AndroidHealthClinic

Mijn weg naar balans (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Neem je paracetamol voor je gaat trainen, of enkel doorheen de dag als de pijn teveel aanwezig is?
 
Neem je paracetamol voor je gaat trainen, of enkel doorheen de dag als de pijn teveel aanwezig is?
4x Daags 2. Spiegel opbouwen. Anders werkt t sowieso niet
 
Goedemorgen!
Rustdag dus met koffie in bed. Lekker opstarten.
Rug en schouder voelbaar maar gaat. Gewoon rustig zo door

Mooi weer dus waarschijnlijk een wandeling met mn zoon. Km of 5-6

Gewicht; 62.4 +0.4 kg deze week. Mooie stijging. Tevreden.

Cardio; Wandelen 7km

Voeding;
*Ontbijt
20gr havermout, 30gr rijstebloem, 30gr brinta 3/4courgette 25gr plantaardige eiwitpoeder

*Tussendoor
Eiwitreep

*Lunch
Boterham pindakaas
Boterham hazelnootpasta
Boterham kaas
1/2 zakje wortelen, cup a soup champignons

*Tussendoor;
Proteinefluff (188gr frambozen, 35gr caseine chocolade & water)

*Diner:
Pizza (tarwebloembodem ) met tomatenpuree, ras el hanout, 3 plakken rauwe ham, 1/2 bakje champignons, 1 ui, 2 eieren

*Tussendoor en prebed
Standaard , zie eerder
 
Laatst bewerkt:
Puur interesse, weet je zoon /kinderen dat je zo fanatiek loggt / met sport en voeding bezig bent? Zo ja, wat vinden ze ervan? Lezen ze mee bijv?
 
Puur interesse, weet je zoon /kinderen dat je zo fanatiek loggt / met sport en voeding bezig bent? Zo ja, wat vinden ze ervan? Lezen ze mee bijv?
Ja, daar is niet onderuit te komen 😉
Mijn zoon wil ook graag krachttraining gaan doen. Leek m leuker dan teamsport. Maar wat het precies inhoudt heeft hij ook nog niet helemaal in de gaten geloof ik. Tot hij me gisterochtend zag trainen in de kamer. "Oh dat ziet er niet echt makkelijk uit mam"😂😂
Qua voeding geen probleem, hij eet smakelijk mee. Wel minder :)
Zaterdag mag hij altijd kiezen wat we eten. We zijn daarin vrijwel t zelfde, gisteren was het noodlesoep met gambas voor hem en dan maak ik voor mezelf meer en zonder soep (hou ik niet zo van).
En s middags samen een ijsje gehaald. Moeder en zoon dingen, even stad in, ijsje. Ach, eigenlijk is het zoals het is. Opzich ben ik ook niet heel afwijkend qua voeding in zijn ogen. En voor de rest, ik zorg er voor dat onze bezigheden samen niet onder mijn sport lijden. Prima te combineren tot nu toe
 
Ja, daar is niet onderuit te komen 😉
Mijn zoon wil ook graag krachttraining gaan doen. Leek m leuker dan teamsport. Maar wat het precies inhoudt heeft hij ook nog niet helemaal in de gaten geloof ik. Tot hij me gisterochtend zag trainen in de kamer. "Oh dat ziet er niet echt makkelijk uit mam"😂😂
Qua voeding geen probleem, hij eet smakelijk mee. Wel minder :)
Zaterdag mag hij altijd kiezen wat we eten. We zijn daarin vrijwel t zelfde, gisteren was het noodlesoep met gambas voor hem en dan maak ik voor mezelf meer en zonder soep (hou ik niet zo van).
En s middags samen een ijsje gehaald. Moeder en zoon dingen, even stad in, ijsje. Ach, eigenlijk is het zoals het is. Opzich ben ik ook niet heel afwijkend qua voeding in zijn ogen. En voor de rest, ik zorg er voor dat onze bezigheden samen niet onder mijn sport lijden. Prima te combineren tot nu toe

Toffe eerlijke en open reactie! Leuk om te lezen dat het te combineren valt!
 
Nieuwe week!
Gevoel eens een keer goed hersteld te zijn na de beentraining van vrijdag. Beetje milder voor mezelf zijn werkt wel ;)
Rug gaat stukje bij beetje beter dus durfde ik deze training wel aan. Hier en daar gewichten naar beneden. Bijna geen pijn gevoeld.

Benen&Core

Plank
2.18/2.06/2.20 min (1 minuut rust tussendoor)

Lying leg raises
3x30 bw

Russian Twist
3x20x 14.5kg

RD (Elevated Toe)
4x12x 12.5kg (2 dumbells)

RD Single leg
4x12x 10kg

Hamstring curl
4x12x 12.5kg

Good Mornings
3x12x 15kg

Frog Hiptrust
4x15x 17.5kg

Standing Hip Abduction
3x20 per been (bootyband)

Standing Calve Raise
4x20x 14.5kg (2 dumbells)

Cardio:
30 min crosstrainer

En nu tijd om te douchen, ontbijten en richting werk te gaan. Drukke week voor de boeg, ik hou dr wel van

Mooie nieuwe week!
 
Begrijp ik het nou goed dat je er om half 7 's ochtends al een beentraining op hebt zitten? :eek: Thuistraining neem ik aan?
 
Begrijp ik het nou goed dat je er om half 7 's ochtends al een beentraining op hebt zitten? :eek: Thuistraining neem ik aan?
Dat begrijp je goed. En inderdaad een thuistraining.
Bevalt me tot nu toe nog het beste. Ben echt een ochtendmens en 's avonds trainen doe ik eigenlijk alleen als het niet anders kan.
 
Dat begrijp je goed. En inderdaad een thuistraining.
Bevalt me tot nu toe nog het beste. Ben echt een ochtendmens en 's avonds trainen doe ik eigenlijk alleen als het niet anders kan.

Ik ook hoor, maar dat komt omdat ik goed slaap, heb daarom ook vrijwel nooit trek in de vroege ochtend. Trekgevoel begint pas te komen na zware lichamelijke inspanning, ochtend workouts zijn de best.
 
Ik ook hoor, maar dat komt omdat ik goed slaap, heb daarom ook vrijwel nooit trek in de vroege ochtend. Trekgevoel begint pas te komen na zware lichamelijke inspanning, ochtend workouts zijn de best.
Ik heb wel trek, maar na een bak koffie en preworkout is het prima te doen! Met een volle maag gaat minder lekker
 
Dat begrijp je goed. En inderdaad een thuistraining.
Bevalt me tot nu toe nog het beste. Ben echt een ochtendmens en 's avonds trainen doe ik eigenlijk alleen als het niet anders kan.
Doe je dan ook een extra uitgebreide warming-up? Ik zou dat niet kunnen, direct uit m'n bed rollen en dan een krachttraining doen.
 
Doe je dan ook een extra uitgebreide warming-up? Ik zou dat niet kunnen, direct uit m'n bed rollen en dan een krachttraining doen.
Brood smeren en ontbijt klaarzetten, bakje koffie. Verder niet, nee dus. Ik vind dat juist heerlijk. Blijf het fascinerend vinden hoe verschillend mensen zijn.
 
Drukke dag op t programma. Spreekuur, visites , vergadering en na t werk meteen door voor een bijscholing.
Maar de training zit er alweer op, de dag is begonnen.

Push

Chest Press
4x12x 14.5kg (per DB )

Chest Fly
4x13x 7kg (per DB )

Pullover
4x13x 12,5kg

Dips
3x22 bw

Lateral Raise
3x12x 6kg (per DB)

Arnold Press
4x13x 6kg (per DB)

DB Shoulder Press
3x11x 11kg (per DB)

Triceps Kickback
3x12x 7.5kg (per DB)

Triceps pushdown (bootybands 15-17kg)
4×15

Cardio;
30 min crosstrainer en 2 km wandelen zoals ik nu kan inschatten (tijdens de lunch)
 
Laatst bewerkt:
Brood smeren en ontbijt klaarzetten, bakje koffie. Verder niet, nee dus. Ik vind dat juist heerlijk. Blijf het fascinerend vinden hoe verschillend mensen zijn.
Ik zou toch eerst zeker eerst 5-10 minuten rustige cardio op die crosstrainer gaan doen als algemene warming-up voor de krachttraining als je die 's ochtends direct na het opstaan doet, tenzij je vrij licht traint.
 
Ik zou toch eerst zeker eerst 5-10 minuten rustige cardio op die crosstrainer gaan doen als algemene warming-up voor de krachttraining als je die 's ochtends direct na het opstaan doet, tenzij je vrij licht traint.
Tip ga ik meenemen!
 
Pullday

Lateral Pulldown
4x13x 36kg

Small Grip Lateral Pulldown
3x11x 36kg

Cable Seated Low Row
4x12x 36kg

Face Pulls
4x13x 32k

Biceps Cable Curl
4x11x 27kg

Zottman Curl DB
3x12x 8.5kg (per DB)

Concentration Curl DB
3x11x 7kg

Single Arm Row DB
3x12x 17kg

Cardio:
1 uur crosstrainer, 2.5km wandelen
 
Zo, de laatste deze week! Want..weekendje weg met de kids. Dus ik heb besloten mijn lichaam rust te gunnen. En dan ook echt rust. Dus ook geen 10-15 km wandelen. Gewoon lekker rustig aan met de kids rondje bos, stad in, lekker uit eten en eens kijken wie de beste vastgoedhandelaar (monopoly) van ons drie is 😂 er is 1 ding zeker in het leven. Ik niet hahha.
2 vliegen in 1 klap want ik ben heel benieuwd wat deze rust met mijn lichaam doet. En mentaal. dit is voor mij heel lastig en een hele stap maar...ik weet dat het goed is en ik er uiteindelijk alleen maar mooie dingen mee ga bereiken. En herstel van de rug is ook geen overbodige luxe

Benen&Core

Bulgarian Split Squat
4x12x 12.5kg (per DB )

Static Lunge
4x12x 12.5kg (per DB)

Heel Elevated Squat
4x13x 12.5kg (1DB)

Lateral Lunges
3x24x 17.5kg (1 DB)

Leg Press
3×12x 64kg

Leg Extension
4x12x 56kg

Hip Abduction
4×12x 59kg

Calve Seated Extension
4x13× 91kg

Cable Crunche
20× 50kg, 3x20x 54kg

Hanging Knee Raises
3×20x bw

Cardio:
Crosstrainer 1 uur. Er wordt niet gewandeld vandaag, want de tassen moeten gepakt en t huis even schoon.😂
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen! Gisteravond weer thuisgekomen van een weekend weg. Waar ik eerder een groot mentaal gevecht met mezelf had ivm bewegen/eten, andere structuur etc was het dit keer zo anders!

Alles wat met sport te maken heeft thuis gelaten. Incl. sporthorloge/stappenteller. Wel structuur aangebracht in de dagen en zo min mogelijk afgeweken van mn eetpatroon.

Heerlijk genoten van de kinderen, de rust, 2x korte wandeling en een heerlijke pizza met een wijntje. 2 dagen geslapen tot 7.30. dat was sws al bijna 2 jaar geleden haha.

De stappenteller blijft ook lekker af, het geeft me zo veel meer rust en ik merk dat de competitiedrang met mezelf nu zo goed als weg is. Mooi doel zo. Meer op gevoel ipv al die cijfers.

Goed, workout nr 1 van deze week. Normaal op maandag benen en buik maar gezien ik zelfs na dit weekend de quads nog licht voel:

UB

Incline DB chest press
4×14x 13.5 ( per DB )

Incline DB Row
4x14x 13,5kg (per DB)

Bent over Row (aangepast, op bankje)
3x12x 10kg (Per DB)

DB reverse Fly (aangepast, op bankje)
3x12x 5kg (Per DB)

DB Shoulder Press One Arm
3×13× 10kg, 1x14x 10kg

Truckdrivers
3×12x 10kg

Tricep extension
3x14x 10kg (per DB)

Tricep Crossover
3x13x 8.5kg (1DB)

Bicep Plated Curl
3×12x 12.5kg (1 DB)

Bicep Spider Curl
3x13x 8.5kg (per DB)

Cardio;
30 minuten crosstrainer. Wellicht een wandeling tijdens de lunch..alleen als het droog is want ik ben van suiker

Voeding;
*Ontbijt
20gr havermout, 30gr rijstebloem, 30gr brinta, 3/4 courgette, 25 gr whey

*Tussendoor
Ei
Plak bananenbrood

*Lunch
2x Boterham roomboter kaas
Boterham pindakaas
Cup a soup champignons en 1/2 zakje geraspte wortelen

*Tussendoor
Eiwitreep xxl nutrition

*Diner
100 gram zilvervliesrijst, 450 gram bami-nasigroenten, eetlepel groene curry, scheut kokosmelk, biefstukpuntjes

*Tussendoor en prebed
1 stuk Tony Chocolonely puur amandel
300gr kwark, 1 appel, 10 gr rozijnen, 30 gram noten en pinda's, 5 gram nutrifoodz gold
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven