift nog +-50 kg aan kettingen etc eraan hang 😏Er is daar nog een hoop ruimte voor groei want doe veel reps. Momenteel 20+
Maar mijn biceps train ik als een mongool en die lijkt niet echt verder meer te groeien net als m'n schouders.
 
Laatst bewerkt:
Op m'n lichtst woog ik 110, maar toen was er echt niks meer van me over, alleen een heel klein laagje op m'n onderbuik, maar was verder echt ielig. Toendertijd deed ik misschien max 80 op de bench en deadlift en squatten deed ik niet eens, vooral cardio.
2-3 Jr geleden weer flink gaan bulken en me weer gaan richten op Strongman training.
maar train thuis en heb niet meer schijven dan 250 kg totaal, en die verdeel ik dan over 150 bench en 100 dl/squat, waar ik voor de deadlift nog +-50 kg aan kettingen etc eraan hang 😏Er is daar nog een hoop ruimte voor groei want doe veel reps. Momenteel 20+
Maar mijn biceps train ik als een mongool en die lijkt niet echt verder meer te groeien net als m'n schouders.
Verder doe ik nog atlas 120 en log 80 zonder schijven, juk en farmwalk heb ik niet dus dat zijn ook altijd m'n zwakke onderdelen.
Maar dat is dan het strongman deel.
Zijn niet echt spetterende resultaten, als er weer gewone trainingen worden gehouden kan ik daar ook verder in groeien. Maar wel flink gegained aan spiermassa en kracht
 
Laatst bewerkt:
Als ik mijn eigen reacties teruglees dan zie ik eigenlijk wel waar het probleem ligt. Grappig dat ik er zelf niet uit kwam maar doordat jullie de juiste vragen hebben gesteld zie ik het wel. Dat is precies waar een forum voor is! Ik heb me ingeschreven bij een gym, en ga er alles uithalen wat er aan groei te behalen valt met wat hulp en begeleiding want je ziet in je home gym bij jezelf niet alle valkuilen. Aas heb ik nooit gebruikt en daar was een reden voor; dat is niet veranderd. Laat ik liggen. Thanks voor alle feedback gasten!
 
Back
Naar boven