XXL Nutrition

Wesley’s road to buffel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sterke bench man, bij dezen ook in!
 
Zolang er enige twijfel is lijkt het mij verstandig nog niet te beginnen. Zoals je al zegt, eenmaal ''on'' is altijd on..
En als je kuurt, nakuurt en off blijft ga je zeker een dip krijgen.
Geef het nog even de tijd voordat je de knoop doorhakt. In ieder geval tot je 110% zeker weet dat het is wat je wil. :)
 
Wat ik zo bijzonder vind is dat er eigenlijk gezegd word dat je MOET blasten en cruisen. Er zijn toch zat mensen die een aantal kuren doen met PCT en dan off gaan tot ze weer willen beginnen of wellicht nooit meer. B&c is idd een levenslange beslissing maar een enkele kuur hier en daar gaat niet je complete test productie levenslang verkrachten lijkt me. Mits je alles goed doet
 
Kuren met de intentie om off te gaan zou ik niet doen. Het blijft er toch niet bij een.
Jij zegt dus ook kortweg levenslang test?
 
Ik zou er gezien je achtergrond (nog) niet aan beginnen.
Voor mezelf heb ik 0 ervaring met kuren, maar om mij heen voorbeelden gezien dat men in een flinke depressie KAN raken na het 'off' gaan met zelfs het compleet stoppen met trainen tot gevolg.

Je natural gains gaan nu ook als een speer, dus ik zou dat nog even lekker doortrekken.
 
Wat ik zo bijzonder vind is dat er eigenlijk gezegd word dat je MOET blasten en cruisen. Er zijn toch zat mensen die een aantal kuren doen met PCT en dan off gaan tot ze weer willen beginnen of wellicht nooit meer. B&c is idd een levenslange beslissing maar een enkele kuur hier en daar gaat niet je complete test productie levenslang verkrachten lijkt me. Mits je alles goed doet
Als je een paar keer kuurt en fatsoenlijk PCT doorloopt, ga je uiteindelijk fysiek weer terug naar naturel niveau. Wat je opbouwt met een kuur kun je niet vasthouden zonder kuur. Dat lijkt mij (spreek niet uit ervaring) psychologisch heel moeilijk. Dat is waarom mensen ''on'' blijven. Accepteren dat je niveau achteruit gaat is mentaal gewoon heel zwaar.
 
als je anabolen wil gebruiken dan moet je all in gaan met blast en cruise of helemaal niet doen
als je off gaat raak je heel veel gains kwijt gains die je mischien natty niet meer kan maken en dan word je daar depressief van
ik weet nog toen ik 90 kg was met iets van 14% lichaamsvet het is echt kut om te weten dat ik dat nooit meer kan halen
 
Als je een paar keer kuurt en fatsoenlijk PCT doorloopt, ga je uiteindelijk fysiek weer terug naar naturel niveau. Wat je opbouwt met een kuur kun je niet vasthouden zonder kuur. Dat lijkt mij (spreek niet uit ervaring) psychologisch heel moeilijk. Dat is waarom mensen ''on'' blijven. Accepteren dat je niveau achteruit gaat is mentaal gewoon heel zwaar.

Tot in hoeverre is dit een gegeven?
 
In principe heb je naturel een maximaal haalbaar fysiek qua massa. Als je kuurt en je komt daarboven is dat leuk, maar zodra je kuur stopt zakt je massa altijd weer terug naar het maximaal natty fysiek. Daarom b&c ik, als ik nu na mijn wedstrijd off zou gaan kan ik daarna weer helemaal opnieuw gaan beginnen voor de volgende wedstrijd. Dat schiet echt totaal niet op. bob k heeft op zijn insta wat interessante posts over off gaan. Hij heet bobbybuilder voor de geïnteresseerden.
 
Jij zegt dus ook kortweg levenslang test?
Je kan prima herstellen na een kuur, maar als je daarna toch weer on gaat kan je beter blasten en cruisen. En er zijn maar weinig die een halfjaartje/jaartje blasten en cruisen. Vaak wordt dat levenslang, of een hele pijnlijke herstelperiode.
 
Van 1 test kuurtje 300-500mg zul je echt wel herstellen, alleen zul je ook een paar weekjes dip ervaren (minder energie, libido, vetgain, krachtverlies). Maar voor ieder is dit anders en hoe je daarop reageert

heb zelf geen ervaring (nog) met gear maar denk wel, wat anderen ook zeggen, als je het eenmaal aangeraakt hebt wil je niet meer zonder. Natty zul je toch niet meer het niveau van je ‘kuurfysiek’ bereiken, dus ligt een 2e kuur weer voor de hand, etc
 
In principe heb je naturel een maximaal haalbaar fysiek qua massa.

Dit.

En imo pas over kuren gaan nadenken als je die max enigszins bereikt hebt (al is het wel wat moeilijk in te schatten wanneer je natty max bereikt hebt) en dan B&C overwegen. In de regel ben je dan ook wat ouder en denk je er wellicht wat rationeler over.
 
als je anabolen wil gebruiken dan moet je all in gaan met blast en cruise of helemaal niet doen
als je off gaat raak je heel veel gains kwijt gains die je mischien natty niet meer kan maken en dan word je daar depressief van
ik weet nog toen ik 90 kg was met iets van 14% lichaamsvet het is echt kut om te weten dat ik dat nooit meer kan halen
En hoezo kan je dat niet meer halen?
 
In principe heb je naturel een maximaal haalbaar fysiek qua massa. Als je kuurt en je komt daarboven is dat leuk, maar zodra je kuur stopt zakt je massa altijd weer terug naar het maximaal natty fysiek. Daarom b&c ik, als ik nu na mijn wedstrijd off zou gaan kan ik daarna weer helemaal opnieuw gaan beginnen voor de volgende wedstrijd. Dat schiet echt totaal niet op. bob k heeft op zijn insta wat interessante posts over off gaan. Hij heet bobbybuilder voor de geïnteresseerden.
Geldt dat spiergeheugen niet voor wat opgebouwd is met AAS boven je natuurlijke limiet? Ik neem aan stel jij zal helemaal off gaan. En ooit weer zal kuren. Dat je sneller terug bent bij het fysiek wat je nu hebt, dan dat je dat de eerste keer zou hebben moeten behalen D.M.V AAS. Of zie ik dit verkeerd?
 
Mijn hele mindset mbt aas veranderde wel na m’n eerste kuur.

Je hebt iig een goede basis om te beginnen
 
Ben het wel met jullie eens, eenmalig zal het inderdaad niet worden mezelf kennende. Veel van mijn vrienden die minder fanatiek dan ik trainen hebben wel eens een kuurtje gedaan alleen dan zie je ze toch stevig inkakken, wat in die gevallen wel te wijden valt aan voeding en training efficiëntie/frequentie. Die dip die ik bij hun zie wil ik dan zelf niet dus zal het gauw omslaan in b&c. Blijft een lastige keus wat dat betreft. Ben gematigd tevreden met mijn fysiek alleen wil ik wel echt naar die “next level” zeker aangezien ik zelf vind dat ik een goede basis heb. Het zal nog een periode worden van zorgvuldig de na en voordelen overwegen
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Ben het wel met jullie eens, eenmalig zal het inderdaad niet worden mezelf kennende. Veel van mijn vrienden die minder fanatiek dan ik trainen hebben wel eens een kuurtje gedaan alleen dan zie je ze toch stevig inkakken, wat in die gevallen wel te wijden valt aan voeding en training efficiëntie/frequentie. Die dip die ik bij hun zie wil ik dan zelf niet dus zal het gauw omslaan in b&c. Blijft een lastige keus wat dat betreft. Ben gematigd tevreden met mijn fysiek alleen wil ik wel echt naar die “next level” zeker aangezien ik zelf vind dat ik een goede basis heb. Het zal nog een periode worden van zorgvuldig de na en voordelen overwegen
Ik vraag me ook af he, op jouw niveau qua fysiek, wat denk je dat er nog haalbaar is?
 
Back
Naar boven